Μπαρτσελόνα-Αρης το 1987…

 -  Απο το αρχείο μου & την εφημερίδα < ΕΘΝΟΣ > .  Όταν ο Άρης νικούσε μέσα στο < Σπορ Παβιγιόν > της Βαρκελώνης και έκανε μέχρι εκείνη τι στιγμή τη μεγαλύτερη νίκη του Ελληνικού μπάσκετ σε επίπεδο συλλόγων .  

Μπαρτσελόνα - Άρης ( 88-89 ) . 

-  Δεκέμβριος 1987 ……



Άποψη...


 

ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΓΚΑΝΗΣ (1954) Το "ΦΑΝΤΟΜ"

 Ο Νίκος Σαργκάνης μέχρι τα 26 του δεν είχε παίξει ποτέ στην εθνική. Ούτε στον αγώνα με την Δανία τον Οκτώβρη του '80 τον είχε καλέσει ο Αλκέτας Παναγούλιας, όμως ένας τραυματισμός του Βασίλη Κωνσταντίνου στην προπόνηση ανάγκασε τον Παναγούλια να καλέσει στην Δανία τον Σαργκάνη άρον άρον. Έτσι ο Σαργκάνης έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην εθνική, έκανε ένα εκπληκτικό παιχνίδι, ενώ θρυλική είναι η απόκρουση σε ένα βολέ του Άλαν Σιμονσεν από το σημείο του πέναλτι, αναγκάζοντας τον προπονητή της Δανίας Σεπ Πιοντεκ να πει στον Παναγούλια "σήμερα είχες ένα φάντομ στο τέρμα"! Έτσι καθιερώθηκε ο Σαργκάνης και έπαιξε πολλά χρόνια στην εθνική.



Επίκουρος περί Φιλοσοφίας:

 «Η φιλοσοφία δεν έχει να κάνει με θεωρίες και ανάλυση. Είναι η τέχνη να ζεις ενάρετη ζωή. Η Φιλοσοφία προορίζεται για τον καθένα, και εξασκείται αυθεντικά μόνο από αυτούς που την εναρμονίζουν με την πράξη μέσα στη κοινωνία, προς μία καλύτερη ζωή για όλους. Ο σκοπός της είναι να φωτίσει τους τρόπους με τους οποίους έχει μολυνθεί η ψυχή μας από σαθρά 'πιστεύω", ταραχώδεις επιθυμίες, επιλογές αμφίβολης αξίας.»



Επίκουρoς (341 π.Χ. – 270 π.Χ.). Ο Επίκουρος του Νεοκλέους ο Γαργήττιος ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Ίδρυσε δική του φιλοσοφική σχολή, τον Κήπο του Επίκουρου, η οποία θεωρείται από τις πιο γνωστές σχολές της ελληνικής φιλοσοφίας.

Καλό Μήνα!

 Καλό Δεκέμβρη! 



Ο Άγιος..

 Φέρτε σε πόλεμο ένα εκατομμύριο ανθρώπους και έναν Άγιο. 

Και θα δούμε ποιός θα νικήσει. 

Φυσικά ο Άγιος! 



Βγήκε τότε ο Ιησούς του Ναυή σε πόλεμο. 

Μόνος τα κατόρθωσε όλα,ώστε οι άλλοι σε τίποτα δεν ωφέλησαν. 

Ο πολύς όχλος αγαπητέ, όταν δεν εφαρμόζει το θέλημα του Θεού, καθόλου δεν διαφέρει από το μηδέν.  

Η μετάνοια δεν κρίνεται με την ποσότητα του χρόνου, αλλά με την διάθεση της ψυχής. Γιατί και οι Νινευίτες δεν χρειάστηκαν πολλές ημέρες για να εξαλείψουν την αμαρτία τους, αλλά μόνο 3 ημέρες. Και ο ληστής στο σταυρό, δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο, αλλά μόνο να πει μερικές λέξεις, που τον έφεραν στον παράδεισο. Οι βαρειά αμαρτωλοί μόλις μετανοήσουν είναι ασυγκράτητοι προς την αρετή και πολλές φορές ξεπερνούν ακόμα και τον ζήλο εκείνων που δεν αμάρτησαν. Ας κάνουμε λοιπόν αρχή μετανοίας και ας μην απογοητευόμαστε.


 ΙερόςΧρυσόστομος

Οι βρικόλακες του Σάσεξ, του Σερ Άρθου Κόναν Ντόιλ. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Η Πολιτισμική διαδρομή θα σας παρουσιάσει μία ακόμη περιπέτεια του διάσημου ντεντέκτιβ Σέρλοκ Χολμς...





Η υπόθεση:

Μια σκοτεινή βραδιά του Νοέμβρη η γκρίζα λονδρέζικη ομίχλη σταμάτησε τη βόλτα που είχαν ξεκινήσει ο Χολμς και ο Γουώτσον, η ομίχλη τους ανάγκασε να γυρίσουν στο γραφείο του Χολμς. Εκεί ο Χολμς λαμβάνει ένα γράμμα από το Ρόμπερτ Φέρκιουσον, ο οποίος του ζητά βοήθεια. Ο Φέργκιουσον θα έρθει αργότερα αυτοπροσώπως στο γραφείο του Χόλμς.

Ο Φέργιουσον μένει στο Σάσεξ, σε ένα παμπάλαιο αγροτικό σπίτι του 17ου αιώνα και έρχεται στο Χολμς εκ μέρους ενός φίλου του που έχει παντρευτεί μία Περουβιανή, η οποία έχει αρχίσει να συμπεριφέρεται περίεργα, καθώς επιτίθεται στο παιδί της και στο ανάπηρο παιδί που ο άντρας της είχε από τον πρώτο του γάμο. Σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται σαν βρικόλακας ...

Μια παραμάνα που ζει μαζί με την οικογένεια τα βλέπει όλα και τα αναφέρει στον άντρα της Περουβιανής. Εκείνος αρχικά δεν πίστευε αλλά κάποια στιγμή έπιασε τη σύζυγο του να ρουφά αίμα από το παιδί!

Γρήγορα ο Χολμς καταλαβαίνει ότι ο Φέργκιουσον είναι αυτός ο "φίλος¨. Ο Φέργκιουσον την έχει τώρα κλειδωμένη (τη γυναίκα του) και την προσέχει μία επίσης Περουβιανή υπηρέτρια.

Οι Χολμς, Φέργιουσον και Γουώτσον ταξιδεύουν στο Σάσεξ. Η έρευνα του Χολμς θα φέρει τελικά μια μεγάλη ανατροπή...


Μία ακόμη ενδιαφέρουσα περιπέτεια του διάσημου ντεντέκτιβ...



Η μεταφόρτωση έγινε από το Glob TV:




Ο Ντίνο Ράτζα ομιλεί για τον Μπόζινταρ Μάλκοβιτς.

 "...Όταν έφεραν τον Μπόζα στο Σπλίτ ήταν 34 χρονών, ένας άγνωστος βοηθός απο τον Ερυθρό Αστέρα. Εγώ ήμουν ένα νέο παιδί γεμάτο ενθουσιασμό που ήθελε να μάθει και να βελτιωθεί. 



Πριν ήταν προπονητής ο Σλαβκο Τρνινιτς, καταπληκτικός στη μετάδοση των βασικών στοιχείων του μπάσκετ και μετά ο "Μόκα" Σλάβνιτς, άλλος ένας πρώην διεθνής και σπουδαίος άνθρωπος. Και ξαφνικά μου φέρνουν κάποιον που δεν γνώριζα καθόλου, δεν είχα ακούσει το όνομα του ούτε μια φορά.


Φυσικά ήμουν επιφυλακτικός απέναντι του αλλά αυτό ήταν κάτι που εξαλείφθηκε μετά την πρώτη προπόνηση. Συνειδητοποίησα πως ήταν πολύ μεγάλος προπονητής. Και τα υπόλοιπα είναι απλά ιστορία..." 


Ντίνο Ράτζα για τον Μπόζινταρ Μάλκοβιτς...

Κεφαλή αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου από πεντελικό μάρμαρο (μετά το 338 π.Χ.)

Βρέθηκε το 1886 κοντά στο Ερέχθειο, στην Ακρόπολη. Ο Μέγας Αλέξανδρος εικονίζεται σε νεαρή ηλικία, όπως θα ήταν την εποχή της μοναδικής επίσκεψής του στην Αθήνα, μετά τη μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ.

Τα βαθιά τοποθετημένα στις κόγχες μάτια, το στραμμένο προς τα επάνω βλέμμα, τα μισάνοιχτα χείλη και τα μαλλιά που σχηματίζουν στο μέτωπο αναστολή, είναι τα κατεξοχήν γνωρίσματα του Αλεξάνδρου. Τα ίχνη κόκκινης βαφής που διατηρούνται στα μαλλιά προέρχονται πιθανότατα από το υπόστρωμα για την εφαρμογή της τελικής, χρυσής τους απόχρωσης ενώ η διαμόρφωσή τους στο πίσω μέρος δείχνει, ίσως, ότι κάποτε τα στόλιζε στεφάνι ή ταινία, φτιαγμένη από άλλο υλικό.
Το άγαλμα θεωρείται πρωτότυπο έργο του Λεωχάρη, που φιλοτέχνησε και άλλα πορτρέτα του Αλεξάνδρου στα πανελλήνια ιερά της Ολυμπίας και των Δελφών.
Μουσείο Ακρόπολης.



Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...