ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ (ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ τῆς Ο.Ο.Δ.Ε. = ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΜΑΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΣ)

Πρν πομε τιδήποτε γι τ θρησκεί ατή, πρέπει ν κάνουμε μία διάκρισι: λλο πργμα εναι ο λεγόμενοι «Μάρτυρες του εχωβ», κα λλο πργμα «διοίκησι τς Σκοπις» πο τος πλαν. Ο ατοαποκαλούμενοι «Μάρτυρες το εχωβ», εναι ο παδο τς ργάνωσης τς «Σκοπις». δ «Σκοπιά», εναι τ νομα το «νομικο προσώπου» τς κδοτικς ταιρίας τς ργάνωσης ατς.



Διαφορετικ πρέπει ν βλέπ νας Χριστιανς τος παδος μις αρέσεως, κα διαφορετικ τν δια τν αρεσι. νας παδς τς αρέσεως, εναι, κα πρέπει ν ντιμετωπίζεται ς «πλανημένο πρόβατο». ντιθέτως, αρεσι πο τν πλαν πρέπει ν ντιμετωπίζεται ς χθρς το Θεο κα τς κκλησίας.

Πρτα πρέπει ν ξηγήσουμε, τι τ νομά τους δν εναι οτε: «Γιεχωβδες», οτε «Χιλιαστές». Τ «Γιεχωβδες» εναι παράδεκτη παραποίησι το νόματος το Θεο, πο στν Παλαι Διαθήκη μφανίστηκε ς «Γιαχβέ». Χιλιασμς πάλι, εναι μία μεγάλη μάδα θρησκειν, πο πιστεύουν τι Χιλιετς Βασιλεία τς γίας Γραφς εναι μελλοντική. Χιλιαστς εναι ο παδο τν περισσοτέρων Προτεσταντικν μάδων στ χώρα μας, πως ο Εαγγελικο κα ο Πεντηκοστιανοί. Ο διοι ο παδο τς Σκοπις, θέλουν ν λέγονται: «Μάρτυρες το εχωβ», πειδ δθεν «μόνο ατο μαρτυρον τι τ νομα το Θεο εναι εχωβ». Ατς εναι κα λόγος πο ο Χριστιανο δν μπορον ν δεχθον να τέτοιο νομα ς γκυρο, καθς χι μόνο δν εναι ο μόνοι πο μαρτυρον τ νομα ατό, λλ τ διαστρεβλώνουν πίσης. Γι τ λόγο ατό, ποτε ναφέρουμε τ νομα ατό, τ βάζουμε σ εσαγωγικά, στε ν δηλώσουμε τι δν τ ποδεχόμαστε, λλ τ χρησιμοποιομε «συμβατικ», «καταχρηστικ» κα «συγκαταβατικά» γι γινόμαστε νοητοί. ς καλύτερη περιγραφή τους θ ταν ρος: «Μάρτυρες τς Σκοπις», πως θ διαπιστώσετε στ παρακάτω.

 

Σύντομη στορία τς ργανώσεως.

δρυτς τς ταιρίας Σκοπιά, ταν Σκοτσεζο-ρλανδικς καταγωγς, μερικανς Κάρολος Τέϊζ Ῥῶσσελ. Πλούσιος μπορος, κα πιθανότατα μελλοντικ μέλος τς Μασονικς Στος, δρυσε ρχικ ναν μιλο μελέτης τς γίας Γραφς τ 1870 στ λεγγένι τν ΗΠΑ, σ λικία 17 περίπου τν. ν κα ταν πανέξυπνος, πειρία του τν κανε ν σπασθ τς πόψεις κραίων Προτεσταντικν κα ποκρυφιστικν μάδων πο δροσαν τότε στν Πενσυλβανία. γέτης μις τέτοιας κραίας ντβεντιστικς μάδας, Νέλσον Μπάρπουρ, τν προσηλύτισε, κα τν πεισε τι μποροσε ν προβλεφθ τ τέλος του κόσμου.

Ῥῶσσελ μ τ χρήματα πο διέθετε, γινε τότε συνεκδότης το περιοδικο: «Κήρυκας τς Πρωΐας» πο ξέδιδε Μπάρμπουρ, κα κήρυτταν τι τ τέλος το κόσμου θ ρθ τ 1874. ταν ψευδοπροφητεία ατ διαψεύστηκε, Ῥῶσσελ γκατέλειψε τν Μπάρμπουρ, κα τ 1879 ξέδωσε τ δικ του περιοδικό: « Σκοπι τς Σιν κα κρυξ τς το Χριστο Παρουσίας», τ σημεριν «Σκοπιά». τσι, κατάφερε ν οκειοπηθ τος ναγνστες το Μπάρμπουρ, κα ν δρύσ σ διάφορες περιοχές, μάδες μελέτης τς γίας Γραφς, πο νόμαζε «Σπουδαστς τς Γραφς».

Ο μάδες ατς αξήθηκαν σ ριθμ κα μέλ, κα θεωροσαν τν Ῥῶσσελ ς δάσκαλό τους γι «τ λόγο το Θεο». Ῥῶσσελ στ βιβλία κα τ περιοδικά του, με-ταξ λλων αρετικν θέσεων, δίδασκε ποκρυφιστικς διδασκαλίες γι τς πυραμί-δες, κα ρισε ς νέα μερομηνία το τέλους τ 1914. Κα ατ μως μερομηνία πέ-ρασε, πως ταν πόμενο, καθς κα νέα πο ρισε, τ 1918. τσι, ς τν θάνατό του, παρέμεινε ψευδοπροφήτης, χωρίς ποτ ν κπληρωθ καμιά του προφητεί.

 ς χαρακτήρας ταν περήφανος, κα θεωροσε τν αυτό του «πιστ κα συ-νετό». μως ζωή του δν ταν σύμφωνη μ σα διδάσκε. Τ διαζύγιο π τ γυνακα του βγκε ες βάρος του, διότι κείνη φανέρωσε στ δικαστήριο τι τν εχε πιάσει στ δωμάτιο τς πηρέτριας κα τι εχε σχέσεις μ μία ψυχοκόρη τους 16 τν, στενο-γράφο τς «Σκοπις» πο φιλοξενοσαν στ σπίτι τους, κα τν ποία λεγε: «μικρ του σύζυγο». Σ ατν φησε μέρος τς περιουσίας του μετ τν θάνατό του. Σήμερα τν τάφο του κοσμε μία πυραμίδα μ τ σύμβολα το 33ου βαθμο τν Μασόνων.

Παρλα ατά, πιθανν Ῥῶσσελ ν πίστευε ληθιν σα δίδασκε. Πργμα μως δυσκολο ν τ ποθέσουμε γι τν διαδοχό του, τν «δικαστ» ούδερφορδ.

ούδερφορδ, κυριολεκτικ ρπαξε τν περιουσία του Ῥῶσσελ. ταν ρχικ δικηγόρος στν ποο εχε νατεθ διαθήκη το Ῥῶσσελ. μως κμεταλλευόμενος τν μπιστοσύνη τν νομίμων κληρονόμων, χρησιμοποίησε νομικ παραθυράκια κα κράτησε τν κδοτικ ταιρία «Σκοπι» το Ῥῶσσελ γι τν αυτό του, κα φο χαρακτήρισε τος παδος το Ῥῶσσελ ς «Πονηρος Δούλους», τος διωξε. Σήμερα ατο εναι γνωστο ς «Σπουδαστς τς Γραφς», κα διατηρον τ δόγματα το Ῥῶσσελ, σ ντίθεσι μ τν ούδερφορδ, πο λλαξε σχεδν τ πάντα, κα κανε τ Σκοπι μία δικτατορικ ργάνωσι. Ατς τος νόμασε: «Μάρτυρες του εχωβ».

Μ τ σειρά του, θεσε μερομηνίες γι τ τέλος του κόσμου, κα φυσικ διαψεύστηκε σ τιδήποτε εχε προφητεύσει. Μεγάλο μέρος τς προεδρίας του, τ πέρασε σ μία βίλα μ τ νομα «Μπθ Σαρίμ», πο γοράστηκε δθεν γι τν βραμ τν σακ κα τν ακβ πο λεγε τι θ νασταίνονταν τότε. πολιτική του τν δήγησε κόμα κα ν ζητήσ τν ενοια το Χίτλερ στν ΒΠαγκόσμιο Πόλεμο, κα ν ξυψώσ τ Χιτλερικ άιχ, τν καιρό πο ο παδο τς ργάνωσής του βασανίζονταν στ ναζιστικ στρατόπεδα.

δικτατορικ διακυβέρνησι πο πέβαλε στν ργάνωσι τς Σκοπις ούδερφορδ, συνεχίστηκε κα π τς προεδρίας το διαδόχου του, το Νάθαν Νόρ, κα συνεχίζεται ς σήμερα, παρ τ τι πλέον διοικεται π να «Κυβερνν Σμα» περηλίκων κυρίως γετν. Σήμερα Σκοπι εναι μία παγκόσμια Σέκτα (λέξ πο κφράζει ατό πο λέμε: «καταστροφικς λατρεες») κα ριθμε πάνω π 7 κατομ-μύρια μέλη. Στ χώρα μας εναι περίπου 27.000. Ο παδοί της εναι ποχρεωμένοι ν δέχωνται λα σα τος λέει «Σκοπιά», κόμα κα τς διαρκες δογματικς λλαγς τς ργάνωσης. Δικαιολογον τσι κόμα κα τς συνεχιζόμενες ψευδοπροφητεες τς «Σκοπις», πως π.χ. τς τελευταες που τ τέλος πο κήρυτταν γι τ 1975 δν ρθε, παρλθε δ κα γενι το 1914 πο λεγαν τι δν θ παρέλθ πρν ρθ τ τέλος.

ποιαδήποτε μφισβήτησι, τιμωρεται μ «ποκοπή», κα στν ποκεκομμένο παγορεύεται κόμα κα ν μιλον τ λλα μέλ, γι ν μν ποκοπον κα ατοί. τσι καταστρέφονται οκογένειες, διαλύονται φιλίες κα συγγένειες, χάνονται ργασίες, κα πολλ θύματα τς ργάνωσης ατς, ποφέρουν π ντονα ψυχολογικ προβλήματα κα φοβίες. Μ τς πολυταρχικς ατς μεθόδους, λέγχει κα ξαναγκάζει τος δυστυχες παδούς της ν ποτάσσωνται στς διαταγς της, ετε πειδ τος πειλε μ θάνατο π τν Θε στν «ρμαγεδνα», ετε πειδ φοβονται τν ποκοπή, κα πολλο παραμένουν κε, παρ τ θέλησί τους, γι ν μ διαλυθ οκογένειά τους. Μ τν παγόρευσι ν μιλον ο παδοί της στ πρώην μέλη της, πομονώνει τος παδούς της, ν μ μάθουν τν λήθεια γι τ σα παραποιημένα διδάσκει, τόσο γι τν στορία της, σο κα γι τ δόγματά της.

Βλέπε στοσελίδα μ πιστολς ποσκιρτησάντων κα θυμάτων τς αρέσεως :

http://ierapostoli.wordpress.com/2010/07/25/%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82%CF%80%CF%81%CF%8E%CE%B7%CE%BD%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8D%CF%81%CF%89/


Τ σπουδαιότερα σημεα τς διδασκαλίας τς :

Σκοπι χει κάνει δική της μετάφρασι τς γίας Γραφς, (τ «Μετάφρασι Νέου Κόσμου»), που χει διαστρέψει κα λλοιώσει λα τ σημεα τς γίας Γραφς πο διαφωνον μ τς πλάνες της. Τ βασικά της δόγματα σήμερα, εναι τ ξς:

π τ 1914 γινε οράτως (!!!) παρουσία το Χριστο, κα περιμένουμε τν λευσί του «σύντομα». κόσμος πάει π τ κακ στ χειρότερο, κα λίγους μνες μετ τν (όρατη κι ατ) οράνια ναστάσι τν «γίων» πο γινε τ 1918, Θες διάλεξε τν ργάνωσι τς Σκοπις ς «τν γωγό» πο θ δίν στος Χριστιανος τν «λήθεια». «λήθεια» πο πρέπει ν πιστεύουν ο παδοί της, δν εναι κάτι σταθερό, λλ κάτι πο λλάζει νάλογα μ τ «νέο φς» πο δίνει Σκοπι μέσ τν ντύπων της. πειδ λοιπν τ τέλος εναι κοντά, ο παδο τς Σκοπις φείλουν ν κηρύττουν τι τ νομα το Θεο εναι εχωβ, κα τι θ «καταστρέψ» τος κακούς. Ατ τ κάνουν σ κάθε εκαιρία, γι ν σώσουν τος συνανθρώπους τους. Γιατ ν τ τέλος τος βρε ξω π τν ργάνωσι, (δηλαδ κοσμικούς), τότε θ τος σκοτώσ διος Θεός. σοι μως εναι στν ργάνωσι, θ πιζήσουν, κα θ καλοπερννε σ ναν πίγειο φθαρτ παράδεισο, χωρς ν πεθάνουν ποτέ. κε θ ναστηθον λοι ο πόλοιποι νεκρο πο προορίζονται γι τ γ. ξαίρεσι σ ατ τν «εδυλλιακ» εκόνα, ποτελον σοι στ τέλος τν 1000 τν βασιλείας, θ παναστατήσουν στν Θεό, κα θ φανιστον γι πάντα. 

Σκοπι χωρίζει τος πιστος σ δύο «τάξεις». Στος 144.000 πο θ πνε στν ορανό, κα στν μέτρητο «Πολ χλο» πο θ μείν στ γ. Τν Χριστ τν θεωρον «δημιούργημα» το Θεο, κα τν ταυτίζουν μ τν ρχάγγελο Μιχαήλ, κα δν τν νομάζουν κι ατόν: «Γιαχβ» πως ο Χριστιανοί. Τν Θε τν θεωρον ς κάτι μ σμα, πο δν εναι «πανταχο παρν», λλά πο ντιλαμβάνεται μ τν «γκέφαλό» του τ γεγονότα, μέσ μις πρόσωπης δύναμης, πο τν ταυτίζουν μ τ γιο Πνεμα, τ ποο ρνονται τι εναι πρόσωπο.

ρνονται κομα κα τν κατ χάριν θανασία τς ψυχς, κα γιατος θάνατος εναι πλήρης κμηδένισι. Ο δυστυχες παδο τς Σκοπις, προτιμον ν πεθάνουν γι ν μν κάνουν μετάγγισι αματος, γιατ παρερμηνεύουν τν «ποχ π αμα» τς γίας Γραφς, ποία στν πραγματικότητα μιλάει μόνο γι τ βρσι αματος. ν κα ο διοι ρνονται τ στράτευσι, Σκοπι εναι μέτοχος ταιριν πο συνεργάζονται μ τ Στρατ τν ΗΠΑ ν γνοί τν παδν τους. τσι κερδίζει κάθε χρόνο κατομμύρια δολάρια, πο μαζ μ τς εσφορς τν παδν της, τν κάνει μία π τς πλουσιότερες πιχειρήσεις. μοίως, ν ο παδοί της πιστεύουν τι ΟΗΕ εναι «τ θηρίο» τς ποκαλύψεως, ργάνωσι τς Σκοπις, γι κάποιο διάστημα σχετικ πρόσφατα, εχε γίνει μέλος του, ν γνοί τν παδν της.

Κάθε βδομάδα, ο παδοί της παρακολουθον τουλάχιστον 5 ρες κατήχησης, σ 3 διαφορετικς «συναθροίσεις», που διδάσκονται πιχειρηματολογία κα «μάρκετινγκ», πς ν μιλον κα ν πείθουν τος λλους. Σκοπιά, τος ντυπωσιάζει μ τ ψηλ κα πολυτελ της κτίρια, μ τ περσύγχρονα τυπογραφεα της, κα μ τς ξαιρετικς ποιότητας κτυπώσεις της. Προσπαθον πίσης ν ντυπωσιάσουν τος λλους, φα-νερώνοντας μία «βιτρίνα» θικς καθαρότητας γι τν ργάνωσί τους, καθς ποιον νακαλύψουν ν παραβιάζ τος κανόνες θικς, τν διώχνουν π τν ργάνωσι, μ λα τ πακόλουθα. Δν πάρχει οκτος, οτε νδιαφέρον γι τν διωγμένο. Ατό πο μετράει εναι καλ εκόνα τς ργάνωσης, γιατ τος παδούς της τος βλέπει ς ριθμούς, κα χι ς πρόσωπα. Γι ν τος κρατήσ, πεπεισμένους στ δόγματά της, ργάνωσι φροντίζει ν τος χ διαρκς πασχολημένους μ δικά της ντυπα, στε ν μν μπορον ν διαβάσουν διδασκαλίες λλων θρησκειν.


Περιληπτικ ναίρεσι μερικν κακοδοξιν τς Σκοπις  

ν κα τ θέματα εναι τεράστια, θ δώσουμε δ πλς μία δέα τν δογματικν σφαλμάτων τς Σκοπις.

Θες δν μπορε ν ζ μέσα στ σύμπαν, οτε ν περιορίζεται στ χρο κα στ χρόνο φο εναι Δημιουργς τους. Τ διο σχύει κα μ τν ησο Χριστό, φο «λα γιναν διατο, κα χωρς ατν δν γινε τίποτα π’ σα γιναν» (ωάν. α’ 3). Τ τι εναι υἱὸς το Θεο, δν σημαίνει τι εναι μικρότερος στ χρόνο, λλ κατ τν ατία. Γιατ ατία κα το Υο κα το γίου Πνεύματος εναι Πατήρ. Ο ναφορς πο δείχνουν τν Χριστ ν συμπεριφέρεται ς κατώτερος σ λλα ζητήματα, εναι πειδ μιλάει ς νθρωπος. ς Θες μως εναι σος σ λα κτς π τν ατία. Κα φυσικ δν εναι γγελος (βρ. α’ 5-8).

μοίως τ γιο Πνεμα δν εναι δύναμι, (ΒΚορ. ς’ 4-7), λλ Πρόσωπο (ωάν. ιδ’ 26. ις’ 13,14. ωμ. η’ 26,27 κλπ). σο γι τ νομα το Θεο, εναι «Γιαχβ» κα χι «εχωβ», κα σημαίνει: « ν», « Εναι». μως γι τος Χριστια-νούς, Χριστς επε τι πρέπει ν τν λέμε «Πατέρα», κα χι μ τ νομά του, πως κα τν νθρώπινο πατέρα μας τν ποκαλομε «πατέρα», κα χι μ τ νομά του.

Ο 144.000 δν εναι π’ λα τ θνη πως λέει Σκοπιά, λλ μία μάδα σραηλιτν πο θ πιστέψουν στν Χριστ λίγο πρν τν παρουσία το Χριστο (ποκ ζ’ 1-6 κλπ). «Πολς χλος», δν εναι πίγεια, λλ οράνια τάξι γίων, πως φαίνεται στν ποκά-λυψι ιθ’ 1 κλπ. Κα ο 144.000 κα «Πολς χλος», φο ς ψυχς θ νεβον στν οραν κατ τν θάνατό τους (ποκ. ς’ 9-11), θ λάβουν σώματα στν νάστασι, κα θ ζήσουν στ γ ς φθαρτοι νθρωποι (ποκ. κα’ 1-5 κλπ). γ κα πόλοιπη κτίσι, θ γίν πίσης τότε φθάρτη (ωμ. η’ 19-24 κλπ) καθς θ λλάξουν ο φυσικο νόμοι (ΒΠέτ. γ’ 10-13 κλπ). Στν δ νάστασι, θ ναστηθον λοι, κα χι μόνο λίγοι, πως λέει Σκοπι (ωάν. ε’ 28,29).

Τ 1914 δν γινε 2α Παρουσία, πειδ λέξη «Παρουσία» στν ποχ το Χριστο, δν εχε ννοιολογικ σημασίασταμαι παρν» στω κα όρατα), λλ ταν τεχνικς ρος πο δήλωνε τν ρχομ μφανς κα μ δόξα, νς ρχοντα (π.χ. νομίσματα μ τν πετειακ πιγραφή: «π παρουσί Τιβερίου» κλπ). πίσης, κόμα κα μερομηνία ατ εναι λάθος, γιατ πολογίζεται μ βάσι τν πτσι τς ερου-σαλήμ, πο κατ τ Σκοπιά γινε τ 607 π.Χ. ντιθέτως, ο στορικοί, ναφέρουν τι πτσι γινε τ 587 π.Χ. βάσει στορικν (λλ κα γιογραφικν) ποδείξεων. τσι καταῤῥίπτεται κα σχυρισμς τς Σκοπις τι τ 1918 γινε όρατα νάστασι τν γίων, (πίσης ατ καταῤῥίπτεται, κα π τ δάφιο ΑΘεσσαλονικες δ’ 16,17, πο δείχνει τι νάστασι τν γίων, θ γίν ταυτόχροναμα») μ τν ρπαγ τν ζώντων γίων). μοίως εναι παραποιημένα κα τ στατιστικ στοιχεα πο ναφέρει Σκοπιά, τι δθεν μετ τ 1914 εχαμε περισσότερη πενα, ἀῤῥώστιες, σεισμος κλπ. Μία ματι στν στορία, θ μς πείσ τι χειρότερος αἰῶνας ταν 14ος κα χι 20ος. Ατ φαίνεται λλωστε κα π τν αξησι το παγκοσμίου πληθυσμο, λόγ μικροτέρας θνησιμότητος. λλ οτε Χριστς νέφερε τι αξησι τν παθημάτων στν στορία θ ταν μεση γγύτητα το τέλους. ντιθέ-τως, επε: «ταν θ τ δετε ατά, μ ταραχθετε, γιατ λα ατ πρέπει ν γίνουν, λλ δν εναι κόμα τ τέλος» (Ματθ. κδ’ 6). Κα επε κόμα: «προσέξτε μ πλανηθετε. πειδ πολλο θ πον καιρς πλησίασε. Μ τος κολουθήσετε» (Λουκ. κα’ 8).

Τ φαινόμενο τς «Σκοπις» εναι πόῤῥοια τς πλανεμένης ρχς κα διδασκαλί-ας : «Sola Scriptura» πο θέλει τν γία Γραφ νεξάρτητη κα ποκεκομμένη π τ φυσικόν της περιβάλλον τν κκλησία, μ τν ποίαν τυγχάνει ρρηκτα συνδεδεμένη.

 

ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΑΙ τς ΑΙΡΕΣΕΩΣ τς «ΣΚΟΠΙΑΣ» κα τν «ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ»

  Κάρολος Τέηζ Ῥῶσσελ (Charles Taze Russell 1852-1916) ερύτερα γνωστς κα ς «Πάστορας Ῥῶσσελ» ταν μερικανς Εαγγελιστς π τ Πίτμσπουργκ τς Πενσυλβανίας. Δημιούργησε τ κίνημα τν «Σπουδαστν τς Γραφς» κα τ περιοδικό : « σκοπι τς Σιν κα Κρυξ τς το Χριστο Παρουσίας». Τ 1908 τ βιβλία του διεκδικοσαν τν 3η θέσι τν παγκοσμίων κδόσεων μετ τν γία Γραφ κα τ Κινέζικο λμανάκ. πηρεάστηκε πολ π τν Νέλσον Μπάρμπουρ μ τν ποο συνεργάσθηκε γι να διάστημα λλ στερα τν γκατέλειψε. Δν πίστευε στ δόγμα τς γίας Τριάδος. θεότης το Χριστο γκειτο στν θανασία πο λαβε π τν Θε ς νταμοιβ μετ τν μαρτυ-ρικό του θάνατο. Πίστευε τι Δευτέρα Παρουσία γινε τ 1874 μ όρατο τρόπο. πρξε π τος πρώτους εροκήρυκες πο προώθησαν τν βραϊκ «Σιωνισμ» λέγοντας τι χάρις το Θεο πανλθε στος βραίους τ 1879 κα δν ταν νάγκη ν σπασθον τν Χριστιανισμό. Πίστευε τι Μεγάλη πυραμίδα τς Γκίζας κτίσθηκε μ θεϊκ κατεύθυνσι γι τν διδασκαλία μας.

Νέλσον Μπάρμπουρ (Nelson H. Barbour 1824-1905) π τ μπρν τς Νέας όρκης. Σ λικία 15 τν ρχισε τν φοίτησί του στ Temple Hill Academy τς Μεθοδιστικς πισκοπελιανς κκλησίας, π’ που πεμακρύνθη νεκα τν προσωπικν του ντιλήψεων περ «πολύτου Προορισμο» κα «Παγκοσμίου Σωτηρίας» δεδομένου τι εχε μεγαλώσει σ να περιβάλλον Πρεσβυτεριανν. ξέδωσε τν φημερίδα «Κρυξ τς Πρωΐας» γι να διάστημα σ συνεργασία μ τν Ῥῶσσελ. Πίστευε τι ΒΠαρουσία γινε οράτως τ 1874 κα σ λίγο Χρι-στς θ μφανιζόταν γι ν κρίν τν κόσμο. ργότερα θ μεταφέρ ατ τ γεγονς γι τ 1896, που μως Χριστς θ πέστρεφε ρατς ατν τν φορά, λλ μετ κα τν καινούργια παγοήτευσι ρισε ς τελικ πλέον χρονολογία τ 1907, λλ δν πέζησε γι ν διαπιστώσ τι διεψεύσθη γι μία κόμα φορά. 

Δικαστς ούδερφορδ (Joseph Franklin Rutherford 1862-1942) ρχικ νας π τος πτ διευθυντς τς Σκοπις. Μετ τν θάνατο το Ῥῶσσελ, κατόρθωσε ν πικρατήσ κα ν διευθύν μόνος τν ργάνωσι αταρχικ θ νομάσ δ τ σύστημα διοικήσεώς του «θεοκρατία». Σ ατν φείλεται κα τ δεύτερο περιοδικ «Ξύπνα». Τ 1931 θ πιβάλλ τ νομα «Μάρτυρες το εχωβ» γι ν πομακρύν τος πιστούς του π τς διάφορες μάδες «Σπουδαστν τς Γραφς» πο εχαν παραμείνει πιστς στν Ῥῶσσελ. Πρε ποστάσεις π πολλς θέσεις το Ῥῶσσελ, πως π.χ. «Σιωνισμς» τν δ πυραμίδα τς Γκίζας τν θεωροσε κατασκευ το Σαταν. Συστηματοποίησε τν διάδοσι τς Σκοπις π πόρτα σ πόρτα ς ποχρεωτικ π’ λους τος πιστούς, ο ποοι φειλαν πίσης ν συμπληρώνουν δελτία μ τν πίδοσι κα τ ποτελέσματα το προσηλυτισμο πο σκοσαν. Κάθε βδομάδα φειλαν ν παρακολουθον μαθήματα πιχειρηματολογίας. Τ 1927 πέῤῥιψε τν ορτ τν Χριστουγέννων ς εδωλολατρική, τ δ 1936 κήρυξε τι Χριστς δν προσηλώθη πάνω σ ναν σταυρ λλ πάνω σ να δέντρο.

Νάθαν Κνρ (Nathan H. Knorr 1905-1977) μετ τν θάνατο το ούδερφορντ, ς ντιπρόεδρος τς Σκοπις, συνέστησε ν γίν διαίτερη προσευχ κα συλλογισμς στε εχωβ ν τος φωτίση ν κλέξουν τν κατάλληλο διάδοχό του, κα φαίνεται «εχωβς» τους τος φώτισε ν κλέξουν τν διο τν Κνόρ. Κνρ πίστευε τι «θεοκρατικ ργάνωσι» θ νδυναμοτο ν τ μέτρ που θ νδυναμοτο τ καθένα π τ μέλη της. τσι προέβη στν ναδιοργάνωσι το συστήματος που κάθε χώρα θ χωρίζετο σ ζνες κα σ κάθε ζώνη θ λειτουργοσαν εκοσι κοινότητες στς ποες κα θ γινόντουσαν ο συναθροίσεις. Σ κάθε ζώνη πρχε νας πηρέτης πιφορτισμένος μ τ καθκον ν πισκέπτεται κ περιτροπς λες τς κοινότητες. ταν να σύστημα πο πέτρεπε ναν καλύτερο λεγχο παγκοσμίως. γεσία το Κνρ συμπίπτει μ τν ΒΠαγκόσμιο Πόλεμο πργμα πο δημιουργοσε στος πιστούς του τ συναίσθημα τι πλησιάζουν πρς τν «ρμαγεδνα».

 

Νομικ ταιρεία «Σκοπι» εναι να σύνολο σωματεί-ων τν «Μαρτύρων το εχωβ» πο χρησιμοποιονται γι τν κυριότητα τν περιουσιακν στοιχείων πο σχετίζο-νται μ τς θρησκευτικές τους δραστηριότητες, γι τν κδοσι κα κυκλοφορία τν ντύπων τους, γι τ νομικ κπροσώπησι κα περάσπισί τους νώπιον τν ρχν κα γι ποιαδήποτε λλα ζητήματα κα δραστηριότητές πο παιτον ννομη νομικ πόστασι. Στν διπλαν φωτο-γραφία βλέπουμε τ κεντρικ γραφεα στ Μπρούκλιν τς Νέας όρκης. Ο εκτήριοι οκοι των δν νομάζονται «ναο» «κκλησίες» λλ «Αθουσες Βασιλείας» (Kingdom Hall) καθπόδειξιν το ούδερφορδ τ 1935.

 

Πηγ : Ο.Ο.Δ.Ε. http://www.oodegr.com/paratir/mti.htm Date of access : 9.3.2014

Διασκευή-πιμέλεια : Βασίλειος Μ. Σακκς - Λευκωσία, Μάρτιος 2014

The Age of Alexander The Great

 Europe's history in  early centuries is best described as under a spotlight, roving this way and that along the shores of the Mediterranean as the continent's drama unfolds. Following the decline of Athens, Greece's cities saw constant strife, sometimes against, sometimes in alliance with, the ever-menacing Persians. In 359 the kingdom of Macedon came under an ambitious king, Philip, assertively Greek and claiming descent from the Homeric Achilles.



His army of pikemen, able to engage an enemy at more than arm's length, swiftly subjugated the city states of Greece. In 336 Philip was assassinated by hands unknown, and was succeeded by his twenty-year-old son, Alexander.


The youth was clearly extraordinary. He had been taught military leadership by his father, who hired Aristotle among others to tutor him in philosophy and politics. Small but charismatic, he reputedly had one blue eye and one brown, and a mesmeric hold on those he commanded. Undaunted by his youth, perhaps emboldened by it, Alexander set out to fulfil Philip's ambition to advance his empire beyond Greece into the lands held by Persia.


It was to be the most remarkable venture in the history of European conquest. Crossing Asia Minor, Alexander in 333 defeated a much larger Persian force under Darius III at the Battle of Issus.


He took Darius's daughters captive and was later to marry two of them, though in the meantime he was entranced by a Bactrian princess, Roxana. Rather than simply return home with honour satisfied, Alexander now marched south to Egypt. Here his general, Ptolemy, went on to found a dynasty that was to end with Cleopatra.


Ptolemy built the library at Alexandria, inventing papyrus scrolls and banning their export to the rival library of Pergamum, where costly animal parchment was still in use.


Alexander again defeated Darius and marched through Mesopotamia and across a defenceless Persia to the banks of the Indus in India. Here his generals mutinied and demanded they return home.


Alexander thus had to travel back across the sands of Persia to Babylon, where in 323 he died of disease, aged just thirty-two. Every where he went, Alexander founded cities and colonies, many named after himself. He had crushed the greatest empire in south-west Asia.


He married his troops to local women and left his commanders as local governors. But the influence of these Hellenistic colonies on the lands traversed by Alexander was not political. He left no empire. Like most such ventures, Alexander's journey was ultimately fruitless, the expression of a gigantic vanity and greed for booty. 


His imperial creation was vacuous and never established a secure frontier for the Greeks in Asia Minor or Mesopotamia. It was to prove Europe's most porous boundary throughout history. But the short-lived Macedonian empire did have one lasting outcome. It entrenched Hellenistic civilization, that of Greek language and literature, across the Mediterranean. As mainland Greece fell victim to civil war, Greek traders and scholars spread out across the sea, a diaspora that historians estimate eventually numbered ten million people. 


The library at Alexandria became the repository and disseminator of Greece's cultural heritage.


Greece's political glory died with Alexander. But his reputation lived on, appealing to the vanity of later rulers. With his death, the window on the human spirit opened by classical Athens was to close. 


Source ~ A Short History Of Europe ~ by Simon Jenkins

Τι συμβαίνει στο Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Σε αυτή την εκπομπή γίνεται απόλυτα κατανοητό τι έχει γίνει στο Ναγκόρνο Καραμπάχ. Πώς η Αμερική παίζει τελικά στα δάκτυλα τη Ρωσία. Και γιατί οι λαοί της πρώην ΕΣΣΔ προτιμούν να χάσουν εδάφη προκειμένου να ξεφύγουν από τα νύχια των Ρώσων και να ενταχθούν στη Δύση.


 

Τα φύλλα του θανάτου, της Αγκάθα Κρίστι. Ραδιοφωνικό θέατρο.

Στο αποψινό Θέατρο της Τετάρτης θα ακούσουμε τη μυστηριώδη αστυνομική ιστορία της Αγκάθα Κρίστι Τα φύλλα του θανάτου.




Στην παρέα της Μις Μαρπλ, έρχεται η σειρά της Μις Μπάντρι να πει τη δική της ιστορία.

Υπόθεση: 
Κάποια φορά η Mrs Bantry και ο σύζυγος της ήταν καλεσμένοι του Sir Ambrose Bercy στο σπίτι του στο Clodderham Court. Κατά τη διάρκεια του γεύματος συνέβη κάτι τρομερό. Το φαγητό που σερβιρίστηκε ήταν δηλητηριασμένο γιατί στην ψητή πάπια αντί να προστεθούν φύλλα φασκόμηλου προστέθηκαν φύλλα δακτυλήθρας που είναι ένα φυτό δηλητηριώδες.

Όλοι όσοι έφαγαν αρρώστησαν αλλά η χειρότερη κατάληξη ήταν ο θάνατος της Sylvia Keene της νεαρής προστατευόμενης του Sir Ambrose.

Άλλα πρόσωπα της παρέας στο δείπνο ήταν ο Jerry Lorimer, αρραβωνιαστικός της Sylvia, καθώς και μια φίλη η Maud Wye. Τους δυο αυτούς η ίδια η Mrs Bantry είχε δει να φιλιούνται με πάθος αλλά και ο γάμος τους 6 μήνες μετά το θάνατο της άτυχης νεαρής επιβεβαίωσε τη σχέση τους...



Το επεισόδιο ηχογραφήθηκε από το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου.


Παίζουν:Κώστας Δημητρίου, Γιώργος Μουαϊμης, Δέσποινα Μπεμπεδέλη, Φαίδρος Στασίνος, Αγγελική Φιλιππίδου, Χριστόφορος Τσαγκαρίδης, Μάχη Συρράκου Καζαμία.


Το έργο μπορείτε να το ακούσετε από το κανάλι Ισοβίτης:

Πηγή: http://radio-theatre.blogspot.com/2016/03/blog-post_28.html

Τεντυμπόιδες

 Νεαροί τεντιμπόηδες, κουρεμένοι "εν χρω" και με μια πινακίδα στο λαιμό,με τη φράση "είμαι τεντιμπόης" Από ρεπορτάζ εφημερίδας το 1959...Μπορει το γιαούρτωμα σήμερα να μην τιμωρείται από την πολιτεία,αλλά πριν 55 χρόνια αυτοί που το έκαναν ή επιδίδονταν σε βανδαλισμούς,τιμωρούνταν σύμφωνα με τον Ν.4000 " του 1958 περί τεντιμποϊσμού.



Η μπλόφα, του Γεράσιμου Ρηγάτου. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Απόψε πρόκειται να σας παρουσιάσω το έργο του Γεράσιμου Ρηγάτου Η μπλόφα.




Η υπόθεση:

Ένας αποφυλακισμένος ο Αντρέας Ορφανός συναντά ένα συντηρητικό μίζερο πλασιέ,  θαμώνα ενός καφενείου που τον αποφεύγουν όλοι, γνωρίζονται και φεύγουν μαζί. Ο αποφυλακισμένος του διηγείται την ιστορία του. Ανανέωσαν το ραντεβού για την επόμενη μέρα το απόγευμα. Ο αποφυλακισμένος είναι άστεγος αλλά η όψη του είναι διαφορετική, πιο περιποιημένη σ



υνεχίζει την ιστορία του. Τα έλεγε μονορούφι με αποτέλεσμα να βαρύνει την καρδιά του φίλου του. Την τρίτη μέρα τον συναντά ένας λιμενικός και τον ρωτά για τον Ορφανό, τότε έρχεται η ώρα της μπλόφας...


Στον τρίτο κύκλο της σειράς «Κλέφτες και αστυνόμοι» ανήκει και το συγκεκριμένο ηχητικό.


Σειρά αστυνομικών διηγημάτων.

Επιλογή κειμένων: Τιτίνα Δανέλλη

Σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια Αντέλλα Μέρμηγκα

Αφηγητής ο  Δημήτρης Πουλικάκος.


Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα κείμενα είναι ειδικά γραμμένα από τους συγγραφείς τους για τη συγκεκριμένη σειρά.


Ο Πουλικάκος



Η μεταφορά έγινε από το κανάλι globtv 3:







Αισχύλος: ο πιο αυστηρός τραγικός

 Η λέξη τραγωδία σημαίνει «Τράγων Ωδή». Αν ήταν ωδή σχετική με κάποιο τράγο, που θυσίαζαν κατά τους ποιητικούς αγώνες, ή ωδή που εκτελούσαν τράγοι δηλαδή ηθοποιοί μεταμφιεσμένοι σε τράγους, στις πρώτες σατυρικές συνθέσεις, είναι ζήτημα που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Ο Αριστοτέλης κλίνει προς τη δεύτερη ερμηνεία. Βέβαιο είναι πάντως πως η τραγωδία έχει ηρωϊκοθρησκευτική προέλευση. Και βαθειά θρήσκος ήταν ο πρώτος και μεγαλύτερος εκπρόσωπός της ο Αισχύλος (γεννήθηκε γύρω στο 525 π.Χ.).


Ο Αισχύλος ήταν άνθρωπος και της σκέψεως και της δράσεως. Είχε ζήσει στην πρώτη γραμμή το δράμα με τους Πέρσες πολεμώντας στις σπουδαιότερες μάχες (τα τραύματά του είχαν συγκινήσει τους δικαστές κατά τη διάρκεια μιας δίκης, όταν κατηγορήθηκε ότι είχε αποκαλύψει στα έργα του ορισμένα τελετουργικά μυστικά).

Είχε κερδίσει πολλές φορές το πρώτο βραβείο, που απονεμόταν κάθε χρόνο, κατά τις γιορτές του Διονύσου στον καλύτερο δραματουργό και είχε φιλοξενηθεί με εξαιρετικές τιμές στην αυλή του Ιέρωνα Α΄ τυράννου των Συρακουσών. Και στις Συρακούσες πέθανε κατά τη δεύτερη εκεί παραμονή του το 456-455 π.Χ. Ένας περίεργος θάνατος σύμφωνα με το θρύλο: μια χελώνα που είχε ξεφύγει από τα νύχια ενός αετού, έπεσε πάνω στο κεφάλι του από μεγάλο ύψος.

Ο Αισχύλος είναι ο υμνητής των μεγάλων αρχαίων αρετών: της σωρφοσύνης, της συνειδήσεως, της τιμής, του μέτρου. Η θεότητα γι’ αυτόν είναι σχεδόν μονοθεϊστική, αυστηρή αλλά δίκαιη. Δεν είναι θεότητα που ευνοεί ή μαίνεται κατά του ανθρώπου, όπως συμβαίνει συχνά στην Ελληνική Μυθολογία (αρκεί να σκεφτή κανείς την περίφημη έννοια «του φθόνου των θεών» - θεών που σκοτώνουν ένα θνητό, επειδή φθονούν την τύχη του).

 Ο θεός του Αισχύλου τιμωρεί τον άνθρωπο, που αμάρτησε. Και γύρω απ’ αυτό το όραμα του θεού-τιμωρού περιστρέφονται όλα τα γεγονότα του ανθρώπινου βίου. Αυτό συμβαίνει στην Ορέστεια, με την τρομερή αλληλουχία της βίας, όπου κάθε έγκλημα πλήττει εκείνον, που έγινε ένοχος ενός προηγούμενου εγκλήματος. Ο Αγαμέμνων θυσιάζει την κόρη του Ιφιγένεια για να του χαρίσουν οι θεοί την επιτυχία της εκστρατείας, γι’ αυτό και η γυναίκα του Κλυταιμνήστρα τον σκοτώνει κατά την επιστροφή του από τον πόλεμο με τη βοήθεια του εραστή της. Ο γιος του, Ορέστης, εκδικείται τον πατέρα του σκοτώνοντας τη μητέρα του και καταδιώκεται και αυτός με τη σειρά του, από τις Ερινύες. Αλλά και ο Προμηθέας Δεσμώτης, άλλο αισχύλειο αριστούργημα, δεν είναι παρά η ιστορία ενός εξιλασμού: του εξιλασμού ενός Τιτάνα, που ύψωσε το ανάστημά του αντίκρυ στο Δία, του Προμηθέα, ενόχου γιατί δίδαξε τη χρήση της φωτιάς στους ανθρώπους. 

Παρ’ όλα αυτά, ο Προμηθέας, απεικονίζεται έτσι ώστε κα κατακτά όλη τη συμπάθεια του θεατή. Και είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικό το γεγονός ότι ο πιο αυστηρός από τους τραγικούς, δείχνει τόση ανθρώπινη κατανόηση για το θύμα του θεού-τιμωρού. Είναι έμμεσα, μια έξαρση του ανθρώπου.

Εικόνα: Prometheus Bound, oil on canvas by Jacob Jordaens, 1640; in the Wallraf-Richartz Museum, Cologne, Germany.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΕΣ» ΣΩΚΡΑΤΗΣ

ARNOLDO MONDADORI EDITORE S.P.A. 1973

Μ.τ.φ.: Βασίλειος Κοχλατζής


Ο αγριανθρωπος που κρύβουμε μέσα μας.Τακης Θεοδωρόπουλος

 Οι ειδήµονες μιλούν ως ειδήμονες. Ξέρουν τους κανόνες απόπλου, ξέρουν πότε σταματάει η επιβίβαση, κι ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες της ναυσιπλοΐας που εμείς δεν ξέρουμε. Ομως εμείς, που δεν είμαστε ειδήμονες, ξέρουμε ότι δεν χρειάζεται κανένας κανόνας για να μην πετάξεις έναν άνθρωπο στη θάλασσα. Κοινή λογική χρειάζεται και ανθρωπιά, αυτή η ξεχασμένη λέξη που έχει προ πολλού παραδώσει το πνεύμα της λόγω βαθέος γήρατος. Τι είδαμε προχθές στον Πειραιά; Δύο αγριάνθρωπους να σπρώχνουν στον θάνατο έναν ανυπεράσπιστο. Δεν δικαιούνται να μην ήξεραν ότι τον σπρώχνουν στον θάνατο. Το απελευθερωμένο ένστικτο του θανάτου, γυμνό και ανελέητο. Η ορατή όψη της αγριότητας. Την είδαμε προ καιρού στη Νέα Φιλαδέλφεια, προ ετών στη Θεσσαλονίκη, διαβάζουμε σχεδόν καθημερινά για κακοποιημένους εφήβους από συνομηλίκους τους. Και σε τι διαφέρουν οι αγριάνθρωποι του προχθεσινού «περιστατικού» από τους αγριάνθρωπους που πέταξαν μολότοφ στη Marfin και μετά εμπόδιζαν την πρόσβαση στην Πυροσβεστική; Μόνον στις τεχνικές λεπτομέρειες. Οι μεν χάθηκαν στο πλήθος κι ακόμη δεν έχουν βρεθεί, τους δε τους έχει ήδη αναλάβει ο εισαγγελέας. Και σε τι διαφέρει αυτός ο αγριάνθρωπος από τον άλλον που τρέχει σαν τρελός με το αυτοκίνητο και τραυματίζει σοβαρά την κοπέλα που περίμενε στο πεζοδρόμιο; Ο αγριάνθρωπος έχει και την αόρατη πλευρά του. Αυτήν με την οποία έρχονται αντιμέτωποι γιατροί και νοσηλευτές στα επείγοντα.




Με πόση ευκολία κλείνουμε τους αγριάνθρωπους σε κλουβιά και τους επιδεικνύουμε για να διασκεδάζουμε τον φόβο μας. Εδώ η πινακίδα γράφει: «Οπαδική απανθρωπιά». Δίπλα: «Πολιτική απανθρωπιά». Λίγο πιο κάτω: «Ενδοοικογενειακή», «εφηβική», «τροχαία απανθρωπιά». Αναρωτιέμαι ποια πινακίδα θα βάλουν μπροστά στο κλουβί με τους αγριάνθρωπους του Πειραιά. Ομως το θέμα δεν είναι εκεί. Το θέμα είναι ότι αν συνδυάσουμε όλες αυτές τις εκδοχές της απανθρωπιάς θα διαπιστώσουμε ότι οι αγριάνθρωποι είναι μια ολόκληρη φυλή που ζει ανάμεσά μας. Τους έχουμε συνηθίσει. Βοηθούσης και της κοινωνικής υποκρισίας και συνηγορούντος του φόβου κάνουμε πως δεν τους βλέπουμε παρά μόνον όταν δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.

Μιλάμε για την κλιματική αλλαγή που απειλεί τη φύση, καίει τα δάση και πλημμυρίζει τις πόλεις. Ομως δεν μιλάμε για την κλιματική αλλαγή του ανθρώπινου τοπίου. Ποιες είναι οι συνθήκες που έχουν απελευθερώσει τον αγριάνθρωπο που όλοι κουβαλάμε μέσα μας, όμως υποτίθεται πως ο πολιτισμός τον έχει τιθασεύσει; Ας αφήσουμε κατά μέρος όλα τα ξεπερασμένα εργαλεία της σκέψης μας και ας δούμε αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, αλλά δεν το αναγνωρίζουμε. Η πραγματική βαρβαρότητα δεν είναι εισαγόμενη. Η πραγματική βαρβαρότητα είναι ενδογενής. Και απειλεί την κοινωνική συνοχή με το χομπσιανό «πόλεμος όλων εναντίον όλων».

Πηγή Καθημερινή 


Καμένα ερείπια, του Φιλίπ Λεβίν. Ραδιοφωνικό Θέατρο

 Απόψε θα σας παρουσιάσω ένα ακόμη επεισόδιο της σειράς εξιχνίασης πυρκαγιών, από το ¨Γραφείο Εμπιστευτικών Υποθέσεων" , με τίτλο ¨Τα καμένα  ερείπια¨.





Η εξέλιξη:

Ένας πυρομανής βάζει φωτιά σε τέσσερα κτίρια, ο Κιου αναλαμβάνει την εξιχνίαση. Οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο εμπρηστής είναι πανούργος! Οι εμπρησμοί με κάποιο ευφυή τρόπο ενεργούνται πολύ νωρίτερα.

Δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας ¨Γκαζέτα¨ συσχετίζουν το πρόσωπο ενός εμπρηστή με όλες τις φωτιές στα άρθρα τους πριν ακόμη ερευνηθούν οι υποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση οι δύο δημοσιογράφοι (Τσάρβις και Μάξουελ) προλαβαίνουν και βγάζουν έγκαιρα φωτογραφίες.

Ένα κορίτσι, το οποίο και υποδεικνύουν οι δημοσιογράφοι σαν εμπρηστή φαίνεται σε όλες τις φωτογραφίες. Γρήγορα ο Κιου την εντοπίζει, είναι μια ζωγράφος, σύντομα γίνονται άλλοι δύο εμπρησμοί! Είναι τελικά αυτή ο εμπρηστής...;


Μία ακόμη ενδιαφέρουσα υπόθεση...



Η μεταφόρτωση έγινε από το Glob TV:



ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΤΗ ΣΜΥΡΝΗ


 

Πρόκειται για την κατοικία του Εμμανουήλ Καπετανάκη ή Απέργη, πλούσιου εμπόρου και κατασκευαστή κυτίων συσκευασίας αποξηραμένων σύκων και σταφίδων. Ο Καπετανάκης, Ιταλός υπήκοος, το 1921 νοίκιασε το οίκημα στο Ιταλικό προξενείο. Κατόπιν ήρθε πρόσφυγας στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε πρώτα στην Πάτρα και μετά στην Πεύκη όπου και πέθανε, αφήνοντας με διαθήκη την κατοικία του στο Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να στεγάσει το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στη Σμύρνη. Τα εγκαίνια αυτού του προξενικού κτίσματος έγιναν στις 24 Οκτωβρίου του 1955, μόλις ενάμιση μήνα μετά τα «Σεπτεμβριανά» (6-7 Σεπτεμβρίου), στη διάρκεια των οποίων κάηκε η προηγούμενη έδρα του. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στεγάζεται και πάλι στην οικία Καπετανάκη, η οποία ανακαινίστηκε εκ βάθρων.


Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο

  Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...