Η περίπτωση του Τοντόρ Νικόλωφ σπό το Χάσκοβο

Ο Τοντόρ Νικόλωφ ζούσε στο Χάσκοβο, το 1926 επιχείρησε να μετοικίσει με την οικογένεια του από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα, εποφελούμενος μία διμερή συνθήκη μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας σχετικά με την μετανάστευση. Παντρεμένος με Ελληνίδα και με τα δύο του παιδιά θα επιχειρήσει να φύγει από την Βουλγαρία. Η περίπτωση του σχετίζεται με το ζήτημα της Ελληνογένειας που απασχόλησε την συνθήκη του Νεϊγί.


Το θέμα της ελληνογένειας ανέκυψε έντονα, όταν τέθηκε σε εφαρμογή η Σύμβαση της ελληνοβουλγαρικής μετανάστευσης καθώς μόνο οι ελληνογενείς είχαν δικαίωμα να επωφεληθούν από αυτήν. Η περίπτωση του Τοντόρ Νικόλωφ από το Χάσκοβο δίνει μια εικόνα της σχετικότητας του όρου ελληνογενής. Στη 279η συνεδρίαση στις 14 Αυγούστου 1926 η Μικτή Επιτροπή κλήθηκε να αποφασίσει αν ο εν λόγω είχε το δικαίωμα να συμπεριληφθεί στη Σύμβαση. Ο βούλγαρος αντιπρόσωπος Τζούτζεφ, ισχυρίστηκε ότι α) ο Νικόλωφ είχε βουλγαρική καταγωγή και ήταν Βούλγαρος «par le sang que par la langue et la religion il se rattache a la nationalité bulgare» β) η δήλωση ότι είχε ελληνική συνείδηση και ότι ήθελε να ζήσει στην Ελλάδα δεν του έδινε το δικαίωμα να συμπεριληφθεί στη Σύμβαση και γ) το γεγονός ότι βάπτισε μερικά από τα παιδιά του σε ελληνική εκκλησία δεν ήγειρε θέμα για τον ίδιο αλλά ενδεχομένως για τα παιδιά του. Ο έλληνας αντιπρόσωπος Γεωργόπουλος απάντησε ότι α) ο Νικόλωφ από την ηλικία των εννέα ετών ήταν υπό την επιμέλεια ελληνικής οικογένειας, παντρεύτηκε Ελληνίδα, μιλούσε μόνο ελληνικά και βάπτισε τα παιδιά του σε ελληνική εκκλησία και β) μολονότι γεννήθηκε από βούλγαρους γονείς δε δίστασε, εγκαταλείποντας τις παραδόσεις της οικογένειάς του, να παντρευτεί και να βαπτιστεί σε ελληνική εκκλησία. Αυτό αποτελούσε τη μεγαλύτερη απόδειξη ότι ο Νικόλωφ «avait cessé d’ avoir la conscience bulgare» και έπρεπε να θεωρηθεί μέλος της ελληνικής μειονότητας. Ο Γεωργόπουλος κατέληξε :«Car vous n’ ignorez pas dans quelle mesure la religion se confond avec la conscience nationale pour les Grecs et les Bulgares». Η Μικτή Επιτροπή αποδέχτηκε την ελληνική θέση και ο Νικόλωφ μπόρεσε να επωφεληθεί από τη Σύμβαση: Procès Verbal, 279η συνεδρίαση, 14 Αυγούστου 1926

Ο Νικόλωφ αποτελεί τυπικό παράδειγμα βουλγαρογενούς με ελληνική εθνική συνειδηση που πια (το 1926) δεν τον σηκώνει το κλίμα στη Βουλγαρία. Επίσης τα μέλη της οικογένειας του παιδιά, σύζυγος κλπ ήταν ξεκάθαρα ελληνογενείς με ελληνική συνείδηση. Σκοπός της βουλγαρικής πολιτικής ήταν η με κάθε τρόπο αφομοίωση οικογενειών όπως αυτή του Νικολωφ.

Μ' ένα κινητο...





Με ένα κινητό δε μπορώ να σε δω,
 με ένα μήνυμα δε μπορώ να σε φέρω κοντά μου! 
Ξέρω όμως πως όταν κοιμηθώ 
θα σε δω στα όνειρά μου!!

Το χρέος


ΑΝ ΘΥΜΙΘΕΙΣ Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ. ΓΙΟΒΑΝΝΑ





Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου σε περιμένω να `ρθεις μ’ ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου το καλοκαίρι που λάμπει τ’ αστέρι με φως να ντυθείς

Ο Παναθηναϊκός πρωταθλητής Ευρώπης το 2002 στην Μπολόνια!

Η ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού κατέκτησε το 2002 την Ευρωλίγκα νικώντας στον τελικό την Κίντερ Μπολώνια με 89-83 μέσα στην έδρα της!

Ανήμερα του Πάσχα του 2002 (05/05/2002) Ο Παναθηναϊκός πέτυχε έναν μεγάλο και αξέχαστο θρίαμβο μέσα στην Ιταλία.

Ο Παναθηναϊκός βρέθηκε να χάνει μέχρι και με 14 πόντους (45-31) ενώ έκλεισε το ημίχρονο στο -8 (48-40)

Στο δεύτερο ημίχρονο ο Παναθηναϊκός έλεγξε απόλυτα το παιχνίδι και βρέθηκε μπροστά μέχρι και με +8 (72-80).

Ο άσσος στο μανίκι του Ομπράντοβιτς ήταν ο Λάζαρος Παπαδόπουλος, ο Έλληνας Σέντερ δικαίωσε απόλυτα την επιλογή του Ομπράντοβιτς στο ΄Β ημίχρονο. Ταυτόχρονα επιθετικά οι Μποντιρόγκα και Κουτλουάι έκαναν όργια με 21 και 22 πόντους αντίστοιχα.

Και έτσι αλώθηκε το Παλαμάγκουτι...

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι οι οπαδοί του Παναθηναϊκού κατέκλυσαν τους χώρους γύρω από το Ελ. Βενιζέλος από τις 12:00 το βράδυ και ξενύχτησαν καθώς η αποστολή έφτασε στις 5 το πρωί.
Τα δεκάλεπτα:23-23, 48-40, 61-64, 83-89
Οι πόντοι:
Kίντερ: Τζινόμπιλι 27, Μπετσίροβιτς 4, Γρέιντζερ 10, Φρόζινι, Αντερσεν 3, Ριγκοντό 3, Γκρίφιθ 2, Σμόντις 23, Γιάριτς 11.
Παναθηναϊκός: Αλβέρτης 11, Καλαϊτζής, Ρότζερς 7, Μουλαομέροβιτς 6, Μποντιρόγκα 21, Μίντλετον 10, Κουτλουάι 22, Παπαδόπουλος 12, Σάντσες.

Τον τελικό τον είχε μεταδώσει το tv magic.!! Εκείνη την χρονιά final four πήγαινε ο πρώτος από κάθε όμιλο και ο ένας όμιλος ήταν Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός, ΑΕΚ και Ολύμπια Λουμπλιάνας. Προτελευταία αγωνιστική ο Ολυμπιακός νικάει τον ΠΑΟ στο ΟΑΚΑ και θέλει νίκη τελευταία αγωνιστική στο ΣΕΦ επί της Ολύμπια για να πάει final four.
Σίγουρο το tv magic πως ο Ολυμπιακός θα νικήσει και θα περάσει αγοράζει τα δικαιώματα του final four. Τελευταία αγωνιστική ο ΠΑΟ νικάει την ΑΕΚ στο ΟΑΚΑ και η Ολύμπια κάνει κηδεία μέσα στο ΣΕΦ.

Κάπως έτσι το πιο εντυπωσιακό Ευρωπαϊκό του Παναθηναϊκού μεταδόθηκε από το κανάλι του Πειραιά!!!







Αν κάθε φορά που σε σκεφτόμουν έπεφτε ένα αστέρι… τότε η σελήνη θα ένιωθε μοναξιά.

Πετρίτσι Βουλγαρίας, Μακεδονικός Αγώνας. Η δράση του Στέργιου Βλάχμπεη

Η Δράση του Μακεδονομάχου Βλάχμπεη από τα Πορόια στο Πετρίτσι Βουλγαρίας κατά το Μακεδονικό Αγώνα ανακούφισε τους Έλληνες και Ελληνόφρονες στον Καζά (υποδιοίκηση) του Πετριτσίου (Βουλγαρίας).


Η Πέτριτσα σήμερα


Ως γνωστό στον Καζά (υποδιοίκηση) του Πετριτσίου οι Εξαρχικοί (βουλγαρόφρονες) ήταν περισσότεροι αριθμητικά από τους πατριαρχικούς. Οι Βούλγαροι είχαν αποσπάσει από τον Ελληνισμό πολλούς Έλληνες σλαβόφωνους μέσω της προπαγάνδας και κυρίως της τρομοκρατίας.

Οι συμμορίες του Σαντάνσκι και του Σαράφωφ λυμαίναν την περιοχή και οι δύσμοιροι Έλληνες ήταν στο έλεος τους.

Ο καταγόμενος από τα Πορόια οπλαρχηγός Βλάχμπεης τότε ανέλαβε δράση. Πέρασε στην άλλη πλευρά του Μπέλλες μέσα στο βουλγάρικο έδαφος και κατάφερε καίρια πλήγματα στις βουλγάρικες συμμορίες.

Βλαχμπεης
"Τα αποτελέσματα της επισκέψεως του Σώματος του Βλάχμπεη ανά την περιφέρειαν
Πετριτσίου, όπου δέσποζεν η βουλγαρική προπαγάνδα, ήσαν καταφανή. Χωριά τα οποία από δεκαετίας ηναγκάσθησαν να αποσχισθούν της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού δια της βίας των συμμοριών του Σανδάσκυ και Σαράφωφ, μόλις αντελήφθησαν ότι εδημιουργήθησαν προϋποθέσεις ασφαλείας, απεκήρυξαν το σχίσμα και επανλήθον εις την Μητέρα Εκκλησίαν.

Ο διορισθείς τότε πρόξενος Σακτούρης αναγγέλει αργότερον με ιδιαιτέραν χαράν το
γεγονός προς το Υπουργείον Εξωτερικών δια του από 24 Δεκεμβρίου 1906 εγγράφου του: "Λαμβάνω την τιμήν να πληροφορήσω ευχαρίστως το Β. Υπουργείον ότι εκ των
βουλγαροφώνων χωρίων της πεδιάδος Πετρίτσης τρία, το Μίτινο, το Σιαρμπάνοβο, και
Τοπόλνιτσα, σχισματικά από δεκαετίας, δι' αναφοράς των προς τας Τουρκικάς αρχάς
Πετρίτσης και τον Μητροπολίτην Μελενίκου κ. Αιμιλιανόν, εδήλωσαν ότι επανέρχονται εις την Ορθοδοξίαν. Κατόπιν της δηλώσεως ταύτης η Α. Σεβασμιότης ο Άγιος Μελενίκου
μεταβάς εις τα εν λόγω χωρία καθηγίασε τας εκκλησίας των και συνεχώρησε και ευλόγησε τους επανελθόντας εις τους κόλπους της Μητρός Εκκλησίας χωρικούς.
Προς τοις ανωτέρω χωρίοις, έτερον το Κολάροβον, είχεν προηγουμένως δηλώσει
επισήμως, ότι επανέρχεται και αυτό εις την Ορθοδοξίαν."

(Πέννας, Ιστορία των Σερρών, σ. 239)

Περιχαρής ο πρόξενος αναφέρει τη νέα κατάσταση που διαμορφώθηκε στην επαρχία Πετριτσίου.

Αρκετοί ελληνικής καταγωγής σλαβόφωνοι αλλά και ελληνόφωνοι βουλγαροποιήθηκαν. Απόκτησαν δηλαδή βουλγάρικη εθνική συνείδηση κυρίως εξαιτίας της προπαγάνδας και της τρομοκρατίας. Αυτό είναι φανερό από απειράριθμες αναφορές και πηγές όπως η ανωτέρω.


Οι πληθυσμοί αυτοί σήμερα έχουν βουλγάρικη εθνική συνείδηση καίτοι είναι ελληνικής καταγωγής και διαβιούν κατά κύριο λόγο στη νότια Βουλγαρία.


ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ, Τώνης Μαρούδας




Είναι δυό ματάκια ξένα που όλο μου μιλούν θλιμένα είναι δυό ματάκια ξένα μα πολύ γνωστά σε μένα Αυτά τα μάτια κάπου τά' χω ξαναδεί μα δε θυμάμαι πού τα είδα πού τα είδα μ' αυτή την ίδια βελουδένια βλεφαρίδα μα πού τα είδα, πού τα είδα, πού τα είδα? Αυτά τα μάτια κάπου τά' χω ξαναδεί αυτά τα μάτια πού' ναι μιά διπλή παγίδα αυτά τα μάτια κάπου τά' χω ξαναδεί μα πού τα είδα, πού τα είδα, πού τα είδα?

1947

Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος

  Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...