Άλκηστης του Ευριπίδη, Ραδιοφωνικό θέατρο
Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος:
Η αποψινή θεατρική πρόταση αφορά την παράσταση του Ευριπίδη Άλκηστη.
Αποτελεί το αρχαιότερο σωζόμενο έργο του μεγάλου εκπροσώπου του Αθηναϊκού Διαφωτισμού, το οποίο παρουσιάστηκε το 438 π.Χ.
Το έργο πιθανότατα να προορίζονταν για Σατυρικό δράμα γεγονός το οποίο μαρτυρά ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε από την συνύπαρξη κωμικών και τραγικών στοιχείων. Η ειδολογική κατάταξη του έργου πραγματοποιείται με δυσκολία.
Το έργο:
Ο θεός Απόλλων (την εικόνα του οποίου στο έργο μπορεί να απολαύσει κανείς ειδικά στο ζωντανό θέατρο, βλέποντας τον να παίζει τη λύρα ομοιάζοντας με τον Ορφέα περιστοιχισμένος από άγρια θηρία του δάσους) τιμωρημένος από τον Δία θα υπηρετήσει ως θνητός τον βασιλιά των Φερών Αδμητο. Η ευγενική και φιλόξενη συμπεριφορά του Αδμήτου απέναντι στο θεό θα έχει ως συνέπεια να του δώσει την ευκαιρία (ο Απόλλων) να ξεφύγει τον πρόωρο θάνατο που του επιφύλασσαν οι Μοίρες αρκεί να έβρισκε κάποιον να πάει στον Άδη αντί γι' αυτόν. Η σύζυγος του Άλκηστη θα αποφασίσει να θυσιαστεί καθώς οι γονείς του Άδμητου θα αρνηθούν να πάρουν τη θέση του.
Στο τέταρτο μέρος του έργου λαμβάνει χώρα ο αγώνας λόγου μεταξύ Φέρη και Άδμητου καθώς ο Φέρης (πατέρας του Άδμητου) κατηγορεί τον Άδμυτο ως υπαίτιο του θανάτου της Άλκηστης και στη συνέχεια ο Άδμητος τον διώχνει κατηγορώντας τον με τη σειρά του γιατί δεν πήρε τη θέση της Άλκηστης.Η Άλκηστη αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και γενναιότητα το θάνατο. Ο Ηρακλής (που γλεντάει στο σπίτι του Άδμητου τρώγοντας και πίνοντας χωρίς να γνωρίζει τι διαδραματίζεται) ως από μηχανής θεός θα δώσει τη λύση κατεβαίνοντας στον Άδη και επιστρέφοντας με την Άλκηστη.
Ένα πέπλο καλύπτει την κεφαλή της Άλκηστης μετά την επιστροφή της από τον Άδη, ενώ παραμένει βουβή μετά την αποκάλυψη της καθότι θα πρέπει να εξαγνιστεί επειδή κατέβηκε στον κόσμο των νεκρών. Πλήθος παρεξηγήσεων λαμβάνει χώρα στο τελευταίο μέρος του έργου όπως συμβαίνει σε όλες τις κωμωδίες.
Ερωτηματικά προκαλεί η υπερβολική διάθεση του Άδμητου για να παράξει φιλοξενία στον Ηρακλή δεδομένης της κατάστασης όπως επισημαίνει ο κορυφαίος του χορού. Τελικά ο Άδμητος καλύπτεται από τον Απόλλωνα.
Τέλος το έργο σαφώς υπόκειται σε σοφιστική επίδραση και πανανθρώπινα ερωτήματα του τύπου: τι αξίζει περισσότερο να ζήσει κανείς ή να πεθάνει, και εάν μπορεί να ανατραπεί η πραγματικότητα του θανάτου χωρίς συνέπειες.
Η φωνή του ηθοποιού Γιάννη Αργύρη που υποδύεται τον Ηρακλή θα ξεχωρίσει…
Το έργο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:
Παύλος Παπαδόπουλος, Πτυχιούχος Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ανώτερος Δημόσιος Υπάλληλος
Μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου
Στο δρόμο μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου μπορεί κανείς να κάνει μια μικρή στάση και να απολαύσει το εξαιρετικό τοπίο.
Δάσος με ψηλά δέντρα και ρυάκι...
Δάσος με ψηλά δέντρα και ρυάκι...
Μόνο αυτά;;;
Πλούσιος εργοστασιάρχης ο Παπαγιαννόπουλος ζητά από τον κλητήρα του να παραγγείλει φαγητό ώστε να τσιμπήσει λίγο... Καθώς δεν έχει όρεξη όπως λέει...
Προσέξτε ότι όταν ο Κέδρακας ρωτάει"μόνο αυτά;" Κάνει πίσω γιατί φοβάται την αντίδραση του Παπαγιαννόπουλου!!
Προσέξτε ότι όταν ο Κέδρακας ρωτάει"μόνο αυτά;" Κάνει πίσω γιατί φοβάται την αντίδραση του Παπαγιαννόπουλου!!
Από την ταινία "Ο Αχόρταγος"
Με λίγα λόγια...
ΣΤΑΡΤΣΟΒΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ,ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΌ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ (πλούσιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό)
Σχετικά κοντά στα ελληνικά σύνορα βρίσκεται το χωριό Στάρτσοβο εντός του βουλγάρικου εδάφους.
Πλάνα πριν την είσοδο στο χωριό...
Το χωριό κατοικούνταν από σλαβόφωνους Έλληνες στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι Έλληνες αποχώρησαν από το Στάρτσοβο στην πλειονότητα τους μετά τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913.
Οι Σταρτσοβίτες, αφού έκαψαν τα νεκροταφεία, τα σπίτια και όλα τα αρχεία του χωριού,
άφησαν μόνο την εκκλησία του Αγίου Μηνά, εγκατέλειψαν με δάκρυα στα μάτια το
μικρό χωριό τους και κατηφόρισαν για την Πατρίδα
Οι Σταρτσοβίτες, αφού έκαψαν τα νεκροταφεία, τα σπίτια και όλα τα αρχεία του χωριού,
άφησαν μόνο την εκκλησία του Αγίου Μηνά, εγκατέλειψαν με δάκρυα στα μάτια το
μικρό χωριό τους και κατηφόρισαν για την Πατρίδα
μέσα στο χωριό και κοντά στο Ναό...
Έξω από το Ναό...
Μέσα στο Ναό...
Η θέρμανση του Ναού...
Το αντίγραφο της εικόνας που μεταφέρθηκε στην Ελλάδα |
Η θαυματουργή εικόνα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα βρίσκεται στο Νέο Πετρίτσι
Οι ελληνικές επιγραφές σε όλα τα σημεία του Ναού μαρτυρούν τον ελληνικό χαρακτήρα του.
Ένα από τα ελάχιστα κτίσματα που διασώθηκαν ήταν η εκκλησία του χωριού, ο Άγιος Μηνάς.
Ο Άγιος Μηνάς με τα θαύματά τους στήριξε το φρόνημα των προγόνων μας και τους
βοήθησε να διατηρήσουν τα εδάφη τους στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού
Αγώνα.
Ο Άγιος Μηνάς με τα θαύματά τους στήριξε το φρόνημα των προγόνων μας και τους
βοήθησε να διατηρήσουν τα εδάφη τους στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού
Αγώνα.
Οι δρόμοι του χωριού είναι άθλιοι, αποτελλούν χαρακτηριστικό δείγμα των βουλγάρικων υποδομών... ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΥΨΩΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΤΩΝ!
Τέλος αλγεινή εντύπωση προκαλεί η χρήση μίας μικρής κάμαρας, η οποία βρίσκεται δίπλα ακριβώς από την κεντρική είσοδο ως κατοικία από τον υπεύθυνο του ναού...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Ο Ευριπίδης όπως είδαμε στην εκτεταμένη ανάλυση της 24-08-2019 του έργου "Ελένη" ( https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019...
-
Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος. Αγαπητοί φίλοι του θεάτρου απόψε θα σας παρουσιάσω ένα αριστούργημα της παγκόσμιας θεατρικής λογοτεχνίας, το Θ...
-
Η μαντική και τα μαντεία κατείχαν σπουδαία θέση στην καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων, σε όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας. Ο Αισχύλος...