Οικονομικά πλήγματα των Τούρκων εναντίων των Ελλήνων το 1821 στη Β. Ελλάδα

Οι Τούρκοι στην Μακεδονία και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη πέρα από τις σφαγές και τις εκτοπίσεις που διέπραξαν επέφεραν και καίρια πλήγματα στην οικονομική ζωή των Ελλήνων. Η ακμάζουσα προεπαναστατικά αστική ελληνική τάξη υπέστη τον οικονομικό μαρασμό.








Ο βεζύρης Μεχμέτ Εμίν ή ροπαλοφόρος (Εμπού Λουτ) ο οποίος και διαδέχτηκε τον Γιουσούφ στην διοίκηση της Θεσσαλονίκης εκδίωξε τους μεγαλέμπορους της πόλης και προκάλεσε τον οικονομικό μαρασμό.

 Την πρακτική του περιβόητου πασά αποτύπωσε σε έκθεση του, στις 6 Ιουνίου 1822 ο Γάλλος πρόξενος της Θεσσαλονίκης, Bottu:

«Ο Μεχμέτ Εμίν γνωρίζει ότι η ξαφνική αύξηση του πλούτου του ελληνικούς έθνους
και της βιοτεχνίας, καθώς και η εξαιρετική επιρροή του στις υποθέσεις της Τουρκίας είναι τα
αίτια που έδωσαν στο έθνος αυτό την ιδέα της απελευθέρωσής του και του ενέπνευσαν
σύγχρονα την φιλοδοξία και του προμήθευσαν τα μέσα. Θέλει, καταστρέφοντάς τους να
ξαναφέρει στο εξής τους Έλληνες σε μια υποταγή παρόμοια με την σκλαβιά και να τους
αφαιρέσει για πάντα τους οικονομικούς πόρους, των οποίων τόση επικίνδυνη χρήση έκαναν
εναντίον των Τούρκων. Αυτός είναι ο αληθινός σκοπός των καθημερινών νέων επιβαρύνσεων που επιβάλει στις οικογένειες που είναι γνωστές ακόμη ότι έχουν περιουσία, καθώς και των ιεροεξεταστικών ερευνών στα κτήματα των εμπόρων και των ιδιοκτητών εκείνων, που ο φόβος τους ανάγκασε να βρουν προσωρινό άσυλο σε μερικές πόλεις της χριστιανοσύνης»

Ο Έλληνας υποπρόξενος της Δανίας Κυριακού στη Θεσσαλονίκη θα φυλακιστεί και κατόπιν θα εκτελεστεί καθότι ήταν μεγαλέμπορος. Θα προκληθούν εντονότατες αντιδράσεις από τις μεγάλες δυνάμεις καθώς ο Κυριακού προστατεύονταν από το καθεστώς των διομολογήσεων.

Ευρωμπάσκετ 1989. Νίκη επί της ΕΣΣΔ στον ημιτελικό

Η ελληνική εθνική ομάδα μπάσκετ μετά το θρίαμβο του 1987, στο Ζάγκρεπ της ενωμένης τότε Γιουγκοσλαβίας κλήθηκε να υπερασπίσει τον τίτλο της ως πρωταθλήτριας Ευρώπης.



Ύστερα από μία σπουδαία πορεία στο δρόμο της εθνικής βρίσκεται και πάλι το μεγαθήριο Σοβιετική Ένωση αυτή τη φορά στον ημιτελικό της διοργάνωσης...

Επιπρόσθετα η ΕΣΣΔ είναι αυτή τη φορά ενισχυμένη με δύο επιπλέον κολοσσούς σε σχέση με το 1987, τους Λιθουανούς Μαρτσουλιόνις και Σαμπόνις.

Η εθνική όμως θα δείξει χαρακτήρα μεγάλης ομάδας και θα ελέγξει το παιχνίδι, θα αποδείξει μ'αυτόν τον τρόπο ότι το χρυσό μετάλλιο της Αθήνας κάθε άλλο από τυχαίο γεγονός ήταν...

Οι πόντοι:
Ελλάδα (Κιουμουρτζόγλου): Γκάλης 45, Παταβούκας, Γιαννάκης 6, Καμπούρης 2, Στεργάκος 9, Αγγελίδης, Φιλίππου, Ανδρίτσος, Φασούλας 7, Παπαδόπουλος, Χριστοδούλου 12.

Σοβιετική Ενωση (Γκαράστας): Βέτρα 2, Σοκ 2, Μπερεσνόι, Μαρτσιουλιόνις 11, Βολκόβ 11, Τιχονένκο 22, Κουρτινάιτις, Σαμπόνις 19, Γκαντάσεβ, Χομίτσιους 7, Μπελοστένι 6, Γκομπόροβ.


Ο Γκάλης με 45 πόντους είχε οδηγήσει την εθνική, ενώ το καθοριστικό τρίποντο είχε πετύχει ο Φάνης Χριστοδουλου.

Η συμπαράσταση του κόσμου υπήρξε τέλος συγκλονιστική...

Η περίληψη του αγώνα:


Τα τελευταία κρίσιμα δευτερόλεπτα...




Ασκήσεις πεζικού στη Μικρά Ασία

Ομάδα οπλιτών φωτογραφίζεται κατά τη διάρκεια άσκησης στο Μικρασιατικό έδαφος.



Πέρα από τις ατελείωτες επιχειρήσεις που διεξήχθησαν μεταξύ 1919-1922 έλαβαν χώρα και εκτεταμένες ασκήσεις...

Άλκηστης του Ευριπίδη, Ραδιοφωνικό θέατρο

Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος:

Η αποψινή θεατρική πρόταση  αφορά την παράσταση του Ευριπίδη Άλκηστη.



 Αποτελεί το αρχαιότερο σωζόμενο έργο του μεγάλου εκπροσώπου του Αθηναϊκού Διαφωτισμού, το οποίο παρουσιάστηκε το 438 π.Χ.

 Το έργο πιθανότατα να προορίζονταν για Σατυρικό δράμα γεγονός το οποίο μαρτυρά ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε από την συνύπαρξη κωμικών και τραγικών στοιχείων. Η ειδολογική κατάταξη του έργου πραγματοποιείται με δυσκολία.



Το έργο:

Ο θεός Απόλλων (την εικόνα του οποίου στο έργο μπορεί να απολαύσει κανείς ειδικά στο ζωντανό θέατρο, βλέποντας τον να παίζει τη λύρα ομοιάζοντας με τον Ορφέα περιστοιχισμένος από άγρια θηρία του δάσους) τιμωρημένος από τον Δία θα υπηρετήσει ως θνητός τον βασιλιά των Φερών Αδμητο. Η ευγενική και φιλόξενη συμπεριφορά του Αδμήτου απέναντι στο θεό θα έχει ως συνέπεια να του δώσει την ευκαιρία (ο Απόλλων) να ξεφύγει τον πρόωρο θάνατο που του επιφύλασσαν οι Μοίρες αρκεί να έβρισκε κάποιον να πάει στον Άδη αντί γι' αυτόν. Η  σύζυγος του Άλκηστη θα αποφασίσει να θυσιαστεί καθώς οι γονείς του Άδμητου θα αρνηθούν να πάρουν τη θέση του.

Στο τέταρτο μέρος του έργου λαμβάνει χώρα ο αγώνας λόγου μεταξύ Φέρη και Άδμητου καθώς ο Φέρης (πατέρας του Άδμητου) κατηγορεί τον Άδμυτο ως υπαίτιο του θανάτου της Άλκηστης και στη συνέχεια ο Άδμητος τον διώχνει κατηγορώντας τον με τη σειρά του γιατί δεν πήρε τη θέση της Άλκηστης.Η Άλκηστη αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και γενναιότητα το θάνατο. Ο Ηρακλής (που γλεντάει στο σπίτι του Άδμητου τρώγοντας και πίνοντας χωρίς να γνωρίζει τι διαδραματίζεται) ως από μηχανής θεός θα δώσει τη λύση κατεβαίνοντας στον Άδη και επιστρέφοντας με την Άλκηστη.

Ένα πέπλο καλύπτει την κεφαλή της Άλκηστης μετά την επιστροφή της από τον Άδη, ενώ παραμένει βουβή μετά την αποκάλυψη της καθότι θα πρέπει να εξαγνιστεί επειδή κατέβηκε στον κόσμο των νεκρών. Πλήθος παρεξηγήσεων λαμβάνει χώρα στο τελευταίο μέρος του έργου όπως συμβαίνει σε όλες τις κωμωδίες.




Ερωτηματικά προκαλεί η υπερβολική διάθεση του Άδμητου για να παράξει φιλοξενία στον Ηρακλή δεδομένης της κατάστασης όπως επισημαίνει ο κορυφαίος του χορού. Τελικά ο Άδμητος καλύπτεται από τον Απόλλωνα.


Τέλος το έργο σαφώς υπόκειται σε σοφιστική επίδραση και πανανθρώπινα ερωτήματα του τύπου: τι αξίζει περισσότερο να ζήσει κανείς ή να πεθάνει, και εάν μπορεί να ανατραπεί η πραγματικότητα του θανάτου χωρίς συνέπειες.


Η φωνή του ηθοποιού Γιάννη Αργύρη που υποδύεται τον Ηρακλή θα ξεχωρίσει…




Το έργο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:

                                      http://isobitis.com/theatro1/?p=3282




Παύλος Παπαδόπουλος, Πτυχιούχος Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ανώτερος Δημόσιος Υπάλληλος

Με λίγα λόγια...

«Η αγάπ η υπομένει, η αγάπη νοσταλγεί. Δεν φθονεί, ούτε και κραυγάζει, δεν μεγαλοπιάνεται. Δεν είναι αδιάκριτη ούτε και βαδίζει μόνη της. Δεν θυμώνει και δεν θυμάται λάθη. Η αγάπη δεν λάμπει μες την αλήθεια. Πάντα προστατεύει, πάντα εμπιστεύεται, πάντα ελπίζει, πάντα επιμένει, πάντα υπομένει.»



Μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου

Στο δρόμο μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου μπορεί κανείς να κάνει μια μικρή στάση και να απολαύσει το εξαιρετικό τοπίο.




Δάσος με ψηλά δέντρα και ρυάκι...


Μόνο αυτά;;;

Πλούσιος εργοστασιάρχης ο Παπαγιαννόπουλος ζητά από τον κλητήρα του να παραγγείλει φαγητό ώστε να τσιμπήσει λίγο... Καθώς δεν έχει όρεξη όπως λέει...
Προσέξτε ότι όταν ο Κέδρακας ρωτάει"μόνο αυτά;" Κάνει πίσω γιατί φοβάται την αντίδραση του Παπαγιαννόπουλου!!



Από την ταινία "Ο Αχόρταγος"

Με λίγα λόγια...


  • Για να δεις τον κόσμο σε κόκκο άμμου και τον παράδεισο σε αγριολούλουδο, 
  • κράτα το άπειρο στη χούφτα σου και την αιωνιότητα σε μια ώρα.
  • Γράφω το όνομα σου με αστερόσκονη, σ’ ένα σύμπαν που δεν είδε άλλος κανείς εκτός από εσένα – στην καρδιά μου.
  • Δεν ανησυχώ που δεν ξέρω κολύμπι, γιατί ο έρωτάς σου είναι σωσίβιο για μεγάλα κύματα.
  • Δεν μετρώ τις στιγμές τις απουσίας σου, γιατί το ρολόι της καρδιάς μου σταμάτησε για πάντα για σένα.


  • Η Σιωπή...

    Περί τριών πραγμάτων μη βιάζεσαι να μιλάς:
    Περί του Θεού - μέχρι να στεραιώσεις την πίστη σου σ` Αυτόν.  Περί της αμαρτίας του άλλου - μέχρι να θυμηθείς τη δική σου και περί της επόμενης ημέρας- μέχρι την Αυγή της.

    Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς.


    Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

     Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...