Ο ΛΟΦΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΜΠΑΣ
Η περιοχή της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη πήρε τ' όνομα της από τον ομώνυμο λόφο και κρύβει μια σημαντική ιστορία που ξεκινάει πριν το 2.000 και συνεχίζει μέχρι το 300 π.Χ. Επρόκειτο για έναν χωμάτινο όγκο, έναν γήλοφο. Όμοιοί του υπάρχουν πολλοί στη Μακεδονία με την ονομασία «τούμπες». Οι τούμπες στη Μακεδονία, παλιά ταυτίζονταν με τύμβους που κάλυπταν αρχαίους τάφους. Έτσι και η Τούμπα της Θεσσαλονίκης, λόγω του μεγέθους και του πολύ χαρακτηριστικού της σχήματος θεωρείτο ότι έκρυβε κάποιον πολύ σημαντικό αρχαίο τάφο. Το ύψος και το σχήμα της οφείλονται στη συνεχή κατοίκηση στα 1.500 χρόνια της ιστορίας της θέσης και στους διαδοχικούς περιμετρικούς τοίχους που πάντα οριοθετούσαν τα άκρα της. Η ανασκαφή της Τούμπας είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ.
Για εκατοντάδες χρόνια, μια κοινότητα προϊστορικών ανθρώπων έζησε σε αυτόν τον τόπο καλλιεργώντας τη γη, κυνηγώντας τα ζώα και ψαρεύοντας. Σύμφωνα με τα ανασκαφικά ευρήματα που φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, υπήρξε ο σημαντικότερος οικισμός την εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου. Κατοικήθηκε από το 2.200 π.Χ. μέχρι την ίδρυση της Θεσσαλονίκης το 315 π.Χ. Η διαδοχική κατοίκηση στα προϊστορικά χρόνια έδωσε στον οικισμό τη μορφή τούμπας (λόφου) ύψους 23 μέτρων. Από τον 11ο αιώνα ο οικισμός επεκτείνεται στα γύρω πλατώματα. Τον 9ο αιώνα π.Χ έχει διαχωριστεί από το νεκροταφείο, γεγονός που παραπέμπει στην πρώτη μορφή οργάνωσης μίας "πρώτο-πόλης". Τον 8ο αιώνα π.Χ. η διαχείριση των προϊόντων και η διευθέτηση του χώρου φανερώνουν την οργάνωση μιας μικρής πόλης. Στην κορυφή του λόφου λειτουργεί ήδη το αψιδωτό συγκρότημα ενός τοπικού άρχοντα με αποθήκες σιτηρών και υγρών, ενώ υπάρχει και καταφύγιο για τους κατοίκους σε περίπτωση κινδύνου.
Αρχαιολογικές έρευνες έχουν γίνει και κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου από αρχαιολόγους οι οποίοι συνόδευαν τα στρατεύματα της Αντάντ και ερευνούσαν τις αρχαιότητες της Κεντρικής Μακεδονίας. Η περιοχή γύρω από τον λόφο της Τούμπας χρησιμοποιήθηκε τότε ως στρατόπεδο των συμμάχων.
Μετά το τέλος του πολέμου και την ανταλλαγή των πληθυσμών εγκαταστάθηκαν στην περιοχή οι πρόσφυγες της Μικράς Ασίας Η Τούμπα είχε αναπτυχθεί ως προσφυγικός οικισμός. Με μια άλλη κουλτούρα και νοσταλγία που αντικαταστάθηκε από την αντιπαροχή. Σήμερα ο λόφος της Τούμπας διακρίνεται ελάχιστα μέσα από τις πολυκατοικίες. Πλέον είναι γνωστή ως η Τούμπα των φιλάθλων, η Τούμπα του ΠΑΟΚ...
ΠΗΓΗ: http://www.mixanitouxronou.gr/pou-vriskete-i-toumpa/
Μάρτιος 961 μ.Χ Ο Λόγος του Νικηφόρου Φωκα προς τους στρατιώτες του μπροστά από τα Τείχη του Χανδακα ..!
Δύναμη της Ρώμης ,τέκνα ,σύντροφοι αγαπημένοι ,να πάλι το θηρίο ,που εναντίον μας άρχισε κρυφά να εξυφαίνει σκευωρίες ,ορίστε ,το φρικτό στόμα της Χαρυβδης αγριεμένο επιθυμεί να εξαφανίσει την ισχύ της Ρώμης .
Ορίστε ,ο Δράκοντας βγάζει σφυρίγματα από το μέσον του στόματος του,τους κυρηκες της οργής και της σφαγής .
Φυσά το δηλητήριο και μας απειλεί ,
Το θράσος του όμως είναι δειλία .
Να μην φοβηθεί κανείς και οπισθοχωρήσει .
Να κρατήσει το θάρρος του μέχρι την μάχη .
Ας επιτεθούμε εναντίον των Αράβων με θάρρος .
Από σάρκα είναι τα τέκνα της Αγαρ .
Δεν έχουν σιδερένιο η πέτρινο κορμί ,πονούν ,αν χτυπηθούν από τους Ρωμαίους με δύναμη και δεν θα μπορούν να κινηθούν ,αν τους κοπούν τα χέρια ,πέφτουν στην γη,αν τους κοπούν τα πόδια .
Κανένα να μην τον κυριεύσει η πικρή ανανδρία ,κανείς να μην φοβηθεί και δεν δείξει ότι είναι υπηρέτης της Ρώμης ,κανείς να μην δείξει ότι στις συμφορές λυπάται νόθο γέννημα και ξένη σπορά .
Αδέρφια μου,η ζημιά της υποχώρησης είναι η ντροπή ,είναι ντροπή να υποχωρείτε και να φοβάστε τα ξίφη .
Που,λοιπόν ,θα βρεθεί σωτηρία γι αυτούς που υποχώρησαν μέσα στα Αγαρηνα Τείχη ;
Δεν έχουν δύναμη πια οι απόγονοι της Αγαρ ,
Ο Θεός όμως είναι σύμμαχος και βοηθός μας ..!!
5 Οκτωβρίου 2017 . Απόπλους θωρακισμένου καταδρομικού ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ με προορισμό την Θεσσαλονίκη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ
Αρ. Πρωτ. 161
Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρωινές ώρες της Πέμπτης 05 Οκτωβρίου 2017, το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» απέπλευσε από τη μόνιμη θέση ελλιμενισμού του στην Μαρίνα Φλοίσβου και πλέει για τον λιμένα Θεσσαλονίκης, όπου θα παραμείνει έως τις αρχές Νοεμβρίου 2017.
Σκοπός του πλου είναι το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», το «Θωρηκτό της νίκης» να βρεθεί κοντά στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά το ένδοξο πλοίο το οποίο συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση της νεότερης ελληνικής ιστορίας χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα.
Στο πλαίσιο του κατάπλου και της παραμονής του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» στην Θεσσαλονίκη, πέραν των εκδηλώσεων «ΒΟΤΣΕΙΑ 2017» και της καθιερωμένης συμμετοχής τμημάτων του Πολεμικού Ναυτικού στην παρέλαση της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, προγραμματίζεται η διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων, οι οποίες μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν, επίσκεψη Σχολείων και ξενάγηση επί του πλοίου, συμμετοχή της Μπάντας του Πολεμικού Ναυτικού σε συναυλίες στον προβλήτα ελλιμενισμού του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» και στο Βασιλικό Θέατρο, Ιστιοπλοϊκούς αγώνες με συμμετοχή τοπικών Ναυταθλητικών συλλόγων, έκθεση αφιερωμένη στο Ναύαρχο Βότση, Ημερίδα με θέμα "Το Τρισχιλιετές Μέγα της Θαλάσσης Κράτος", και επίδειξη από Ομάδα Υποβρύχιων Καταστροφών σε θαλάσσιο χώρο του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Κατά την τελική φάση του πλου του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» στην Θεσσαλονίκη επιτρέπεται και παράλληλα ενθαρρύνεται η Τιμητική συνοδεία του από πλωτά σκάφη ιδιωτών ή Συλλόγων.
Σημειώνεται, ότι το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», θα πλεύσει για πρώτη φορά μακριά από την μόνιμη θέση ελλιμενισμού του, μετά το 1945 όπου ολοκλήρωσε την ενεργό του υπηρεσία και το 1986 όπου μεθόρμισε από τον Πόρο, αρχικά στη Μαρίνα Ζέας και στην μετέπειτα σημερινή του θέση, στην Μαρίνα Φλοίσβου στο Τροκαντερό.
Αντιπλοίαρχος Σπυρίδων Πολλάτος ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ
ΣΠΑΝΙΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ ΤΟΥ 1949 ΤΟΥ ΚΚΕ, ΛΑΦΥΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΟΥ
ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΠΑΝΙΑ Προπαγανδιστική αφίσα διαστάσεων 59Χ42 εκ. στην Βουλγαρο-Σκοπιανή διάλεκτο με αναφορά στην Ελληνικότητα της Μακεδονίας την οποία μοίραζαν οι ’’Έλληνες’’ κομμουνιστές κατά την περίοδο του συμμοριτοπολέμου στην Μακεδονία, και η οποία μαζί με άλλες εκατοντάδες τον Αύγουστο του 1949 με την πτώση του Γράμμου βρέθηκαν από την ‘’ΧΙ Μεραρχία’’ του Ελληνικού Στρατού σε δέματα παρατημένα σε ορύγματα του Γράμμου. Η δε αφίσα αναγράφει ''ΖΗΤΩ ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ'' και φέρει κάτω και πάνω αριστερά την σφραγίδα του ''Α2'' Γραφείου της Μεραρχίας.
ΔΕΞΙΑ ΣΠΑΝΙΑ αφίσα διαστάσεων 39Χ27,5 του ΚΚΕ για τον εορτασμό των 30 ετών του κόμματος που γιορτάστηκαν στο βουνό, η οποία αφίσα μαζί με άλλες παρόμοιες εκατοντάδες τον Αύγουστο του 1949 με την πτώση του Γράμμου βρέθηκαν από την ‘’ΧΙ Μεραρχία’’ του Ελληνικού Στρατού σε δέματα παρατημένα σε ορύγματα του Γράμμου.
Πηγή Ιστορικός συλλέκτης Βέροιας
Museo di Tebe. V secolo a.C
Lekythos attica bianca con la raffigurazione di un uomo che si appoggia ad un bastone. Nelle sue mani tienne un elmo tipo corinzio che depone alla monumento funebre di un guerriero cadut
Sullo sfondo bianco la scritta KALOS
foto Socratis Mavrommatis.. o.
Ο Φθινοπωρινός κήπος, της Λίλιαν Χέλμαν. Ραδιοφωνικό Θέατρο
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα, καθώς το Φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά, θα σας παρουσιάσω ένα έργο που διαδραματίζεται σε μία πανσιόν στον κόλπο του Μεξικού αρχές Φθινοπώρου. Πρόκειται για τον ¨Φθινοπωρινό κήπο", της Λίλιαν Χέλμαν.
Υπόθεση:
Σε ένα ξενώνα στον κόλπο του Μεξικού, περίπου εκατό χιλιόμετρα από τη Νέα Ορλεάνη, έξι φίλοι, μεταξύ των οποίων και η οικογένεια Ellis η μητέρα, ο γιος, και η γιαγιά, ο Ned Crossman, ερωτευμένος με την ιδιοκτήτρια, Constance και ο Ben Griggs, συνταξιούχος αξιωματικός του στρατού και η σύζυγός του Rose μαζεύονται κάθε καλοκαίρι. Η άφιξη ενός άλλου παλιού τους φίλου, φανταχτερού καλλιτέχνη Nick Denery με τη σύζυγό του, θέτει τα πάντα σε δράση.
Μια ομάδα λοιπόν αποτελούμενη από επτά ενήλικες, που στο φθινόπωρο της ζωής τους, έχουν επίγνωση της παρόδου του χρόνου και την ανάγκη για επανεκτίμηση των επιλογών που έχουν γίνει και πρόκειται να κάνουν.
Ο Φθινοπωρινός Κήπος γράφτηκε από την Lillian Hellman και πρωτοεμφανίστηκε το 1951. Το έργο εκθέτει μια ομάδα μεσήλικων ενηλίκων κατά τη διάρκεια δύο ημερών και διερευνά τα θέματα των αποτυχιών, των απογοητεύσεων και των προσδοκιών που παραμένουν ανεκπλήρωτες
Μια ομάδα λυπημένων ανθρώπων συγκεντρώνονται σε έναν μικρό ξενώνα στον Κόλπο του Μεξικού και είτε αντιμετωπίζουν, είτε αποφεύγουν τις ψευδαισθήσεις στις οποίες στηρίζονται οι ζωές τους.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Χρηστίδης Μηνάς,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σολωμονίδη Μπαλάνου Ελλη,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Διαμαντίδου Δέσπω,
Παίζουν οι ηθοποιοί: Παππά Κρινιώ, Ποδηματά Λουίζα, Λαμπρινού Μαργαρίτα,
Μπονέλλου Μαρία, Χηνάς Φάνης, Ξενίδης Σταύρος, Μεταξά Βάσω, Λαλοπούλου
Μαίρη, Ζησιμάτος Ανδρέας, Περγιάλης Νότης, Βαλάκου Αντιγόνη, Τσάγκας Χρήστος
Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Glob TV:
Ο Μπουντουρακος των Παοκτσήδων....
Συνέπεια, σοβαρότητα, αξιοπρέπεια. Τρία στοιχεία που χαρακτήρισαν την σχεδόν εικοσαετή καριέρα στα ελληνικά παρκέ του Νίκου Μπουντούρη που σήμερα κλείνει τα 50. Πως όμως πάει η ιστορία;
Το καλοκαίρι του 1989 διεξάγονταν στον Βόλο τα τελικά του Πανελλήνιου πρωταθλήματος Εφήβων. Μεγάλο αστέρι της τοπικής ομάδας του Ολυμπιακού, ήταν ο 18χρονος Νίκος που πεισμωμένος απο το κόψιμο του στο ρόστερ της Εθνικής Ελπίδων εκείνης της χρονιάς, έκανε τρομερές εμφανίσεις και με αυτόν τον τρόπο μπήκε στα ραντάρ των ανθρώπων του ΠΑΟΚ. Με τη σύμφωνη γνώμη του Κώστα Πολίτη, ο Νίκος Βεζυρτζής τηλεφωνούσε καθημερινά στα γραφεία των ανθρώπων του Ολυμπιακού Βόλου για να τους πείσει για τη μεταγραφή του φερέλπιδος μπασκετμπολίστα και όταν τελικά τα κατάφερε ξεκινώντας εν μέσω καταρρακτώδους βροχής το ταξίδι απο Θεσσαλονίκη προς την όμορφη πρωτεύουσα της Μαγνησίας παρολίγο να τρακάρει αλλά ευτυχώς ο ισχυρός άνδρας του ΠΑΟΚ απέφυγε τα χειρότερα.
Με την υπογραφή του Μπουντούρη στο συμβόλαιο και τον ίδιο στο αυτοκίνητο, ο Βεζυρτζής πήρε τον δρόμο της επιστροφής στελεχώνοντας το ρόστερ της ομάδας για τα επόμενα εννέα χρόνια με ένα απο τα βασικότερα γρανάζια της. Ο Νίκος βρήκε χρόνο συμμετοχής ήδη απο την πρώτη σεζόν, ο Πολίτης εκτιμώντας τις αμυντικές του αρετές και την άγνοια κινδύνου που τον διέκρινε, τον έριξε πάνω στον Γκάλη και αυτός τα κατάφερε όσο αυτό ήταν δυνατόν να δυσκολέψει τον Γκάνγκστερ, δείχνοντας όμως και το ήθος του όταν σε σχετική ερώτηση απάντησε πως "είμαι πολύ μικρός για να μιλήσω εγώ για τον Γκάλη" αλλά κερδίζοντας έτσι και την εκτίμηση της δύσκολης ασπρόμαυρης εξέδρες που τον "τίμησε" με ευρηματικό σύνθημα.
Ο αγαπημένος "Μπουντουράκος" των Παοκτσήδων σταδιακά αύξανε τον χρόνο συμμετοχής έναντι του Νίκου Σταυροπούλου γενόμενος αυτός η πρώτη εναλλακτική πίσω απο τον Κόρφα για τη θέση του πλέι μεικερ και ήταν παρών σε όλες τις μεγάλες στιγμές του Δικεφάλου του Βορρά τη δεκαετία του 90. Κυπελλούχος Ευρώπης και Κόρατς, πρωταθλητής και τροπαιούχος του Κυπέλλου Ελλάδος, Φάιναλ Φορ και τελικούς ευρωπαϊκών διοργανώσεων, ο Νίκος με το καθαρό του μυαλό και το φαρμακερό του τρίποντο ήταν η ήρεμη δύναμη μέσα στο παρκέ για τον ΠΑΟΚ, πάντα σοβαρός και δουλευταράς.
Αυτά τα προσόντα του εκτιμήθηκαν και απο τους εκάστοτε προπονητές της εθνικής ομάδας της οποίας ο Νίκος αποτέλεσε μέλος απο το 92 μέχρι το 98 με συμμετοχές σε Ολυμπιακούς Αγώνες, Μουντομπάσκετ και Ευρωμπάσκετ. Μετά το Παγκόσμιο της Αθήνας ο Μπουντούρης που ήταν πια ο αρχηγός του ΠΑΟΚ, δεν ικανοποιήθηκε απο την πρόταση ανανέωσης της διοίκησης Αλεξόπουλου που αναλογικά της προσφοράς του στον σύλλογο ήταν όντως πολύ χαμηλή και πήρε των ομματιών του αλλάζοντας ομάδα και πόλη για τα πράσινα χρώματα του Παναθηναϊκού. Σίγουρα αυτή η απόφαση πίκρανε τους φίλους του ΠΑΟΚ αλλά ο Νίκος δεν πούλησε ποτέ οπαδιλικι, μόνο δουλειά μέσα στο γήπεδο.
Αυτό ακριβώς που έδωσε και στη διετία του στον Παναθηναϊκό του Ομπράντοβιτς και αποζημιώθηκε με την κατάκτηση του πρωταθλήματος και του μεγάλου τροπαίου του ευρωπαϊκού μπάσκετ, του Κυπέλλου Πρωταθλητριών μέσα στην νεοσύστατη έδρα της πρώην ομάδας του. Το 2000 ο Μπουντούρης που ποτέ δεν φοβήθηκε τις μεγάλες αλλαγές, πέρασε στην απέναντι ερυθρόλευκη όχθη ανταμώνοντας ξανά με τον Ντίνο Ράτζα και μπολιάζοντας με εμπειρία την περιφέρεια των Ερυθρόλευκων.
Αποχώρησε απο τον Πειραιά το 2003 με ακόμα ένα Κύπελλο στη συλλογή, πήγε για μία σεζόν στον Μακεδονικό παρέα με τον Γιώργο Μπαλογιάννη και το 2004 ο Παναγιώτης Γιαννάκης βρήκε στο πρόσωπο του πολύπειρου Μπουντούρη το ιδανικό συμπλήρωμα για τον Ρόντρικ Μπλάκνεϊ και τον νεαρό Βασίλη Σπανούλη στην ομάδα του Αμαρουσίου. Μετά απο δύο επιτυχημένα χρόνια στα βόρεια προάστια έπαιξε για μια χρονιά στην Πάτρα με την Ολυμπιάδα για να επιστρέψει στο Μαρούσι το 2007 γράφοντας 39 συμμετοχές πριν πει το αντίο στην αγωνιστική δράση, φτάνοντας έτσι τις 510 στο σύνολο, αριθμός που τότε τον έφερνε στην πρώτη θέση στην ιστορία της Α1.
Ο Μπουντούρης ήταν ο ορισμός των εννοιών "παίχτης ομάδας" και "αγαπημένο παιδί του προπονητή". Σίγουρα δεν ήταν ο φαντεζί παίχτης που θα ξεσήκωνε την εξέδρα, ο τρόπος που έπαιζε απείχε απο αυτό που θα χαρακτηρίζαμε εντυπωσιακό. Έμπαινε στο γήπεδο έχοντας πλήρη γνώση για το τι έπρεπε να κάνει και ήταν απόλυτα συνεπής σε αυτό.
Ουσιαστικός και εγκεφαλικός πλέι μεικερ, ο Νίκος Μπουντούρης έβγαζε τίμια το ψωμί του στο παρκέ με επαγγελματισμό και αφοσίωση, ένας στρατιώτης στην υπηρεσία της ομάδας...
Antreas Tsemperlidis
Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Στην ανάλυση που θα ακολουθήσει θα επιχειρήσουμε να αποσαφηνίσουμε την έννοια της Άτης όπως την παρουσίασε ο Αισχύλος. Θα επικεντρωθούμε ...