Η Ελλάδα στη νέα γεωπολιτική σκακιέρα Αλέξης Παπαχελάς

Το πράγμα έχει αγριέψει. Δεν είναι πλέον τόσο εύκολο να είσαι μια «πολύφερνη νύφη» στη γεωπολιτική σκακιέρα. Η Ελλάδα έχει παίξει καλά αυτό το παιχνίδι στην Ιστορία της. Εκανε πάντοτε μια θεμελιώδη γεωπολιτική επιλογή, αλλά κατόπιν δεν έκοβε ποτέ τις γέφυρες με τις υπόλοιπες Μεγάλες Δυνάμεις. Ηταν μια λεπτή ισορροπία, μια σύνθετη και εύθραυστη χορογραφία, η οποία έφερνε συνήθως αποτελέσματα. Ακόμη και μέσα στην καρδιά του Ψυχρού Πολέμου η Αθήνα έκανε ανοίγματα και διατηρούσε σχέσεις με χώρες του αντίπαλου μπλοκ.





Τώρα, όμως, οι βασικοί πρωταγωνιστές μιλούν άλλη, πιο σκληρή γλώσσα. Τα διλήμματα που τίθενται είναι σκληρά, ενδεχομένως και αδυσώπητα. Ακόμη και η δημόσια ρητορική έχει αλλάξει και είναι σχεδόν άγρια, θα έλεγε κάποιος. Το διαπιστώνει κανείς στο Τwitter, αλλά και πίσω από κλειστές πόρτες στη διπλωματική τριβή μαζί τους.

Η Κίνα και η Ρωσία δεν νιώθουν πια δέος απέναντι στις ΗΠΑ, ούτε πιστεύουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν κάποιους κανόνες που επιβάλλει η «διεθνής τάξη πραγμάτων». Πίσω τους βρίσκονται και άλλες χώρες, όπως π.χ. η Τουρκία και το Ιράν.

Η Ελλάδα μπορεί να βρεθεί σε δύσκολη θέση. Αν το δίλημμα γίνει «ή μαζί μας ή απέναντι», οι αποφάσεις και οι απαντήσεις δεν θα είναι εύκολες ή αυτονόητες. Στο ζύγι μπαίνουν τα γεωπολιτικά και τα οικονομικά μας συμφέροντα. Και βέβαια, τα τελευταία 47 χρόνια στο ζύγι μπαίνει και το ποιος συνεισφέρει περισσότερο στην άμυνα και στην προστασία της χώρας μας απέναντι σε… οιαδήποτε απειλή.

Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία. Το αδιανόητο, όπως π.χ. ο κινεζικός στόλος να έχει αισθητή παρουσία στην περιοχή μας, μπορεί να γίνει ρουτίνα τα επόμενα χρόνια. Τα εργαλεία ανάλυσης σκουριάζουν γρήγορα και ασφαλής χάρτης πλοήγησης στο νέο σκηνικό δεν υπάρχει.

Τα δόγματα εξωτερικής πολιτικής αργούν, ορθώς, να αλλάξουν. Αλλά είναι και άχρηστα εάν δεν προσαρμοστούν στις τεκτονικές αλλαγές που σημειώνονται κάθε 50-60 χρόνια. Αυτό ακριβώς ζούμε σήμερα.


Πηγή: Καθημερινή

Highlights Χρήστος Τσέκος!!!

 Τεράστιος Χρήστος Τσέκος!!



Πλάνα από τη μάχη του Στάλινγκραντ

 Από τα γερμανικά επίκαιρα της εποχής...



Αληθινές εικόνες...

Η μάχη του Στάλινγκραντ ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1942 και έληξε το Φεβρουάριο του 1943, ήταν η φονικοτερη μάχη όλων των εποχών.

Τα πλάνα τραβήχτηκαν κατά τις πρώτες μέρες της μάχης...

Ένα παλιότερο άρθρο μας για τη μάχη του Στάλινγκραντ:

Αφίσα των καταστημάτων Αδερφών Λαμπρόπουλων

 


Ο Κουφοντίνας ζει, και η Αριστερά τον ψάχνει, Τάκης Θεοδωρόπουλος



Η Ελλάδα είναι η τελευταία ευρωπαϊκή χώρα που αντιμετωπίζει ακόμη και σήμερα πρόβλημα εγχώριας τρομοκρατίας. Ή, για να το πω ακριβέστερα, η τελευταία ευρωπαϊκή χώρα όπου η τρομοκρατία αποτελεί ακόμη ζήτημα της πολιτικής ζωής. 




Τις τελευταίες εβδομάδες, πυρήνες, ευάριθμοι μεν, πλην όμως πείσμονες και απαιτητικοί, έκλειναν τους δρόμους για να συμπαρασταθούν στον Κουφοντίνα.

Η αξιωματική αντιπολίτευση, ακόμη κι αν δεχθούμε ότι δεν υποκινούσε τις εκδηλώσεις συμπαράστασης, τις υιοθέτησε. Φτάνει και μόνον η κατηγορία ότι αν η κυβέρνηση δεν υιοθετήσει τα αιτήματά του, θα υθύνεται για τον θάνατό του.

Η δεκαετία του ’70 δεν είναι και τόσο μακρινή. Και για όσους την έζησαν, η δράση της ευρωπαϊκής τρομοκρατίας είναι βίωμα. Ο χάρτης ήταν κατάστικτος από τους πυρήνες της. Στην Αγγλία ο IRA, στη Γερμανία οι Μπάαντερ – Μάινχοφ, στην Ιταλία οι Ερυθρές Ταξιαρχίες, στη Γαλλία η Action directe, στην Ισπανία η ΕΤΑ, στην Ελλάδα η «17 Νοέμβρη». Τα Μολυβένια Χρόνια, που κορυφώθηκαν με τη δολοφονία του Αλντο Μόρο, άφησαν ουλές στην ιταλική κοινωνία. Αν και δεν είμαι ιστορικός, δικαιούμαι να πιστεύω ότι το θαύμα της κλασικής ιταλικής κωμωδίας πεθαίνει μετά το πέρασμα της τρομοκρατίας. Σαν να φοβήθηκαν με τον εαυτό τους και να έχασαν τον λυτρωτικό αυτοσαρκασμό που τους είχε κρατήσει όρθιους μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Εμείς εδώ την τρομοκρατία την αντιμετωπίσαμε με τη γνώριμη ελαφρότητα που μας διακρίνει. Για χρόνια οι προκηρύξεις της 17Ν που δημοσίευε η «Ελευθεροτυπία» γίνονταν αντικείμενο συζήτησης στον αργόσχολο πληθυσμό των διανοουμένων της Αριστεράς. Κακογραμμένα κείμενα, γεμάτα στερεότυπα ενός πρωτόλειου μαρξισμού, που κανείς δεν θα τα διάβαζε αν δεν έσερναν πίσω τους την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής. Θα μου πείτε, για τους περισσότερους από δαύτους ήταν ό,τι πιο σοβαρό είχαν διαβάσει στη ζωή τους.

Η Αριστερά του Κύρκου και του Φλωράκη απεχθανόταν την τρομοκρατία. Είχαν διακινδυνεύσει τη ζωή τους για να μπουν στο Κοινοβούλιο και είχαν μάθει να σέβονται τη δημοκρατία. Ας μην ξεχνάμε ότι οι θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφορούσαν τότε δεν συνέδεαν τη 17Ν με τα δύο Κ.Κ. Τη συνέδεαν με το ΠΑΚ, τον πρόγονο του ΠΑΣΟΚ, το οποίο ως ηγεμονική δύναμη διατηρούσε ενεργή τη σύγκρουση του Εμφυλίου. Και αν η σύγκρουση ήταν φαντασιακή, για τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ, οι δολοφόνοι της 17Ν προσπαθούσαν να αποδείξουν ότι είχε πραγματικό αντίκρισμα.
Οταν συνελήφθη ο πυρήνας της οργάνωσης, ήρθε και η απομυθοποίηση. Οι εμφανίσεις τους στην τηλεόραση ήταν καλλιστεία λούμπεν. Κι ας αποκαλούσαν την ελληνική αστική τάξη «λούμπεν». Απογυμνωμένοι από τα ιδεολογικά τους προσχήματα, σαν γυμνοσάλιαγκες ζητούσαν από τη δημοκρατία, που είχαν κακοποιήσει, να μην τους λιώσει. Ο μόνος λόγος που είχαμε για να μην τους αντιμετωπίσουμε σαν μπουλούκι αποτυχημένων ηθοποιών ήταν το αίμα που είχαν χύσει. Εξ ου και η προβολή του παρανοϊκού δολοφόνου, του Κουφοντίνα. Ο ιδεολογικός καθοδηγητής, ο Γιωτόπουλος, ο οποίος κάποτε έγραφε μπεστ σέλερ, ξεχάστηκε στα υπόγεια. Είκοσι χρόνια, περίπου, μετά τη δίκη, απ’ όλη αυτή την υπόθεση έχει μείνει το περίστροφο, ο Κουφοντίνας.
Μέσα σε αυτά τα χρόνια η Αριστερά άλλαξε χέρια. Απ’ τον Κύρκο και τον Φλωράκη πέρασε στον Τσίπρα και στον Δραγασάκη. Και απ’ την καταδίκη της τρομοκρατίας πέρασε στην ανάνηψή της. Ως την ημέρα που ο Τσίπρας έκανε κυβέρνηση με τον Καμμένο και τον Βαρουφάκη, τον Κουφοντίνα τον είχαμε ξεχάσει. Η συγκυβέρνηση τον επανέφερε στο προσκήνιο. Με τις άδειες που του έδινε, με τη μεταφορά του στις αγροτικές φυλακές της Κασσαβέτειας. Μας υπενθύμισε την ύπαρξή του όταν τον είδαμε να σουλατσάρει στο σημείο όπου δολοφόνησε τον Παύλο Μπακογιάννη με τον γιο του. Θα τον είχαμε ξεχάσει όπως ξεχάσαμε και τον Γιωτόπουλο.
Πηγή: Καθημερινή



Νεαρός προσπαθει να αρθρωσει λόγο.

Πουλάει μικρά αντικείμενα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης .
Προπασπαθεί απεγνωσμένα να αρθρώσει λόγο.


Καταβάλει προσπάθεια να πει τη λέξη ζελοτέιπ!

Το ρεζιλίκι που γλιτώσαμε Τάκης Θεοδωρόπουλος

Οταν η εγνωσμένου κύρους διανοουμένη κ. Ζορμπά αδυνατεί να βρει περιεχόμενο στους εορτασμούς, ο πτωχός τω πνεύματι οφείλει να καταπιεί τη συγκίνησή του. Διότι το έλλειμμα που επισημαίνει δεν είναι μόνον αισθητικό. Είναι έλλειμμα αλήθειας. Τόσους καβαλάρηδες είδαμε να παρελαύνουν με φουστανέλες και φέσια. Πώς είναι δυνατόν να λείπει από την καβαλαρία ο Αρης Βελουχιώτης; Ποιος άρρωστος νους αποφάσισε να αποκλείσει τους μαυροσκούφηδες από το περιεχόμενο του Εθνους; Υποθέτω, δε, ότι η κ. Ζορμπά δεν αναφέρεται μόνο στο παρελθόν. Στηλιτεύει και την αναπαράσταση του παρόντος. Η παρέλαση ήταν γεμάτη Ελληνες. Απουσίαζαν κραυγαλέα οι νέες δυνάμεις του Εθνους, αυτοί που έχουν μεταμορφώσει την Ελλάδα σε πολυπολιτισμικό θαύμα. Το έκτο διαμέρισμα είναι γεμάτο με Αφγανούς και Πακιστανούς. Χάθηκε ο κόσμος να μαζέψουν μερικούς από δαύτους, να τους βάλουν στη σειρά με τις χαρακτηριστικές πιτζάμες τους και τις παντόφλες τους και να τους προσθέσουν ως περιεχόμενο στα άνευ περιεχομένου πεζοπόρα τμήματα των πεζοναυτών; Είναι δυνατόν στην ανεξίθρησκη χώρα μας να παρελαύνουν τόσες σημαίες με τον σταυρό και να μην υπάρχει ούτε μία με την ημισέληνο; Ετσι για το καλό, μωρέ παιδιά.

Η κ. Ζορμπά υπήρξε υπουργός Πολιτισμού επί Συριζανέλ. Μια εκρηκτική παρουσία που έδωσε περιεχόμενο στη λέξη «πολιτισμός». Υπουργός Πολιτισμού υπήρξε και ο κ. Ξυδάκης. Αυτός προέβη σε μια σιβυλλική δήλωση, η οποία ήδη απασχολεί τους ερμηνευτές του λυρισμού του. Είπε ότι η Ελλάδα σήμερα είναι σαν τη δημοκρατία του Σαλό. Δεν ξέρω αν εννοεί το πρόσκαιρο κρατίδιο των υπολειμμάτων του μουσολινισμού ή την ταινία του Παζολίνι που στηρίχθηκε στις «120 μέρες στα Σόδομα» του σκοτεινού Μαρκησίου ντε Σαντ – η ελληνική μετάφραση του έργου φέρει την υπογραφή μου. Εχω και εγώ τα ελαττώματά μου. Σας συνιστώ να μη διαβάσετε το βιβλίο και να μη δείτε την ταινία. Είναι και τα δύο αφόρητα και τραβάνε σε μάκρος. Μη γυρίσετε όμως την πλάτη σας στο δράμα του Ξυδάκη, στο δράμα ενός ανθρώπου που θέλει να εκφραστεί, όμως δεν έχει τι να εκφράσει. Γι’ αυτό υπάρχουν και οι φίλοι. Κάποιος θα του είπε, αφού δεν έχεις τι να πεις, πεςα για τη δημοκρατία του Σαλό. «Τι είναι αυτό; Ωραίο μου ακούγεται», απάντησε ο πρώην υπουργός.





Ετσι, για να πάρουμε μια ιδέα από το ρεζιλίκι που γλιτώσαμε χάρη στην ψήφο μας. Ακόμη και αν δεν το αντιλαμβάνονταν οι «αγγαρεμένοι» προσκεκλημένοι –πάντα κατά την κ. Ζορμπά– θα το νιώθαμε εμείς. Και δεν είναι ό,τι καλύτερο να ντρέπεσαι για τη χώρα σου. Θα μου πείτε, το ζήσαμε και αυτό.

Ο Επιθεωρητής έρχεται, του Τζον Πρίσλεϊ. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Αγαπητοί αναγνώστες καλησπέρα σας, απόψε πρόκειται να σας παρουσιάσω ένα θεατρικό έργο που ανήκει στην κληρονομιά του καλού εγγλέζικου θεάτρου. Πρόκειται για το έργο του Τζων Πρίσλεϊ Μπόουτον ¨Ο Επιθεωρητής έρχεται¨, έργο από τα πιο πολυανεβασμένα των τελευταίων 50 ετών.

 



Το έργο γράφτηκε το 1912, στην ακμή του βρετανικού ιμπεριαλισμού, λίγο πριν την έκρηξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

 Κεντρικός ήρωας του έργου, όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και από τον τίτλο, είναι ο ¨Επιθεωρητής¨, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί και σαν άγγελος από το μέλλον, καθώς ο ερχομός, η παρουσία του και η αποχώρηση του από το έργο ακολουθούν μία κυκλική σειρά.
Αυτός επιβάλλει το κλίμα της παράστασης, ψυχρός, απόμακρος, με μια ανέκφραστη μάσκα κινείται ανάμεσα στους αστούς λες και γλίστρησε μέσα από αυτούς ή μπαίνει μέσα τους εντελώς αθόρυβα βγάζοντας με την ξερή και άχρωμη ομιλία του το πραγματικό πρόσωπο τους.

 

Η υπόθεση του έργου:

Μια ανοιξιάτικη νύχτα στην αγγλική επαρχία του 1920 η πλούσια οικογένεια του Άρθουρ Μπέρλινγκ, γιορτάζει τους αρραβώνες της κόρης τους με τον εξίσου πλούσιο νέο Τζέραλντ Κρόφτ. Η εορταστική ατμόσφαιρα χαλάει από μια ξαφνική, δυσάρεστη είδηση: πρόκειται για την αυτοκτονία της νεαρής κοπέλας της Εύας Σμιθ που εργάστηκε κάποτε στην εταιρία των Μπέρλινγκ.

Ο Eπιθεωρητής Γκοούλ, ένα πρόσωπο μυστηριακό, αυταρχικό και σίγουρο στις κινήσεις του ελέγχει τις συνειδήσεις της αστικής τάξης και έρχεται αποφασιστικά για να αναγγείλει αυτή την είδηση. Ύστερα από ανάκριση, αποκαλύπτεται ότι όλα τα μέλη της οικογένειας, είναι υπεύθυνα για την αυτοκτονία αυτού του κοριτσιού. Ο καθένας αντιδρά με το δικό του τρόπο, όμως στο τέλος οι απολογίες τους περνούν στην εξομολόγηση.

Τα μέλη της οικογένειας πέφτουν θύματα της ακόρεστης αλαζονείας τους, της έλλειψης ηθικής, ανθρωπιάς και μέτρου. Ο συντηρητισμός και η φαινομενικά αυστηρή ηθική που αρχικά χαρακτηρίζει την οικογένεια, αποδεικνύεται πέρα για πέρα ψεύτικη. Μολονότι ποινικές ευθύνες ή διώξεις δεν προκύπτουν κατά την έρευνα, οι ηθικές κυρώσεις είναι μεγάλες. (πηγή: e-la-theatro.gr)

 

Επιπλέον στοιχεία για το έργο 

Η ¨ατομική ευθύνη¨ αποτελεί το ζήτημα που πραγματεύεται το έργο, η ¨ευθύνη¨ σε συνδυασμό με την ¨ανευθυνότητα¨ εκείνου του ανθρώπου που δε νοιάζεται για το συνάνθρωπο του.

Ο Πρίσλεϊ επιλέγει να μιλήσει για το ζήτημα της ατομικής ευθύνης στήνοντας σε πρώτο επίπεδο ένα αστυνομικό έργο. Ο τρόπος γραφής, η δημιουργική δομή και οι χαρακτήρες των ηρώων είναι υλικό που δίνει λαβή για συζητήσεις, παραδοχές και αμφισβητήσεις. Το έργο έχει κοινωνικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο με ένταση αστυνομικού μυθιστορήματος.

¨Δεν είμαστε μόνοι, είμαστε μέλη ενός σώματος, είμαστε υπεύθυνοι ο ένας για τον άλλον¨, φωνάζει στο τέλος ο ανακριτής.

 

Μουσική επιμέλεια: Ισμήνη Μεντάκη

Ραδιοσκηνοθεσία: Κώστας Κροντηράς

Τεχνική επιμέλεια: Θανάσης Πολίτης

Παίζουν: Βασίλης Παπανίκας, Γιώργος Χριστόπουλος, Βούλα Χαριλάου, Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, Νίκος Πιλάβιος, Ράνια Ιωαννίδου, Νίκος Τζόγιας


ο Νίκος Τζόγιας στο ρόλο του Επιθεωρητή
                                         

                                                     

Ο Βασίλης Παπανίκας

       




Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Μάγκι Π.:



Πηγές:

www.ntng.gr,www.e-la-theatro.gr,www.kallitexnes.gr,ελculture.gr,www.ert.gr


Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...