Ατσάλινες Βρετανικές χειροπέδες οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τις αρχές του 20ου αιώνα και από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, και τα Σώματα Ασφαλείας έως και την δεκαετία του 1970.
πηγη: Ιστορικος Συλλεκτης Βεροιας
Ατσάλινες Βρετανικές χειροπέδες οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τις αρχές του 20ου αιώνα και από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, και τα Σώματα Ασφαλείας έως και την δεκαετία του 1970.
πηγη: Ιστορικος Συλλεκτης Βεροιας
Ο Ανδρέας Μπάρκουλης στο ρόλο του δημοσιογράφου Αλέκου Λιδωρίκη |
Για δεύτερη φορά σε λιγότερο από ένα μήνα στήνεται σκηνικό έντασης μεταξύ Αλβανών και Σέρβων στο Βόρειο Κόσοβο, για να (μας) θυμίσει ότι η πιο επικίνδυνη σήμερα εθνικιστική πληγή της Βαλκανικής παραμένει ανοιχτή. Στις 20 Σεπτεμβρίου οι Σέρβοι του βορρά απέκλεισαν με οδοφράγματα δύο συνοριακές διαβάσεις, αντιδρώντας στην απόφαση της Πρίστινας να μην επιτρέψει την είσοδο οχημάτων που φέρουν σερβικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Τώρα, στις αρχές της εβδομάδας, σημειώθηκαν στη βόρεια Μιτροβίτσα αιματηρά επεισόδια όταν εκατοντάδες Σέρβοι βγήκαν στους δρόμους και συγκρούστηκαν με την αστυνομία του Κοσόβου, που επιχείρησε να διενεργήσει ελέγχους για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Υπήρξαν τραυματίες και έγιναν συλλήψεις, ενώ, όπως συμβαίνει κάθε φορά που σημειώνονται επεισόδια, ακολούθησε πόλεμος δηλώσεων μεταξύ Πρίστινας και Βελιγραδίου, με τον Σέρβο πρόεδρο Βούτσιτς να μεταβαίνει στα σύνορα, απ όπου προειδοποίησε τους Ευρωπαίους να «μαζέψουν την Πρίστινα» απειλώντας πως εάν δεν το πράξουν θα το κάνει ο ίδιος! Αν και οι κατά καιρούς εκατέρωθεν απειλές του είδους εκλαμβάνονται συνήθως ως «κούφια λόγια» δεν παύουν να τροφοδοτούν με μίσος το εθνοτικό ρήγμα μεταξύ Σέρβων και Αλβανών, απομακρύνοντας έτσι των προσέγγιση των δύο κοινοτήτων, που αποτελεί τη λυδία λίθο για την εξεύρεση λύσης. Είκοσι δύο χρόνια από την απόσχιση της αλβανοκρατούμενης τέως σερβικής επαρχίας και δεκατρία αφότου το Κόσοβο αυτοανακηρύχθηκε ανεξάρτητο κράτος, η εντύπωση που δημιουργείται κάθε φορά που ξεσπούν εθνοτικά επεισόδια, είναι ότι η συνύπαρξη Αλβανών και Σέρβων σε ένα κράτος είναι αδύνατη. Πάνω σε αυτό επενδύουν οι υπέρμαχοι, και από τις δύο πλευρές, της οριστικής επίλυσης(;) του Κοσοβαρικού, διά του διαμελισμού και της ανταλλαγής εδαφών. Ομως τέτοια σενάρια, τα οποία πάντως ενστερνίζονται και κάποιοι εκτός Βαλκανικής, σηματοδοτούν συνοριακές αλλαγές που με τη σειρά τους μπορούν να προκαλέσουν ντόμινο αιματηρών αλλαγών.
Οι εν εξελίξει συνομιλίες, υπό την αιγίδα των Βρυξελλών, ουδέν έχουν αποφέρει και ούτε διαφαίνεται φως στον ορίζοντα, ενώ και οι κατά καιρούς παρασκηνιακές κινήσεις των Αμερικανών δεν έχουν αποδώσει. Με άλλα λόγια, έως τώρα στο τραπέζι δεν υπάρχει πρόταση επί της οποίας συγκλίνουν Αλβανοί και Σέρβοι. Οι όποιες προσπάθειες και πρωτοβουλίες προσκρούουν στο κάκιστο κλίμα μεταξύ των δύο εθνοτήτων, στις περιφερειακές σκοπιμότητες Βελιγραδίου και Τιράνων και, οπωσδήποτε, στα γεωπολιτικά παίγνια των ισχυρών που το χρησιμοποιούν ως πιόνι στη βαλκανική σκακιέρα, το οποίο θα μετακινούν ανάλογα με τους σχεδιασμούς τους. Πάντως, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, το Κόσοβο θα εξελιχθεί σε μια «παγωμένη»διένεξη, την οποία θα θυμόμαστε κάθε φορά που θα ξεσπούν επεισόδια. Αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην κακό, αρκεί να μην υπερθερμανθεί κάποια στιγμή.
Πηγή Καθημερινή
ή.
Η όμορφη νεαρή γυναίκα που καθόταν σε ένα απο τα παγκάκια των όχθεων του Κρκα, του ποταμού που διασχίζει το Σίμπενικ προτού εκβάλλει στην Αδριατική, απολάμβανε την ηρεμία και τη γαλήνη του κυριακάτικου πρωινού. Της άρεσε να κάνει τις βόλτες της εκεί, συνοδεία του γιου της που έπαιζε αμέριμνος με την μητέρα του να έχει στραμμένη την προσοχή της πάνω του.
Σκεφτόταν πως σε μερικούς μήνες η οικογένεια της θα μεγάλωνε με τον ερχομό του νέου μέλους, γεγονός που μόνο εκείνη γνώριζε προς το παρόν. Θα το ανακοίνωνε στον σύζυγό της το βράδυ, όταν αυτός θα επέστρεφε στο σπίτι απο την βάρδια του. Απορροφημένη στις σκέψεις της, δεν έδωσε σημασία στον άνθρωπο που έκατσε στην άκρη απο το παγκάκι, μέχρι τη στιγμή που της απηύθυνε τον λόγο.
"Τι γλυκό αγοράκι. Πώς τον λένε" τη ρώτησε με τη βαθιά φωνή του που μπορούσε να σε υπνωτίσει και εκείνη τη στιγμή η Μπίσερκα έστρεψε το βλέμμα προς το μέρος του αντικρίζοντας το πρόσωπο του. Μαύρα μαλλιά πλαισίωναν ένα πρόσωπο όμορφο αλλά ταυτόχρονα και σκληρό που ανήκε σε έναν άντρα όχι μεγαλύτερο από 30 χρονών.
"Aλεξάντερ αλλά τον φωνάζουμε Άτσα. Είναι 5" απάντησε ευγενικά αλλά και λίγο επιφυλακτικά γιατί η αλήθεια είναι πως παρά την ομορφιά του, αυτός ο άντρας της προκαλούσε νευρικότητα χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει τον λόγο. Για αυτό και επικεντρώθηκε στο παιχνίδι του μικρού, έτσι ώστε να αποφύγει την επαφή με τον άγνωστο. Αναγκάστηκε όμως να στρέψει το κεφάλι της προς αυτόν, με την έκπληξη ζωγραφισμένη στο πρόσωπο της όταν τον άκουσε να της λέει "Αγόρι θα είναι και αυτό".
"Που... Μα πως ξέρετε πως είμαι έγκυος" ρώτησε τον άγνωστο που χαμογελούσε αινιγματικά. "Μα είναι πολύ εύκολο" απάντησε εκείνος, "φαίνεται στα μάτια σας, λάμπουν". Η Μπίσερκα τον κοίταξε καχύποπτα αλλά δεν ήθελε να δώσει συνέχεια. Φώναξε τον Αλεξάντερ για να φύγουν και χωρίς να χαιρετήσει τον άγνωστο, άρχισε με γρήγορα βήματα να πηγαίνει προς την έξοδο. Δεν είχε απομακρυνθεί πολύ όταν ο αέρας έφερε στα αυτιά της τη φωνή του. " Ο Ντράζεν θα γεννηθεί τον Οκτώβρη, στις 22. Θυμήσου τον Οκτώβρη" και ύστερα η φωνή χάθηκε ή έτσι της φάνηκε αφού με τον γιο της στην αγκαλιά έτρεχε τώρα, για να απομακρυνθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα από τον άνθρωπο που της προκαλούσε τον τρόμο...
******
Ο φύλακας του Μιρογκόϊ χαιρέτησε με σεβασμό τη μαυροφορεμένη γυναίκα που πέρασε την πύλη του νεκροταφείου. Ήξερε πολύ καλά και ποια ήταν και τον προορισμό της. Εδώ και μια βδομάδα, η Μπίσερκα Πέτροβιτς ερχόταν κάθε απόγευμα την ίδια ώρα για να αφήσει μερικά λουλούδια στο μνήμα του Ντράζεν και να κλάψει. Το παιδί της είχε επιστρέψει για πάντα στο Ζάγκρεμπ, κοντά της αλλά και τόσο μα τόσο μακριά της.
Ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει όταν αποφάσισε να πάρει τον δρόμο του γυρισμού για το σπίτι της. Σηκώθηκε αργά, όταν αντιλήφθηκε την παρουσία ενός άλλου ατόμου. Παραξενεύτηκε γιατί συνήθως τέτοια ώρα ήταν μόνη της στο νεκροταφείο αλλά καλησπέρησε με ευγένεια τον νεαρό που στεκόταν πίσω της και δεν έπαιρνε το βλέμμα του απο την επιτύμβια πλάκα. Δεν της μίλησε, έμοιαζε να βρίσκεται στον δικό του κόσμο, μόνο επαναλάμβανε συνεχώς τα ίδια λόγια. "Με πούλησε... Αυτός λέει κερδίζει στο τέλος. Ήταν 29 χρονών ακούς, 29...".
Τις τελευταίες λέξεις πρέπει να τις φώναξε δυνατά γιατί η Μπίσερκα τον κοίταξε λέγοντας του "Τα 29 θα τα έκλεινε τον Οκτώβριο, στις 22" αλλά δεν είχε προλάβει να αποτελειώσει τη φράση της όταν ο άγνωστος επιτέλους γύρισε και την είδε.
Ένα επιφώνημα έκπληξης βγήκε απο τα χείλη της όταν αναγνώρισε τον άντρα του Κρκα. Αλλά δεν ήταν το μοναδικό που την εξέπληξε την ώρα που τον κοιτούσε. Το πρόσωπο του, αυτό το δακρυσμένο πρόσωπο ήταν το ίδιο νεανικό και όμορφο σαν να μην είχε περάσει ούτε μία μέρα απο εκείνο το κυριακάτικο πρωινό.
Ο άντρας του Κρκα χαμογέλασε και πλησιάζοντας την, ψιθύρισε στο αυτί της, "Στο είχα πει, θυμήσου τον Οκτώβρη". Η Μπίσερκα Πέτροβιτς έκλεισε για μια στιγμή τα μάτια και όταν τα άνοιξε αυτός ο γνωστός άγνωστος δεν βρισκόταν πια εκεί. Το μόνο που υπήρχε ήταν μία φωτογραφία πάνω στο μνήμα του Ντράζεν που την αγαπούσε και η ίδια γιατί τον έδειχνε χαρούμενο να πανηγυρίζει ένα απο τα αμέτρητα καλάθια του. Παράξενο, πως βρέθηκε εκεί;
Την πήρε στα χέρια της και παρατήρησε πως κάτι ήταν γραμμένο με κόκκινο μελάνι.
"Ήταν και δικός μου
γιος.Υπογραφή, Vrag"...
Antreas Tsemperlidis
ΣΠΑΝΙΑ φωτογραφία καρτ-ποστάλ που εκδόθηκε το 1949, όπου ο Βασιλεύς Παύλος εισέρχεται στην ‘’Σχολή Χωροφυλακής Μακρυγιάννη’’ προκειμένου να εορταστεί η ‘’Επική Μάχη του Μακρυγιάννη΄΄του 1944, και παρατηρούμε στο βάθος την μπάντα της ‘’Ε.Β.Χ.’’ να παιανίζει, ενώ σε πρώτο πλάνο βρίσκονται οι ανάπηροι Χωροφύλακες της μάχης εκείνης να ανταποδίδουν τον χαιρετισμό που τους αποδίδει ο τότε Βασιλέας Παύλος.
Αρτεμίου Μεγαλομάρτυρος
Ο Άγιος Αρτέμιος ήταν διακεκριμένος πολιτικός του Βυζαντίου και ευσεβέστατος χριστιανός. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, εκτιμώντας τα ηθικά και πολιτικά του χαρίσματα, του έδωσε το αξίωμα του πατρικίου και τον διόρισε Δούκα και Αυγουστάλιο της Αλεξανδρείας.
Το 357 μ.Χ. πηγαίνει στην Πάτρα, κατ' εντολή του Αυτοκράτορα Κωνσταντίου, γιου του Μεγάλου Κωνσταντίνου, για να παραλάβει τα σεπτά λείψανα του Αγίου Ανδρέα και να τα ανακομίσει στον νεόκτιστο Ναό των Αγίων αποστόλων στην Κωνσταντινούπολη (3 Μαρτίου 357 μ.Χ.).
Κατά την διαμονή του στην Πάτρα και με την επίβλεψη του κατασκεύασε υδραγωγείο. Στρατοπεδευμένος στην περιοχή της Μονής Γηροκομείου ελεούσε και βοηθούσε πλήθος αναξιοπαθούντων και κυρίως γερόντων, γεγονός που δικαιολογεί την τοπωνυμία Γηροκομείο.
Όταν, το 363 μ.Χ., ο Αρτέμιος άκουσε ότι ο Ιουλιανός ο Παραβάτης βασάνιζε τους χριστιανούς στην Αντιόχεια, ήλθαν στα χείλη του τα λόγια του ψαλμωδού Δαβίδ προς το Θεό: «Κύριε, πνεύματι ἡγεμονικῷ στήριξόν με» (Ψαλμός Ν' (50), στ. 14). Κύριε, στήριξε με με σκέψεις σταθερές και θέληση ισχυρή, που να κυριαρχεί μέσα μου και να με κατευθύνει στην υπεράσπιση του αγαθού με θάρρος.
Πράγματι, ο Αρτέμιος, με τη δύναμη που του έδωσε ο Θεός, πήγε αμέσως στην Αντιόχεια και με παρρησία ήλεγξε ευθέως τον Ιουλιανό για τις παρανομίες του κατά των χριστιανών. Ο Ιουλιανός, που δεν περίμενε τέτοια στάση από αξιωματούχο, τον συνέλαβε και τον μαστίγωσε αλύπητα. Έπειτα του έσπασε τα κόκαλα με πέτρες, και τελικά τον αποκεφάλισε. Το Ιερό λείψανο του Αρτεμίου παρέλαβε κάποια διακόνισσα, η Αρίστη, που το μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη, στο ναό του προφήτου Προδρόμου.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Εὐσέβειας τοῖς τρόποις καλλωπιζόμενος, ἀθλητικῆς ἀγλαΐας ὤφθης σοφὲ κοινωνός, πρὸς ἀγῶνας ἀνδρικοὺς παραταξάμενος· ὅθεν ὡς λύχνος φωταυγής, τῶν θαυμάτων τὰς βολάς, ἐκλάμπεις τῇ οἰκουμένῃ, Ἀρτέμιε Ἀθλοφόρε, πρὸς σωτηρίαν τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
Οσία Ματρώνα
Η Οσία Ματρώνα ονομαζόταν, αρχικά, Μαρία και γεννήθηκε στο χωριό Βολισσός της Χίου από γονείς ευσεβείς και πλουσίους, τον Λέοντα και την Άννα. Έξι άλλες αδελφές της Μαρίας, μεγαλύτερες της, παντρεύτηκαν η μία μετά την άλλη, περιζήτητες νύφες για την ομορφιά, την ανατροφή και για την καλή προίκα τους. Η μικρότερη αφοσιώθηκε στη μελέτη των θείων και ασχολείτο θερμά με φιλανθρωπικά καθήκοντα. Έτσι θέλησε να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Η τακτική επαφή της με τις καλογριές των γυναικείων μοναστηριών του νησιού, έκανε τη Μαρία να ποθήσει την αγνή μοναχική ζωή. Αλλά η αγάπη προς τους γονείς της, τη συγκρατούσε στο πατρικό της σπίτι. Όταν όμως αυτοί πέθαναν η Μαρία δοκίμασε τη μοναχική ζωή κοντά σε μια ευσεβή χήρα, που ασκήτευε με τις δύο θυγατέρες της. Μετά απ' αυτή τη μοναχική εμπειρία, αποφάσισε να προσχωρήσει στις μοναχικές τάξεις. Χειροτονήθηκε λοιπόν μοναχή και μετονομάσθηκε Ματρώνα. Η διαγωγή της μέσα στη μικρή αδελφότητα ήταν άριστη. Η διάθεση της πάντοτε αγαθή, φιλάδελφη, ταπεινή και εγκάρδια. Μάλιστα, από τα έσοδα της πώλησης της περιουσίας της, κτίστηκε στο μοναστήρι ωραιότατος ναός. Μετά από κάποιο χρόνο, πέθανε η γυναίκα που κοντά της η Ματρώνα γυμνάστηκε στη μοναχική ζωή. Τότε όλες οι μοναχές από κοινού, εξέλεξαν ηγουμένη -παρά τη θέληση της- τη Ματρώνα. Υπό τις οδηγίες της η αδελφότητα ζούσε με πολλή εγκράτεια, υπακοή και ευσέβεια. Το 1462 η Ματρώνα πέθανε, αφού έζησε ζωή πραγματικά αγία. (Άλλες πηγές υπολογίζουν τον χρόνο κοιμήσεως της Αγίας 100 περίπου χρόνια πριν το 1462, διότι η πρώτη βιογραφία της γράφτηκε από τον Μητροπολίτη Ρόδου Νείλο (1357).
Σημείωση: Επειδή στα γυναικεία μοναστήρια συνήθιζαν να λέγουν την ηγουμένη κυρά, επικράτησε μέχρι και σήμερα να καλούμε την Οσία Ματρώνα, Αγία Κυρά και από αυτό προέρχονται και τα ονόματα Κυράτσω και Κερασιά που εορτάζουν σήμερα.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Χριστοῦ τοῖς ἴχνεσιν, ἀκολουθήσασα, κόσμου τερπνότητα, Ὁσία ἔλιπες, καὶ ἐμιμήσω ἐν σαρκί, Ἀγγέλων τὴν πολιτείαν· ὅθεν ταῖς τοῦ Πνεύματος, δωρεαῖς κατεφαίδρυνας, τὴν ἐνεγκαμένην σε, νῆσον Χίον πανεύφημε· διὸ χαρμονικῶς ἐκβοᾷ σοι· χαίροις Ματρῶνα πανολβία.
Οσίου Γερασίμου του εν Κεφαλληνία
Ο Όσιος Γεράσιμος (βλέπε επίσης και στις 16 Αυγούστου), γεννήθηκε το 1509 μ.Χ. στα Τρίκαλα της Κορινθίας. Καταγόταν από την επίσημη οικογένεια των Νοταράδων και ήταν γιος του Δημητρίου και της Καλής.
Από μικρός έλαβε χριστιανική και αρχοντική ανατροφή και διακρινόταν στο σχολείο για την ευστροφία και την ευφυΐα του μυαλού του. Ευγενική ψυχή ο Γεράσιμος, συμπαθούσε τους φτωχούς συμμαθητές του και τους βοηθούσε με κάθε τρόπο.
Όταν έφτασε σε ώριμη ηλικία, περιηγήθηκε διάφορα μέρη, όπως την Ζάκυνθο, την Κωνσταντινούπολη και τα γύρω απ' αύτη, το Άγιον Όρος, διάφορες Μονές της Ανατολής για να μείνει στην Ιερουσαλήμ. Εκεί υπηρέτησε σαν νεωκόρος για ένα χρόνο στον Ναό της Αναστάσεως και χειροτονήθηκε Διάκονος και αργότερα Πρεσβύτερος, από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Γερμανό. Κατόπιν έφυγε και από 'κει και κατέληξε στην τοποθεσία Ομαλά της Κεφαλονιάς, όπου έκτισε γυναικείο Μοναστήρι και το ονόμασε Νέα Ιερουσαλήμ.
Στη Μονή αυτή λοιπόν, αφού έζησε ασκητικά και ανέπτυξε μεγάλες αρετές, βοηθώντας πνευματικά και υλικά τους κατοίκους της Κεφαλονιάς, απεβίωσε ειρηνικά στις 15 Αυγούστου του 1579 μ.Χ., σε ηλικία περίπου 70 ετών.
Η ανακομιδή των Ιερών λειψάνων του έγινε το 1580-81 μ.Χ.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’. Αὐτόμελον.
Τῶν Ὀρθοδόξων προστάτην καὶ ἐν σώματι ἄγγελον, καὶ θαυματουργὸν θεοφόρον νεοφανέντα ἡμῖν, ἐπαινέσωμεν πιστοὶ θεῖον Γεράσιμον· ὅτι ἀξίως παρὰ Θεοῦ ἀπείληφεν, ἰαμάτων τὴν ἀέναον χάριν· ῥώννυσι τοὺς νοσοῦντας, δαιμονῶντας ἰᾶται· διὸ καὶ τοῖς τιμῶσιν αὐτόν, βρύει ἰάματα.
Χρόνια πολλά στις εορτάζουσες και τους εορτάζοντες!
Άγιοι του Θεού πρεσβεύσατε υπέρ ημών!
Το Αποστολικό και Ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας.
Επιστολή Αποστόλου Παύλου – Προς Εφεσίους, Ε'(5) 25-33
οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας ἑαυτῶν, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησε τὴν ἐκκλησίαν καὶ ἑαυτὸν παρέδωκεν ὑπὲρ αὐτῆς,
ἵνα αὐτὴν ἁγιάσῃ καθαρίσας τῷ λουτρῷ τοῦ ὕδατος ἐν ρήματι,
ἵνα παραστήσῃ αὐτὴν ἑαυτῷ ἔνδοξον τὴν ἐκκλησίαν, μὴ ἔχουσαν σπίλον ἢ ρυτίδα ἤ τι τῶν τοιούτων, ἀλλ’ ἵνα ᾖ ἁγία καὶ ἄμωμος.
οὕτως ὀφείλουσιν οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶν τὰς ἑαυτῶν γυναῖκας ὡς τὰ ἑαυτῶν σώματα. ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ·
οὐδεὶς γάρ ποτε τὴν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν, ἀλλ’ ἐκτρέφει καὶ θάλπει αὐτήν, καθὼς καὶ ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησίαν·
ὅτι μέλη ἐσμὲν τοῦ σώματος αὐτοῦ, ἐκ τῆς σαρκὸς αὐτοῦ καὶ ἐκ τῶν ὀστέων αὐτοῦ·
ἀντὶ τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν.
τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν.
πλὴν καὶ ὑμεῖς οἱ καθ’ ἕνα ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα οὕτως ἀγαπάτω ὡς ἑαυτόν, ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται τὸν ἄνδρα.
Νεοελληνική Απόδοση
Οι σύζυγοι
Οι άντρες, αγαπάτε τις γυναίκες σας καθώς και ο Χριστός αγάπησε την εκκλησία και παράδωσε τον
O πέμπτος όμιλος στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1994 στις Ηνωμένες Πολιτείες .
Ο συγκεκριμένος όμιλος είναι ο μοναδικός όμιλος στα χρονικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου, που υπήρξε απολυτη ισοβαθμία μεταξύ των τεσσάρων ομάδων καθώς ίδια διαφορά τερματων 'οπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Οι τέσσερις ομάδες που συμμετείχαν ( Μεξικό, Ιρλανδία , Ιταλία και Νορβηγία ) σημείωσαν όλες από μία νίκη , ήρθαν ισόπαλες μία φορά και γνώρισαν μία ήττα.
Τα αποτελέσματα του ομίλου ήσαν τα εξής;
1η αγωνιστική
18/6/1994 Ιταλία- Ιρλανδία 0 – 1 (Ρέι Χάουτον 11')
19/6/1994 Νορβηγία- Μεξικό 1 – 0 ( Ρέκνταλ 84')
2η αγωνιστική
23/6/1994 Ιταλία -Νορβηγία 1-0 ( Ντίνο Μπάτζιο 69')
24/61994 Μεξικό - Ιρλανδία 2-1 ( Λουίς Γκαρσία 42', 65'- Όλντριτζ 84'
3η αγωνιστική
28/6/1994 Ιταλία- Μεξικό 1-1 (Μασάρο 48'- Μπερνάλ 57')
28/6/1994 Ιρλανδία - Νορβηγία 0-0.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω οι τέσσερις ομάδες ισοβάθμησαν και τελείωσαν τους αγώνες με την ίδια διαφορά τερμάτων .
Το Μεξικό με ρεκόρ τερμάτων 3-3 βρέθηκε στην πρώτη θέση του ομίλου λόγω καλύτερης επιθετικής συγκομιδής. Στην συνέχεια αποκλείστηκε στην φάση των 16 από την Βουλγαρία.
Η Ιρλανδία τερμάτισε στην θέση δεύτερη και αποκλείστηκε στην φάση των 16 από την Ολλανδία. Η Ιρλανδία εκτός από τους βαθμούς, είχε ακριβώς και το ίδιο ρεκόρ τερμάτων με την Ιταλία 2-2. Υπερτερούσε όμως έναντι των ατζούρι γιατί στον μεταξύ τους αγώνα επικράτησε με 1-0.
Η Ιταλία με ρεκόρ τερμάτων 2-2 και αυτή τερμάτισε τρίτη στον όμιλο προκρίθηκε ως μία από τις 4 καλύτερες τρίτες των έξι ομίλων ( Το Μουντιάλ του 1994 ήταν η τελευταία διοργάνωση που συμμετείχαν 24 ομάδες , εξ' ού και η φόρμουλα με τις τέσσερις καλύτερες τρίτες ούτως ώστε να σχηματιστούν οι 16 ομάδες για την επόμενη φάση) και η τέταρτη στην κατάταξη και έφτασε μέχρι τον τελικό της διοργάνωσης.
Η άτυχη της υπόθεσης με ρεκόρ τερμάτων 1-1 ήταν η Νορβηγία που σημείωσε ένα τέρμα και αποκλείστηκε από την επόμενη φάση. Η Νορβηγία στο τελευταίο της παιχνίδι με την Ιρλανδία εκτός από νίκη φυσικά ήθελε να μην χάσει πράγμα που έγινε και ταυτόχρονα την ευνοούσε σκορ ισοπαλίας 2-2 ,3-3 κ.λπ΄. Ακόμα και ισοπαλία με 1-1 δεν της αρκούσε , καθώς μεν θα ισοβαθμούσε με την Ιταλία όπως και έγινε , και θα είχαν και την ίδια διαφορά τερμάτων με ρεκορ 2-2 , ωστόσο η Σκουάντρα Ατζούρα υπερείχε καθώς στο μεταξύ τους παιχνίδι είχε επικρατήσει με 1-0. Τελικά το παιχνίδι έληξε με λευκή ισοπαλία και οι Νορβηγοί αποκλείστηκαν καθώς με το ένα τέρμα που σημείωσαν είχαν την χαμηλότερη επιθετική παραγωγή του ομίλου.
Τα πλάνα τραβήχτηκαν μετά από παράσταση την 01-02-2020
Την προηγούμενη Κυριακή, 3 Οκτωβρίου, το πόνημα της στήλης είχε θέμα την ελληνογαλλική συμφωνία και τίτλο «Στόχος η αποτροπή, φόβος η επίσπευση», σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει το περιεχόμενο του κειμένου. Οτι, δηλαδή, η συμφωνία είναι καλή και αναγκαία, ότι μια τέτοια συμφωνία πάσχιζαν να βρουν όλες οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης δίχως να το κατορθώνουν, ότι βασικός στόχος της συμφωνίας είναι η αποτροπή με την έννοια της αποθάρρυνσης της άλλης πλευράς να τολμήσει επιθετική ενέργεια εις βάρος της Ελλάδας, μαζί με την ευχή να μη χρειαστεί συμφωνία να δοκιμαστεί στην πράξη. Παράλληλα όμως στο ίδιο κείμενο διατυπωνόταν η επισήμανση / φόβος, μήπως η Τουρκία προχωρήσει σε επίσπευση πρόκλησης θερμού επεισοδίου πριν η Ελλάδα παραλάβει τα πλοία και τα αεροπλάνα που συμφώνησε να αγοράσει από τη Γαλλία προκειμένου να ενισχύσει την αποτρεπτική ισχύ της.
Στη σχετική φιλολογία που αναπτύχθηκε κατά την εβδομάδα από την περασμένη Κυριακή μέχρι σήμερα, το αποτρεπτικό στοιχείο της ελληνογαλλικής συμφωνίας τονίστηκε ιδιαίτερα, αλλά ταυτόχρονα άρχισε να παίρνει διαστάσεις το ενδεχόμενο πρόκλησης θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, ή κάπου αλλού, καθώς έγινε φανερό ότι η Αγκυρα κλιμακώνει ρητορική και ενέργειες, οδεύοντας πάλι σε σημείο έκρηξης. Χωρίς να κρύβει την οργή της για την υπογραφή της συγκεκριμένης συμφωνίας, αλλά και για άλλους λόγους εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής.
Η επιστολή της Τουρκίας προς τον ΟΗΕ εκφράζει απειλή κατά της Ελλάδας, όχι απλά σε επίπεδο κυριαρ- χικών δικαιωμάτων, αλλά σε επίπεδο κυριαρχίας επί εδαφών.
Η επιστολή της Τουρκίας προς τον ΟΗΕ (που έφερε στο φως της δημοσιότητας ο συνάδελφος Β. Νέδος στην «Καθημερινή» της περασμένης Πέμπτης) είναι σαφές ότι εκφράζει σαφή απειλή κατά της Ελλάδας, όχι απλά σε επίπεδο κυριαρχικών δικαιωμάτων, αλλά σε επίπεδο κυριαρχίας επί εδαφών. Αυτό σημαίνει και τίποτα λιγότερο η επίσημη κατάθεση της τουρκικής άποψης που υποστηρίζει ότι η αμυντική θωράκιση των νησιών του ανατολικού Αιγαίου αφαιρεί το δικαίωμα ελληνικής κυριαρχίας σε αυτά, γιατί δήθεν παραβιάζονται οι όροι των Συνθηκών Λωζάννης του 1923 και Παρισίων του 1947. Πρόκειται για νησιά που είχαν περάσει στην ελληνική κυριαρχία στη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων του 1912 και μόνο το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη νεοοθωμανική πολιτική που ακολουθεί ο Ερντογάν επιχειρώντας συστηματικά την ακύρωση των προαναφερθεισών συνθηκών στο πλαίσιο του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας».
Κατά τη γενική αντίληψη, η Τουρκία ανέβασε το επίπεδο των βλέψεών της απέναντι στην Ελλάδα αντιδρώντας στην ελληνογαλλική συμφωνία. Πιο σωστό είναι ότι επέσπευσε την ωμή διατύπωση αυτών των βλέψεων εξαιτίας της συμφωνίας. Ισως επειδή αποφάσισε να επιταχύνει την πορεία σταδιακών προκλήσεων με στόχο τη σύγκρουση. Η τουρκική επιστολή προς τον ΟΗΕ έχει ημερομηνία 30 Σεπτεμβρίου, ελάχιστες μέρες μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη – Μακρόν και την ανακοίνωση περί της συμφωνίας, και αποκλείεται η Αγκυρα να συνέλαβε το σχέδιο ανοιχτής αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας στα μεγάλα νησιά του Αιγαίου μέσα σε τόσο μικρό διάστημα, καθώς πρόκειται για θηριώδη ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της αναθεώρησης του στάτους κβο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι εδώ και αρκετό καιρό η προπαγάνδα και οι απειλές της Αγκυρας έχουν επικεντρωθεί στη «στρατιωτικοποίηση» των νησιών, οπότε η σύνταξη και αποστολή από την Αγκυρα μιας τέτοιας επιστολής προς τον ΟΗΕ, μάλλον αποτελεί μέρος σχεδίου σε εξέλιξη. Η ελληνογαλλική συμφωνία απλά άλλαξε την ημερομηνία αποστολής της…
Σε κανονική χώρα με στοιχειώδη λογική και συλλογική συναίσθηση ευθύνης σε παρόμοιες συνθήκες, μια συμφωνία σαν την ελληνογαλλική θα υπογραφόταν και θα κυρωνόταν χωρίς πολλά «ταρατατζούμ» και με στήριξη όλης της πολιτικής τάξης. Στη δημιουργία υπερβολικού θορύβου έχει ευθύνη και η κυβέρνηση –πιθανότατα και ο Μακρόν ήθελε τον θόρυβο– αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι πώς και γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ τοποθετήθηκε τόσο αρνητικά απέναντι στη συμφωνία (το ίδιο ισχύει για ΚΚΕ και ΜέΡΑ25, παρότι δεν αποτελούν ίδια μεγέθη). Είναι άραγε τόσο μικρόνοες και τόσο αδιάβαστοι ο αρχηγός και τα ηγετικά στελέχη του κόμματος, ώστε να μην αντιλαμβάνονται την απειλή που αντιμετωπίζει η χώρα; Ή μήπως είναι τόσο αναίσθητοι και αδιάφοροι, έτοιμοι να «ξεχάσουν» ανά πάσα στιγμή το εθνικό συμφέρον μπροστά σε υποθετικό μικροκομματικό όφελος (κάτι που είναι σίγουρα ανύπαρκτο σε αυτή την περίπτωση); Η απάντηση είναι ότι ισχύουν αμφότερα. Και μικρόνοες είναι και αδιάφοροι για τη χώρα σε μια περίοδο που η Τουρκία δημοσιοποιεί τις βλέψεις της!
Πηγή Καθημερινή
Σ’ ένα απομονωμένο χωριό μιας μικρής πολιτείας, ζούσε μονάχος του ένας φτωχός χωρικός. Έτρωγε από αυτά που φύτευε στον μικρό του κήπο κι α...