Η αποτροπή της πρόωρης βουλγαροποίησης εκτεταμένων περιοχών βόρεια των συνόρων μας εξαιτίας της καταλυτικής παρουσίας της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας.

Η ΊΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΑΣ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΩΡΗ ΒΟΥΛΓΑΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΤΟΝ 10ο ΑΙΩΝΑ.



Η περιοχή της Αχρίδος κατά τη βυζαντινή περίοδο παρουσιάζει εκτεταμένη Ελληνική πολιτιστική παρουσία με πλήθος σωζόμενων μνημείων τέχνης.
 Οι σλαβικές επιδρομές που πραγματοποιούνταν κατά τον 9ο αιώνα στην ευρύτερη περιοχή αποτελούσαν παράγοντα ανάσχεσης της πολιτιστικής προόδου. Το σλάβικο στοιχείο παρέμενε απολίτιστο στερούμενο αλφαβήτου. Όσον αφορά τους εγκατεστημένους Σλάβους στην περιοχή η άγνοια της ελληνικής γλώσσας τους εμπόδιζε να εκπολιτιστουν.

Το κενό κάλυψαν οι Θεσσαλονικείς μοναχοί Κύριλλος και Μεθόδιος, οι οποίοι επιχείρησαν να εκπολιτίσουν τους Σλάβους με τη διδασκαλία του Χριστιανισμού και την επινόηση του σλαβικού αλφαβήτου. Μετά το θάνατο του Μεθόδιου το 887 ο γερμανικός κλήρος κατέστρεψε το έργο των Ελλήνων ιεραποστόλων.

                               

 Κατόπιν και ενώ η ορθοδοξία είχε εδραιωθεί στη Βουλγαρία,  οι μοναχοί Ναούμ και Κλήμης εστάλησαν από το Βούλγαρο βασιλιά Βόρη στην περιοχή της Αχρίδος με σκοπό τον εκβουλγαρισμό των κατοίκων, θέτοντας έτσι τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός σλαβικού πολιτισμού για πρώτη φορά στην περιοχή. Ήταν η εποχή κατά την οποία είχε ατονήσει η ελληνική πολιτιστική δραστηριότητα.

Η περιοχή της Αχρίδος όμως αποτελούσε περιοχή υπό επανάκτηση για το Βυζάντιο και έτσι ο Ιωάννης Τσιμισκής κατέλυσε το πρώτο βουλγαρικό κράτος το 971, ενώ ταυτόχρονα διέλυσε την αυτοκέφαλη βουλγαρική εκκλησία.
Στην Αχρίδα όπως και στις Πρέσπες τότε ιδρύθηκε μία Αρχιεπισκοπή από τον αμφιβόλου εθνικότητας Σαμουήλ, ο οποίος εκ νέου ίδρυσε ένα βουλγάρικο κράτος, συνέχεια όπως ανακήρυξε ο ίδιος του 1ου βουλγάρικου κράτους. Επρόκειτο για ένα κράτος πολυεθνικό με πολυπληθείς όμως Έλληνες. Ταυτόχρονα ο Σαμουήλ έφερε στις περιοχές  αυτές συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς από την περιοχή της Λάρισας.

Η απόχρωση της γλώσσας του νεοσύστατου κράτους ήταν αμφίβολο εάν ήταν σλάβικη, ή βουλγάρικη ή εάν τελικά ήταν ελληνική. Πάντως επιγραφές και χαράγματα στον ελληνικό ναό του Αγίου Αχιλλείου Πρεσπών (σημειωτέον ότι υπήρξε η εκκλησιαστική καθέδρα του κράτους) καθώς και οι επιγραφές στον αρχιεπισκοπικό θρόνο ήταν ελληνικές. Έτσι λοιπόν εάν ο επίσημος χαρακτήρας του κράτους ήταν βουλγάρικος δε δικαιολογείται η ελληνική επιγραφή στον αρχιεπισκοπικό θρόνο.



 Ένα είναι σίγουρο, αν δε μπορούμε με ασφάλεια να μιλήσουμε για ελληνικό χαρακτήρα του κράτους του Σαμουήλ, ότι τα βασικά στρώματα του κράτους ήταν τρία: το ελληνόφωνο, το σλαβόφωνο και το πρώτο-βουλγάρικο.
Στη  σύνθεση του πληθυσμού προστίθενται και Ιλλυριοι καθώς και Βλάχοι. Ο Σαμουήλ προκειμένου να νομιμοποιήσει το κράτος του ως συνέχεια του βουλγάρικου τους παρουσίαζε όλους Βούλγαρου συμπεριλαμβανομένου και των Ιλλυρίων και των Βλάχων.
Υπό αυτό το πρίσμα ιδρύθηκε η Αρχιεπισκοπή.

Το 1018 όμως ηττήθηκε από τον Βουλγαροκτόνο ο Ιωάννης Βλαδισλάβος, τελευταίος υπερασπιστής του βουλγάρικου κράτους του Σαμουήλ. Επομένως η βυζαντινή κυριαρχία και διοίκηση αποκαταστάθηκε σε όλη την εμβέλεια της τέως βουλγάρικης επικράτειας. 



 Τότε ο βυζαντινός αυτοκράτορας θα αποφασίσει την ίδρυση της αρχιεπισκοπής Αχρίδας. 
Ο Bασίλειος θα ετοιμάσει την επικράτεια του τέως βουλγάρικου κράτους του Σαμουήλ ως Βουλγαρία, προκειμένου να κατευνάσει τα αρνητικά συναισθήματα των Σλάβων. Δημιούργησε έτσι ένα χώρο στον οποίο στον οποίο θα περιλαμβάνονταν όλοι,
 1) Επήλυδες, 
2) Σλάβοι, 
3) Εκσλαβισθέντες 
4) Πρωτοβούλγαροι, 
5) Ιθαγενείς Έλληνες, 
6) Νεοφερμένοι Έλληνες (λ.χ. Από τη Θεσσαλία) κλπ.

O βυζαντινός αυτοκράτορας ίδρυσε λοιπόν την αρχιεπισκοπή Βουλγαρίας με έδρα την Αχρίδα και μ’αυτόν τον τρόπο υποκατέστησε την προηγούμενη κατάσταση (βουλγάρικη εξουσία-βουλγάρικου κράτους) με την εκκλησιαστική εξουσία που θα λογοδοτούσε στον αυτοκράτορα. Επιπρόσθετα κράτησε και τους αξιωματούχους του Σαμουήλ που δήλωσαν υποταγή σ’ αυτόν.

ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος


 Έτσι λοιπόν ο Βασίλειος με την ίδρυση της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας πέτυχε τα εξής:
Την εύκολη και άμεση υπαγωγή της Βουλγαρίας στην άμεση εξουσία του αυτοκράτορα.
Τον κατευνασμό των συναισθημάτων των Βουλγάρων για την κατάλυση του βουλγαρικού κράτους, καθώς και την ενδεχόμενη ίσως εκδήλωση αποσχιστικών ή επαναστατικών τάσεων.
Ο πολυεθνικός χαρακτήρας της περιοχής που ονομάστηκε Βουλγαρία (ήταν πλέον αναπόφευκτος εξαιτίας της πληθυσμιακής υπεροχής του σλαβικού στοιχείου) απέτρεψε στην περίπτωση αυτή την πρόωρη πλήρη βουλγαροποίηση της περιοχής μέσω του εκσλαβισμού των Ελλήνων, καθώς το τέως βουλγάρικο αυτοδιοίκητο αντίκαταστάθηκε από την εκκλησιαστική και υπαγόμενη απευθείας στον αυτοκράτορα εξουσία.

Πρώτος αρχιεπίσκοπος ανέλαβε ο Ιωάννης (επρόκειτο μάλλον για Σλάβο), ενώ πρώτος Έλληνας αρχιεπίσκοπος ήταν μάλλον ο Λέων (διάδοχος του Ιωάννη). Γενικότερα οι αρχιεπίσκοποι Αχρίδας ήταν στην πλειονότητα τους Έλληνες, υψηλής μόρφωσης και στάθμης.

Η επισκοπή καταργήθηκε το 1767 και υπήχθει στη  δικαιοδοσία του Πατριαρχείου, τελευταίος αρχιεπίσκοπος ήταν ένας αγράμματος Σλάβος, ο Αρσένιος.


(το υλικό αντλήθηκε από την εργασία του κου Ταχιάου σχετικά με την Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας)

ΠΑΝΤΩΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΡΗΤΟΡΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ  “ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ” ΚΑΙ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΕΠΙΣΗΣ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ” Η ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΥΤΗ (ΑΦΟΥ  ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΞΗ ΣΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΩΝ ΦΥΛΛΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ 6ο ΑΙΩΝΑ). ΟΜΙΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΣΛΑΒΟΥΣ, ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ, ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΠΉΛΥΔΕΣ ΚΛΠ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ “ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ” ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΗ ΕΑΝ ΟΧΙ ΚΥΡΙΑΡΧΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ. ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ.

Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο... Σταύρος Ζώρας

Ο Σταύρος Ζώρας ερμηνεύει ένα υπέροχο τραγούδι σε στίχους και μουσική του ίδιου...

Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο
εσένα που αγαπώ τόσο πολύ
για πες μου θες να μείνω η να φύγω
για πες μου πριν μας έβρει το πρωί...

Τ΄αστέρια από ψηλά
μας βλέπουν σιωπηλά
την νύχτα αυτή που στάθηκε ο χρόνος
τα μάτια σου φωτιά
τα χείλη σου δροσιά
αν φύγεις και μ΄αφήσεις θά΄μαι μόνος...



Απολαύστε το...


Το ελάφι της Αρκαδίας, Αγκάθα Κρίστι-Οι Άθλοι του Ηρακλή. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Μία σύντομη και ανατρεπτική αστυνομική περιπέτεια με πρωταγωνιστή τον ντεντέκτιβ Ηρακλή Πουαρώ θα σας παρουσιάσει η Πολιτισμική Διαδρομή αυτό το κρύο Χειμωνιάτικο Σαββατόβραδο...





Υπόθεση:
 Άσχημη μέρα για τον Poirot. Το αυτοκίνητο του λόγω βλάβης ακινητοποιείται κάπου στην εξοχή και μέχρι αυτό να επισκευαστεί θα παραμείνει σε μια μικρή πανσιόν του πλησιέστερου χωριού. Εκεί θα γνωριστεί με τον μηχανικό που έχει αναλάβει την επισκευή. Πρόκειται για τον νεαρό Ted Williamson.
Ο νεαρός είναι τόσο όμορφος που δίνει την εντύπωση στον Poirot ότι είναι ένας Έλληνας θεός της αρχαιότητας που πιθανότατα παριστάνει τον απλό βοσκό στα μέρη της Αρκαδίας. Ο Ted είναι ιδιαίτερα στενοχωρημένος διότι τον προηγούμενο Ιούνιο είχε γνωρίσει μια νεαρή κοπέλα με κατάξανθα ίσως χρυσαφένια μαλλιά με την οποία θεωρεί ότι υπήρξε μια αμοιβαία έλξη. Το κορίτσι όμως εξαφανίστηκε χωρίς κανείς να γνωρίζει πλέον κάτι για αυτήν. Αυτός θα είναι ο επόμενος άθλος του Ηρακλή Πουαρό που θα τον ονομάσει "Το ελάφι της Αρκαδίας". (Greekradiotheater)


Παίζουν οι ηθοποιοί:
 Μάριος Κυπριανίδης, Ανδρέας Μακρίδης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Βάλια Κωνσταντίνου, Γιάννης Ρουσάκης, Ανδρέας Μούστρας, Ανδριανή Μαλένη, Φώτος Φωτιάδης, Μάχη Σειράκου Καζαμία, Δέσποινα Μπεμπεδέλη.

Το "Ελάφι της Αρκαδίας" ανήκει στη σειρά αστυνομικών περιπετειών "Οι Άθλοι του Ηρακλή" της Αγκάθα Κρίστι, πρόκειται για σύντομες ιστορίες που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος τους.

Η Διαδρομή σε βάθος χρόνου θα σας τις παρουσιάσει όλους τους "Άθλους του Ηρακλή"!

Η μεταφόρτωση έγινε από το Glob TV:



Ευεργεσίες

Όσο μεγαλύτερες είναι οι ευεργεσίες που πήραμε,
τόσο βαρύτερα και σκληρότερα τιμωρούμαστε,
αν αποδειχθούμε ανάξιοι της ευεργεσίας...


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ο Θοδωρής Βοριάς επιλέγει χωρία από τον Ευριπίδη

Ένα ακόμη χωρίο από την Ανδρομάχη του Ευριπίδη μας προτείνει ο γνωστός ποιητής και ερευνητής και αφορά την ανθρώπινη φιλονικία...




Το αρχαίο κείμενο:

[Χορός: Σμικρᾶς ἀπ᾿ ἀρχῆς νεῖκος ἀνθρώποις μέγα
γλῶσσ᾿ ἐκπορίζει· τοῦτο δ᾿ οἱ σοφοὶ βροτῶν
ἐξευλαβοῦνται, μὴ φίλοις τεύχειν ἔριν.]

Ο Χορός αποτελείτο από γυναίκες της Φθίας που συμπαραστέκοντο την Ανδρομάχη στην άδικη επίθεση που είχε δεχθεί από την Ερμιόνη και τον Ορέστη.

Και η μετάφραση:

Μεγάλους καυγάδες γιὰ ψύλλου πήδημα
ἀνάβει ἡ γλώσσα στοὺς ἀνθρώπους.
Οἱ συνετοί, μὲ φίλους ἀποφεύγουν
νὰ φιλονικοῦν.

στιχ. 642 – 644

Πανσέληνος στην Ασπροβάλτα...

Καθώς το θέρος μας αποχαιρετά η πανσέληνος είναι φανταστική...


Ενώ ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά η Πολιτισμική Διαδρομή  σας επαναφέρει στο τέλος του καλοκαιριού...

Εξαιρετική ομορφιά...

(11-09-2019)

Τιτάνια προσπάθεια και ήττα με 57-49!

Παίζοντας ψύχραιμα με μυαλό και με οικονομία δυνάμεων η ομάδα του Ωραιοκάστρου κατάφερε να είναι επί 35 περίπου περίπου λεπτά να βρίσκεται μπροστά στο σκορ επί της πρωτοπόρου και αήττητης Θέρμης και μάλιστα εκτός έδρας!



Το Ωραιόκαστρο αγωνίστηκε με πολλές απουσίες, έπαιξε με αριθμητικό μειονέκτημα 5 εναντίον 10.

Επιβάλλοντας το ρυθμό τους οι παίκτες του Ωραιόκαστρο στο πρώτο ημίχρονο προηγήθηκαν με 23-25.

Στο δεύτερο ημίχρονο και μέχρι τις αρχές του τρίτου δεκαλέπτου το Ωραιόκαστρο προηγήθηκε μέχρι και 7 πόντους διαφορά με 38-45. Η άφιξη όμως του superstar Δημητρακοπούλου στο 33ο λεπτό σε συνδυασμό και με την κούραση των παικτών του Ωραιοκάστρου ήταν οι λόγοι που έφεραν την ανατροπή και την νίκη τελικά για τη Θέρμη και ενώ όλα έδειχναν ότι η ομάδα του Κανλή θα βραχυκύκλωνε...

Ο Δημητρακόπουλος λειτούργησε ως από μηχανής θεός για την ομάδα της Θέρμης!!




Από 12 πόντους πέτυχαν οι Γκουντουβάς και Τσάβας, 13 ο Ζαφειρόπουλος και 9 ο Βασιλειάδης. Πολύτιμη ήταν και η βοήθεια του Μιντη.

Ο Εσκίογλου μίλησε για δυνατότητα ανατροπής της αρνητικής βαθμολογικής κατάστασης.

Ο Βέγγος σε επιχείρηση παρακολούθησης μεταμορφώνεται σε Ρώσο τσιγγάνο...

Μετά τη βασική εκπαίδευσή του στη σχολή των πρακτόρων ο Βέγγος έχει περάσει πλέον στην πρακτική εξάσκηση, η οποία ταυτόχρονα αποτελεί και κριτήριο για τη βαθμολόγηση του.

Αναλαμβάνει λοιπόν να παρακολουθήσει ένα ζευγάρι και για το σκοπό αυτό μεταμορφώνεται σε Ρώσο τσιγγάνο.

Highlights αποτελούν:

Πρώτον το βλέμμα του ταβερνιάρη όταν μπαίνει ο Βέγγος στην ταβέρνα καθώς βουλώνουν τα μάτια του και μένει με το στόμα ανοιχτό.

Δεύτερον το μπέρδεμα με το μαγνητοφωνάκι "έβαλα μουσική όταν είμαι πιανίστας!"

Τρίτον το δοξάρι που του φεύγει όταν παίζει και στη συνέχεια το γεγονός ότι αλοίβει με αυτό το ψωμί.


Από την ταινία "Θου Βου φαλακρός Πράκτωρ"

Ο κύριος ο σατανάς και τα πουλιά του ηλικιωμένου...

Ο ΚΥΡΙΟΣ,Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΚΙΩΜΈΝΟΥ...

Ο ηλικιωμένος ιερέας ανέβηκε στον άμβωνα κρατώντας στο χέρι του ένα άδειο κλουβί. Ο κόσμος από κάτω κοιτούσε απορημένος, ενώ κάποιοι είπαν, πάει το έχασε το μυαλό του ο γέρος…
–Χθες είδα ένα αγόρι που είχε αυτό το κλουβί στα χέρια του. Στο κλουβί υπήρχαν δυο μικρά πουλιά που έτρεμαν από φόβο. Σταμάτησα το αγόρι και το ρώτησα, είπε ο ιερέας.




-Τι έχεις μαζί σου, γιε μου;
-Δυο μικρά πουλιά, απάντησε.
-Και τι θα κάνεις με αυτά;  Ρώτησα ξανά.
-Θα τα πάρω σπίτι και θα διασκεδάσω μαζί τους εκεί, απάντησε το αγόρι χαμογελώντας.
-Θα τα βασανίσω, θα σκίσω τα φτερά τους για να τα ακούσω να κλαίνε, θα τα χτυπήσω, θα τα κάνω να τσακωθούν μεταξύ τους, νομίζω ότι θα είναι διασκεδαστικό για μένα.
-Αλλά κάποια μέρα θα τα βαρεθείς … Τι θα τα κάνεις τότε;
-Έχω μια γάτα στο σπίτι, και πραγματικά της αρέσουν τα πουλιά … θα τα δώσω σε αυτήν, είπε το παιδί.
Σκέφτηκα για μια στιγμή και ρώτησα, πόσα χρήματα θέλεις για αυτά τα πουλιά, γιε μου;
-Τι θέλετε να αγοράσετε αυτά τα πουλιά; Μα δεν κελαηδάνε ούτε είναι όμορφα.
-Πόσα χρήματα θέλεις, ρώτησα ξανά.
Νομίζοντας ότι ήμουν τρελός, φώναξε, 50 ευρώ!!!
Μια στιγμή, του είπα και έβγαλα τα χρήματα από την τσέπη μου, και τα έδωσα στο αγόρι. Παίρνοντας τα χρήματα, το αγόρι εξαφανίστηκε.
Παίρνοντας προσεκτικά το κλουβί, το πήγα στην εξοχή όπου υπήρχαν τόσα λουλούδια, και τα απελευθέρωσα προσεκτικά. Από εκεί ήρθα με αυτό το κλουβί.

Όταν ο ιερέας τελείωσε την αφήγηση, άρχισε να λέει μια διαφορετική ιστορία:
– Ο Σατανάς και ο Ιησούς μιλούσαν και ο διάβολος γεμάτος υπερηφάνεια έλεγε:
-Κατέκτησα όλη την ανθρωπότητα! Ναι, χρησιμοποίησα την παγίδα που είχα εφεύρει, και δεν είχα καμιά αντίσταση από κανέναν τους. Αυτοί και τα παιδιά τους τώρα μου ανήκουν.
-Και τι θα κάνεις μαζί τους;  ρώτησε ο Ιησούς.
-Θα παίξω μαζί τους και θα διασκεδάσω. Θα τους διδάξω πώς να παντρεύονται και στη συνέχεια να παίρνουν διαζύγιο, πώς να μισούν ο ένας τον άλλον και να προδίδουν τους φίλους , πώς να βλάπτουν ο ένας τον άλλον. Πώς να πίνουν κρασί, να χρησιμοποιούν ναρκωτικά και να ορκίζονται ψέματα. Πώς να σκοτώνει ο ένας τον άλλον και να σκοτώνουν τα παιδιά τους …Θα διασκεδάσω σε αυτόν τον κόσμο που δημιουργήθηκε από εμένα!
Και μετά το παιχνίδι τι θα κάνεις μαζί τους; ρώτησε ο Ιησούς.
-Θα τους πάρω μαζί μου στην φλογερή κόλαση, φώναξε ο Σατανάς με υπερηφάνεια.
-Πόσα θέλεις γι ‘αυτούς, ρώτησε ο Ιησούς ανήσυχος.
-Θέλεις αυτούς τους ανθρώπους; Αυτοί είναι άχρηστοι, θα σε μισούν, θα σε φτύσουν, θα σε προδώσουν, θα σε αρνηθούν, δεν μπορεί να θέλεις αυτούς τους ανθρώπους! Δεν αξίζουν το έλεός σου.
Τι θέλεις για αυτούς τους ανθρώπους;  Ο Ιησούς ρώτησε ξανά.
Ο Σατανάς, κοιτάζοντας τον Ιησού, του απάντησε: Όλο το αίμα σου! Όλα τα δάκρυα σου! Την ζωή σου!”
Σύμφωνοι, απάντησε ο Κύριος. Και πλήρωσε το τίμημα!
Επικράτησε απόλυτη σιωπή στο ναό…
Πήρε το κλουβί, ο ιερέας και κατέβηκε από τον άμβωνα...

Τα βασικά σημεία της λειτουργίας του βυζαντινού κράτους.

Η Λειτουργία του Βυζαντινού Κράτους βασιζόταν σε πέντε Μεγάλες Υπηρεσίες που παρέμεναν σταθερές στο πέρασμα των αιώνων:

- Τα Οικονομικά
– Η Δικαιοσύνη
– Η Διπλωματία
– Ο Στρατός
– Η Εκκλησία




Η Αυτοκρατορία ακόμα και στις πλέον δύσκολες της περιόδους δεν σταμάτησε να λειτουργεί σαν κρατική μηχανή με βάση τους νόμους.

Η Κρατική εξουσία ήταν ανεξάρτητη από την εκκλησία και δεν υπήρξε το φαινόμενο του «Καισαροπαπισμού» της Δύσης (δηλαδή η ταύτιση πολιτικής και εκκλησιαστικής εξουσίας υπό τον Πάπα).

Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...