Πλούσιος εργοστασιάρχης ο Παπαγιαννόπουλος ζητά από τον κλητήρα του να παραγγείλει φαγητό ώστε να τσιμπήσει λίγο... Καθώς δεν έχει όρεξη όπως λέει...
Προσέξτε ότι όταν ο Κέδρακας ρωτάει"μόνο αυτά;" Κάνει πίσω γιατί φοβάται την αντίδραση του Παπαγιαννόπουλου!!
Περί τριών πραγμάτων μη βιάζεσαι να μιλάς:
Περί του Θεού - μέχρι να στεραιώσεις την πίστη σου σ` Αυτόν. Περί της αμαρτίας του άλλου - μέχρι να θυμηθείς τη δική σου και περί της επόμενης ημέρας- μέχρι την Αυγή της.
Σχετικά κοντά στα ελληνικά σύνορα βρίσκεται το χωριό Στάρτσοβο εντός του βουλγάρικου εδάφους.
Πλάνα πριν την είσοδο στο χωριό...
Το χωριό κατοικούνταν από σλαβόφωνους Έλληνες στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι Έλληνες αποχώρησαν από το Στάρτσοβο στην πλειονότητα τους μετά τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913.
Οι Σταρτσοβίτες, αφού έκαψαν τα νεκροταφεία, τα σπίτια και όλα τα αρχεία του χωριού,
άφησαν μόνο την εκκλησία του Αγίου Μηνά, εγκατέλειψαν με δάκρυα στα μάτια το
μικρό χωριό τους και κατηφόρισαν για την Πατρίδα
μέσα στο χωριό και κοντά στο Ναό...
Έξω από το Ναό...
Μέσα στο Ναό...
Η θέρμανση του Ναού...
Το αντίγραφο της εικόνας που μεταφέρθηκε στην Ελλάδα
Η θαυματουργή εικόνα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα βρίσκεται στο Νέο Πετρίτσι
Οι ελληνικές επιγραφές σε όλα τα σημεία του Ναού μαρτυρούν τον ελληνικό χαρακτήρα του.
Ένα από τα ελάχιστα κτίσματα που διασώθηκαν ήταν η εκκλησία του χωριού, ο Άγιος Μηνάς. Ο Άγιος Μηνάς με τα θαύματά τους στήριξε το φρόνημα των προγόνων μας και τους βοήθησε να διατηρήσουν τα εδάφη τους στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα.
Οι δρόμοι του χωριού είναι άθλιοι, αποτελλούν χαρακτηριστικό δείγμα των βουλγάρικων υποδομών... ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΥΨΩΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΤΩΝ!
Τέλος αλγεινή εντύπωση προκαλεί η χρήση μίας μικρής κάμαρας, η οποία βρίσκεται δίπλα ακριβώς από την κεντρική είσοδο ως κατοικία από τον υπεύθυνο του ναού...
Η Πολιτισμική Διαδρομή θα σας παρουσιάσει απόψε το έργο της Αγκάθα Κρίστι "Τρίγωνο στη Ρόδο"
Η υπόθεση:
Όταν ο Ηρακλής Πουαρό σχεδίαζε με το δάχτυλό του ένα τρίγωνο πάνω στην άμμο, σε μια ανάλαφρη συζήτηση με την πρόσφατη γνωριμία του, τη δεσποινίδα Πάμελα Λάιλ, ούτε και ο ίδιος συνειδητοποιούσε πως αυτό αντικατόπτριζε μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση. Βρισκόταν για διακοπές στη Ρόδο και τέτοια εποχή, τέλος Σεπτεμβρίου, το ξενοδοχείο είχε ελάχιστους παραθεριστές. Όμως ο Πουαρό δε διασκέδαζε. Είχε έρθει για διακοπές, σ’ αυτό το πανέμορφο νησί του Αιγαίου, ελπίζοντας ν’ αφήσει πίσω του τις επαγγελματικές του ενασχολήσεις. Κι ωστόσο, οι ευαίσθητες κεραίες του δέχονταν αδιόρατα, μα ανησυχητικά μηνύματα... Να ήταν έτσι; Σ’ αυτή τη συλλογή περιέχονται άλλα τρία διηγήματα, απ’ τα πιο σημαντικά, με ήρωα τον Ηρακλή Πουαρό, καθώς η Άγκαθα Κρίστι τα συνέλαβε ως ενότητα και τα έγραψε φροντίζοντας ιδιαίτερα την πλοκή, με το μαγικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει.
Σύντομο και ενδιαφέρον έργο διατηρεί την αγωνία σας στα ύψη...