Το αόρατο θέατρο...
Από το παρών μπλογκ παρουσιάζονται κάθε Σάββατο βράδυ ραδιοφωνικές θεατρικές παραγωγές.
Το συγκεκριμένο θεατρικό είδος κατά το παρελθόν αποτέλεσε βασική διασκέδαση και πνευματική καλλιέργεια των ακροατών του ραδιοφώνου (αμιγώς κρατικού τότε) σε εποχές που δεν υπήρχε τηλεόραση και διαδίκτυο.
Ας διαβάσουμε με ενδιαφέρον την άποψη μιας μαθήτριας γυμνασίου (της δεσποινίδος Πετράκης Ιωάννας) σχετικά με τη λειτουργία του ραδιοφωνικού θεάτρου ως μέσου διασκέδασης...
Το Ραδιοφωνικο θέατρο παλαιότερα είχε βοηθήσει και στην εξέλιξη του θεάτρου. Στις θεατρικές αίθουσες παρατηρείται όξυνση και των δύο αισθήσεων, δηλαδή της όρασης και της ακοής .
Το οπτικό και ακουστικό πεδίο του κοινού περιορίζεται αφενός στις κινήσεις των ηθοποιών και αφετέρου στους διαλόγους και τη μουσική του έργου.
Στο ραδιόφωνο, όμως, έχουμε ένα "αόρατο" θέατρο. Το κοινό πρέπει να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατό πιο προσεκτικά την αίσθηση της ακοής.
Το αυτί λειτουργεί τώρα όπως λειτουργεί το μάτι στο κανονικό θέατρο ή στην τηλεόραση, καθώς καλείται να κατανοήσει τον ήχο για να δημιουργήσει μετά την εικόνα.
Έτσι, στο ραδιοφωνικό θέατρο η ακοή μεταμορφώνεται σε όραση, αφήνοντας τη φαντασία μας να παίξει το δικό της θέατρο με τα δικά της σκηνικά και τις δικές της φυσιογνωμίες.
Πολλές θεατρικές παραγωγές στο παρελθόν , όπως «Η Λιλιπούπολη», είχαν μεγάλη επιτυχία .
Δυστυχώς με την ανάπτυξη της τηλεόρασης, του διαδικτύου και γενικότερα της τεχνολογίας οι θεατρικές παραγωγές πια εκλείπουν.
Το συγκεκριμένο θεατρικό είδος κατά το παρελθόν αποτέλεσε βασική διασκέδαση και πνευματική καλλιέργεια των ακροατών του ραδιοφώνου (αμιγώς κρατικού τότε) σε εποχές που δεν υπήρχε τηλεόραση και διαδίκτυο.
Ας διαβάσουμε με ενδιαφέρον την άποψη μιας μαθήτριας γυμνασίου (της δεσποινίδος Πετράκης Ιωάννας) σχετικά με τη λειτουργία του ραδιοφωνικού θεάτρου ως μέσου διασκέδασης...
Το Ραδιοφωνικο θέατρο παλαιότερα είχε βοηθήσει και στην εξέλιξη του θεάτρου. Στις θεατρικές αίθουσες παρατηρείται όξυνση και των δύο αισθήσεων, δηλαδή της όρασης και της ακοής .
Το οπτικό και ακουστικό πεδίο του κοινού περιορίζεται αφενός στις κινήσεις των ηθοποιών και αφετέρου στους διαλόγους και τη μουσική του έργου.
Στο ραδιόφωνο, όμως, έχουμε ένα "αόρατο" θέατρο. Το κοινό πρέπει να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατό πιο προσεκτικά την αίσθηση της ακοής.
Το αυτί λειτουργεί τώρα όπως λειτουργεί το μάτι στο κανονικό θέατρο ή στην τηλεόραση, καθώς καλείται να κατανοήσει τον ήχο για να δημιουργήσει μετά την εικόνα.
Έτσι, στο ραδιοφωνικό θέατρο η ακοή μεταμορφώνεται σε όραση, αφήνοντας τη φαντασία μας να παίξει το δικό της θέατρο με τα δικά της σκηνικά και τις δικές της φυσιογνωμίες.
Πολλές θεατρικές παραγωγές στο παρελθόν , όπως «Η Λιλιπούπολη», είχαν μεγάλη επιτυχία .
Δυστυχώς με την ανάπτυξη της τηλεόρασης, του διαδικτύου και γενικότερα της τεχνολογίας οι θεατρικές παραγωγές πια εκλείπουν.
Ο Δημήτρης Ψαθάς περιγράφει το διωγμό των Αρμενίων της Τραπεζούντας στο έργο του"Η γη του Πόντου"
Ο Δημήτρης Ψαθάς στο έργο του " Η γη του Πόντου" περιγράφει μέσα από τα αθώα παιδικά του μάτια στιγμιότυπα από το διωγμό των Αρμενίων στο πλαίσιο του πρώτου παγκοσμίου πολέμου:
Απότομα ήλθε ο φόβος, ένα πρωινό. Χαράματα. Βρισκόμαστε ακόμα στα κρεβάτια μας, όταν στο δρόμο ακούστηκαν άγριες φωνές. Πρώτος τινάχτηκε ο πατέρας μου κι έτρεξε στο παράθυρο.
—Τι είναι; ρώτησα κι εγώ, βλέποντάς τον να κοιτά κάτι πολύ σοβαρό, που γινότανε απ' έξω. Κι επειδή εκείνος δεν μιλούσε, έτρεξα στο παράθυρο κι εγώ κι είδα κάτι παράξενο κι ασυνήθιστο: Τούρκοι στρατιώτες με εφ' όπλου λόγχη βγάζαν απ' το πλαϊνό μας σπίτι ολόκληρη την οικογένεια των Αρμένηδων
—γείτονες ήσαν, άνθρωποι αγαθοί, καλοσυνάτοι, που μας ξέραν και τους ξέραμε— τον άντρα, τη γυναίκα, τα παιδιά, τον γέρο:
—Άιντε, άιντε, γκιαούρ ογλού γκιαούρ! φωνάζανε οι Τούρκοι αγριεμένοι.
—Τσαμπούκ, τσαμπούκ! Έκλαιε το κορίτσι, έκλαιε ο φίλος μου ο Αράμ, έκλαιε το μωρό στην αγκαλιά της μάνας του, τρομαγμένοι και κατάχλωμοι ήσαν οι άλλοι, καθώς τους είχαν ξεσηκώσει και τους τράβηξαν στο δρόμο, χωρίς να τους αφήσουν να πάρουν τίποτ' άλλο, εκτός από τα ρούχα τους.
—Άιντε, άιντε!
—Τσαμπούκ, τσαμπούκ, αγρίευαν όλο και περισσότερο οι Τούρκοι στρατιώτες. Κι ενώ κλαίγαν τα παιδιά και ρωτούσαν οι μεγάλοι γιατί και που τους πάνε και τι έκαναν, εκείνοι τους τραβολογούσαν απειλώντας με τα όπλα τους και τους έσυραν πέρα με βρισιές. Χάθηκε ο Αράμ μαζί μ' όλους κι ένοιωθα κάτι να δαγκώνει την ψυχή μου καθώς το κλάμα του αντηχούσε στ' αυτιά μου ώρες και ώρες.
Αυτό —όπως γρήγορα μάθαμε— έγινε εκείνη τη μέρα σ' ολόκληρη την πόλη που είχε αποκλεισθεί από στρατό κι ολούθε όπου καθόντουσαν Αρμένηδες τους πήραν με τον ίδιο τρόπο. Κι ούτε δα ήταν λίγος ο Αρμένικος πληθυσμός της Τραπεζούντας — άνθρωποι καλοστεκούμενοι οι περισσότεροι, εμπορευόμενοι, νοικοκυρεμένα σπίτια και οικογένειες, πολλοί πλούσιοι, με τα σχολειά τους, την εκκλησιά τους, ολόκληρη παροικία κι ωστόσο δεν έμεινε ούτ' ένας!
Τους μάζεψαν, τους βγάλαν απ' την πόλη κι ένας Θεός ήξερε που τους πήγαιναν. Για κάμποσες μέρες το περιστατικό αυτό μας είχε αναστατώσει και μας κρατούσε σε αγωνία. Φήμες κυκλοφορούσαν, ότι θα τους εξοντώσουν όλους εκείνους τους Αρμένηδες κι ήταν πολύ φυσικό ν' αναρωτιόμαστε —μικροί, μεγάλοι—μήπως η ίδια τύχη μας περίμενε κι εμάς.
Η μητέρα μου, ωστόσο, με ησύχαζε:
—Μη φοβάσαι, παιδάκι μου, για μας δεν υπάρχει τέτοιος φόβος. Να, απέναντι, κοντά μας είναι η Ρουσία! Μύτη Ρωμιού ν' ανοίξει... έφτασε ο Ρώσος!
Απότομα ήλθε ο φόβος, ένα πρωινό. Χαράματα. Βρισκόμαστε ακόμα στα κρεβάτια μας, όταν στο δρόμο ακούστηκαν άγριες φωνές. Πρώτος τινάχτηκε ο πατέρας μου κι έτρεξε στο παράθυρο.
—Τι είναι; ρώτησα κι εγώ, βλέποντάς τον να κοιτά κάτι πολύ σοβαρό, που γινότανε απ' έξω. Κι επειδή εκείνος δεν μιλούσε, έτρεξα στο παράθυρο κι εγώ κι είδα κάτι παράξενο κι ασυνήθιστο: Τούρκοι στρατιώτες με εφ' όπλου λόγχη βγάζαν απ' το πλαϊνό μας σπίτι ολόκληρη την οικογένεια των Αρμένηδων
—γείτονες ήσαν, άνθρωποι αγαθοί, καλοσυνάτοι, που μας ξέραν και τους ξέραμε— τον άντρα, τη γυναίκα, τα παιδιά, τον γέρο:
—Άιντε, άιντε, γκιαούρ ογλού γκιαούρ! φωνάζανε οι Τούρκοι αγριεμένοι.
—Τσαμπούκ, τσαμπούκ! Έκλαιε το κορίτσι, έκλαιε ο φίλος μου ο Αράμ, έκλαιε το μωρό στην αγκαλιά της μάνας του, τρομαγμένοι και κατάχλωμοι ήσαν οι άλλοι, καθώς τους είχαν ξεσηκώσει και τους τράβηξαν στο δρόμο, χωρίς να τους αφήσουν να πάρουν τίποτ' άλλο, εκτός από τα ρούχα τους.
—Άιντε, άιντε!
—Τσαμπούκ, τσαμπούκ, αγρίευαν όλο και περισσότερο οι Τούρκοι στρατιώτες. Κι ενώ κλαίγαν τα παιδιά και ρωτούσαν οι μεγάλοι γιατί και που τους πάνε και τι έκαναν, εκείνοι τους τραβολογούσαν απειλώντας με τα όπλα τους και τους έσυραν πέρα με βρισιές. Χάθηκε ο Αράμ μαζί μ' όλους κι ένοιωθα κάτι να δαγκώνει την ψυχή μου καθώς το κλάμα του αντηχούσε στ' αυτιά μου ώρες και ώρες.
Αυτό —όπως γρήγορα μάθαμε— έγινε εκείνη τη μέρα σ' ολόκληρη την πόλη που είχε αποκλεισθεί από στρατό κι ολούθε όπου καθόντουσαν Αρμένηδες τους πήραν με τον ίδιο τρόπο. Κι ούτε δα ήταν λίγος ο Αρμένικος πληθυσμός της Τραπεζούντας — άνθρωποι καλοστεκούμενοι οι περισσότεροι, εμπορευόμενοι, νοικοκυρεμένα σπίτια και οικογένειες, πολλοί πλούσιοι, με τα σχολειά τους, την εκκλησιά τους, ολόκληρη παροικία κι ωστόσο δεν έμεινε ούτ' ένας!
Τους μάζεψαν, τους βγάλαν απ' την πόλη κι ένας Θεός ήξερε που τους πήγαιναν. Για κάμποσες μέρες το περιστατικό αυτό μας είχε αναστατώσει και μας κρατούσε σε αγωνία. Φήμες κυκλοφορούσαν, ότι θα τους εξοντώσουν όλους εκείνους τους Αρμένηδες κι ήταν πολύ φυσικό ν' αναρωτιόμαστε —μικροί, μεγάλοι—μήπως η ίδια τύχη μας περίμενε κι εμάς.
Η μητέρα μου, ωστόσο, με ησύχαζε:
—Μη φοβάσαι, παιδάκι μου, για μας δεν υπάρχει τέτοιος φόβος. Να, απέναντι, κοντά μας είναι η Ρουσία! Μύτη Ρωμιού ν' ανοίξει... έφτασε ο Ρώσος!
- Ενδιαφέρον προκαλεί στο τέλος του αποσπάσματος (μέσα από τα λόγια της μάνας του) η ελπίδα (μάταια όπως αποδείχθηκε) που έτρεφαν οι Έλληνες στην προστασία που θα παρείχαν οι Ρώσοι σε ενδεχόμενο διωγμό από τους Τούρκους.
Τι ήταν η Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση (Ε.Μ.Ε.Ο.)
Το 1893 θα ιδρυθεί η ΕΜΕΟ (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) που σκοπό θα έχει την απόσχιση της Μακεδονίας από την Οθωμανική αυτοκρατορία με επαναστατικά μέσα.
Η ΕΜΕΟ θα γνωρίσει σύντομα τη διάσπαση ανάμεσα σε αυτούς που επιθυμούν μια αυτόνομη Μακεδονία και σε αυτούς που επιθυμούν την ενσωμάτωση της στη Βουλγαρία.
Ανεξάρτητα από τις επιλογές των μελών της και ό,τι σήμαιναν αυτές, ερώτημα που δε θα μας απασχολήσει εδώ, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η δραστηριότητα αυτή θα κορυφωθεί με την
εξέγερση του Ίλιντεν εναντίον των Οθωμανικών αρχών το καλοκαίρι του 1903.
Η εξέγερση που θα ξεκινήσει από την περιοχή του Κρουσόβου και θα επεκταθεί, θα κατασταλεί από τους Οθωμανούς με ιδιαίτερα σκληρά μέσα και το θέμα θα πάρει διεθνείς διαστάσεις
Ανεξάρτητα από τις επιλογές των μελών της και ό,τι σήμαιναν αυτές, ερώτημα που δε θα μας απασχολήσει εδώ, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η δραστηριότητα αυτή θα κορυφωθεί με την
εξέγερση του Ίλιντεν εναντίον των Οθωμανικών αρχών το καλοκαίρι του 1903.
Η εξέγερση που θα ξεκινήσει από την περιοχή του Κρουσόβου και θα επεκταθεί, θα κατασταλεί από τους Οθωμανούς με ιδιαίτερα σκληρά μέσα και το θέμα θα πάρει διεθνείς διαστάσεις
Τρικυμία σε ένα φλιτζάνι τσάι, του Μάριου Βαλέρη. Ραδιοφωνικό θέατρο
Η Διαδρομή απόψε θα σας παρουσιάσει ένα ακόμη αστυνομικό έργο της σειράς του γραφείου εμπιστευτικών υποθέσεων του Μάριου Βαλέρη την "Τρικυμία σε ένα φλιτζάνι τσάι".
Η υπόθεση:
Ο Κίμων Γαλάτης έχει ήδη περάσει το τεστ των γρίφων που είχε σκαρώσει ο γνωστός σκηνοθέτης Κώστας Ντέμης και τώρα θα πρέπει να αναλάβει μια υπόθεση εξαφάνισης. Η Κάτια Πετεφρή που είναι η πρωταγωνίστρια του θεατρικού έργου που σκηνοθέτησε ο Ντέμης εξαφανίστηκε χωρίς να ενημερώσει κανέναν. Το έργο θα πρέπει να παρουσιαστεί την επόμενη Δευτέρα στο Λονδίνο και όπως φαίνεται πλησιάζει μια μεγάλη οικονομική καταστροφή. Ενδιαφερόμενος για την ανεύρεση της Κάτιας είναι και ο Τώνη ο αρραβωνιαστικός της που όμως δεν μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα τον ντεντέκτιβ. (Greekradiotheater)
Μία ακόμη πρόκληση για τον δαιμόνιο Ντεντέκτιβ...
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Πίτσα Αντωνιάδου - Λιάνα, Θεόδουλος Μωρέας - Κίμων Γαλάτης, Χρήστος Ζάνος, Έλλη Κωνσταντινίδου, Τάκης Σταυρινίδης, Σπύρος Σταυρινίδης.
Κείμενο Μάριου Βελέρη.
Ο Κύπριος ηθοποιός Θεόδουλος Μορέας υποδύεται τον Ντεντέκτιβ Γαλάτη.
Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Glob TV:
Ξέρεις από βέσπα;; Θου Βου
Ο Βέγγος έχει καβαλήσει μια βέσπα και δεν ξέρει πως να σταματήσει!!
Απεγνωσμένα προσπαθεί να συνεννοηθεί με έναν οδηγό...
Από την ταινία : Ένας τρελός και παλαβός Βέγγος (1967).
Απεγνωσμένα προσπαθεί να συνεννοηθεί με έναν οδηγό...
Από την ταινία : Ένας τρελός και παλαβός Βέγγος (1967).
Ήττα με 80-68 στην Καλαμαριά.
Τη δεύτερη ήττα σε τρεις αγώνες υπέστη η ομάδα του Ωραιοκάστρου με 80-68 από την Καλαμαριά.
Πραγματοποιώντας ένα κακό δεύτερο ημίχρονο έχασε τελικά και στο δεύτερο εκτός έδρας παιχνίδι της.
Νεύρα και αστοχία ήταν οι αιτίες της σημερινής ήττας.
Επόμενο ματς την επόμενη Πέμπτη με την τροχαία στο Δρυμό...
Πραγματοποιώντας ένα κακό δεύτερο ημίχρονο έχασε τελικά και στο δεύτερο εκτός έδρας παιχνίδι της.
Νεύρα και αστοχία ήταν οι αιτίες της σημερινής ήττας.
Επόμενο ματς την επόμενη Πέμπτη με την τροχαία στο Δρυμό...
Οι Λύκοι θα εκστρατεύσουν αύριο στην Καλαμαριά...
Το δυσκολότερο παιχνίδι του πρώτου γύρου δίνουν αύριο οι Λύκοι στην Καλαμαριά.
Ο αγώνας θα είναι μία επανάληψη των περσινών τελικών κυπέλλου και πρωταθλήματος...
Με Νίκη η ομάδα του Ωραιοκάστρου πρόκειται να σταθεροποιηθεί στην τρίτη θέση.
Στις περσινές αναμετρήσεις οι δύο ομάδες πέτυχαν από δύο νίκες. Στο πρωτάθλημα το Ωραιόκαστρο κέρδισε με 61-52 μες στην Καλαμαριά , ενώ έχασε μέσα στο Ωραιόκαστρο με 67-46 από την Καλαμαριά. Στον τελικό κυπέλλου το Ωραιόκαστρο επικράτησε με 63-62 ενώ στον τελικό του πρωταθλήματος η Καλαμαριά πέτυχε άνετη Νίκη με 87-60 .
Πρόκειται για το ματς του κυπελλούχου με τον πρωταθλητή είναι δηλαδή ένα άτυπο super cup .
Την πρώτη του εμφάνιση με την ομάδα του Ωραιοκάστρου αναμένεται να κάνει ο Πουλιάκης.
Ο Μίλτος εσκιογλου ξεκαθάρισε στους παίκτες ότι πρέπει "να μπούμε δυναμικά στο παιχνίδι της τετράδας και να ξεπεράσουμε το στραπάτσο των Δίας θέλουμε αύριο Νίκη και μόνο Νίκη"!
Το παιχνίδι θα διεξαχθεί στις 11 το πρωί στο δακ Καλαμαριάς...
Ο αγώνας θα είναι μία επανάληψη των περσινών τελικών κυπέλλου και πρωταθλήματος...
Με Νίκη η ομάδα του Ωραιοκάστρου πρόκειται να σταθεροποιηθεί στην τρίτη θέση.
Στις περσινές αναμετρήσεις οι δύο ομάδες πέτυχαν από δύο νίκες. Στο πρωτάθλημα το Ωραιόκαστρο κέρδισε με 61-52 μες στην Καλαμαριά , ενώ έχασε μέσα στο Ωραιόκαστρο με 67-46 από την Καλαμαριά. Στον τελικό κυπέλλου το Ωραιόκαστρο επικράτησε με 63-62 ενώ στον τελικό του πρωταθλήματος η Καλαμαριά πέτυχε άνετη Νίκη με 87-60 .
Πρόκειται για το ματς του κυπελλούχου με τον πρωταθλητή είναι δηλαδή ένα άτυπο super cup .
Την πρώτη του εμφάνιση με την ομάδα του Ωραιοκάστρου αναμένεται να κάνει ο Πουλιάκης.
Ο Μίλτος εσκιογλου ξεκαθάρισε στους παίκτες ότι πρέπει "να μπούμε δυναμικά στο παιχνίδι της τετράδας και να ξεπεράσουμε το στραπάτσο των Δίας θέλουμε αύριο Νίκη και μόνο Νίκη"!
Το παιχνίδι θα διεξαχθεί στις 11 το πρωί στο δακ Καλαμαριάς...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Στην ανάλυση που θα ακολουθήσει θα επιχειρήσουμε να αποσαφηνίσουμε την έννοια της Άτης όπως την παρουσίασε ο Αισχύλος. Θα επικεντρωθούμε ...