Τα φαινόμενα, του Γριγόρι Γκόριν. Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος

 Απόψε αγαπητοί φίλοι, θα σας παρουσιάσω την κωμωδία του σοβιετικού θεατρικού συγγραφέα  Γριγόρι Γκόριν "Τα φαινόμενα". Το έργο γράφτηκε το 1979.



 Πρόκειται για ένα έργο για όλη την οικογένεια, που μας μεταφέρει, έστω και φαντασιακά, στη Σοβιετική Ένωση. Ο ακροατής μπορεί να πάρει μία γεύση κάποιας άλλης εποχής, η οποία απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τον καιρό μας...

 Ο Γκόριν ήταν ένας από τους καλύτερους σοβιετικούς δραματουργούς, το λεπτό και πικρό χιούμορ στα όρια της σάτιρας που χαρακτήριζε τα κείμενα του αποτυπώθηκε άριστα σ' αυτήν την κωμωδία.


 Η υπόθεση:

Τρεις "ιδιαίτεροι" άνθρωποι προσκαλούνται σε ένα ξενοδοχείο προκειμένου να εξεταστούν από μία επιστημονική επιτροπή για ενδεχόμενη χρησιμοποίηση τους σε διαστημικά προγράμματα. Ο ένας μετακινεί αντικείμενα … προς κάθε κατεύθυνση .. όχι με τα χέρια αλλά με τη σκέψη. Ο άλλος βλέπει μέσα από τοίχους … ευκολότερα αν είναι σύγχρονης κατασκευής γιατί οι παλαιότεροι είναι ογκώδεις Ο τρίτος μαντεύει τη σκέψη των άλλων Είναι όντως άνθρωποι φαινόμενα; Οι ειδικές επιτροπές τι θα αποφανθούν; 

 

Πρόκειται τελικά για μία συμπαθητική κωμωδία...

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Γκόριν γεννήθηκε στη Μόσχα σε μια ουκρανική εβραϊκή οικογένεια με πατέρα αξιωματικό του σοβιετικού στρατού που καταγόταν από το Podolian Volochysk και μητέρα γιατρό. Μετά την αποφοίτησή του από το Sechenov 1ο Ιατρικό Ινστιτούτο της Μόσχας το 1963, ο Gorin εργάστηκε ως γιατρός ασθενοφόρου για κάποιο χρονικό διάστημα (η μητέρα του πέρασε την ιατρική της καριέρα σε παρόμοια θέση).

Ασχολήθηκε με την ερασιτεχνική θεατρική συγγραφή στα φοιτητικά του χρόνια. Αρχικά με σκίτσα για την τοπική λέσχη δικτύου KVN των μαθητών . Ο Gorin άρχισε να δημοσιεύει τα σατιρικά άρθρα και τα σκίτσα του από το 1960, επιλέγοντας τελικά το γράψιμο ως επαγγελματική καριέρα. Εργάστηκε ως Διευθυντής Τμήματος Χιούμορ στο περιοδικό Yunost , χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Galka Galkina .

Το 1966 εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο — Four Under One Cover (συν-συγγραφέας).

Το 1978 - 1990 ο Gorin συμμετείχε τακτικά στο Vokrug Smekha ( Γύρω από το γέλιο ), το δημοφιλές τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Πέθανε ξαφνικά στο σπίτι του στη Μόσχα τη νύχτα της 15ης Ιουνίου 2000, σε ηλικία 61 ετών από βαριά καρδιακή προσβολή και κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Vagankovo .

 

Το έργο ηχογραφήθηκε από την Κρατική Ραδιοφωνία την 26 Ιανουαρίου 1987και μεταδόθηκε πρώτη φορά την 22 Μαρτίου 1987. Η ραδιοσκηνοθεσία ήταν του Νίκου Περέλη, και μετάφραση της Κατερίνας Ζορμπαλά.

Έπαιξαν οι ηθοποιοί: Νίκος Σκιαδάς, Τόνια Μάνεση, Τάσος Παλαντζίδης, Τάσος Χαλκιάς, Χάρης Καστανιάς, Μαρίνα Γαζετά, Θωμάς Κινδύνης.

 

Μία νέα για την εποχή εκείνη, γενιά ηθοποιών είχε ήδη αναδυθεί, ορισμένοι εκπρόσωποι της  ακούγονται στο έργο.

 



Ο Τάσος Χαλκιάς



Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι Δημητρα Φ:








Πηγές: Greekradiotheater, Avant Garde


-Ο Παύλος Παπαδόπουλος γεννήθηκε το 1978 στη Δράμα, μεγάλωσε στις Σέρρες και έζησε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από το 1996 εργάζεται στο δημόσιο σε διάφορες διοικητικές θέσεις. Είναι απόφοιτος της Σχολής Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, της Σχολής Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας, της Σχολής Επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης ΕΛ.ΑΣ., και της Σχολής Ελληνικού Πολιτισμού, του Τμήματος Ανθρωπιστικών. Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά.

Ο τουρκικός στρατός και όχλος κατασπαράζει τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας στη Σμύρνη...

Δείτε προσεκτικά αυτόν τον πίνακα...





Ο τουρκικός στρατός και όχλος κατασπαράζει τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας...

Η τέχνη στη υπηρεσία της αλήθειας...

Κάπως έτσι πρέπει να έκλεισε Μικρασιατική εκστρατεία...

Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος;

Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος;

Έλληνας ποιητής, ζωγράφος, κριτικός,
δοκιμιογράφος, μεταφραστής και πολιτικός
διανοούμενος.

Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1868 και πέθανε στο  
Brindisi το 1920.

Από 16 ετών υπήρξε φοιτητής της νομικής
(την δικηγορία θα ασκήσει επί 5 έτη συνολικά
στη γενέτειρα του το Αγρίνιο από το 1891
έως το 1896)ε ενώταυτόχρονα με τις σπουδές
του θα δημοσιεύει ποιήματα του
στα πιο γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά
των Αθηνών (1884)
με το ψευδώνυμο Πέτρος Βασιλικός.

Ο Χατζόπουλος προορίζονταν από το σχετικά
εύπορο οικογενειακό του περιβάλλον για πολιτικός
με την παράταξη του Χαριλάου Τρικούπη.
Γεγονός σταθμός στη ζωή του
καθώς και στη διαμόρφωση του υπήρξε
η συμμετοχή του
στον ατυχή πόλεμο του 1897
ως έφεδρος αξιωματικός.
Η τραγική εικόνα του ελληνικού στρατού
σε συνδυασμό με την ήττα τον απομάκρυνε
από τα ιδανικά της Μ. Ιδέας.

Το 1900 θα εγκατασταθεί στην Γερμανία
έως την έκρηξη του παγκοσμίου πολέμου.
Εκει θα γνωρίσει και θα παντρευτεί
την Φινλανδή ζωγράφο Hangman
ενώ σταδιακά θα υιοθετήσει
την αριστερή κουλτούρα και ιδεολογία.
Τέλος υπήρξε υπέρμαχος του δημοτικισμού.




Κίνηση Μονάδας Πυροβολικού στο Μικρασιατικό έδαφος.

Μονάδα του πυροβολικού κινήται  με υποδειγματική τάξη στα κράσπεδα του Μικρασιατικού εδάφους...




        Από το Εθνικό Λογοτεχνικό Ιστορικό Αρχείο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑ...




ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ


Ευχαριστώ πολύ τον κο Γιάννη Σαμαρά για την επιμέλεια του άρθρου...

Το Ωραιόκαστρο κρατά την 6η θέση στο πρωτάθλημα

Το Ωραιόκαστρο απόψε νίκησε την ομάδα της Θέρμης με 71-60 παίρνοντας έτσι την άτυπη ρεβάνς για την ήττα με 57-49 στον πρώτο γύρο.




Η ομάδα του Ωραιοκάστρου κυριάρχησε από την αρχή του αγώνα και προηγήθηκε μέχρι και 28 πόντους διαφορά. Δοκιμάστηκαν διάφορα σχήματα και στο τέλος η διαφορά έπεσε στους 11 πόντους.

Την επόμενη Πέμπτη το Ωραιόκαστρο δίνει ένα από τα πιο κρίσιμα παιχνίδια της χρονιάς (εντός έδρας με το Πανόραμα), πρόκειται αναμέτρηση που αφορά το θεσμό του κυπέλλου (προημιτελική φάση) και είναι νοκ άουτ.



Επιρροή των αρχαίων θεατρικών συγγραφέων στην αγγειογραφία (Αρχαία Μακεδονία).

Η επιρροή των τριών τραγικών, αλλά προπαντός του Ευριπίδη, υπήρξε και στη Μακεδονία μεγάλη. Τα δραματικά έργα του Ευριπίδη γνώρισαν μεγάλη απήχηση στο μακεδονικό κοινό, καθώς κυκλοφόρησαν σε εικονογραφημένους κυλίνδρους παπύρου από τους οποίους οι
κεραμείς της εποχής μετέφεραν τις αφηγούμενες σκηνές στην πήλινη επιφάνεια των αγγείων.



Τα έργα του αγαπήθηκαν και, στους επόμενους αιώνες, χρησιμοποιήθηκαν, όπως και σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο, ως βασικά βοηθήματα στην εκπαίδευση των νέων Μακεδόνων. Δύο αιώνες μετά, σκηνές από τις τραγωδίες του απεικονίζονται σε πήλινους ανάγλυφους σκύφους κατασκευασμένους σε τοπικά μακεδονικά εργαστήρια. Η συ-
χνότητα των ανάγλυφων αυτών διακοσμήσεων, σε αγγεία πόσεως καθημερινής χρήσεως ή σε πιο πολυτελή συμποσιακά σκεύη, φανερώνει ότι ήταν αναγνωρίσιμες από τους χρήστες τους, οι οποίοι θα έβλεπαν θεατρικές παραστάσεις έργων του.
Στην επιφάνεια των αγγείων αυτών, που στην πλειονότητά τους ήταν κύπελλα για κρασί ή νερό, απεικονίζονται σκηνές από τα ομηρικά έπη, αλλά και από τις τραγωδίες των τριών Αθηναίων τραγικών, του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, όπως ταυτίζονται από τις συνοδευτικές τους επιγραφές αλλά, συχνά, και από τις εύγλωττες σκηνές τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις απεικονίζονται σκηνές από τραγωδίες που σήμερα έχουν χαθεί.

Στα αγγεία αυτά η προτίμηση στα έργα του Ευριπίδη είναι φανερή, σαφής. Σκηνές από τις Φοίνισσες, την Ιφιγένεια εν Αυλίδι, τον Οιδί-
ποδα, την Αντιόπη επανέρχονται επανειλημμένα στα κατασκευασμένα σε μήτρα ανάγλυφα, τα οποία εντοπίζονται και εκτός του μακεδονικού
χώρου, απόδειξη της «εμπορικότητας» των απεικονίσεων αυτών και της θεατρικής διασποράς των έργων.

Πηγή Αρχαία θέατρα στη Μακεδονία

Ο Ιωάννης Γουστάβος Δρόϋσεν αναφέρεται στο κατόρθωμα των Μακεδόνων έναντι των Περσών (κατάκτηση της Περσίας)...

Ο διάσημος Γερμανός ιστορικός θα σημειώσει:

Η μάχη του Γρανικού


«Η Ἱστορία δὲν κατέχει ἄλλο γεγονὸς
τόσο καταπληκτικόν∙ ποτὲ ἄλλοτε, οὔτε πρὶν οὔτε μετά, λαὸς τόσον μικρὸς
δὲν κατάφερε τόσον ραγδαῖα καὶ ὁλοκληρωτικὰ νὰ συντρίψῃ τὴν
ὑπερδύναμιν τέτοιου γιγάντιου κράτους [τῶν Περσῶν] καὶ εἰς τὰ ἐρείπιά
του νὰ θεμελιώσῃ νέες μορφὲς πολιτείας καὶ ζωῆς τῶν λαῶν ».

Johan Gustav Droysen 

Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...