Τα οφέλη της κλασικής μουσικής...

 Το πιο κλασικό που θα έχεις ακούσει μέχρι σήμερα, είναι ότι κατεβάζει την αρτηριακή πίεση και συστήνεται μέχρι και από γιατρούς σε γυναίκες που εγκυμονούν και είναι όλα αλήθεια. Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Γιατρεύει την μελαγχολία και την κατάθλιψη, βοηθάει στην καλή διατήρηση της μνήμης μας, ενώ κάποιες από τις μελωδίες θεωρούνται ότι καταπραΰνουν τον πόνο των μυών μας. 



Να συνεχίσουμε; Εντείνει την παραγωγικότητα, ρίχνει σε μεγάλο βαθμό τον δείκτη του άγχους και ανεβάζει την παραγωγή της ντοπαμίνης, την ουσία που εκκρίνει ο εγκέφαλος όταν νιώθουμε ευτυχισμένοι. Οπότε μην νιώθεις περίεργα αν έχεις ξεκινήσει να αναπτύσσεις μία αγάπη για αυτή. Γιατί είναι πραγματικά μία κατηγορία μόνη της. Αυτό που καλείσαι να κάνεις, είναι να ακολουθήσεις τον ενθουσιασμό σου και την καρδιά σου. Όποια μελωδία σου τραβήξει την προσοχή, είναι αρκετά καλή για να της χαρίσεις τον εαυτό σου ολόκληρο. Γιατί η κλασική μουσική είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Είμαστε εμείς.

Ο κινέζικος πίνακας, του Φιλίπ Λεβίν. Ραδιοφωνικό θέατρο

 Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω μία ακόμη ενδιαφέρουσα υπόθεση εμπρησμού από το γραφείο εμπιστευτικών υποθέσεων, τον Κινέζικο Πίνακα του Φιλίπ Λεβίν.







Υπόθεση: 

Σε ένα μικρό εξοχικό σπίτι που ανήκει στον sir David Hanton ξεσπά πυρκαϊά η οποία εκτός των άλλων καίει και έναν αρκετά μεγάλης αξίας κινέζικο πίνακα. Αυτό τον πίνακα ο sir David πρόσφατα προσπάθησε να πουλήσει αλλά τελικά δεν βρήκε αγοραστή στα χρήματα που υπολόγιζε.  Ο πίνακας είναι ασφαλισμένος 25.000 λίρες. Η ασφαλιστική εταιρεία είναι πρόθυμη να πληρώσει αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητες έρευνες . 

Ο ντεντέκτιβ Κιου πηγαίνει στο αγρόκτημα που είναι χτισμένο το εξοχικό, στο Χίλιγκαρ, και αρχίζει την έρευνα μιας φαινομενικά απλής υπόθεσης...


                                           Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Glob TV:




Ο κολοσσός της Ρόδου, ένα από τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Η πόλη της Ρόδου γεννήθηκε στα ΒΑ του νησιού το έτος 408 π.Χ. από την ένωση των τριών πόλεων του νησιού, την Ιαλυσό, την Κάμιρο και την Λίνδο.



Στην αρχαία Ρόδο - την κάλλιστην των ελληνίδων πόλεων - όπως την αποκαλούν οι ιστορικοί, υπήρχαν Πρυτανεία, Αγορές, Στοές, Νεώρια, Στάδια, Ωδεία, Φιλοσοφικές και Ρητορικές σχολές, πέντε μεγάλα λιμάνια και τουλάχιστον 3.000 αγάλματα.


Το αριστούργημα όμως όλων ήταν ο Κολοσσός. Φιλοτεχνήθηκε γύρω στα 293 από τον Λίνδιο Χάρη, μαθητή του Λυσίππου. Ηταν ένα τεράστιο χάλκινο άγαλμα του πολιούχου θεού Ηλίου, ψηλό 70 πήχες (31μ. περίπου). Οι Ρόδιοι πούλησαν (300 τάλαντα) τις πολιορκητικές μηχανές του Δημητρίου όταν έπαψε την πολιορκία και έφυγε ηττημένος και έκαμαν το άγαλμα που η κατασκευή του κράτησε 12 χρόνια. Για το άγαλμα μιλούν αρχαίοι αλλά και μεσαιωνικοί συγγραφείς. Έμεινε στη θέση του μόνο 66 χρόνια. Έπεσε στο σεισμό του 227. Δεν το ξαναέστησαν όμως φοβούμενοι κάποιο χρησμό, όπως μας λέει ο Στράβωνας. Εννιά αιώνες έμεινε πεσμένος ο κολοσσός ώσπου το 653 μ.Χ τον πήρε ο χαλίφης Αράβων Μωαβίας, και το πούλησε για χαλκό σ’ έναν Εβραίο από την Έδεσσα που χρειάστηκε 900 καμήλες για να τον μεταφέρει.


Το πρόβλημα που απασχολεί τους σημερινούς ερευνητές είναι πού ήταν στημένος ο κολοσσός. Παρεξηγώντας μια φράση του επιγράμματος, που ήταν χαραγμένο στη βάση του κολοσσού, κι έλεγε ότι τον τοποθέτησαν «όχι μόνο πάνω από το πέλαγος αλλά και στη ξηρά», φαντάστηκαν ότι στεκόταν στην είσοδο του λιμανιού με ανοιχτά τα σκέλη πατώντας με το ένα πόδι στο ένα άκρο του λιμανιού και με το άλλο στο απέναντι, ενώ ψηλά με σηκωμένο χέρι κρατούσε φως σαν φάρος για τα καράβια που περνούσαν να μπουν στο λιμάνι. Από τον 16ο αιώνα παρουσιάστηκε μια τέτοια γκραβούρα που έχει επικρατήσει ως σήμερα


Νεώτεροι μελετητές όμως θεωρούν αδύνατο να βρισκόταν κοντά στη θάλασσα και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το μόνο σημείο που θα μπορούσε να στηθεί είναι ο περίβολος ενός ναού, και το πιο πιθανό στο Ιερό του Θεού Ήλιου όπου σήμερα βρίσκεται το παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών. Εκεί κοντά άλλωστε βρέθηκε ένα ωραίο κεφάλι του Ηλίου, μαρμάρινο, με σπασμένες ακτίνες που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο της Ρόδου. Επίσης με τον τρόπο που τον περιγράφει ο Στράβωνας φαίνεται καθαρά ότι τον είδε στη στεριά: «βρίσκεται δε τώρα σπασμένος από τα γόνατα κι έπεσε από σεισμό». Αν ήταν στη θάλασσα θα χανόταν εντελώς ή θα φαινόταν μόνο ένα μέρος, πράγμα που θα ανέφερε ο συγγραφέας.

Ο ξένος, της Αθηνάς Κακούρη. Ραδιοφωνικό Θέατρο

 Με μεγάλη ανυπομονησία οι νοσταλγοί του Ραδιοφωνικού Θεάτρου παρακολούθησαν τον περασμένο Δεκέμβρη τα πέντε έργα που επιλέχθηκαν από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, προκειμένου να παρουσιαστούν στο κοινό με τα Raddio Plays. Εν μέσω της πανδημίας και της ατμόσφαιρας αστυνομικών περιορισμών (γι' αυτό άλλωστε η επιλογή των έργων έγινε από την αστυνομική λογοτεχνία) επιχειρείτε ένα νέο ξεκίνημα στο Ραδιοφωνικό Θέατρο. Η αναβίωση όμως αυτού του σπουδαίου και ιδιαίτερου θεατρικού είδους είναι τεράστιο ζήτημα, έγινε τουλάχιστον μία αξιόλογη αρχή.

Απόψε θα σας παρουσιάσω ένα από τα επιλεγμένα-βραβευμένα έργα του Φεστιβάλ Επιδαύρου και Αθηνών, τον ¨Ξένο¨ της Αθηνάς Κακούρη. 




Τι είναι το Radio Plays;

Αυτόν τον Δεκέμβριο, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσιάζει ένα νέο εγχείρημα, που
συνδυάζει το ραδιοφωνικό θέατρο με την αστυνομική λογοτεχνία και τη τζαζ μουσική. Πέντε νέα ακουστικά έργα, βασισμένα σε ελληνικά αστυνομικά διηγήματα, γεμάτα ανεξιχνίαστες
δολοφονίες, ερωτικά πάθη και επαγγελματικές αντιζηλίες, εκβιασμούς και οικονομικές
δολοπλοκίες, ιδιόρρυθμους ντετέκτιβ και γοητευτικές περσόνες. Στα Radio Plays συμμετέχουν από 60 εξαιρετικοί Έλληνες  καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες: σκηνοθέτες *ιδες, ηθοποιοί, μουσικοί και συγγραφείς. Για όλα τα έργα έχουν γραφτεί πρωτότυπες τζαζ συνθέσεις από
εξαιρετικούς μουσικούς, που προσδίδουν στα έργα μια νουάρ ατμόσφαιρα μυστηρίου.

Η πρώτη μετάδοση του έργου έγινε την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020 στις 17:00. Το πρόγραμμα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συνδύασε το Ραδιοφωνικό Θέατρο, την Αστυνομική Λογοτεχνία και την Τζαζ Μουσική. Σίγουρα όμως στην περίπτωση του Ξένου ο συνδυασμός του επαρχιώτικου αγροτικού κλίματος με τη Τζαζ μουσική είναι κατά τη γνώμη μου ατυχής επιλογή... 


Η υπόθεση:

Πρωταγωνιστής είναι ένας παλιός, αγαπημένος ήρωας της Κακούρη, ο Αστυνόμος Γεράκης. Ο Γεράκης καλείται να διαλευκάνει το θάνατο ενός μετανάστη, του Νίκου, που βρίσκεται νεκρός κάτω από έναν υδατόπυργο σε ένα αγρόκτημα της ελληνικής επαρχίας. Δίπλα του, ένα τσαλακωμένο χαρτί με μία προειδοποίηση. Από την πρώτη στιγμή ο Αστυνόμος βρίσκεται αντιμέτωπος με το ερώτημα αν ο Νίκος δολοφονήθηκε ή αν η πτώση του ήταν ατύχημα. Θα είχε κάποιος να ωφεληθεί από τον θάνατό του; Μήπως ήταν μπλεγμένος σε κάποια συμμορία μεταναστών; Τι στοιχεία αποκαλύπτει ο υπολογιστής του; 

Στην έρευνά του, ο Αστυνόμος Γεράκης καλείται να αντιμετωπίσει τη δυναμική και αντιπαθή ιδιοκτήτρια του αγροκτήματος, Θεανώ Πετρομανώλη. Ενώ ο καιρός περνάει, ο Γεράκης αδυνατεί να βρει επαρκή στοιχεία για τον θάνατο του Ξένου. Όμως η Νεφέλη, η ψυχολογικά ασταθής και κατά τα φαινόμενα αναξιόπιστη, κόρη της Πετρομανώλη, επιμένει πως ο Νίκος δολοφονήθηκε και μάλιστα από τη μητέρα της. Θα καταφέρει ο Γεράκης να ανακαλύψει την αλήθεια;


Περεταίρω στοιχεία για το έργο: 

Το έργο αποτελεί θεατρική διασκευή του ομώνυμου διηγήματος που περιλαμβάνεται στον Ά Τόμο της Σειράς Ελληνικών Εγκλημάτων των εκδόσεων Καστανιώτη. Συγγραφέας του είναι η Αθηνά Κακούρη.

Η συγγραφέας είναι μία βετεράνος και πρωτοπόρος της  της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας. Επί δεκαετίες μελετά τα αστυνομικά μυστήρια, είναι διάσημη στο χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας.

Ένας αγαπημένος αστυνομικός ήρωας, εικόνες γνώριμες, βγαλμένες από το αστυνομικό δελτίο της εποχής μας, εύθραυστες, σκοτεινές οικογενειακές ισορροπίες και για πρωταγωνιστές χαρακτήρες της ελληνικής επαρχίας: ένας μετανάστης που αναζητά εργασία, μια δυναμική και στριφνή αγρότισσα που κοπιάζει να διατηρήσει τα κεκτημένα και η παλαβιάρα κόρη της.

Η ατμόσφαιρα του κειμένου αναπτύσσεται μέσω των πρωταγωνιστών μέσα σε ένα γνώριμο σε όλους μας επαρχιακό περιβάλλον. Ο Αστυνόμος Γεράκης (αγαπημένος αστυνομικός ήρωας της Κακούρη). Το κυριότερο ερώτημα που αντιμετωπίζει ο Αστυνόμος είναι αν ο μετανάστης δολοφονήθηκε ή αν η πτώση του ήταν ατύχημα. Ο Γεράκης μεθοδικά εξετάζει το ποιος θα ωφελούνταν από το θάνατο του μετανάστη, εάν αυτός ήταν μπλεγμένος σε κάποια συμμορία και τα ευρήματα του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η δυναμική και δύσπιστη ιδιοκτήτρια Θεανώ Πετρομανώλη ιδιοκτήτρια. Καθώς ο καιρός περνάει ο Γεράκης αδυνατεί να βρει επαρκεί στοιχεία για να εξιχνιάσει το έγκλημα. Η ψυχικά ασταθής κόρη επιμένει ότι το έκανε η μάνα της. Όπως και να ' χει το έργο είναι ένα εύστοχο ψυχογράφημα της κόρης και τη μάνας (των δύο πρωταγωνιστριών), ενώ ανοίγονται και ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας.

Ας δούμε τέλος τι ήταν αυτό που εξίταρε τη σκηνοθέτη Μαρία Μαγκανάρη προκειμένου να ξαναζωντανέψει το έργο:

«Από την πρώτη στιγμή με συνεπήρε το γεγονός ότι είναι γραμμένο από μια γυναίκα συγγραφέα που από τη δεκαετία του'50 έχει αφοσιωθεί στο αστυνομικό είδος. Το κείμενο έχει ατμόσφαιρα που έρχεται από το παρελθόν και συγχρόνως είναι πολύ σημερινή, έχει κλασική αστυνομική πλοκή, ήρωες γήινους, πολύ προσεγμένα φτιαγμένους, και στο επίκεντρο μια οικογένεια στην επαρχία, πλαίσιο το οποίο με ενδιαφέρει πολύ στη δουλειά μου. Η κοινωνική πραγματικότητα, το δίπολο μάνας - κόρης και ο τρόπος που σκιαγραφούνται οι σχέσεις καθιστούν μεγάλη πρόκληση τη ραδιοφωνική αφήγηση»


Η Μαρία Μαγκανάρη


Το έργο θα ζωντανέψουν με τις φωνές τους οι:

Ανθή Ευστρατιάδου, Σύρμω Κεκέ, Ασπασία Κράλλη, Δημήτρης Ντάσκας, Εύη Σαουλίδου και Νίκος Ψαρράς. 

Σκηνοθεσία Μαρία Μαγκανάρη

Όπως και σε όλα τα Radio Plays, το έργο συμπληρώνουν μοναδικά πρωτότυπες jazz μουσικές συνθέσεις, που εδώ υπογράφει ο Δημήτρης Τσάκας. Ερμηνεύουν οι: Κώστας Κωνσταντίνου (κοντραμπάσο), Κωστής Χριστοδούλου (πιάνο), Ιάσονας Wastor (ντραμς), Δημήτρης Τσάκας(σαξόφωνο).


Η Συρμώ Κεκέ

                                      

                              

Ο Δημήτρης Ντάσκας

                                                       

Το έργο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:

https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-o-xenos



Πηγές:

https://www.protothema.gr/culture/article/1073770/o-xenos-ena-astunomiko-diigima-ginetai-radiofoniki-parastasi/

https://www.openbook.gr/o-ksenos/

https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-o-xenos

https://www.culturenow.gr/radio-plays-o-xenos-apo-ti-maria-magkanari/

https://www.monopoli.gr/2020/12/14/promotional-items/theater-promo-items/438863/radio-plays-premiera-gia-ton-kseno-se-skinothesia-marias-magk… 

https://digitalculture.gov.gr/2020/12/o-xenos-tis-athinas-kakouri/

Άρθρο του Υποστρατήγου ε.α. κ Παπαπροδρόμου σχετικό με το παρεμπόριο στον κυβερνοχώρο.

Άρθρο  με θέμα: "Το παρεμπόριο στον Κυβερνοχώρο: Μια πρόκληση για την κοινωνία μας" , με αφορμή την πρόσφατη σχετική ημερίδα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου κι Επιχειρηματικότητας ΕΣΕΕ https://bit.ly/2knJpdC, το οποίο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό EPSILON, τεύχος 7 Ιουλίου - Αυγούστου 2019, https://www.e-forologia.gr/epsilon7/

#cybercrime
#fraud
#darknet
#greyeconomy


 






Πηγή Epsilon

‘’ΑΓΝΩΣΤΟΙ’’ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ‘’ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ’’.


Φωτογραφία του 1948 που εμφανίζει στο κέντρο τον τότε οπλίτη καταδρομέα της ‘’Α΄ΜΟΊΡΑΣ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ’’ του ‘’45 ΛΟΚ’’, της ‘’3ης Δρίας’’, Σιδέρη Γεώργιο από την Απείρανθο–Νάξου νοσηλευόμενο στο ‘’421 ΓΣΝΕ’’, μετά τον βαρύ τραυματισμό που υπέστη ενεργώντας με αυτοθυσία και ηρωισμό για την διάσωση συναδέλφου του. 



Πιο συγκεκριμένα, ο εν λόγω εικονιζόμενος καταδρομέας κατά την διάρκεια επιχειρήσεων κατά των κομμουνιστών στην περιοχή του Βιτσίου, και ενώ κινούνταν με την διμοιρία του υπό την διοίκηση του τότε Ανθυπολοχαγού (ΠΖ) Πλάτων Συναδινού, και ενώ ο Ανθυπολοχαγός την συγκεκριμένη στιγμή με άλλους δύο Υπαξιωματικούς προέβαιναν στην εκκαθάριση ναρκοπεδίου από το δρομολόγιο που κινούνταν, καταδρομέας της Διμοιρίας παρέκλινε του δρομολογίου, και εισήλθε σε ναρκοθετημένη περιοχή, με συνέπεια να πατήσει νάρκη και να ακρωτηριαστεί εντελώς, χάνοντας το ένα πόδι του. Πριν να αντιδράσει ο οποιοσδήποτε άλλος, με αυτοθυσία και αυταπάρνηση ο εικονιζόμενος καταδρομέας (κέντρο φωτογραφίας) Σιδέρης Γεώργιος όρμησε στην επικίνδυνη ζώνη για να περισυλλέξει τον συνάδελφό του, όπου και αυτός πατώντας νάρκη ακρωτηριάστηκε στο δεξί πόδι του από τον αστράγαλο και κάτω, γεγονός όμως που δεν τον πτόησε, αφού έστω και με το ένα πόδι κατάφερε να μεταφέρει τον βαριά τραυματισμένο και ακρωτηριασμένο συνάδελφό του εκτός του ναρκοπέδιου, σε ασφαλή χώρο. 

Οι δύο βαριά τραυματισμένοι και ακρωτηριασμένοι καταδρομείς μεταφέρθηκαν την επομένη αεροπορικώς όπως προαναφέρθηκε στην Αθήνα στο ‘’412 ΓΣΝΕ’’ όπου και η εν λόγω φωτογραφία. 

Όπως αναφέρθηκε αρχικά ο εν λόγω καταδρομέας διακρίνεται στο κέντρο της φωτογραφίας, αγκαλιά με τον διμοιρίτη του (δεξιά) που τον επισκέφτηκε στο νοσοκομείο, τον τότε Ανθυπολοχαγό (ΠΖ) Πλάτων Συναδινό, και ακόμη έναν νοσηλευόμενο καταδρομέα αγνώστων στοιχείων. 

Η παραπάνω αυτοθυσία και ηρωική πράξη του Γεώργιου Σιδέρη προς την διάσωση του συναδέλφου του καταδρομέα, καταδεικνύει το πνεύμα των Δυνάμεων Καταδρομών, που είναι ο άγραφος νόμος της συναδελφικότητας και της θυσίας που διέπει έως και σήμερα τον κάθε καταδρομέα, για τον κάθε συνάδελφό του, ο οποίος καταδρομέας έχει μάθει και έχει την ηθική υποχρέωση με κάθε κόστος να στηρίζει τον συνάδελφο του, και να μην αφήνει ποτέ κανέναν ‘’πίσω’’ στο πεδίο της μάχης.

Πηγή Ιστορικός συλλέκτης Βέροιας

Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...