ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ (ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ τῆς Ο.Ο.Δ.Ε. = ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΜΑΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΣ)

Πρν πομε τιδήποτε γι τ θρησκεί ατή, πρέπει ν κάνουμε μία διάκρισι: λλο πργμα εναι ο λεγόμενοι «Μάρτυρες του εχωβ», κα λλο πργμα «διοίκησι τς Σκοπις» πο τος πλαν. Ο ατοαποκαλούμενοι «Μάρτυρες το εχωβ», εναι ο παδο τς ργάνωσης τς «Σκοπις». δ «Σκοπιά», εναι τ νομα το «νομικο προσώπου» τς κδοτικς ταιρίας τς ργάνωσης ατς.



Διαφορετικ πρέπει ν βλέπ νας Χριστιανς τος παδος μις αρέσεως, κα διαφορετικ τν δια τν αρεσι. νας παδς τς αρέσεως, εναι, κα πρέπει ν ντιμετωπίζεται ς «πλανημένο πρόβατο». ντιθέτως, αρεσι πο τν πλαν πρέπει ν ντιμετωπίζεται ς χθρς το Θεο κα τς κκλησίας.

Πρτα πρέπει ν ξηγήσουμε, τι τ νομά τους δν εναι οτε: «Γιεχωβδες», οτε «Χιλιαστές». Τ «Γιεχωβδες» εναι παράδεκτη παραποίησι το νόματος το Θεο, πο στν Παλαι Διαθήκη μφανίστηκε ς «Γιαχβέ». Χιλιασμς πάλι, εναι μία μεγάλη μάδα θρησκειν, πο πιστεύουν τι Χιλιετς Βασιλεία τς γίας Γραφς εναι μελλοντική. Χιλιαστς εναι ο παδο τν περισσοτέρων Προτεσταντικν μάδων στ χώρα μας, πως ο Εαγγελικο κα ο Πεντηκοστιανοί. Ο διοι ο παδο τς Σκοπις, θέλουν ν λέγονται: «Μάρτυρες το εχωβ», πειδ δθεν «μόνο ατο μαρτυρον τι τ νομα το Θεο εναι εχωβ». Ατς εναι κα λόγος πο ο Χριστιανο δν μπορον ν δεχθον να τέτοιο νομα ς γκυρο, καθς χι μόνο δν εναι ο μόνοι πο μαρτυρον τ νομα ατό, λλ τ διαστρεβλώνουν πίσης. Γι τ λόγο ατό, ποτε ναφέρουμε τ νομα ατό, τ βάζουμε σ εσαγωγικά, στε ν δηλώσουμε τι δν τ ποδεχόμαστε, λλ τ χρησιμοποιομε «συμβατικ», «καταχρηστικ» κα «συγκαταβατικά» γι γινόμαστε νοητοί. ς καλύτερη περιγραφή τους θ ταν ρος: «Μάρτυρες τς Σκοπις», πως θ διαπιστώσετε στ παρακάτω.

 

Σύντομη στορία τς ργανώσεως.

δρυτς τς ταιρίας Σκοπιά, ταν Σκοτσεζο-ρλανδικς καταγωγς, μερικανς Κάρολος Τέϊζ Ῥῶσσελ. Πλούσιος μπορος, κα πιθανότατα μελλοντικ μέλος τς Μασονικς Στος, δρυσε ρχικ ναν μιλο μελέτης τς γίας Γραφς τ 1870 στ λεγγένι τν ΗΠΑ, σ λικία 17 περίπου τν. ν κα ταν πανέξυπνος, πειρία του τν κανε ν σπασθ τς πόψεις κραίων Προτεσταντικν κα ποκρυφιστικν μάδων πο δροσαν τότε στν Πενσυλβανία. γέτης μις τέτοιας κραίας ντβεντιστικς μάδας, Νέλσον Μπάρπουρ, τν προσηλύτισε, κα τν πεισε τι μποροσε ν προβλεφθ τ τέλος του κόσμου.

Ῥῶσσελ μ τ χρήματα πο διέθετε, γινε τότε συνεκδότης το περιοδικο: «Κήρυκας τς Πρωΐας» πο ξέδιδε Μπάρμπουρ, κα κήρυτταν τι τ τέλος το κόσμου θ ρθ τ 1874. ταν ψευδοπροφητεία ατ διαψεύστηκε, Ῥῶσσελ γκατέλειψε τν Μπάρμπουρ, κα τ 1879 ξέδωσε τ δικ του περιοδικό: « Σκοπι τς Σιν κα κρυξ τς το Χριστο Παρουσίας», τ σημεριν «Σκοπιά». τσι, κατάφερε ν οκειοπηθ τος ναγνστες το Μπάρμπουρ, κα ν δρύσ σ διάφορες περιοχές, μάδες μελέτης τς γίας Γραφς, πο νόμαζε «Σπουδαστς τς Γραφς».

Ο μάδες ατς αξήθηκαν σ ριθμ κα μέλ, κα θεωροσαν τν Ῥῶσσελ ς δάσκαλό τους γι «τ λόγο το Θεο». Ῥῶσσελ στ βιβλία κα τ περιοδικά του, με-ταξ λλων αρετικν θέσεων, δίδασκε ποκρυφιστικς διδασκαλίες γι τς πυραμί-δες, κα ρισε ς νέα μερομηνία το τέλους τ 1914. Κα ατ μως μερομηνία πέ-ρασε, πως ταν πόμενο, καθς κα νέα πο ρισε, τ 1918. τσι, ς τν θάνατό του, παρέμεινε ψευδοπροφήτης, χωρίς ποτ ν κπληρωθ καμιά του προφητεί.

 ς χαρακτήρας ταν περήφανος, κα θεωροσε τν αυτό του «πιστ κα συ-νετό». μως ζωή του δν ταν σύμφωνη μ σα διδάσκε. Τ διαζύγιο π τ γυνακα του βγκε ες βάρος του, διότι κείνη φανέρωσε στ δικαστήριο τι τν εχε πιάσει στ δωμάτιο τς πηρέτριας κα τι εχε σχέσεις μ μία ψυχοκόρη τους 16 τν, στενο-γράφο τς «Σκοπις» πο φιλοξενοσαν στ σπίτι τους, κα τν ποία λεγε: «μικρ του σύζυγο». Σ ατν φησε μέρος τς περιουσίας του μετ τν θάνατό του. Σήμερα τν τάφο του κοσμε μία πυραμίδα μ τ σύμβολα το 33ου βαθμο τν Μασόνων.

Παρλα ατά, πιθανν Ῥῶσσελ ν πίστευε ληθιν σα δίδασκε. Πργμα μως δυσκολο ν τ ποθέσουμε γι τν διαδοχό του, τν «δικαστ» ούδερφορδ.

ούδερφορδ, κυριολεκτικ ρπαξε τν περιουσία του Ῥῶσσελ. ταν ρχικ δικηγόρος στν ποο εχε νατεθ διαθήκη το Ῥῶσσελ. μως κμεταλλευόμενος τν μπιστοσύνη τν νομίμων κληρονόμων, χρησιμοποίησε νομικ παραθυράκια κα κράτησε τν κδοτικ ταιρία «Σκοπι» το Ῥῶσσελ γι τν αυτό του, κα φο χαρακτήρισε τος παδος το Ῥῶσσελ ς «Πονηρος Δούλους», τος διωξε. Σήμερα ατο εναι γνωστο ς «Σπουδαστς τς Γραφς», κα διατηρον τ δόγματα το Ῥῶσσελ, σ ντίθεσι μ τν ούδερφορδ, πο λλαξε σχεδν τ πάντα, κα κανε τ Σκοπι μία δικτατορικ ργάνωσι. Ατς τος νόμασε: «Μάρτυρες του εχωβ».

Μ τ σειρά του, θεσε μερομηνίες γι τ τέλος του κόσμου, κα φυσικ διαψεύστηκε σ τιδήποτε εχε προφητεύσει. Μεγάλο μέρος τς προεδρίας του, τ πέρασε σ μία βίλα μ τ νομα «Μπθ Σαρίμ», πο γοράστηκε δθεν γι τν βραμ τν σακ κα τν ακβ πο λεγε τι θ νασταίνονταν τότε. πολιτική του τν δήγησε κόμα κα ν ζητήσ τν ενοια το Χίτλερ στν ΒΠαγκόσμιο Πόλεμο, κα ν ξυψώσ τ Χιτλερικ άιχ, τν καιρό πο ο παδο τς ργάνωσής του βασανίζονταν στ ναζιστικ στρατόπεδα.

δικτατορικ διακυβέρνησι πο πέβαλε στν ργάνωσι τς Σκοπις ούδερφορδ, συνεχίστηκε κα π τς προεδρίας το διαδόχου του, το Νάθαν Νόρ, κα συνεχίζεται ς σήμερα, παρ τ τι πλέον διοικεται π να «Κυβερνν Σμα» περηλίκων κυρίως γετν. Σήμερα Σκοπι εναι μία παγκόσμια Σέκτα (λέξ πο κφράζει ατό πο λέμε: «καταστροφικς λατρεες») κα ριθμε πάνω π 7 κατομ-μύρια μέλη. Στ χώρα μας εναι περίπου 27.000. Ο παδοί της εναι ποχρεωμένοι ν δέχωνται λα σα τος λέει «Σκοπιά», κόμα κα τς διαρκες δογματικς λλαγς τς ργάνωσης. Δικαιολογον τσι κόμα κα τς συνεχιζόμενες ψευδοπροφητεες τς «Σκοπις», πως π.χ. τς τελευταες που τ τέλος πο κήρυτταν γι τ 1975 δν ρθε, παρλθε δ κα γενι το 1914 πο λεγαν τι δν θ παρέλθ πρν ρθ τ τέλος.

ποιαδήποτε μφισβήτησι, τιμωρεται μ «ποκοπή», κα στν ποκεκομμένο παγορεύεται κόμα κα ν μιλον τ λλα μέλ, γι ν μν ποκοπον κα ατοί. τσι καταστρέφονται οκογένειες, διαλύονται φιλίες κα συγγένειες, χάνονται ργασίες, κα πολλ θύματα τς ργάνωσης ατς, ποφέρουν π ντονα ψυχολογικ προβλήματα κα φοβίες. Μ τς πολυταρχικς ατς μεθόδους, λέγχει κα ξαναγκάζει τος δυστυχες παδούς της ν ποτάσσωνται στς διαταγς της, ετε πειδ τος πειλε μ θάνατο π τν Θε στν «ρμαγεδνα», ετε πειδ φοβονται τν ποκοπή, κα πολλο παραμένουν κε, παρ τ θέλησί τους, γι ν μ διαλυθ οκογένειά τους. Μ τν παγόρευσι ν μιλον ο παδοί της στ πρώην μέλη της, πομονώνει τος παδούς της, ν μ μάθουν τν λήθεια γι τ σα παραποιημένα διδάσκει, τόσο γι τν στορία της, σο κα γι τ δόγματά της.

Βλέπε στοσελίδα μ πιστολς ποσκιρτησάντων κα θυμάτων τς αρέσεως :

http://ierapostoli.wordpress.com/2010/07/25/%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82%CF%80%CF%81%CF%8E%CE%B7%CE%BD%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8D%CF%81%CF%89/


Τ σπουδαιότερα σημεα τς διδασκαλίας τς :

Σκοπι χει κάνει δική της μετάφρασι τς γίας Γραφς, (τ «Μετάφρασι Νέου Κόσμου»), που χει διαστρέψει κα λλοιώσει λα τ σημεα τς γίας Γραφς πο διαφωνον μ τς πλάνες της. Τ βασικά της δόγματα σήμερα, εναι τ ξς:

π τ 1914 γινε οράτως (!!!) παρουσία το Χριστο, κα περιμένουμε τν λευσί του «σύντομα». κόσμος πάει π τ κακ στ χειρότερο, κα λίγους μνες μετ τν (όρατη κι ατ) οράνια ναστάσι τν «γίων» πο γινε τ 1918, Θες διάλεξε τν ργάνωσι τς Σκοπις ς «τν γωγό» πο θ δίν στος Χριστιανος τν «λήθεια». «λήθεια» πο πρέπει ν πιστεύουν ο παδοί της, δν εναι κάτι σταθερό, λλ κάτι πο λλάζει νάλογα μ τ «νέο φς» πο δίνει Σκοπι μέσ τν ντύπων της. πειδ λοιπν τ τέλος εναι κοντά, ο παδο τς Σκοπις φείλουν ν κηρύττουν τι τ νομα το Θεο εναι εχωβ, κα τι θ «καταστρέψ» τος κακούς. Ατ τ κάνουν σ κάθε εκαιρία, γι ν σώσουν τος συνανθρώπους τους. Γιατ ν τ τέλος τος βρε ξω π τν ργάνωσι, (δηλαδ κοσμικούς), τότε θ τος σκοτώσ διος Θεός. σοι μως εναι στν ργάνωσι, θ πιζήσουν, κα θ καλοπερννε σ ναν πίγειο φθαρτ παράδεισο, χωρς ν πεθάνουν ποτέ. κε θ ναστηθον λοι ο πόλοιποι νεκρο πο προορίζονται γι τ γ. ξαίρεσι σ ατ τν «εδυλλιακ» εκόνα, ποτελον σοι στ τέλος τν 1000 τν βασιλείας, θ παναστατήσουν στν Θεό, κα θ φανιστον γι πάντα. 

Σκοπι χωρίζει τος πιστος σ δύο «τάξεις». Στος 144.000 πο θ πνε στν ορανό, κα στν μέτρητο «Πολ χλο» πο θ μείν στ γ. Τν Χριστ τν θεωρον «δημιούργημα» το Θεο, κα τν ταυτίζουν μ τν ρχάγγελο Μιχαήλ, κα δν τν νομάζουν κι ατόν: «Γιαχβ» πως ο Χριστιανοί. Τν Θε τν θεωρον ς κάτι μ σμα, πο δν εναι «πανταχο παρν», λλά πο ντιλαμβάνεται μ τν «γκέφαλό» του τ γεγονότα, μέσ μις πρόσωπης δύναμης, πο τν ταυτίζουν μ τ γιο Πνεμα, τ ποο ρνονται τι εναι πρόσωπο.

ρνονται κομα κα τν κατ χάριν θανασία τς ψυχς, κα γιατος θάνατος εναι πλήρης κμηδένισι. Ο δυστυχες παδο τς Σκοπις, προτιμον ν πεθάνουν γι ν μν κάνουν μετάγγισι αματος, γιατ παρερμηνεύουν τν «ποχ π αμα» τς γίας Γραφς, ποία στν πραγματικότητα μιλάει μόνο γι τ βρσι αματος. ν κα ο διοι ρνονται τ στράτευσι, Σκοπι εναι μέτοχος ταιριν πο συνεργάζονται μ τ Στρατ τν ΗΠΑ ν γνοί τν παδν τους. τσι κερδίζει κάθε χρόνο κατομμύρια δολάρια, πο μαζ μ τς εσφορς τν παδν της, τν κάνει μία π τς πλουσιότερες πιχειρήσεις. μοίως, ν ο παδοί της πιστεύουν τι ΟΗΕ εναι «τ θηρίο» τς ποκαλύψεως, ργάνωσι τς Σκοπις, γι κάποιο διάστημα σχετικ πρόσφατα, εχε γίνει μέλος του, ν γνοί τν παδν της.

Κάθε βδομάδα, ο παδοί της παρακολουθον τουλάχιστον 5 ρες κατήχησης, σ 3 διαφορετικς «συναθροίσεις», που διδάσκονται πιχειρηματολογία κα «μάρκετινγκ», πς ν μιλον κα ν πείθουν τος λλους. Σκοπιά, τος ντυπωσιάζει μ τ ψηλ κα πολυτελ της κτίρια, μ τ περσύγχρονα τυπογραφεα της, κα μ τς ξαιρετικς ποιότητας κτυπώσεις της. Προσπαθον πίσης ν ντυπωσιάσουν τος λλους, φα-νερώνοντας μία «βιτρίνα» θικς καθαρότητας γι τν ργάνωσί τους, καθς ποιον νακαλύψουν ν παραβιάζ τος κανόνες θικς, τν διώχνουν π τν ργάνωσι, μ λα τ πακόλουθα. Δν πάρχει οκτος, οτε νδιαφέρον γι τν διωγμένο. Ατό πο μετράει εναι καλ εκόνα τς ργάνωσης, γιατ τος παδούς της τος βλέπει ς ριθμούς, κα χι ς πρόσωπα. Γι ν τος κρατήσ, πεπεισμένους στ δόγματά της, ργάνωσι φροντίζει ν τος χ διαρκς πασχολημένους μ δικά της ντυπα, στε ν μν μπορον ν διαβάσουν διδασκαλίες λλων θρησκειν.


Περιληπτικ ναίρεσι μερικν κακοδοξιν τς Σκοπις  

ν κα τ θέματα εναι τεράστια, θ δώσουμε δ πλς μία δέα τν δογματικν σφαλμάτων τς Σκοπις.

Θες δν μπορε ν ζ μέσα στ σύμπαν, οτε ν περιορίζεται στ χρο κα στ χρόνο φο εναι Δημιουργς τους. Τ διο σχύει κα μ τν ησο Χριστό, φο «λα γιναν διατο, κα χωρς ατν δν γινε τίποτα π’ σα γιναν» (ωάν. α’ 3). Τ τι εναι υἱὸς το Θεο, δν σημαίνει τι εναι μικρότερος στ χρόνο, λλ κατ τν ατία. Γιατ ατία κα το Υο κα το γίου Πνεύματος εναι Πατήρ. Ο ναφορς πο δείχνουν τν Χριστ ν συμπεριφέρεται ς κατώτερος σ λλα ζητήματα, εναι πειδ μιλάει ς νθρωπος. ς Θες μως εναι σος σ λα κτς π τν ατία. Κα φυσικ δν εναι γγελος (βρ. α’ 5-8).

μοίως τ γιο Πνεμα δν εναι δύναμι, (ΒΚορ. ς’ 4-7), λλ Πρόσωπο (ωάν. ιδ’ 26. ις’ 13,14. ωμ. η’ 26,27 κλπ). σο γι τ νομα το Θεο, εναι «Γιαχβ» κα χι «εχωβ», κα σημαίνει: « ν», « Εναι». μως γι τος Χριστια-νούς, Χριστς επε τι πρέπει ν τν λέμε «Πατέρα», κα χι μ τ νομά του, πως κα τν νθρώπινο πατέρα μας τν ποκαλομε «πατέρα», κα χι μ τ νομά του.

Ο 144.000 δν εναι π’ λα τ θνη πως λέει Σκοπιά, λλ μία μάδα σραηλιτν πο θ πιστέψουν στν Χριστ λίγο πρν τν παρουσία το Χριστο (ποκ ζ’ 1-6 κλπ). «Πολς χλος», δν εναι πίγεια, λλ οράνια τάξι γίων, πως φαίνεται στν ποκά-λυψι ιθ’ 1 κλπ. Κα ο 144.000 κα «Πολς χλος», φο ς ψυχς θ νεβον στν οραν κατ τν θάνατό τους (ποκ. ς’ 9-11), θ λάβουν σώματα στν νάστασι, κα θ ζήσουν στ γ ς φθαρτοι νθρωποι (ποκ. κα’ 1-5 κλπ). γ κα πόλοιπη κτίσι, θ γίν πίσης τότε φθάρτη (ωμ. η’ 19-24 κλπ) καθς θ λλάξουν ο φυσικο νόμοι (ΒΠέτ. γ’ 10-13 κλπ). Στν δ νάστασι, θ ναστηθον λοι, κα χι μόνο λίγοι, πως λέει Σκοπι (ωάν. ε’ 28,29).

Τ 1914 δν γινε 2α Παρουσία, πειδ λέξη «Παρουσία» στν ποχ το Χριστο, δν εχε ννοιολογικ σημασίασταμαι παρν» στω κα όρατα), λλ ταν τεχνικς ρος πο δήλωνε τν ρχομ μφανς κα μ δόξα, νς ρχοντα (π.χ. νομίσματα μ τν πετειακ πιγραφή: «π παρουσί Τιβερίου» κλπ). πίσης, κόμα κα μερομηνία ατ εναι λάθος, γιατ πολογίζεται μ βάσι τν πτσι τς ερου-σαλήμ, πο κατ τ Σκοπιά γινε τ 607 π.Χ. ντιθέτως, ο στορικοί, ναφέρουν τι πτσι γινε τ 587 π.Χ. βάσει στορικν (λλ κα γιογραφικν) ποδείξεων. τσι καταῤῥίπτεται κα σχυρισμς τς Σκοπις τι τ 1918 γινε όρατα νάστασι τν γίων, (πίσης ατ καταῤῥίπτεται, κα π τ δάφιο ΑΘεσσαλονικες δ’ 16,17, πο δείχνει τι νάστασι τν γίων, θ γίν ταυτόχροναμα») μ τν ρπαγ τν ζώντων γίων). μοίως εναι παραποιημένα κα τ στατιστικ στοιχεα πο ναφέρει Σκοπιά, τι δθεν μετ τ 1914 εχαμε περισσότερη πενα, ἀῤῥώστιες, σεισμος κλπ. Μία ματι στν στορία, θ μς πείσ τι χειρότερος αἰῶνας ταν 14ος κα χι 20ος. Ατ φαίνεται λλωστε κα π τν αξησι το παγκοσμίου πληθυσμο, λόγ μικροτέρας θνησιμότητος. λλ οτε Χριστς νέφερε τι αξησι τν παθημάτων στν στορία θ ταν μεση γγύτητα το τέλους. ντιθέ-τως, επε: «ταν θ τ δετε ατά, μ ταραχθετε, γιατ λα ατ πρέπει ν γίνουν, λλ δν εναι κόμα τ τέλος» (Ματθ. κδ’ 6). Κα επε κόμα: «προσέξτε μ πλανηθετε. πειδ πολλο θ πον καιρς πλησίασε. Μ τος κολουθήσετε» (Λουκ. κα’ 8).

Τ φαινόμενο τς «Σκοπις» εναι πόῤῥοια τς πλανεμένης ρχς κα διδασκαλί-ας : «Sola Scriptura» πο θέλει τν γία Γραφ νεξάρτητη κα ποκεκομμένη π τ φυσικόν της περιβάλλον τν κκλησία, μ τν ποίαν τυγχάνει ρρηκτα συνδεδεμένη.

 

ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΑΙ τς ΑΙΡΕΣΕΩΣ τς «ΣΚΟΠΙΑΣ» κα τν «ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ»

  Κάρολος Τέηζ Ῥῶσσελ (Charles Taze Russell 1852-1916) ερύτερα γνωστς κα ς «Πάστορας Ῥῶσσελ» ταν μερικανς Εαγγελιστς π τ Πίτμσπουργκ τς Πενσυλβανίας. Δημιούργησε τ κίνημα τν «Σπουδαστν τς Γραφς» κα τ περιοδικό : « σκοπι τς Σιν κα Κρυξ τς το Χριστο Παρουσίας». Τ 1908 τ βιβλία του διεκδικοσαν τν 3η θέσι τν παγκοσμίων κδόσεων μετ τν γία Γραφ κα τ Κινέζικο λμανάκ. πηρεάστηκε πολ π τν Νέλσον Μπάρμπουρ μ τν ποο συνεργάσθηκε γι να διάστημα λλ στερα τν γκατέλειψε. Δν πίστευε στ δόγμα τς γίας Τριάδος. θεότης το Χριστο γκειτο στν θανασία πο λαβε π τν Θε ς νταμοιβ μετ τν μαρτυ-ρικό του θάνατο. Πίστευε τι Δευτέρα Παρουσία γινε τ 1874 μ όρατο τρόπο. πρξε π τος πρώτους εροκήρυκες πο προώθησαν τν βραϊκ «Σιωνισμ» λέγοντας τι χάρις το Θεο πανλθε στος βραίους τ 1879 κα δν ταν νάγκη ν σπασθον τν Χριστιανισμό. Πίστευε τι Μεγάλη πυραμίδα τς Γκίζας κτίσθηκε μ θεϊκ κατεύθυνσι γι τν διδασκαλία μας.

Νέλσον Μπάρμπουρ (Nelson H. Barbour 1824-1905) π τ μπρν τς Νέας όρκης. Σ λικία 15 τν ρχισε τν φοίτησί του στ Temple Hill Academy τς Μεθοδιστικς πισκοπελιανς κκλησίας, π’ που πεμακρύνθη νεκα τν προσωπικν του ντιλήψεων περ «πολύτου Προορισμο» κα «Παγκοσμίου Σωτηρίας» δεδομένου τι εχε μεγαλώσει σ να περιβάλλον Πρεσβυτεριανν. ξέδωσε τν φημερίδα «Κρυξ τς Πρωΐας» γι να διάστημα σ συνεργασία μ τν Ῥῶσσελ. Πίστευε τι ΒΠαρουσία γινε οράτως τ 1874 κα σ λίγο Χρι-στς θ μφανιζόταν γι ν κρίν τν κόσμο. ργότερα θ μεταφέρ ατ τ γεγονς γι τ 1896, που μως Χριστς θ πέστρεφε ρατς ατν τν φορά, λλ μετ κα τν καινούργια παγοήτευσι ρισε ς τελικ πλέον χρονολογία τ 1907, λλ δν πέζησε γι ν διαπιστώσ τι διεψεύσθη γι μία κόμα φορά. 

Δικαστς ούδερφορδ (Joseph Franklin Rutherford 1862-1942) ρχικ νας π τος πτ διευθυντς τς Σκοπις. Μετ τν θάνατο το Ῥῶσσελ, κατόρθωσε ν πικρατήσ κα ν διευθύν μόνος τν ργάνωσι αταρχικ θ νομάσ δ τ σύστημα διοικήσεώς του «θεοκρατία». Σ ατν φείλεται κα τ δεύτερο περιοδικ «Ξύπνα». Τ 1931 θ πιβάλλ τ νομα «Μάρτυρες το εχωβ» γι ν πομακρύν τος πιστούς του π τς διάφορες μάδες «Σπουδαστν τς Γραφς» πο εχαν παραμείνει πιστς στν Ῥῶσσελ. Πρε ποστάσεις π πολλς θέσεις το Ῥῶσσελ, πως π.χ. «Σιωνισμς» τν δ πυραμίδα τς Γκίζας τν θεωροσε κατασκευ το Σαταν. Συστηματοποίησε τν διάδοσι τς Σκοπις π πόρτα σ πόρτα ς ποχρεωτικ π’ λους τος πιστούς, ο ποοι φειλαν πίσης ν συμπληρώνουν δελτία μ τν πίδοσι κα τ ποτελέσματα το προσηλυτισμο πο σκοσαν. Κάθε βδομάδα φειλαν ν παρακολουθον μαθήματα πιχειρηματολογίας. Τ 1927 πέῤῥιψε τν ορτ τν Χριστουγέννων ς εδωλολατρική, τ δ 1936 κήρυξε τι Χριστς δν προσηλώθη πάνω σ ναν σταυρ λλ πάνω σ να δέντρο.

Νάθαν Κνρ (Nathan H. Knorr 1905-1977) μετ τν θάνατο το ούδερφορντ, ς ντιπρόεδρος τς Σκοπις, συνέστησε ν γίν διαίτερη προσευχ κα συλλογισμς στε εχωβ ν τος φωτίση ν κλέξουν τν κατάλληλο διάδοχό του, κα φαίνεται «εχωβς» τους τος φώτισε ν κλέξουν τν διο τν Κνόρ. Κνρ πίστευε τι «θεοκρατικ ργάνωσι» θ νδυναμοτο ν τ μέτρ που θ νδυναμοτο τ καθένα π τ μέλη της. τσι προέβη στν ναδιοργάνωσι το συστήματος που κάθε χώρα θ χωρίζετο σ ζνες κα σ κάθε ζώνη θ λειτουργοσαν εκοσι κοινότητες στς ποες κα θ γινόντουσαν ο συναθροίσεις. Σ κάθε ζώνη πρχε νας πηρέτης πιφορτισμένος μ τ καθκον ν πισκέπτεται κ περιτροπς λες τς κοινότητες. ταν να σύστημα πο πέτρεπε ναν καλύτερο λεγχο παγκοσμίως. γεσία το Κνρ συμπίπτει μ τν ΒΠαγκόσμιο Πόλεμο πργμα πο δημιουργοσε στος πιστούς του τ συναίσθημα τι πλησιάζουν πρς τν «ρμαγεδνα».

 

Νομικ ταιρεία «Σκοπι» εναι να σύνολο σωματεί-ων τν «Μαρτύρων το εχωβ» πο χρησιμοποιονται γι τν κυριότητα τν περιουσιακν στοιχείων πο σχετίζο-νται μ τς θρησκευτικές τους δραστηριότητες, γι τν κδοσι κα κυκλοφορία τν ντύπων τους, γι τ νομικ κπροσώπησι κα περάσπισί τους νώπιον τν ρχν κα γι ποιαδήποτε λλα ζητήματα κα δραστηριότητές πο παιτον ννομη νομικ πόστασι. Στν διπλαν φωτο-γραφία βλέπουμε τ κεντρικ γραφεα στ Μπρούκλιν τς Νέας όρκης. Ο εκτήριοι οκοι των δν νομάζονται «ναο» «κκλησίες» λλ «Αθουσες Βασιλείας» (Kingdom Hall) καθπόδειξιν το ούδερφορδ τ 1935.

 

Πηγ : Ο.Ο.Δ.Ε. http://www.oodegr.com/paratir/mti.htm Date of access : 9.3.2014

Διασκευή-πιμέλεια : Βασίλειος Μ. Σακκς - Λευκωσία, Μάρτιος 2014

Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...