Ασκήσεις πεζικού στη Μικρά Ασία

Ομάδα οπλιτών φωτογραφίζεται κατά τη διάρκεια άσκησης στο Μικρασιατικό έδαφος.



Πέρα από τις ατελείωτες επιχειρήσεις που διεξήχθησαν μεταξύ 1919-1922 έλαβαν χώρα και εκτεταμένες ασκήσεις...

Άλκηστης του Ευριπίδη, Ραδιοφωνικό θέατρο

Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος:

Η αποψινή θεατρική πρόταση  αφορά την παράσταση του Ευριπίδη Άλκηστη.



 Αποτελεί το αρχαιότερο σωζόμενο έργο του μεγάλου εκπροσώπου του Αθηναϊκού Διαφωτισμού, το οποίο παρουσιάστηκε το 438 π.Χ.

 Το έργο πιθανότατα να προορίζονταν για Σατυρικό δράμα γεγονός το οποίο μαρτυρά ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε από την συνύπαρξη κωμικών και τραγικών στοιχείων. Η ειδολογική κατάταξη του έργου πραγματοποιείται με δυσκολία.



Το έργο:

Ο θεός Απόλλων (την εικόνα του οποίου στο έργο μπορεί να απολαύσει κανείς ειδικά στο ζωντανό θέατρο, βλέποντας τον να παίζει τη λύρα ομοιάζοντας με τον Ορφέα περιστοιχισμένος από άγρια θηρία του δάσους) τιμωρημένος από τον Δία θα υπηρετήσει ως θνητός τον βασιλιά των Φερών Αδμητο. Η ευγενική και φιλόξενη συμπεριφορά του Αδμήτου απέναντι στο θεό θα έχει ως συνέπεια να του δώσει την ευκαιρία (ο Απόλλων) να ξεφύγει τον πρόωρο θάνατο που του επιφύλασσαν οι Μοίρες αρκεί να έβρισκε κάποιον να πάει στον Άδη αντί γι' αυτόν. Η  σύζυγος του Άλκηστη θα αποφασίσει να θυσιαστεί καθώς οι γονείς του Άδμητου θα αρνηθούν να πάρουν τη θέση του.

Στο τέταρτο μέρος του έργου λαμβάνει χώρα ο αγώνας λόγου μεταξύ Φέρη και Άδμητου καθώς ο Φέρης (πατέρας του Άδμητου) κατηγορεί τον Άδμυτο ως υπαίτιο του θανάτου της Άλκηστης και στη συνέχεια ο Άδμητος τον διώχνει κατηγορώντας τον με τη σειρά του γιατί δεν πήρε τη θέση της Άλκηστης.Η Άλκηστη αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και γενναιότητα το θάνατο. Ο Ηρακλής (που γλεντάει στο σπίτι του Άδμητου τρώγοντας και πίνοντας χωρίς να γνωρίζει τι διαδραματίζεται) ως από μηχανής θεός θα δώσει τη λύση κατεβαίνοντας στον Άδη και επιστρέφοντας με την Άλκηστη.

Ένα πέπλο καλύπτει την κεφαλή της Άλκηστης μετά την επιστροφή της από τον Άδη, ενώ παραμένει βουβή μετά την αποκάλυψη της καθότι θα πρέπει να εξαγνιστεί επειδή κατέβηκε στον κόσμο των νεκρών. Πλήθος παρεξηγήσεων λαμβάνει χώρα στο τελευταίο μέρος του έργου όπως συμβαίνει σε όλες τις κωμωδίες.




Ερωτηματικά προκαλεί η υπερβολική διάθεση του Άδμητου για να παράξει φιλοξενία στον Ηρακλή δεδομένης της κατάστασης όπως επισημαίνει ο κορυφαίος του χορού. Τελικά ο Άδμητος καλύπτεται από τον Απόλλωνα.


Τέλος το έργο σαφώς υπόκειται σε σοφιστική επίδραση και πανανθρώπινα ερωτήματα του τύπου: τι αξίζει περισσότερο να ζήσει κανείς ή να πεθάνει, και εάν μπορεί να ανατραπεί η πραγματικότητα του θανάτου χωρίς συνέπειες.


Η φωνή του ηθοποιού Γιάννη Αργύρη που υποδύεται τον Ηρακλή θα ξεχωρίσει…




Το έργο μπορείτε να το ακούσετε εδώ:

                                      http://isobitis.com/theatro1/?p=3282




Παύλος Παπαδόπουλος, Πτυχιούχος Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ανώτερος Δημόσιος Υπάλληλος

Με λίγα λόγια...

«Η αγάπ η υπομένει, η αγάπη νοσταλγεί. Δεν φθονεί, ούτε και κραυγάζει, δεν μεγαλοπιάνεται. Δεν είναι αδιάκριτη ούτε και βαδίζει μόνη της. Δεν θυμώνει και δεν θυμάται λάθη. Η αγάπη δεν λάμπει μες την αλήθεια. Πάντα προστατεύει, πάντα εμπιστεύεται, πάντα ελπίζει, πάντα επιμένει, πάντα υπομένει.»



Μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου

Στο δρόμο μεταξύ Σιδηροκάστρου κ Αχλαδοχωρίου μπορεί κανείς να κάνει μια μικρή στάση και να απολαύσει το εξαιρετικό τοπίο.




Δάσος με ψηλά δέντρα και ρυάκι...


Μόνο αυτά;;;

Πλούσιος εργοστασιάρχης ο Παπαγιαννόπουλος ζητά από τον κλητήρα του να παραγγείλει φαγητό ώστε να τσιμπήσει λίγο... Καθώς δεν έχει όρεξη όπως λέει...
Προσέξτε ότι όταν ο Κέδρακας ρωτάει"μόνο αυτά;" Κάνει πίσω γιατί φοβάται την αντίδραση του Παπαγιαννόπουλου!!



Από την ταινία "Ο Αχόρταγος"

Με λίγα λόγια...


  • Για να δεις τον κόσμο σε κόκκο άμμου και τον παράδεισο σε αγριολούλουδο, 
  • κράτα το άπειρο στη χούφτα σου και την αιωνιότητα σε μια ώρα.
  • Γράφω το όνομα σου με αστερόσκονη, σ’ ένα σύμπαν που δεν είδε άλλος κανείς εκτός από εσένα – στην καρδιά μου.
  • Δεν ανησυχώ που δεν ξέρω κολύμπι, γιατί ο έρωτάς σου είναι σωσίβιο για μεγάλα κύματα.
  • Δεν μετρώ τις στιγμές τις απουσίας σου, γιατί το ρολόι της καρδιάς μου σταμάτησε για πάντα για σένα.


  • Η Σιωπή...

    Περί τριών πραγμάτων μη βιάζεσαι να μιλάς:
    Περί του Θεού - μέχρι να στεραιώσεις την πίστη σου σ` Αυτόν.  Περί της αμαρτίας του άλλου - μέχρι να θυμηθείς τη δική σου και περί της επόμενης ημέρας- μέχρι την Αυγή της.

    Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς.


    Με λίγα λόγια...

    «Η αγάπη είναι σαν το πόλεμο, είναι εύκολο να ξεσπάσει και δύσκολο να τελειώσει»



    ΣΤΑΡΤΣΟΒΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ,ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΌ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ (πλούσιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό)

    Σχετικά κοντά στα ελληνικά σύνορα βρίσκεται το χωριό Στάρτσοβο εντός του βουλγάρικου εδάφους.


    Πλάνα πριν την είσοδο στο χωριό...





     Το χωριό κατοικούνταν από σλαβόφωνους Έλληνες στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι Έλληνες αποχώρησαν από το Στάρτσοβο στην πλειονότητα τους μετά τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913.

    Οι Σταρτσοβίτες, αφού έκαψαν τα νεκροταφεία, τα σπίτια και όλα τα αρχεία του χωριού,
    άφησαν μόνο την εκκλησία του Αγίου Μηνά, εγκατέλειψαν με δάκρυα στα μάτια το
    μικρό χωριό τους και κατηφόρισαν για την Πατρίδα

    μέσα στο χωριό και κοντά στο Ναό...





    Έξω από το Ναό...




    Μέσα στο Ναό...
















    Η θέρμανση του Ναού...

    Το αντίγραφο της εικόνας που μεταφέρθηκε στην Ελλάδα
    Η θαυματουργή εικόνα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα βρίσκεται στο Νέο Πετρίτσι


    Οι ελληνικές επιγραφές σε όλα τα σημεία του Ναού μαρτυρούν τον ελληνικό χαρακτήρα του.



    Ένα από τα ελάχιστα κτίσματα που διασώθηκαν ήταν η εκκλησία του χωριού, ο Άγιος Μηνάς.

    Ο Άγιος Μηνάς με τα θαύματά τους στήριξε το φρόνημα των προγόνων μας και τους
    βοήθησε να διατηρήσουν τα εδάφη τους στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού
    Αγώνα.

    Οι δρόμοι του χωριού είναι άθλιοι, αποτελλούν χαρακτηριστικό δείγμα των βουλγάρικων υποδομών... ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΥΨΩΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΤΩΝ!


    Τέλος αλγεινή εντύπωση προκαλεί η χρήση μίας μικρής κάμαρας, η οποία βρίσκεται δίπλα ακριβώς από την κεντρική είσοδο ως κατοικία από τον υπεύθυνο του ναού...

    Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

     Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...