Έλληνες ιερείς στη Βουλγαρία

Οι Έλληνες ιερείς δεινοπάθησαν κατά την παραμονή τους και την άσκηση των καθηκόντων τους στη Βουλγαρία μετά το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Ενδεικτικές είναι οι κάτωθι μαρτυρίες:




Σύμφωνα με τον Τσορμπατζόγλου ορισμένοι έλληνες ιερείς εξακολουθούσαν να παραμένουν σε κάποια απομακρυσμένα χωριά και να λειτουργούν στη μητρική τους γλώσσα. Η υποχρεωτική όμως μνημόνευση του βούλγαρου Έξαρχου τους καθιστούσε αυτομάτως σχισματικούς, σύμφωνα με το Κανονικό Δίκαιο της εκκλησίας.

"μας απηγόρευσαν την εκτέλεσιν των θρησκευτικών μας καθηκόντων, μας απηγόρευσαν την εκμάθησιν της γλώσσης μας, εξώρισαν τους ιερείς και διδασκάλους μας, απηγόρευσαν την είσοδον παντός ελληνικού βιβλίου, πάσης ελληνικής εφημερίδος, μας απηγόρευσαν ακόμη και να μιλώμεν την γλώσσα μας. Διαταγή του φρουράρχου Βάρνης Έντσεφ εκδοθείσα κατά το 1917 απηγόρευσε την χρήσιν της ελληνικής γλώσσης. Αι εις διάφορα γραφεία και καταστήματα ενηρτημέναι πινακίδες ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΒΟΥΛΓΑΡΙΣΤΙ αίτινες ακόμη και σώζονται, μαρτυρούσι κατά πόσον η Βάρνα είναι βουλγαρική πόλις,"
σημείωναν οι Έλληνες της Βάρνας σε υπόμνημά τους προς τον αρχηγό της ελληνικής στρατιωτικής αποστολής στη Σόφια τον Ιανουάριο του 1919, ενώ μια δεκαετία αργότερα ο έλληνας πρόξενος στη Φιλιππούπολη έγραφε ότι
 «..οι μέχρι 30 έτους δυσχεραίνουσι εις την χρήσιν της ελληνικής αγνοούντες γραφήν και ανάγνωσιν ως εκπαιδευθέντες εν βουλγαρικοίς σχολείοις..».

 Στην περιφέρεια της Φιλιππούπολης όσοι είχαν απομείνει «βουλγαρίζουσι δια λόγους ανάγκης και συμφέροντος, άλλοι δε διστάζουσι την μητρικήν των γλώσσαν να λαλώσι τρομοκρατηθέντες και προσποιούνται τον Βούλγαρον, άλλοι δε αναφανδόν διακηρύττουσι ότι είναι Βούλγαροι..».

Πρόκειται για μια ακόμη μαρτυρία η οποία καταδεικνύει το γεγονός ότι εκβουλγαρίστηκαν μαζικά Έλληνες στη Βουλγαρία.

Ελληνίδες εορτάζουν την κατοχή της Σμύρνης.

Με αρχαιοελληνική αμφίεση μία ομάδα Ελληνίδων Γυναικών θα συμμετάσχει σε εορτή του Ελληνικού στρατού σχετική με την κατοχή της Σμύρνης.



Συντεταγμένα, με καμάρι και έχοντας τη Σημαία ανά χείρας εορτάζουν τον καθαρό αέρα που αναπνέουν...

Με λίγα λόγια...



Τα χείλη σου αγάπη μου 
και η φλογερή ματιά σου, 
μ’ έκαναν να σ’ ερωτευτώ
 και να βρεθώ κοντά σου.


Μαθήματα καράτε-Θου Βου

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι επίδοξοι πράκτορες δοκιμάζονται στο Καράτε! Ο Θου Βου πρωτοστατεί...


Από την ταινία: "Βοήθεια! φανερός πράκτορ Θου Βου". 1967

Τα αίτια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου





Τα αίτια του Β Π.Π.

Τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου θα πρέπει να αναζητηθούν κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων, κατά την περίοδο δηλαδή που ονομάστηκε ως Μεσοπόλεμος. Κάνοντας χρήση κανείς της θουκιδίδειας μεθόδου προσέγγισης των ιστορικών γεγονότων και ειδικά του δίπολου αιτίας- αποτελέσματος μπορεί να εξάγει ορισμένα ασφαλή επί του θέματος συμπεράσματα.

Οι δυσβάσταχτες πολεμικές αποζημιώσεις που επιβλήθηκαν στη Γερμανία μετά το τέλος του επονομαζόμενου ’’Μεγάλου πολέμου’’ και στις υπόλοιπες Κεντρικές δυνάμεις από τις νικήτριες δυνάμεις της ‘’Εγκάρδιας Συνεννόησης’’ δημιούργησαν εξαρχής αρνητικές προϋποθέσεις για τη γερμανική οικονομία για ανάπτυξη ή έστω ομαλή λειτουργία. Η προσπάθεια του γερμανικού πολιτικού συστήματος να πραγματοποιήσει την πολιτειακή μετάβαση από την απολυταρχία του Κάιζερ στην αστικού και ταυτόχρονα δυτικού τύπου δημοκρατία της Βαϊμάρης υπονομεύθηκε εξαρχής από το τεράστιο χρέος λόγω των αποζημιώσεων

Η οικονομική κρίση του 1929 εξαιτίας του ‘’Κραχ’’ και η επιδείνωση των ήδη αδύναμων θεμελίων της οικονομίας στη Γερμανία θα έχει και ισχυρό κοινωνικό αντίκτυπο καθότι θα αυξηθεί ενδημικά η ανεργία με τελικό αντίκτυπο την πολιτική υπονόμευση (κατάρρευση αστικών κομμάτων, άνοδος κομμουνισμού, ναζισμού κλπ). Οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες οι οποίες θα επικρατήσουν μετά το 1929 θα αποτελέσουν και την ‘’πιο αληθινή αιτία’’ της γιγάντωσης του εθνικοσοσιαλισμού τη δεκαετία του 30’ και τελικά της έκρηξης του Β’ Π.Π. Όπως θα παρατηρούσε και ο μεγάλος Αθηναίος ιστορικός ευρισκόμενος στη θέση του σημερινού ιστορικού.
Η συνθήκη των Βερσαλιών θα αποσπούσε τεράστια ιστορικά εδάφη στα οποία κατοικούσαν πλειοψηφούντες γερμανικοί πληθυσμοί. Έξω δηλαδή από το νέο γερμανικό κράτος θα μείνουν παραδοσιακές γερμανικές περιοχές ( Ντάντσιχ στην Πολωνία, Σουδητία στην Τσεχοσλοβακία, Αλσατία και Λορένη στη Γαλλία κλπ).
Η άνοδος του Κομμουνισμού μέσω της ολοένα και αυξανόμενης δύναμης του κομμουνιστικού κόμματος και ειδικά σε εκλογική δύναμη σε συνδυασμό με το προηγούμενο της εξέγερσης των Σπαρτακιστών θα επιταχύνει τις εξελίξεις όσον αφορά τη στροφή προς το εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα που θα θεωρηθεί ως το καταλληλότερο αντίβαρο για την αντιμετώπιση του κομμουνιστικού κινδύνου. Η ευημερούσα τέλος εβραϊκή κοινότητα στη Γερμανία η οποία και θα αποτελέσει τελικά το βασικό θέμα μετέπειτα της ρητορικής των εθνικοσοσιαλιστών,  και ο τομέας παραγωγής της ευημερίας της (ο τριτογενής κατά βάση),θα είναι ένα ακόμη σημαντικό αίτιο καθώς η συγκεκριμένη ρητορική θα βρει τελικά σημαντική απήχηση στο αίσθημα του κοινού Γερμανού ο οποίος με ευκολία θα θεωρήσει τους Εβραίους σημαντικότερη αιτία του κακού.
Συνοψίζοντας εκτιμούμε ότι οι αιτίες που αναπτύχθηκαν ήταν οι βασικότερες από οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής άποψη και οδήγησαν στην αιματοχυσία 50 εκ. Ανθρώπων κατά τον  Β’ Π.Π. Η χρήση της θουκιδίδειας μεθόδου αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο διαχρονικά όσον αφορά την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων.

Η απίθανη περίπτωση του Αριστόδουλου Τρίκουρα, του Μάριου Βαλέρη. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Διαδρομή θα συνεχίσει την παρουσίαση των έργων ραδιοφωνικού θεάτρου την παρουσίαση του έργου του συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Μάριου Βαλέρη με το αυτοτελές επεισόδιο με τίτλο: "Η απίθανη περίπτωση του Αριστόδουλου Τρίκουρα"



Γόνος εύπορης οικογένειας ο Αριστόδουλος Τρίκουρας, βρίσκει αλαφιασμένος τον ντεντέκτιβ Γαλάτη και τον ενημερώνει ότι πρόσφατα πληροφορήθηκε ότι ... Την Κυριακή πρόκειται να παντρευτεί..! Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν η υποψήφια νύφη βρίσκεται νεκρή...

Καλή ακρόαση...

Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Ναταλία Δεδουσοπούλου:






Τα τέσσερα μέσα που μας εξασφαλίζουν την ειρήνη

ΤΑ ΤΈΣΣΕΡΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ




Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ.

-ΘΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΩ, παιδί μου το δρόμο της ειρήνης και της αλήθειας.

-Δείξε μου τον Κύριε.Μου είναι ευχάριστο πολύ να σε ακούω.

-Το πρώτο μέσο, παιδί μου, είναι να κάνεις μάλλον το θέλημα των άλλων παρά το δικό σου.

-Δεύτερο να θέλεις να έχεις δικά σου, λίγα και όχι πολλά πράγματα.

-Τρίτο να επιδιώκεις ταπεινή μάλλον παρά υψηλή θέση.

-Τέταρτο να εύχεσαι πάντοτε και να παρακαλείς, να γίνεται δια σου το θέλημα του Θεού.

Εκείνος που τα εφαρμόσει αυτά, κατακτά την ειρήνη και την ανάπαυση.



              Κεφάλαιο ΚΓ'

     " Η Μίμησις του Χριστού"

          ΚΕΜΠΗΣΙΟΥ ΘΩΜΑ

Γιατί επιλέχθηκε ο Τεύκρος από τον Ευριπίδη, ώστε αυτός να πληροφορήσει την Ελένη για την την τύχη του συζύγου της;

Ο Ευριπίδης όπως είδαμε στην εκτεταμένη ανάλυση της 24-08-2019 του έργου "Ελένη"  (https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019/08/blog-post_70.html) χρησιμοποίησε τον Τεύκρο τον γιο του Τελαμώνα από τη Σαλαμίνα προκειμένου να την πληροφορήσει για την τύχη του συζύγου της καθώς επίσης και για τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα, εμπλουτίζοντας μ' αυτόν τον τρόπο το μύθο του Στησίχορου Παλινωδία.



Αυτό συνέβη για δύο λόγους:

Αφενός μεν επειδή ο Τεύκρος όχι μόνο έζησε τη φρίκη του πολέμου στην Τροία, αλλά επέστρεψε
 στην Ελλάδα, επομένως μπορεί να πληροφορήσει την Ελένη για τους δύο τόπους (σημαντική συμβολή στην οικονομία του έργου). Αφετέρου δε η περιπέτειά του παρουσιάζει κοινά σημεία με την Ελένη ή το Μενέλαο. Όπως η Ελένη έτσι και ο Τεύκρος είναι μισητός. Όπως η Ελένη, έτσι κι ο ίδιος υφίσταται μια άδικη εξορία. Όπως αυτή, επιθυμεί κι αυτός να συμβουλευτεί τη Θεονόη.

Υπενθυμίζεται ότι ο Τεύκρος ήταν αδερφός του Αίαντα του Τελαμώνιου που αυτοκτόνησε επειδή δεν του αποδόθηκαν τα όπλα του Αχιλλέα (αδίκως) μετά το θάνατο του τελευταίου. Ο πατέρας του τον εξόρισε επειδή δεν πήρε εκδίκηση για το θάνατο του αδερφού του...

Πηγή: Ιωάννα Συγγούνα

Η κατάντια ενός φτωχού χωρικού. Παραδοσιακό παραμύθι από την Σερβία – Απόδοση: Χρήστος Τσίρκας.

  Σ’ ένα απομονωμένο χωριό μιας μικρής πολιτείας, ζούσε μονάχος του ένας φτωχός χωρικός. Έτρωγε από αυτά που φύτευε στον μικρό του κήπο κι α...