Άγιος Παΐσιος περί προσευχης.
Θα κάνουμε πνευματικό συνεργείο προσευχής. Αν θα γίνεται προσευχή με πόνο, ξέρετε τί δύναμη θα έχη;
Θα προσεύχεσθε για τα προβλήματα του κόσμου και όσοι άνθρωποι ζητούν εκείνη την ώρα βοήθεια από τον Θεό και βρίσκονται στην ίδια συχνότητα, θα δέχωνται την βοήθειά Του.
Εγώ αισθάνομαι τις ψυχές που προσεύχονται· σαν κύματα-κύματα δυνάμεως νιώθω την προσευχή τους. Πολλές φορές καταλαβαίνω και ποιά ώρα έκανε προσευχή ένας άρρωστος και βοηθήθηκε…
Όταν γίνεται προσευχή με πόνο, ακόμη και άγνωστοι άνθρωποι το πληροφορούνται.
Αγιος Παϊσιος
Ο Θεός Διόνυσος, σκίτσο του Γιαννάκη Παπαδοπούλου
Ο Νουμερίστας, του Τζον Όσμπουρν. Ραδιοφωνικό θέατρο.
Το έργο εξελίσσεται στο σπίτι των Ράις εκτός από λίγες στιγμές που μεταφέρεται στο μιουζικ χωλ, ενώ παράλληλα τρέχουν τα γεγονότα του πολέμου του Σουέζ...
Η υπόθεση:
Μία οικογένεια αποτυχημένων ανθρώπων: ο παππούς, ένα παλιός θεατρίνος του μιούζικ χολ, ο γιος του Άρτσι, ένας νουμερίστας των μιούζικ χολ, η γυναίκα του Φοίβη, υστερική, κομπλεξική. Ο Άρτσι έχει τρία παιδιά: την Τζιν που σπουδάζει στο Λονδίνο, τον Φρανκ έναν πρώην «επαναστάτη», αηδιασμένο που παίζει πιάνο σ’ ένα κέντρο, απλώς για να ζήσει, και τον μικρότερο Μίκι που δεν τον βλέπουμε στο έργο. Ήταν το «καλό παδί» του σπιτιού, που δεν έλεγε όχι. Τώρα βρίσκεται στην Αίγυπτο, στρατιώτης, στον πόλεμο για να κρατήσει η Αγγλία τη διώρυγα του Σουέζ. Η εποχή που διαδραματίζεται το έργο είναι ακριβώς η εποχή που η Αγγλία έχασε τη μάχη για το Σουέζ, γεγονός που είχε τρομακτικό αντίκτυπο στη συνείδηση των Εγγλέζων.
Η κακή είδηση δε θα αργήσει να έρθει...
Λίγα ακόμη στοιχεία για το έργο...
Ένας από τους σημαντικότερους δραματουργούς του 20ού αιώνα, ο Άγγλος Τζον Όσμπορν (John Osborne), λογοτεχνικός εκπρόσωπος των επαναστατημένων νέων της εποχής του (μετά το περίφημο έργο του «Οργισμένα νιάτα»), γράφει το 1957 (παραγγελία του περίφημου ηθοποιού Λόρενς Ολίβιε), το τρίπρακτο θεατρικό «The Entertainer» (Ο νουμερίστας του μιούζικ χoλ), μ’ έναν οργισμένο… μεσήλικα!
Παίζουν: Ζώρας Τσάπελης, Τάνια Σαββοπούλου, Τιτίκα Νικηφοράκη, Δημήτρης Χορν, Νίκος Παπαναστασίου, Θεόδωρος Κατσαδράμης, Νόρα Δεμπονέρα, Μιχάλης Αθανασόπουλος.
Μετάφραση-διασκευή-ραδιοσκηνοθεσία: Μηνάς Χρηστίδης.
Μουσική σύνθεση: Μίμης Πλέσσας.
Επιμέλεια ήχων: Στέλιος Γιαννακόπουλος.
Ρύθμιση ήχου: Ανδρέας Λάμπρου.
Επιμέλεια εκπομπής: Μάρα Καλούδη.
Η ηχογράφηση έγινε το μακρυνό 1960...
Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Ισοβίτης:
Πηγή: ΕΡΤ
Όταν ο Λευτέρης Σουμποντιτς έβαζε 7 τρίποντα σε ένα ημίχρονο στον ΠΑΟΚ!
3 Μαΐου 1989, ο Άρης αντιμετωπίζει τον ΠΑΟΚ σε ματς φωτιά.
Ο Σουμποντιτς εκτελεί τον ΠΑΟΚ!!
Λίγα λόγια για την Αθηναϊκή Επιθεώρηση
Η αθηναϊκή επιθεώρηση γεννήθηκε το καλοκαίρι του 1894, όταν το ελληνικό κωμειδύλλιο διασταυρώθηκε ξαφνικά με ένα δείγμα του ευρωπαϊκού μουσικού θεάτρου της εποχής, την ισπανική ζαρζουέλα «Γκραν Βία».
Οι πρώτες επιθεωρήσεις βρίσκονταν, κάτω από την επίδραση του κωμειδύλλιου και αποτελούσαν κατά ένα τρόπο φυσική συνέχεια και προέκτασή του, παρόλο που στην αρχή προβλήθηκαν σαν εναλλακτική λύση στο ξεπερασμένο αυτό είδος. Εκείνο που έκανε την επιθεώρηση να ξεχωρίσει αμέσως στο ξεκίνημά της από το κωμειδύλλιο ήταν η διαμετρικά αντίθετη προοπτική της – το διαφορετικό της φρόνημα και ο διαφορετικός ιδεολογικός προσανατολισμός της.
Σε σύγκριση με τις ψυχρές καθαρευουσιάνικες τραγωδίες, το μουσικό θέατρο καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού σαν ένα προοδευτικό είδος τέχνης και η αποκλειστική τον καιρό εκείνο ταύτισή του με την εξελιγμένη ευρωπαϊκή καλλιτεχνική κίνηση ενίσχυε αυτή την εντύπωση.
Το μουσικό θέατρο ήταν «ευρωπαϊκό» με όλη τη σημασία που έδινε στο επίθετο η ελληνική ηγετική τάξη των χρόνων εκείνων. Ερχόταν από τα μεγάλα αστικά κέντρα της αναπτυγμένης Ευρώπης και έφερνε μαζί του την ατμόσφαιρα του πολιτισμού τους. Η μουσική του δεν είχε σχέση με την ανεπιθύμητη «βαλκανική» και «οθωμανική» μουσική παράδοση του τόπου, αλλά με την αίγλη της ευρωπαϊκής προέλευσής της και με τη γοητεία της συγκινησιακής ορμής της.
Από το 1905 η επιθεώρηση έχει μια συνεχή παρουσία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 20. Με το θίασο του Ευάγγελου Παντόπουλου αρχικά και με την καθιέρωση των ετήσιων επιθεωρήσεων από το 1907 και μετά, όπως Τα Παναθήναια, η επιθεώρηση κυριάρχησε.
Έφερε στη θεατρική ζωή του τόπου μια καινούργια οπτική γωνία. Ο Αθηναίος θεατής αντικρίζει τα πράγματα σταθερά από τη σκοπιά της πόλης και θα τα κρίνει με τη νοοτροπία της πόλης –με βάση τις αξίες, τα ιδανικά και τις προκαταλήψεις μιας νέας αστικής συνείδησης. Δεν είναι τυχαίο, ούτε χωρίς σημασία, που η επιθεώρηση χαρακτηρίστηκε από τηνπρώτη στιγμή "αθηναϊκή"
Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.
Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...
-
Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...
-
Για τα οικονομικά της Μακεδονίας δεν υπάρχουν πολλές ιστορικές πηγές παρά μόνο κάποιες φορολογικές. Κυριότερη πηγή αποτελούν τα αρκετά νομ...
-
Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος. Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας και χρόνια πολλά! Απόψε θα σας παρουσιάσω μία χριστουγεννιάτικη παράσταση, εμπν...