Το τρένο του μυστηρίου, του Χάροντ Ρίλτλεϊ. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Διαδρομή αυτό το Σάββατο θα σας αποκλείσει σε έναν απομακρυσμένο σιδηροδρομικό σταθμό και θα σας φέρει κοντά στον κόσμο τον φαντασμάτων...



Η υπόθεση του έργου:

Εξι άνθρωποι αναγκάζονται να περάσουν το βράδυ τους σ' ένα σιδηροδρομικό σταθμό. Ο σταθμάρχης τούς
συμβουλεύει να φύγουν, γιατί, σύμφωνα με το θρύλο, πριν πολλά χρόνια ένα τρένο χάθηκε σε ένα δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε έξι
άτομα, το "φάντασμα" του τρένου περνά καμιά φορά τα βράδια κι όποιος το αντικρίσει πεθαίνει...

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ν. Χατζίσκος, Κλειώ Σκουλούδη, Βίλμα Κύρου, Γ. Πλούτης, Σ. Ληναίος*
Ρασιοσκηνοθεσία: Μήτσου Λυγίζου
Διάρκεια:1 ώρα και 25 λεπτά

Ο Ρίντλεϊ δοκιμάζει τα νεύρα του ακροατή, ενώ ταυτόχρονα τεστάρει και τον ορθολογισμό του.

Εγρήγορση, ένταση και ανατριχίλα, είναι οι αντιδράσεις που προκαλούνται στον ακροατή!

Η παράσταση προσπαθεί να μας πείσει, με επιτυχία, ότι υπάρχουν φαντάσματα...

Ο ακροατής φτάνει στα όρια της τρέλας και αποζητεί τη λύτρωση...

Η ηχογράφηση έγινε το 1960 για την εκπομπή: Το θέατρο της Τετάρτης

Ο ΧΑΤΖΊΣΚΟΣ

Η μεταφόρτοση πραγματοποίθηκε από το κανάλι του youtube glob tv και δεν ενδείκνυται για μεταμεσονύχτια παρακολούθηση...


Πηγές:
Ριζοσπάστης και greekradiotheater

Η Αντιβενιζελική εφημερίδα ΣΚΡΙΠ χαιρετίζει την επικείμενη άφιξη του Βασιλιά Κωνσταντίνου σε πρωτοσέλιδο της την ημέρα του δημοψηφίσματος της 22-11-1920.

Την 22 Νοεμβρίου του 1920 διεξήχθει με πρωτοβουλία της νεοεκλεγείσας Αντιβενιζελικής κυβερνητικής παράταξης της Ηνωμένης Αντιπολίτευσης το δημοψήφισμα σχετικά με την επιστροφή του εξόριστου από τη βενιζελική κυβέρνηση βασιλιά Κωνσταντίνου.
Η εφημερίδα ΣΚΡΙΠ προεξοφλώντας ουσιαστικά την επιτυχή για το βασιλιά έκβαση του δημοψηφίσματος συνέτασσε άρθρα με πανηγυρικό χαρακτήρα...



Όπως μας πληροφορεί ο Ευάνθης Χατζηβασιλείου:
Στις 22 Νοεμβρίου 1920, ημέρα του δημοψηφίσματος για την επάνοδο του βασιλιά Κωνσταντίνου, η κορυφαία αντιβενιζελική εφημερίδα «Σκριπ» δημοσίευε στο πρωτοσέλιδό της φωτογραφία του και ολοσέλιδο άρθρο,χαρακτηριστικό της δύναμης των συναισθημάτων που προκαλούσε το μεγάλο αντιβενιζελικό σύμβολο.

«Η Μεγαλειότης ενός ελευθέρου λαού προσκαλεί τον βασιλέα Κωνσταντίνον εις τον Θρόνον», δήλωνε ο τίτλος.Το όνομα του βασιλιά, γραμμένο στο άρθρο πέντε φορές με κεφαλαία πλάγια γράμματα, πλαισίωνε τη φωτογραφία: «Τα βουνά της Ηπείρου, αι Μακεδονικαί πεδιάδες αντήχησαν από τον παιάνα της Νίκης και ο παιάν αυτός ήτο εν όνομα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ». 
Η εικόνα του στρατηλάτη που έμπαινε έφιππος στη Θεσσαλονίκη και στα Ιωάννινα μπορούσε να κάνει τον μέσο άνθρωπο του 1920 να αναλυθεί σε δάκρυα.
Κατόπιν ερχόταν η μνήμη των περιπετειών του βασιλιά μετά την αγγλογαλλική παρέμβαση εναντίον του το 1916-17:
«Και μίαν ημέραν κατά την οποίαν ετέλει την μνήμην της θυσίας ενός άλλου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ [ηαποχώρηση έγινε στις 30 Μαΐου 1917], ο Βασιλεύς, υποχωρών χάριν της σωτηρίας του λαού Του εις την βίαν την ξένην, άφινεν ορφανήν την Ελλάδα, καμφθείσαν υπό μίαν μακράν τυραννίαν. […] Και μόλις [ο λαός] απέσεισε τα δεσμά του και το φίμωτρον, μία και μόνη φωνή ανεπήδησεν ως ευχαριστία προς τον Μέγαν θεόν της Δικαιοσύνης: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ». Και υψωνόταν τώρα, τόνιζε το «Σκριπ», «κυριαρχική και παντοκράτειρα της Ελλάδος η φωνή. Φωνή απευθυνομένη προς τους ισχυρούς της γης. Προς τους λαούς, οι οποίοι εγνώρισαν πώς οι δούλοι γίνονται ελεύθεροι. Προς την ηθικήν της Ανθρωπότητος. Προς την Δικαιοσύνην.Προς την Ιστορίαν. Προς τους παρελθόντας Ελληνικούς αιώνας και προς το αγέννητον Μέλλον. Και η φωνή αυτή – φωνή λαού – Κυρίου φωνή – δονείται από εν όνομα».

Νίκη άνευ αγώνα με 20-0 για το ΑΤ Ωραιοκάστρου.

Τη νίκη με 20-0 χωρίς αγώνα πήρε σήμερα η ομάδα του Ωραιοκάστρου.



Στα χαρτιά κέρδισε σήμερα η ομάδα του Ωραιοκάστρου το παιχνίδι καθώς η ομάδα του Πανοράματος δεν μπόρεσε να συγκεντρωθεί και να προσέλθει στον αγώνα.

Ετσι λοιπόν έστω και με αυτόν τον τρόπο η ομάδα του Ωραιοκάστρου πέτυχε την πρώτη της Νίκη στο πρωτάθλημα...

Το χρυσόψαρο. Παραδοσιακό παραμύθι


Από το σπουδαστήριο νέου Ελληνισμού:

Μια  φορά  ήταν  ένας  φτωχός  ψαράς,  κι  όλη  νύχτα  αγωνιζόταν  να  πιάσει  ψάρι  και  δεν  έπιανε.  Κόντεψε  τέλος  η αυγή,  έριξε  πάλι  τ’  αγκίστρι  του  κι  έλεγε  απομέσα  του:  «Ω,  Θεέ  μου,  δυστυχία!  σήμερα  θα  πεθάνουν  τα  παιδιά μου  απ’  την  πείνα». Του  φάνηκε  τότε  πως  τσίμπησε  ψάρι  και  τράβηξε  τ’  αγκίστρι.  Τι  να  δει!  Ένα  ψαράκι  χρυσό!  Έκανε  να  το βγάλει  απ’  τ’  αγκίστρι  κι  άκουσε  μια  φωνή  να  του  λέει:  «Ρίξε  το  ψαράκι  το  χρυσό  στο  γιαλό,  και  θα  δεις  καλό». 
– Ε,  λέει  με  το  νου  του,  να  το  ρίξω!  έτσι  κι  έτσι  δεν  θα  μου  κάμει  τίποτε  ένα  ψαράκι. Και  το  ’ριξε  στη  θάλασσα.  Πάλι  ακούει  την  ίδια  φωνή  να  του  λέει: 
– Τι  καλό  θέλεις  να  σου  κάμω;
 – Ε,  λέει,  να  πάω  στο  σπίτι  μου  και  να  βρω  ψωμιά  και  φαγιά. Σαν  πήγε  στο  σπίτι  του,  τα  ήβρεν  όλα  όπως  του  είπε  η  φωνή.  Είπε  την  ιστορία  όλη  στη  γυναίκα  του.
 – Αχ,  καλέ,  του  λέει  αυτή,  αντί  να  ζητήσεις,  τίποτε  καλό,  ζήτησες  ψωμιά  και  φαγιά; 
– Ε,  καλά,  της  λέει  αυτός.  Αν  το  ξαναπιάσω,  τι  θέλεις  να  του  ζητήσω; Η γυναίκα  τού  είπε  να  ζητήσει  παλάτια! Επήγεν  ο  καημένος  ο  ψαράς,  έριξε  το  δίχτυ  κι  έπιασε  πάλι  το  χρυσόψαρο.  Έκανε  να  το  βγάλει  πάλι  απ’  τ’ αγκίστρι  και  άκουσε  τη  φωνή:  «Ρίξε  το  ψαράκι  το  χρυσό  στο  γιαλό,  και  θα  δεις  καλό». Το  έριξε,  κι  άκουσε  πάλι  τη  φωνή:  «Τι  καλό  θέλεις  να  σου  κάμω;»  κι  αυτός  εζήτησε  παλάτια. Πάει  στο  σπίτι  του  και  τι  να  δει;  παλάτια  ωραιότατα! 
–  Αχ,  του  λέει  η  γυναίκα  του,  να  πά’  να  το  ξαναπιάσεις  και  να  του  ζητήσεις  συ  να  γίνεις  βασιλιάς  κι  εγώ βασίλισσα. Επήγε  πάλι  κι  έκαμεν  όπως  έκαμνε  και  τις  άλλες  φορές,  άκουσε  τη  φωνή  και  ζήτησε  ό,τι  του  είπε  η  γυναίκα του.  Μα  πάει  κατόπι  στο  σπίτι  του,  και  τι  να  δει;  Μια  καλύβα  όπως  πρώτα,  και  τα  παιδιά  του  πεινασμένα. 



Ο Θοδωρής Βοριάς επιλέγει χωρία από τον Ευριπίδη...

Η Ανδρομάχη αναφερόμενη στην άδικη συμπεριφορά του Νεοπτόλεμου σημειώνει...


Ἀνδρομάχη: Κακὸν γε θνητοῖς τὸ νέον ἔν τε τῷ νέῳ
τὸ μὴ δίκαιον ὅστις ἀνθρώπων ἔχει.]


Εἶναι συμφορὰ γιὰ τοὺς ἀνθρώπους
τὸ νά ᾿σαι νέος κι ἄδικος μαζί.

στιχ. 184-185

Θοδωρής Βοριάς, Αποσπάσματα από την Ανδρομάχη του Ευριπίδη




Οι Λύκοι περιμένουν αύριο το Πανόραμα στο Δρυμό...

Μετά την ήττα της πρεμιέρας με 72-67 από τα ΔΙΑΣ οι Λύκοι θα αντιμετωπίσουν αύριο στο δρυμό την ομάδα του Πανοράματος.



Το παιχνίδι είναι φαινομενικά εύκολο, πλην όμως ο προπονητής της ομάδας εφιστά την προσοχή των παικτών για ενδεχόμενες παγίδες που ίσως κρύβει...

Είναι ο πρώτος αγώνας μεταξύ των δύο ομάδων. Θυμίζουμε ότι το Πανόραμα στην πρώτη αγωνιστική ηττήθηκε με 48-81 από τη Θέρμη.

Η Νίκη αποτελεί μονόδρομο για την ομάδα του Ωραιοκάστρου.

Πέραν του τραυματία Θύμνιου θα απουσιάσουν επίσης η Γκούντας Τσάββας και Τζέκος για διάφορους λόγους.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 10:45 το πρωί στο κλειστό ΔΑΚ Δρυμού. Πρόκειται για ένα γήπεδο-στολίδι, οι Λύκοι θα αγωνιστούν για πρώτη φορά εκεί.



Αυτοκατάκριση.





Να συνηθίζεις να αυτόκατάκρίνεσαι μήπως τυχόν διέπραξες κάποιο αμάρτημα με το λογισμό σου, μήπως η γλώσσα έτρεξε πριν από το νου, ή γλίστρησε σε κάθε λόγο άτοπο,να μήπως  και χωρίς να το θέλεις έπαιξες αμαρτία.

Μέγας Βασίλειος

Η κουρούνα. Ικαριώτικο παραμύθι.

Καλησπέρα της αφεντιάς σας...

Η κουρούνα  είναι ένα  πουλί που κατουράει μες στη  φωλιά  του.  Και κάποιαν ώρα  είπε  σε  άλλα  πουλιά της γειτονιάς εκεί ότι:  
 –Θα  φύγω. Θα  σηκωθώ να  φύγω.   Λέει, γιατί θα  φύγεις;   Λέει, γιατί  βρόμισεν  η  φωλιά  μου.   Και της  λένε  τα  άλλα  πουλιά:   –Θα  πάρεις και  τον κώλο σου  μαζί;  
- Λέει, θα  τον πάρω.   
–Ε, θα  βρομίσει  κι εκεί  που  θα  πας.   
Αυτό το  λένε  για  τους  ανθρώπους που  είναι μοχθηροί, άχρηστοι.





 Κωνσταντίνος Κόχυλας,   Ράχες .

Η χρήση του από μηχανής θεού στην Ελένη του Ευριπίδη.

Ο «από μηχανής θεός»:
Είναι ένα τυπικό ευριπίδειο στοιχείο.
Το σχέδιο έχει πια ευοδωθεί.
 Η μόνη εκκρεμότητα που υπάρχει είναι η σωτηρία της Θεονόης (η οποία βοήθησε τα μέγιστα στη διαφυγή της Ελένης και του Μενέλαου)...



Ως από μηχανής θεοί λειτούργησαν στην προκειμένη περίπτωση οι Διόσκουροι...

Ο ρόλος των Διόσκουρων είναι: α) να σώσουν τη Θεονόη, β) να επιβάλουν το θεϊκό δίκαιο και γ) να αποθεώσουν την Ελένη, πράγματα που θα συμβούν αργότερα και χρειάζονται προφητεία.



Περαιτέρω στοιχεία και εκτενή ανάλυση του έργου θα βρείτε εδώ:
https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019/08/blog-post_70.html?m=0

Η συνθήκη του Αγίου Στεφάνου. Η Μεγάλη Βουλγαρία.

Η συνθήκη του Αγίου Στεφάνου ήταν αυτή που πρωτοδημιούργησε τη Μεγάλη Βουλγαρία.



Ο ρωσοτουρκικός πόλεμος του 1877-78 κατέληξε στη συντριπτική ήττα των Οθωμανών και έτσι ως συνέπεια αυτής στο προάστιο Άγιος Στέφανος της Κωνσταντινούπολης οι Ρώσοι επέβαλλαν στους Οθωμανούς τη συγκεκριμένη συνθήκη.

Σύμφωνα με τη συνθήκη του Αγίου Στεφάνου η Βουλγαρία θα προσαρτούσε την Ανατολική και Δυτική Μακεδονία (εκτός από τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική), την περιοχή των Σκοπίων και θα περιελάμβανε ακόμη όλα τα εδάφη της σημερινής Βουλγαρίας. Επιπλέον κηρύχθηκαν ανεξάρτητα κράτη το Μαυροβούνιο και η Σερβία.

Οι υπόλοιπες μεγάλες δυνάμεις βλέποντας με ανησυχία την επέκταση της Ρωσίας προς νότο με τη δημιουργία μεγάλων σλαβικών κρατών αναθεώρησαν τη συνθήκη ένα χρόνο αργότερα στο Βερολίνο επιστρέφοντας τη Βουλγαρία στα προηγούμενα της σύνορα.

Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...