Η Κλεοπάτρα εμφανίζεται με εντυπωσιακό τρόπο ενώπιον του Αντωνίου... Σκηνή από το έργο του Σαίξπηρου "Αντώνιος και Κλεοπάτρα"

Η βασίλισσα Κλεοπάτρα προσέρχεται στην περιοχή του Κνίδου ποταμού να παρουσιαστεί στον Αντώνιο προκειμένου αυτός να τις κάνει αυστηρές συστάσεις. Η παρουσία της είναι εντυπωσιακή.
 Ο Αντώνιος αντί να την τιμωρήσει τελικά την ερωτεύεται...


Ο Σαίξπηρ αναπαριστά τη σκηνή με υποδειγματικό τρόπο στο έργο του "Αντώνιος και Κλεοπάτρα"


(Διάλογος μεταξύ δύο αξιωματούχων):

ΜΑΙΚΗΝΑΣ. Εκεί πράγματι ενεφανίσθη εν όλη τη ακτινοβόλω αυτής  λάμψει, αν αι πληροφορίαι μου δεν είνε ψευδείς.

ΑΙΝΟΒΑΡΒΟΣ. Ιδού πώς ήτο. Το πλοιάριον επί του οποίου επέβαινεν, όμοιον προς απαστράπτοντα θρόνον, έλαμπεν επί του ύδατος· η μεν πρύμνα αυτού ήτον εκ χρυσού σφυρηλάτου, τα δε ιστία πορφυρά και τόσον αρωματώδη, ώστε οι άνεμοι εθώπευον αυτά ερωτύλως· αι αργυραί κώπαι, κινούμεναι ερρύθμως προς τον ήχον των αυλών, παρώτρυνον το υπ' αυτών διωκόμενον ύδωρ να επανέρχεται ταχύτερον, ωσεί ησθάνετο έρωτα προς τα κτυπήματά των. Η δε Κλεοπάτρα ήτο υπερτέρα πάσης  περιγραφής. Καθημένη υπό χρυσοκέντητον σκιάδα, υπερέβαινε κατά την καλλονήν και αυτήν την Αφροδίτην, εις την οποίαν η φαντασία ενεφύσησε κάλλος και του φυσικού ανώτερον.  Παίδες ευειδείς, όμοιοι  προς μειδιώντας έρωτας, ίσταντο εκατέρωθεν αυτής, μετά ποικιλοχρόων ανά χείρας ριπιδίων, η δ' εκ τούτων παραγομένη λεπτή αύρα εφαίνετο  αυξάνουσα μάλλον ή ελαττούσα την θερμότητα των λεπτοφυών εκείνων  παρειών, ας προσεπάθουν να δροσίσουν.

ΑΓΡΙΠΠΑΣ. Θαυμάσιον όντως θέαμα διά τον Αντώνιον!

ΑΙΝΟΒΑΡΒΟΣ. Αι θεραπαινίδες της όμοιαι με Νηρηίδας και Σειρήνας, υπήκουον εις το ελάχιστον αυτής νεύμα,  αι δε υποκλίσεις των επηύξανον τας χάριτας αυτών. Μία τούτων ενδεδυμένη ως σειρήν επηδαλιούχει, τα δε μετάξινα σχοινία εκυρτούντο υπό την αφήν των αβρών εκείνων και ευκινήτων χειρών. Οσμή δε ηδυτάτη διεχέετο από του πλοιαρίου επί τας γειτνιαζούσας όχθας. Η πόλις άπασα έσπευσε να την ίδη, ο δε Αντώνιος, καθήμενος επί θρόνου εις την αγοράν, έμεινε μόνος συρίζων εις τον αέρα· αλλά και αυτός ο αήρ, αν δεν αντέβαινεν εις τους φυσικούς νόμους, ήθελε μεταβή προς θέαν της Κλεοπάτρας, αφήνων ούτω χάσμα εν τη φύσει! 

ΑΓΡΙΠΠΑΣ. Θαυμασία αληθώς η Αιγυπτία!

Η ΟΠΟΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΙΓΥΠΤΙΑ ΑΛΛΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ

Η Κλεοπάτρα ήταν αρχαία Ελληνίδα και όχι Αιγύπτια όπως πολλοί νομίζουν. Ήταν μέλος της δυναστείας των Πτολεμαίων, μίας ελληνικής οικογένειας, μακεδονικής καταγωγής, που κυβέρνησε την Αίγυπτο μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά την Ελληνιστική περίοδο. (wikipedia)

Τρια σκίτσα για την 25η Μαρτίου από τον Γιαννάκη Π. Παπαδόπουλο

Τρία σκίτσα που χρωματίστηκαν από τον Γιαννάκη Παύλου Παπαδόπουλο, μαθητή της πρώτης Δημοτικού.

Αφίσα του 1924




Η αρχαία Ελλάδα συναντά το 1821

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος είναι μαθητής του 2ου Δημοτικού σχολείου Πεύκων.











44 ΛΕΠΤΑ ΑΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΑΧΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Μια από τις πλέον γνωστές και εμβληματικές μάχες αστυνομικού σώματος εναντίον κακοποιών, έλαβε χώρα στο Βόρειο Χόλιγουντ, της Πολιτείας της Καλιφόρνια των Ή.Π.Α, στις 28 Φεβρουαρίου του 1997.



Οι κακοποιοί Larry Phillips Jr. και Emil Mătăsăreanu, εισέβαλαν στον παράρτημα της Τράπεζας της Αμερικής στο Βόρειο Χόλιγουντ, λήστεψαν την τράπεζαν και εξήλθαν με λάφυρα 30300 δολαρίων. Κατά την έφοδο τους οι κακοποιοί εντοπίστηκαν από δύο αστυνομικούς εποχούμενης περιπόλου, οι οποίοι ζήτησαν ενισχύσεις από το κέντρο υποστήριξης του LAPD. Οι κακοποιοί έφτασαν περίπου στις 0930 LT, με ΙΧ όχημα στο οποίο είχαν οπλισμό, επιπλέον του φερόμενου. Συνολικώς διέθεταν:
1 τυφέκιο Bushmaster XM-15 τροποποιημένο σε αυτόματη βολή με 2 γεμιστήρες των 100.
1 ημιαυτόματο τυφέκιο Heckler & Koch HK-91 με 3-4 γεμιστήρες των 30.
1 πιστόλι Beretta 92FS Inox με μερικούς γεμιστήρες
3 τυφέκια AK-47 πολιτικών εκδόσεων τροποποιημένα σε αυτόματη βολή, με γεμιστήρες των 75, των 100 και των 30 φυσιγγίων
καθώς και αλεξίσφαιρα γιλέκα, ενώ είχαν κόψει κομμάτια από άλλα γιλέκα τα οποία και αυτοσχέδιος, χρησιμοποίησαν ώστε να καλύψουν τα χέρια και τα πόδια του.
Κατά την έξοδο των κακοποιών από την τράπεζα, οι αστυνομικοί είχαν πλέον ενισχύσεις και οι κακοποιοί εντόπισαν ένα περιπολικό σε απόσταση 60 μέτρων. Ένας εκ των δύο άνοιξε πυρ τραυματίζοντας 7 αστυνομικούς και 2 πολίτες και στην συνέχεια, αφού άλλαξε αρκετούς γεμιστήρες,άνοιξε πυρ προς το ελικόπτερο της αστυνομίας. Αφού εισήλθε ξανά στην τράπεζα,σε συνεννόηση με τον συνεργό, εξήλθαν από διαφορετικές εξόδους και άνοιξαν πυρ εναντίον των αστυνομικών. Οι αστυνομικές δυνάμεις βρισκόντουσαν σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 60 μέτρων, και ανταπέδωσαν τα πυρά με πιστόλια των 9mm, περίστροφα των .38i και 9βολα σκάγια από λειόκανα 12gauge.Στην προσπάθεια τους να επιβληθούν, ορισμένοι αστυνομικοί εισήλθαν σε παρακείμενο κατάστημα πώλησης όπλων και επέταξαν τυφέκια τύπου AR ώστε να ενισχύσουν την ισχύ πυρός τους. Εν συνεχεία, μια ομάδα αστυνομικών ζήτησε βοήθεια από μια ομάδα υπαλλήλων ασφαλείας οι οποίοι διενεργούσαν μεταφορά χρημάτων με ελαφρώς θωρακισμένο όχημα, το οποίο χρησιμοποίησαν μαζί, για την απομάκρυνση πολιτών και τραυματιών. Η μάχη κράτησε 44 λεπτά και έληξε με την άφιξη της ομάδος SWAT, της αστυνομίας, η οποία ομάδα εξουδετέρωσε τον Mătăsăreanu με 20 βολές στα πόδια, ενώ ο Phillips  αυτοκτόνησε με ένα πιστόλι 92F.
Συνολικώς συμμετείχαν 300 αστυνομικοί, και από μέρους των κακοποιών εβλήθησαν 1100 βλήματα, ενώ από μέρος των αστυνομικών 650. Ένα από τα λάθη της αστυνομίας, ήταν η μη εκπαίδευση στην χρήση τυφεκίων/αραβίδων και η άγνοια ανταπόκρισης σε συμπλοκές, με αποστάσεις μεγαλύτερες των 25 μέτρων. Έκτοτε η εκπαίδευση των αστυνομικών άλλαξε, ενώ το σώμα εφοδιάστηκε με 600 τυφέκια Μ16 από τα αποθέματα του Στρατού Ξηράς, τοποθετήθηκαν πλάκες kevlar στις πόρτες των οχημάτων του σώματος, επετράπη η υιοθέτηση πιστολιών .45ι και υιοθετήθηκε το δόγμα περιπολιών με τυφέκια.

Στην φωτογραφία Αμερικανοί αστυνομικοί εκτελούν εκπαιδευτικές βολές σε μεγάλες αποστάσεις, με αραβίδες AR.

Ευχαριστώ τον κο Σερτσόγλου Σάββα για την επιμέλεια του άρθρου...

Τεράστια διπλή απόκρουση του Αντώνη Μήνου !

Σε ματς Λεβαδειακός -ΑΕΚ της δεκαετίας του '90...

Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Τοξότης



Απίστευτα αντανακλαστικά από τον διεθνή τερματοφύλακα της ΑΕΚ!

Ο Τούρκος ζητά τη βοήθεια του θεού για να νικήσει τον Έλληνα... ΑΝΕΚΔΟΤΟ

Ήταν ένας Τούρκος και ένας Έλληνας, 
επειδή ο Έλληνας ήταν πιο έξυπνος πάντα κατάφερνε τον Τούρκο. 
Μια μέρα ο Τούρκος ζήτησε την βοήθεια του θεού, 
"σε παρακαλώ" είπε στο θεό, "βοήθησε με, όλο ο Έλληνας κερδίζει". 
Ο θεός τον λυπήθηκε και του έκανε το χατίρι
και για να τον βοηθήσει έστειλε κι άλλον έναν Έλληνα. 
Από τότε οι δυο Έλληνες άφησαν τον Τούρκο ήσυχο και τα έβαλαν μεταξύ τους...

Νέα στιγμιότυπα από τη μάχη του Έβρου...

Η τουρκική αστυνομία επιτίθεται...

       

Η ασύμμετρη απειλή!!!

Ζήτω το έθνος.

Πλησιάζει η 25η Μαρτίου. Η επέτειος της εθνικής παλλιγγενεσίας... Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου φέτος θα είναι εξαιρετικά επίκαιρο εξαιτίας της υφιστάμενης έντασης με την Τουρκία.

Σκίτσο


Η κατάσταση του πλανήτη και η εικόνα του από το φεγγάρι...



Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης εκμεταλλεύονται τις ευνοϊκές συνθήκες που προέκυψαν από τις μεταρυθμίσεις του Χάτι Χουμαγιούν(1856).

Οι συνθήκες βελτιώθηκαν, σε περιορισμένο βαθμό, μετά την
έναρξη των μεταρρυθμίσεων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
για «Εξευρωπαϊσμό», τον 19ο αιώνα και ιδιαίτερα μετά από την
διακήρυξη του Χάτι Χουμαγιούν(1856).




Την περίοδο 1850-1908 ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης,
 παρά τα περιοριστικά μέτρα, προοδεύει μαζί με τον υπόλοιπο Ελληνισμό της
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην οικονομία, παιδεία,
κοινωνική μέριμνα και πολιτισμό.

Ο Ελληνικός Πληθυσμός της Πόλης το 1913 ήταν 310.000 επί συνόλου 
750.000 κατοίκων.

Οι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις άρχισαν να γίνονται την
περίοδο 1856-1876 ενώ η περίοδος 1878-1908 είναι η
περίοδος της απολυταρχίας του Σουλτάνου Χαμίτ Β’ που αν
και για την Ελληνορθόδοξη Κοινότητα υπήρξε σχετικά ήρεμη
αποτελεί το πρώιμο της τραγικής περιόδου που ακολουθεί την
περίοδο 1908-1922.

Η ηγεσία της Ρωμαίικης Κοινότητας πίστευε στην δυνατή μετεξέλιξη της Οθωμανικής
Αυτοκρατορίας σε ένα κράτος Νόμου με πολυεθνική σύνθεση.

Η ερημιά, Ευγενείου Ο Νηλ. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή αυτό το Σάββατο θα σας παρουσιάσει το έργο του Ευγενείου  Ο Νηλ "Ερημιά".

Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ το 1933.

Πρόκειται για ένα έργο που εξελίσσεται μέσα σε μία έντονη ανοιξιάτικη ατμόσφαιρα...



Υπόθεση:

 Την ημέρα της 4ης Ιουλίου 1906 σε μια μικρή πόλη του Connecticut η οικογένεια Miller τελειώνει το πρωινό της. Ο Nat Miller είναι ιδιοκτήτης του τοπικού κέντρου εφημερίδων και μαζί με την γυναίκα του Essie μεγαλώνουν την οικογένεια τους. Έχουν τον 11χρονο Tommy που περιμένει με ανυπομονησία τα πυροτεχνήματα της εθνικής εορτής,, την 15χρονη Mildred που ενοχλεί συνέχεια τον 19χρονο Arthur ο οποίος παίζει football στο Yale. Στο τραπέζι επίσης βρίσκονται η Lily αδελφή του Nat και ο Sid αδελφός της Essie's που έχουν μια μακροχρόνια σχέση με αλλεπάλληλους χωρισμούς εξαιτίας του προβλήματος αλκοολισμού του Sid. Τέλος από το τραπέζι απουσιάζει ο 17χρονος Richard, για τον οποίο η μητέρα τους ανησυχεί ιδιαίτερα λόγω των «ανατρεπτικών» βιβλίων που συνηθίζει να διαβάζει. Του αρέσουν κυρίως τα έργα των Swinburne, Shaw, Oscar Wilde και του Omar Khayyam. Θα γίνει άραγε αναρχικός; Ο Richard είναι ερωτευμένος με το κορίτσι της διπλανής πόρτας την Muriel. 

Η οικογενειακή συγκέντρωση διακόπτεται από τον πατέρα της Muriel τον κ. McComber που έρχεται να ζητήσει εξηγήσεις για τα ερωτικά γράμματα του Richard που βρήκε και απευθύνονται στην κόρη του. Ο κ. Miller προσπαθεί να υπερασπιστεί το γιό του αν και ο McComber είναι από τους καλύτερους πελάτες του καταστήματος του. Η Muriel είναι ήδη τιμωρημένη και αναγκάστηκε υπό την πίεση του πατέρα της να γράψει ένα γράμμα προς τον Richard που διαλύει τη πλατωνική σχέση τους. Έτσι η ερημιά καταλαμβάνει την καρδιά του Richard.

Αργότερα ο Wint Selby συμμαθητής του Arthur ζητά από τον Richard να πάει μαζί του σε ένα διπλό ραντεβού αφού ο Arthur είναι απασχολημένος και δεν μπορεί να πάει. Το ραντεβού καταλήγει να είναι επίσκεψη σε πορνείο. Ο Wint είναι εξαφανισμένος στα δωμάτια και ο Richard βρίσκεται να πίνει με την κατά είκοσι χρόνια μεγαλύτερη του Belle.

Οι γονείς ανησυχούν που ο Richard αργεί και πολύ περισσότερο όταν κάποια στιγμή επιστρέφει μεθυσμένος και αναστατωμένος. Ο Sid ως «ειδικός» αναλαμβάνει να πάει τον Richard στο κρεβάτι του ενώ οι γονείς του συζητούν για την τιμωρία που πρέπει να του επιβληθεί. Το επόμενο μεσημέρι ο Nat έρχεται στο σπίτι για να ανακοινώσει στο γιό του την τιμωρία που θα υποστεί. Τον βρίσκει να κοιμάται ακόμα και μετά από μια σύντομη διαφωνία με τη σύζυγο του αποχωρεί ευχαριστημένος που η επιβολή της τιμωρίας αναβλήθηκε.

Όταν ο Richard ξυπνά η μητέρα του ανακοινώνει ότι πρέπει να μείνει μέσα στο σπίτι ενώ σχεδόν. ταυτόχρονα η μικρή αδελφή του φέρνει ένα γράμμα από την Muriel που του λέει ότι θα το σκάσει κρυφα από το σπίτι της το βράδυ ώστε να τον συναντήσει. Πράγματι το βράδυ το νεαρό ζευγάρι βρίσκεται μαζί και αφού κάνουν μια μικρή ανασκόπηση για την περίοδο των διακοπών που πέρασαν, συζητούν για το μέλλον και τελικά δίνουν το πρώτο τους φιλί. Πίσω στο σπίτι ο Nat και η Essie συζητούν για την τιμωρία του γιού τους και για το νέο ότι ο κ. McComber δεν βλέπει πλέον με κακό μάτι τον Richard.

Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο Richard φανερά ερωτοχτυπημένος. Η μητέρα τον αφήνει με τον πατέρα του και ακολουθεί μια συμβουλευτική συζήτηση για τις γυναίκες και το ποτό. Το έργο τελειώνει ευχάριστα με τον ερωτοχτυπημένο Richard να κοιτά το φεγγάρι και τους γονείς του να φιλιούνται.

Περαιτέρω στοιχεία για το έργο:

Το έργο αυτό αποτελεί τη μία και μοναδική κωμωδία του Αμερικανού συγγραφέα (στο χαρακτηρισμό κωμωδία καταλήγει ο ακροατής μετά από αρκετό συλλογισμό καθώς το έργο έχει ουκ ολίγα μελαγχολικά στοιχεία). Το έργο του Ευγένειου Γκλάντστοουν Ο Νίλ (πλήρες όνομα του συγγραφέα) γενικότερα χαρακτηρίζεται από τραγωδία και απαισιοδοξία. 

Στην προκειμένη περίπτωση ο Ο Νιλ με το συγκεκριμένο έργο θα περιγράψει μία εξιδανικευμένη παιδική ηλικία.

Παίζουν με τη σειρά που ακούγονται:
 Κάκια Παναγιώτου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Γρηγόρης Βαφιάς, Άννυ Παπακωνσταντίνου, Κώστας Ναός, Μαίρη Εγιπίδου, Σταύρος Ξενίδης, Νίκος Φιλιππόπουλος, Γεράσιμος Πρωτοπαππάς, Αλέξης Ζάννας, Νανά Σκιαδά, Δημήτρης Νικολαΐδης, Βέρα Ζαβιτσιάνου 
Σκηνοθεσία Μηνάς Χρηστίδης.



Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι " Ραδιοφωνικό θέατρο"


Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...