Σαν σήμερα...

Ο ελληνικός στρατός αποβιβάστηκε στη Σμύρνη...


Μέσα σε κλίμα συγκίνησης και ενθουσιασμού μετά από πολλούς αιώνες Έλληνες στρατιώτες πατούν επίσημα το πόδι τους στην Ασία.
Ο πρωθυπουργός Ε. Βενιζέλος θέτει την υπόθεση της υλοποίησης της Μ. Ιδέας στην τελική και πιο κρίσιμη φάση της.


Οι σύμμαχοι είναι στην παρουσα φάση με το μέρος των Ελλήνων.


Δίδεται μια μικρή μάχη με μια ανοργάνωτη μικρή τουρκική δύναμη η οποιο κάμπτεται εύκολα . Η Σμύρνη θα γεμίσει με Ελληνες στρατιώτες. 
Κάπως έτσι θα ξεκινήσει ο μικρασιατικός Αγών. Μια περιπέτεια που διηδιήρκεσε περίπου 3,5 χρόνια...

Κατά τη γνώμη μας η μικρασιατική εκστρατεία ήταν η σοβαρότερη ιστορική καμπή του νέου Ελληνισμού, γι'αυτό και θα επιχειρηθεί η διεξοδική ανάλυση κάθε πτυχή της από εμάς...


Το 1897 κινδύνεψε η ακεραιότητα της Ελλάδας. Γεωργίου Αμανατίδη

Όταν το 1897 η κυβέρνηση Δηλιγιάννη ενθάρρυνε εξεγέρσεις στην Ήπειρο και στη Μακεδονία, επαρχίες τότε της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ο Σουλτάνος κήρυξε πόλεμο κατά της Ελλάδας. 
Κατεστραμμένη όπως ήταν οικονομικά, και απροετοίμαστη στρατιωτικά, η Ελλάδα υπέστη μια ταπεινωτική ήττα από την Τουρκία.




Τα τουρκικά στρατεύματα μπήκαν στη Θεσσαλία και πήραν τη Λάρισα, 16 χρόνια μόνο μετά την ενσωμάτωσή της στο ελληνικό κράτος.
Μόνο η επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων έσωσε την Ελλάδα από περαιτέρω πανωλεθρίες.

Η Θεσσαλία επιστράφηκε στην Ελλάδα, ενώ η Κρήτη αναγνωρίστηκε ως αυτόνομη με την επικυριαρχία του Σουλτάνου, και με εθνική κυβέρνηση υπό την Επιτροπεία του Πρίγκιπα Γεωργίου της Ελλάδας.

Η Ελλάδα υποχρεώθηκε να καταβάλει στην Τουρκία αποζημίωση που ξεπερνούσε τις οικονομικές της δυνατότητες. Για το λόγο αυτό αναγκάσθηκε να δεχθεί μια Διεθνή Επιτροπή Ελέγχου, 
εντεταλμένη με το διακανονισμό της αποζημίωσης.

Οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής εκείνης διαδραμάτισαν έναν καταλυτικό ρόλο στην πορεία που θα ακολουθούσε η πολιτική και οικονομική πολιτική της Ελλάδας.

Πηγή: Γ. Αμανατίδης

Ο λόξυγκας, του Μάριου Βαλέρη. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή θα συνεχίσει την παρουσίαση της σειράς των αστυνομικών έργων του Μάριου Βαλέρη.



Ο επιθεωρητής Γαλάτης θα κληθεί να εξιχνιάσει τον αιφνίδιο θάνατο μίας όμορφης ιδιωτικής υπαλλήλου...



Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι isobitis:

Οι Γότθοι και η διείσδυση τους στον Ιταλικό και στο βυζαντινό χώρο

Με την έναρξη του 3ου– 4ου αι μ.Χ. στην Ηπειρωτική Ευρώπη από τα βόρεια του Εύξεινου Πόντου θα εισαγάγω εχθρικές προς την
Ρώμη φυλές και τα διάφοραλευόμενες εφαρμογές που θέλουμε να εισαγάγουμε τις
πληροφορίες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, λεηλαια μητροπόλεις. 

Μαθητές που αναζητούν τα Κέλτικων φυλών που δημιουργούνν στην Κεντρική Ευρώπη αφανή από τα Ρωμαϊκά
στρατευματα, προσφορες εφαρμογη για μετοίκηση. Έτσι οι Γοτθικές φυλές πιεζόμενες ανατολικά από τις εξελισσόμενες από τα
Ουράλια γλώσσες φυλές, εγκατάστασηθίστανται με γοργόγραμμαμό στην Κεντρική Ευρώπη.
 Οι Γότθοι διαουνά η Ανατολική Ρώμη αδυναμία να διαρούσει επιδρομές στις. 
Διασχηματο Δούναβη και ξεκινούν μαζικές επιθέσεις σε Βαλκάνια και Ανατολία. 
Ητ πρόσβαση στο 269, οι αιχμάλωτοι επιστρατεύσεις και δημιουργήσαμε το επιλεκτο Σύνταγμα των Γότθων στον Ρωμαϊκό Αυτοκρατορικό στρατό.
Μαθητές σχολιασμένα ξεκινά η ένωση των υποταγμένων Γότθων στον Μεσογειακόχρωμα.


Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ
 Ο Ελληνικής καταγωγής Αρειανός Επίσκοπος Ουλφίλας δημιουργεί το Γοτθικό αλφάβητο με βάση το Ελληνικό,
 μεταφέρει την Βίβλο στη Γοτθική γλώσσα και διδάσκει τον Χριστιανισμό
στις Γοτθικές φυλές σύμφωνα με τις αρχές του Αρείου. Έτσι και με την συγκατάθεση της κεντρικής εξουσίας, 500.000 βάρβαροι Γότθοι
διασχίζουν τον Δούναβη και εγκαθίστανται σε διάφορες περιοχές της Αυτοκρατορίας.




Οι Αρειανοί ευγενείς εδραιώνονται γύρω από τα Βυζαντινά ανάκτορα με απώτερο σκοπό την εδραίωση του Αρειανισμού στην Βυζαντινή
επικράτεια. Οι αιρετικές διαφορές δημιουργούν σοβαρά διοικητικά προβλήματα. Τα γεγονότα στα κατώτερα στρώματα μεταφέρονται ως
φυλετικές διαφορές. Οι Γοτθικές λεγεώνες που σταθμεύουν σε Θράκη και Μακεδονία στασιάζουν και λεηλατούν Θεσσαλία, Αττική,
Πελοπόννησο και Βοιωτία
. Αν και οι στασιαστές αντιμετωπίζονται ξανά με Γοτθικές λεγεώνες, το γεγονός στο 399 προκαλεί την σύνταξη
του «αντι-Γερμανικού Μανιφέστου του Εθνικού κόμματος του Αυρηλιανού», από τον Επίσκοπο Συνέσιο τον Κυρηναίο.


Οι Αρειανοί Γότθοι, εκτός του ότι πιέζουν τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Αρκάδιο (395 – 408) να εξορίσει και να εκτελέσει τον ύπατο
Ευτρόπιο αποκτούν και λατρευτικό χώρο στην Κωνσταντινούπολη. Έτσι οι Βυζαντινοί λαοί το 400 με τη βούληση του Αυτοκράτορα και την
προτροπή του Αγ. Ιωάννη Χρυσοστόμου επαναστατούν κατά των Γότθων, οι οποίοι εξωθούνται βίαια από την πρωτεύουσα και τα περίχωρά
της. Στη διάρκεια της επανάστασης σκοτώθηκαν πολλοί Γότθοι και καθαιρέθηκαν πολλοί από τα αξιώματά τους. Έκτοτε οι Γότθοι
βρίσκονται σε σταθερή αντιπαράθεση με την Κωνσταντινούπολη, επικαλούμενοι τα δικαιώματα που τους αφαιρέθηκαν βίαια. Έτσι οι πιστοί
της αίρεσης από προστάτες θα μετατραπούν σε αιώνιους εχθρούς της Κωνσταντινούπολης με ό,τι αυτό πρεσβεύει…


Η Γερμανική φυλή των Λογγοβαρδών στηριζόμενη από τους Τούρκους Αβαρούς, το 568 κυριαρχεί στα 2/3 της Ιταλικής χερσονήσου και
ιδρύει το πρώτο Γερμανικό βασίλειο.
Ο Πάπας Αγ. Γρηγόριος Α’ (590-604) προσπαθεί να τους προσηλυτίσει στον Χριστιανισμό. Έτσι η
πρώτη φυλή που εκχριστιανίζεται με πρωτοβουλία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας είναι οι Γερμανοί Λογγοβάρδοι. Το 751 παραδίδεται η
Ραβέννα, διώχνονται οι Έλληνες και Ελληνόφωνοι Δούκες και αντικαθίστανται με τοπικούς άρχοντες.


Οι Γοτθικές φυλές που έρχονται στην Ευρώπη, μετά τον αφανισμό των Ουράνιων Τούρκων το 751 και το ξήλωμα των Τουρκικών φυλών
στην κεντρική και Βόρεια Ασία από τους Κινέζους, μιλούν διαφορετική διάλεκτο από τις προϋπάρχουσες. Διαφορετική επίσης διάλεκτο
μιλούν οι Γοτθικές φυλές που συμμάχησαν με Ούννους, Αβαρούς και Σλάβους στην Ανατολική Ευρώπη. Έτσι το 817 όταν ο Λουδοβίκος Α’
ο Ευσεβής (814 – 840) ανακηρύσσεται και βασιλιάς της Βαυαρίας, η Βαυαρική διάλεκτος αρχίζει να επικρατεί στην Κεντρική Ευρώπη. Με
την επίδραση του «Παπισμού», οι φθόγγοι και οι φωνές των γραμμάτων, που διαφέρουν από την μέχρι τον 9ο αιώνα καθομιλούμενη
Γερμανική γλώσσα, άρχισαν να αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες.
Το 962 όταν ο Γερμανός βασιλιάς του Α’ Ράιχ, Otto Α’ (Όθων Α’, 951 – 973) θα στεφθεί Αυτοκράτορας της Δύσης, θα αποκαλέσει την
Δυτική Αυτοκρατορία, ως «Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία» (Sacrum Romanum Imperium), τίτλος που θα διατηρηθεί μέχρι το 1806.
Εφαρμογές γερμανικά φυλές επικρατεί η Γερμανική διάλεκτος των Αλεμάνι και των Βαυαρών, η που θα εμφανιστεί ως διάλεκτος των
Γερμανικά φυλών. Μετά την «ερμηνεία» της Βίβλου με την μεσαία (ή κεντρική) Γερμανική διάλεκτο από τον Martin Luther (Μάρτιν Λούθερ
, γ.1483 - θ.1546) στην διαμορφωμένη η εφαρμογή της γλώσσας.

 Η διδασκαλία του Martin Luther και διατερα η η «ερμηνεία» της
Βίβλου στη γερμανική διάλεκτο με τη χρήση χρήσης Λατινικού αλφάβητου, 
χρόνος στο πατριωτικό α διαμεταφερόμενα Γερμανικά φυλών, που
απαιτούν να κόψεις κάθε εξάρτηση και από την Εκκλησία της Ρώμης. 
Έτσι, προσεκτικά η Λουθηρανική Εκκλησία και οι αιρέσεις της, που
απαιτούν να απαλλάσσουν την Χριστιανική θρησκεία, το οποίο χρησιμοποιούμε από την Ελληνική επιβολήή (Γραμματεία)…


Η αγάπη του εμπαθή...




Ο εμπαθής άνθρωπος, ο αμαρτωλός, αυτό κάνει: Αγαπά αυτόν που τον αγαπά. Εκτιμά αυτόν που τον εκτιμά. Αλλά, πρέπει να ξέρουμε ότι, η εμπαθής εκτίμηση και η εμπαθής αγάπη, είναι απολύτως, έκφραση του εγωισμού του ανθρώπου. Και ό,τι ο άνθρωπος κάνει, δρα και εργάζεται, υλοποιώντας τον εγωισμό του, αυτός, αποτυγχάνει στη ζωή του, διότι τα έργα εξωτερικά μπορεί να φαίνονται καλά, αλλά είναι προς το «θεαθήναι τοις ανθρώποις», και ο Θεός, δεν παίρνει τίποτε από αυτά.

 Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός.

Λίγες γραμμές για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης...

Στη Δυτική ακτή του περάσματος Προποντίδα – Εύξεινος Πόντος, τον 7ο αι. π.Χ.
 θα ιδρυθεί μία νέα πόλη από Μεγαρείς αποίκους.



Η πόλη για 9 αιώνες θα παραμείνει Ελληνική και θα αποκαλείται με το όνομα του ιδρυτή της, Βύζα. Την περίοδο του Σέπτιμου Σεβίριου (193 – 211 μ.Χ.), η πόλη θα ισοπεδωθεί από τα Ρωμαϊκά στρατεύματα και από ανεξάρτητη Ελληνική πόλη θα υποβιβαστεί σε κώμη
υπαγόμενη στην Ηράκλεια της Θράκης.

Για αποτελεσματικότερη διοίκηση ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Διοκλητιανός, (284 – 305) το 293
εγκαινιάζει το σύστημα των τετραρχιών, όπου η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία θα χωριστεί σε τέσσερεις βασικές διοικητικές περιφέρειες (Ανατολή, Ιλλυρικό, Ιταλία, Γαλατία).

Λόγω των κινδύνων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας, το 324 θα μεταφερθεί στην πόλη του Βύζα από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Α’ (324 – 337).

Η πόλη θα ανοικοδομηθεί όπως αρμόζει σε πρωτεύουσα Αυτοκρατορίας. Ο Κωνσταντίνος Α’ με
την στήριξη της Χριστιανικής Εκκλησίας θεσμοθετεί την ανεξιθρησκία.

Έτσι ο Αυτοκράτορας χρίζεται «προστάτης του Λόγου του Θεού» και έκτοτε παύουν οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες να είναι «αχτίδα των Θεών». Θεμελιώνεται η πολυπολιτισμική Ανατολική Ρώμη με
πρωτεύουσα την Νέα Ρώμη ή Κωνσταντινούπολη και με δεύτερη επίσημη γλώσσα την Ελληνική, η οποία μετά τον 10ο αι θα είναι η κύρια γλώσσα της Αυτοκρατορίας.

Λόγω των βαθιών πολιτισμικών αλλαγών, οι μεταγενέστεροι ιστορικοί θα την αποκαλέσουν Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

ΤΟΥΜΠΑ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

 Νότια της δημοτικής κοινότητας Ωραιοκάστρου υπάρχει μία πολύ ενδιαφέρουσα από αρχαιολογικής άποψης θέση.



Πρόκειται για την Τούμπα, εντός της οποίας είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένας ανεκτίμητος κρυμμένος αρχαιολογικός θησαυρός.  
Τούμπα


Τούμπα Ωραιόκαστρο
Η Τούμπα ονομάζεται και τράπεζα Νταούτ Μπαλί είναι γνωστή ήδη από την εποχή του Ά παγκοσμίου πολέμου (αναγνωρίστηκε το 1918 από Γάλλους και Βρετανούς)


 Οι αρχαιολογικές θέσεις αυτού του είδους εντοπίζονται συνήθως από αεροφωτογραφίες ή δορυφόρους, όπως μπορεί κανείς να διακρίνει από τις παρακάτω εικόνες (Google earth):










 Οι Τούμπες ( στη Θεσσαλία ονομάζονται και Μαγούλες) είναι γήλοφοι που περιέχουν συμπυκνωμένο αρχαιολογικό υλικό που σχηματίζεται ύστερα από διαδοχικά στρώματα κατοίκησης με το πέρασμα του χρόνου. Έτσι δημιουργείται μία έξαρση στο έδαφος που μπορεί να φτάσει έως και 30 μέτρα ύψος.  

Η Τούμπα

 Πλην όμως το ιδιαίτερα μεγάλο κόστος γενικότερα της ανασκαφής καθιστά δύσκολη την αποκάλυψη του κρυμμένου θησαυρού. Έτσι λοιπόν λοιπόν οι Τούμπες περιμένουν τη σειρά τους προκειμένου να ανασκαφτούν. Τελικά η απόφαση για την ανασκαφή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (σπουδαιότητα της θέσης, ιστορική σημασία κλπ.) 


Επάνω στην Τούμπα...


Τελικά ίσως οι κάτοικοι του Ωραιοκάστρου στο μέλλον να γίνουν μάρτυρες μίας εκτεταμένης αρχαιολογικής δραστηριότητας και να αποκαλυφθούν αξιόλογα αρχαιολογικά ευρήματα.

Λήψη βιντεοσκοπικού υλικού ...
                                       

Η απαγωγή, του Φρανσιζ Βεμπέρ. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή απόψε θα σας παρουσιάσει την κωμωδία του Φρανσίζ Βεμπέρ: "Η απαγωγή".



Γαλλικό χιούμορ, κέφι, πλοκή και έξυπνοι διάλογοι!


Η υπόθεση:


 Η Matilda Blanzac σύζυγος πλούσιου βιομήχανου επιστρέφοντας από την Όπερα πέφτει θύμα απαγωγής από άγνωστους κακοποιούς που την μεταφέρουν στο αγρόκτημα του Little John μέχρι να ζητήσουν λύτρα για την απελευθέρωση της.

 Κάποια στιγμή εμφανίζεται στο αγρόκτημα ο Hubert Pifre πιλότος της πολεμικής αεροπορίας ο οποίος μόλις έπεσε με αλεξίπτωτο εγκαταλείποντας το αεροσκάφος του. Η Matilda πείθει τους απαγωγείς της ότι πρόκειται για τον αγνοούμενο κοσμοναύτη που αναζητούν ντόπιες και ξένες μυστικές υπηρεσίες.
Θα ακολουθήσουν κωμικές καταστάσεις μιας και οι κακοποιοί δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνοι.
(greekradiotheater)



Πρόκειται να απολαύσετε μία φαρσοκωμωδία χωρίς όρια...


Για το ραδιόφωνο: Ηχογράφηση, 2 Ιουνίου 1972

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΙΩΝ ΝΤΑΪΦΑΣ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΑΓΚΑ,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΖΩΗΣ ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ

Παίζουν οι ηθοποιοί:
 ΤΕΛΗΣ ΖΩΤΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΕΖΟΣ, ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΤΑΚΗΣ ΜΗΛΙΑΔΗΣ


Ο Τάκης Μηλιάδης




Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Filippos Peristeris:




Πηγές: 
Glob TV, Greekradiotheater



Δηλώσεις του Σουλτάνου Μαχμούτ ΄Β για την επανάσταση...

Αυτές οι κινήσεις του μιλετιού των Ρωμιών είναι ένα ακατανόητο πράγμα. Ενώ [κάποιοι] σφαγιάστηκαν [και] άλλοι πρόκειται να σφαγιαστούν, αυτοί δεν αλλάζουν καθόλου [στάση] ούτε δυσχεραίνεται [η θέση τους].» (1.4.1821) 



«Οι μισοί των προκρίτων του [ρωμέικου] μιλετιού εκτελέστηκαν και πάλι αυτοί καθόλου δεν ζητούν
συγχώρηση.»


Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...