Κονβίντιοτς!!!

Τη στιγμή που κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν το κακό, ορισμένα περιεργα βλακομουτρα λειτουργούν ως Δουρειοι Ίπποι... 


 

Πρόκειται για εθνομηδενιστές και ψεκασμένους. 

Η προδοσία ως πολιτική νομοτέλεια στο έργο του Άρθουρ Μίλερ



Για τον Μίλερ η προδοσία, σε κάθε της μορφή, υπήρξε ανέκαθεν θέμα κεντρικό ανάμεσα στα ενδιαφέροντά του: η προδοσία του ατόμου από τις κοινωνικές αξίες, η προδοσία της κοινωνίας και των αξιών της από το άτομο, αλλά και η προδοσία του ατόμου από τις ίδιες τις ανάγκες του. Σύμφωνα με τον Archibald McLeish, «η ουσία της Αμερικής έγκειται στις υποσχέσεις της» –αυτό ακριβώς που τέθηκε σε αμφιβολία και αμφισβήτηση με το Μεγάλο Κραχ.




 Ως εκ τούτου, η εμπειρία της οικογένειάς του, που αρχικά πλούτισε στη νέα της πατρίδα αλλά στη συνέχεια έχασε τα πάντα στη Μεγάλη Ύφεση, προσέφερε στον νεαρό Μίλερ ένα διπλό μάθημα ελπίδας και απογοήτευσης.

Δεν είναι τυχαίο πως σε αντικατάσταση του διαρρηγμένου κοινωνικού συμβολαίου
προτάθηκε το «Νιου Ντιλ», μια νέα συμφωνία προς αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και επαναφορά στην κανονικότητα. Αυτή η αίσθηση προσμονής και κατάρρευσης των ονείρων, καθώς και της ανάγκης για μια νέα προοπτική διαγράφεται άριστα μέσα από την ιστορία της βιβλικής οικογένειας.

Άλλωστε, κάθε μεγάλη πολιτική ή κοινωνική κρίση ενέχει συνήθως μια πολύπλευρη κρίση εμπιστοσύνης, οράματος και κατευθύνσεων που αντανακλά σε πολίτες και πολιτικό προσωπικό εξίσου. Αντίστοιχα, λοιπόν, στη Δημιουργία η κρίση είναι πολυεπίπεδη με πολλούς πόλους και ποικίλους παράγοντες που επιδρούν στις αποφάσεις: η οικογένεια βρίσκεται σε κρίση, την ώρα που η πολιτική τάξη καλείται να διαμορφώσει τους άξονες που θα οδηγήσουν την κοινωνία στο μέλλον.

 Οι δυο πλευρές της εξουσίας αντιμάχονται ποια θα υπερισχύσει και θα μπορεί να επηρεάζει την κοινωνία. Προκύπτει μία οιονεί εμφυλιοπολεμική συνθήκη όπου η οικογένεια οφείλει να σπαραχθεί, προκειμένου να θριαμβεύσει η μία πολιτική πλευρά. Η διάψευση του Παραδείσου ομοιάζει με τις αλλαγές που επέφερε το Κραχ. Η καταληκτική, μάλιστα, σκηνή του έργου, όπου
όλοι αρνούνται να αναλάβουν την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει, μας θυμίζει τις απανωτές
διαψεύσεις της ελληνικής πολιτικής σκηνής με τις διαρκείς ανεπάρκειες, αντεγκλήσεις
και άρνηση ευθυνών.

Παρόμοια απογοήτευση με αυτή του 1930, και γενικότερα παρόμοιους κινδύνους,
ψυχανεμιζόταν ο Μίλερ και στις αρχές του ’70. Η ευφορία, που είχαν προξενήσει τα επαναστατικά ρεύματα της περασμένης δεκαετίας, του θύμιζε την αιθεροβάμονα ευφορία που χαρακτήριζε τη δεκαετία του ’20 και φοβόταν πως αυτή θα διαψευδόταν βίαια και καθετί καλό που είχε προκύψει θα ακυρωνόταν. Την ιδέα και απόφαση του Μίλερ να δραματοποιήσει την ιστορία της Γένεσης θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να την
αναγνώσουμε και ως αντίδραση σε αυτούς τους φόβους, όπως επίσης και στον πόλεμο του Βιετνάμ, ο οποίος αποκάλυπτε την αχρειότητα της ανθρώπινης φύσης σε όλο της το εύρος.

Πηγή: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΜΒΟΥΚΟΣ, Ο πολιτικός Άρθουρ Μίλερ μέσα από το θεατρικό έργο του: Η δημιουργία του κόσμου και άλλες υποθέσεις.

Μια πολυ βαριά φωτογραφία...

Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1917.


 

Φωτογραφίζονται τα πιο "βαριά" μυαλά της εποχής... 

Κατόπιν επεξεργασίας διατίθεται και έγχρωμη. 

Πρόκειται, οπως λέγεται, για την πιο σημαντική φωτογραφία όλων των εποχών... 

Ευρωμπάσκετ 1987 - σπάνιο ραδιοφωνικό ντοκουμέντο

Ενα σπάνιο ραδιοφωνικό ηχητικό ντοκουμέντο από το 1987 και το θρίαμβο της Εθνικής ομάδας Μπάσκετ. 

 

Ραδιοφωνικά στιγμιότυπα από τον ανεπανάληπτο Ιουνιο του 1987...

Ο Θοδωρής Βοριάς, επιλέγει χωρία από την Ανδρομάχη του Ευριπίδη.

Ο γνωστός ποιητής και ερευνητής μας παραπεμπει στον Ευριπίδη, με αφορμή τους αδίκως δοξαζόμενους... 

στιχ. 319 – 323
[Ἀνδρομάχη: …ὦ δόξα δόξα, μυρίοισι δὴ βροτῶν
οὐδὲν γεγῶσι βίοτον ὤγκωσας μέγαν.
Εὔκλεια δ᾿ οἷς μὲν ἔστ᾿ ἀληθείας ὕπο,
εὐδαιμονίζω· τοὺς δ᾿ ὑπὸ ψευδῶν, ἔχειν
οὐκ ἀξιώσω, πλὴν τύχῃ φρονεῖν δοκεῖν…]






Ἂχ δόξα, δόξα
ἀμέτρητους ἀσήμαντους ἀνθρώπους
ἔχεις ἀναδείξει.
Καλότυχοι εἰν᾿ ἐκεῖνοι
ποὺ ἡ ἔνδοξή τους φήμη
γεννιέται ἀπ᾿ τὴν ἀλήθεια.
Ὅσους δοξάστηκαν μὲ φῆμες ψεύτικες
δὲν τοὺς τιμῶ,
γιατί χρωστᾶνε τὴ δόξα τους
στὴν τύχη.

Ιωνικός-ΠΑΟΚ 2-1 1996-97

 Μετά από 6 συνεχόμενες νίκες ο δικέφαλος σκοντάφτει στη Νίκαια.  Σεζόν 1996-97

Ο ΠΑΟΚ χάνει με 2-1.



Το ένα από τα δύο γκολ του Ιωνικού θα το πετυχει ο Σκωτσέζος Γκρεκ Μπρουστερ, ένας πολυ δυνατός σκόρερ. 

Τη χρονιά εκείνη ο ΠΑΟΚ θα τερματίσει τέταρτος και θα βάλει οριστικά τέλος στα πετρινα χρόνια της εποχής Βουλινού.

Ένας ιδανικός σύζυγος, Όσκαρ Ουάιλντ. Ραδιοφωνικό θέατρο.

Απόψε αγαπητοί φίλοι θα σας παρουσιάσω το έργο του Όσκαρ Ουάιλντ ´Ενας ιδανικός σύζυγος . Πρόκειται για ένα αριστούργημα της παγκόσμιας θεατρικής λογοτεχνικής παραγωγης.



Ένα παλαιό σφάλμα έρχεται ξαφνικά στο φως και φέρνει κοντά στην καταστροφή τον Ρόμπερτ Τσίλντρες. Το έργο εξελίσσεται στο Λονδίνο του 1895 και στηλιτεύει επιτυχημένα την υποκρισία της ανώτερης τάξης της βικτωριανής εποχής.


Η υπόθεση
Υπόθεση:  Ο  Sir  Robert  Chiltern, λαμπρός  νέος  πολιτικός,  τέλειος τζέντλεμαν  και  ιδανικός  σύζυγος για  την  πανέμορφη  Lady  Chiltern μοιάζει  να  τα  έχει  όλα  σ'  αυτή  τη ζωή. Μαζί  με  τη  σύζυγό  του  δίνουν  την ειδυλλιακή  εικόνα  ενός  ευτυχισμένου  ζεύγους,  ως  τη  στιγμή  που  η  κυρία Cheveley  μια  παλιά  γνώριμη  από  τα  σχολικά  χρόνια  απειλεί  ν'  αποκαλύψει ένα  σκοτεινό  μυστικό  από  το  παρελθόν  του,  θέτοντας  σε  κίνδυνο  το  γάμο  και την  καριέρα  του. Ένα  γράμμα  αποδεικνύει  τον  παράνομο  τρόπο  με  τον  οποίο  έχει  αποκτήσει την  περιουσία  του. Ο  φίλος  του  Sir  Robert,  λόρδος  Goring,  περιζήτητος  εργένης,  γνωστός  και  ως "ο  μεγαλύτερος  χασομέρης  του  Λονδίνου",  ξεπερνά  τη  συνήθη  απάθειά  του και  προσπαθεί  να  τον  βγάλει  από  την  δύσκολη  θέση.

Επιπλέον στοιχεια

Οι κοινωνικές κωμωδίες του Όσκαρ Ουάιλντ στέκουν άνετα στη σκηνή μέχρι σήμερα. Πρόκειται λοιπόν, για μια θαυμάσια κωμωδία που σατυριζει αρκετά τσουχτερά τη δημόσια κοινωνικη και πολιτική ζωή των ανώτερων ταξεων. Για το λόγο αυτό ο ''Ιδανικος σύζυγος'' αναστάτωσε την αγγλική ανώτερη τάξη της εποχής. Η πουριτανική υποκρισία της λονδρέζικης κοινωνίας ξεδιπλώνεται στο έργο με ένα έξοχο τρόπο .

Το χιούμορ, το σκωμμα, η φιλοσοφια , η κοινωνική σάτυρα , οι αφορισμοί περί προσωπων και πραγμάτων έχουν πάντοτε όλη τους την καυστικοτητα. Το έργο έχει διατηρήσει τη ζωντάνια του στους τύπους και στις σκηνές .

Ο Νίκος Τζόγιας έχει όλα τα απαιτούμενα για ένα διπλωμάτη παράστημα , έχει πολλές καλές στιγμές βρετανικής συμπεριφοράς και αρκετή θέρμη φωνής και ψυχής ως σερ Ρόμπερτ Τσίλντρεν.



Η Μαίρη Αρώνη από την άλλη παίζει με αιλουροειδές καταχθόνιο τρόπο την τυχοδιωκτισα.



Παίζουν  οι  ηθοποιοί:  Μαίρη  Αρώνη,  Βάσω  Μανωλίδου,  Πόπη  Παπαδάκη, Κάκια  Παναγιώτου,  Δημήτρης  Ντουνάκης,   Άρης  Μαλιαγρός,  Ράνια Οικονομίδου,  Ελένη  Χαλκούση,  Νίκος  Τζόγιας,  Βαγγέλης  Πρωτοπαπάς, Τρύφων  Καρατζάς,  Χριστόφορος  Καζαντζίδης,  Θεόδωρος  Σαρρής.


Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι Ηχητικά βιβλία για όλους 




Ο Ταρτούφος αποδομειται...

Ο Μολιέρος στην κωμωδία του Ο Ταρτουφος στο πρόσωπο του ομώνυμου πρωταγωνιστή σκιαγράφησε τον υποκριτή, το Φαρισαίο, που εξωτερικά φαίνεται πιστός και ηθικός αλλά μέσα του ειναι σάπιος και κακότατος. Στο απόσπασμα που ακολουθεί ο Κλεάνθης τον αποδομεί με χαρακτηριστικη άνεση. Έχει προηγηθει η αποκλήρωση του Δάνη από τον πατέρα του (και θύμα του Ταρτουφου) Οργανη εξαιτίας του ότι ο γιος αποκάλυψε στον πατερα ότι ο Ταρτουφος παρενοχλησε τη μητέρα του. Διαβάστε προσεκτικά το διάλογο που ακολουθεί. Ο "ταρτουφισμος" ως έννοια έμεινε στη Δυση για αιώνες συνώνυμος της υποκρισίας των δήθεν θρησκευόμενων... 





 ΚΛΕΑΝΘΗΣ Ο  κόσμος  βουίζει  σαν  σφηκοφωλιά.  Θα  πρέπει  να  σας  πω, πως  δεν  σας  πιάνει  στο  στόμα  του  για  να  σας  επαινέσει.  Ευτυχώς  που  σας  πέτυχα  κύριε  και  θα  σας  πω  τι  σκέφτομαι χωρίς  περιστροφές.  Αφήνω  την  ουσία  της  κακογλωσσιάς, ξέρω  πως  υπερβάλλουν  οι  κακόβουλοι.  Θέλετε  να  δεχτώ  πως έχει  ο  Δάνης  άδικο;  Θέλετε  να  δεχτώ  πως  άδικα  σας  κατηγόρησε;  Το  δέχομαι.  Ο  Χριστιανός  δεν  έχει  χρέος  να  συγχωρεί;  Δε  μας  διδάσκει  το  Ευαγγέλιο  όταν  μας  σκαμπιλίζουν  να δείχνουμε  στον  υβριστή  και  τ'  άλλο  μάγουλο  μας;  Μάλωσαν ο  πατέρας  κι  ο  γιος;  Γιατί  δεχτήκατε  να  διώξει  ο  πατέρας απ'  το  σπίτι  το  παιδί  του.  Πιστέψτε  με,  είναι  μεγάλο  σκάν δαλο  και  θύελλα  ξεσήκωσε  την  πόλη.  Ακούστε  με  κι  εμένα. Επιδιώξτε  να  φέρεται  ειρήνη  και  μην  παρατραβάτε  το  σκοινί. Να  δώσετε  τόπο  στην  οργή  και  κάντε  δυνατά  τ'  αδύνατα  να φιλιώσουν  ξανά  ο  γιος  με  τον  πατέρα... 

ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Εκ  βάθους  καρδίας  το επιθυμώ.  Εγώ δεν είμαι μνησίκακος, τον έχω ήδη συγχωρήσει για όσες κακοήθειες ξεστόμισε. Δεν αντιδρώ εγώ, κ. Κλεάνθη, το θεϊκό συμφέρον αντιδρά. Αν έρθει αυτός ξανά στο σπίτι, θα φύγω εγώ. Σκάνδαλο θα ήταν πραγματικό να τον συναναστρέφομαι μετά την επαίσχυντη πράξη του. Όλος ο κόσμος θα μου χτύπαγε πως βάρεσα τη σάλπιγγα της τακτικής υποχώρησης. Πως κάνω στρατιωτικούς ελιγμούς. Όλος ο κόσμος θα 'λέγε πως επειδή την ενοχή μου παραδέχομαι και για να τα κουκουλώσω τον καλόπιανα.  Θα  λένε  πως  φοβάμαι  και  τον  χαϊδεύω  για  να  βουλώσω  το  στόμα  του.

 ΚΛΕΑΝΘΗΣ Δικολαβίες  τραβηγμένες  απ'  τα  μαλλιά.  Ποιος  κύριε  σας  έβαλε συνήγορο  στα  θεϊκά  συμφέροντα;  Έχει  ανάγκη  από  την  υπεράσπιση  σας  ο  Θεός;  Δεν  μπορεί  μονάχος  του  να  τιμωρήσει τους  ενόχους;  Αφήστε  το  Θεό  να  βρει  τον  τρόπο  τιμωρίας  και σεις  φροντίστε  τη  συγχώρεση  του  επιτάσσουν  οι  κανόνες  της θρησκείας.  Όταν  ακολουθείτε  τους  κανόνες,  θα  γράφετε  στα παλιά  σας  υποδήματα  τα  σχόλια  του  κόσμου.  Αλίμονο  αν μας  εμπόδιζαν,  να  δούμε  το  καλό  και  να  το  πράξουμε,  του κόσμου  τα  κουτσομπολιά.  Όποιος  με  του  Θεού  τη  θέληση πορεύεται,  για  ξένες  έγνοιες  δε  σκοτίζεται.

 ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Η  καρδιά  μου  τον  έχει  συγχωρέσει.  Ιδού  λοιπόν  τις  εντολές της  θρησκείας  τηρώ.  Όμως  το  σκάνδαλο  που  δημιούργησε μ'  έχει  εξευτελίσει  και  με  προστάζει  ο  Θεός  με  τον  κακό  τον άνθρωπο  να  μη  ζήσω  κάτω  απ'  την  ίδια  στέγη. 

ΚΛΕΑΝΘΗΣ Μήπως,  ο  Θεός  σας  προστάζει  να  δεχθείτε  και  τη  δωρεά  της περιουσίας  του  Οργώνη  κύριε; 

ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Είναι  γνωστό  της  πάσι  πως  δε  με  διακρίνει  τέτοια  φτηνή ιδιοτέλεια.  Τα  πλούτη  δε  με  συγκινούν,  δε  με  θαμπώνει  το ψεύτικο  και  αμαρτωλό  φως  της  χλιδής.  Αν  πρόκειται  να  δεχτώ  τη  δωρεά  που  προσφέρει  ο  πατέρας  του  νεαρού,  το  κάνω γιατί  τρέμω  μήπως  τόσα  λεφτά  και  τόσα  ακίνητα  πέσουν  σε χέρια  ανίκανα  και  αμαρτωλά.  Ενώ  εγώ  σκοπεύω  να  τα  μοιράσω  στον  πλησίον  μου  για  να  δοξάζει  το  θεό. .  

ΚΛΕΑΝΘΗΣ Γιατί  σκοτίζεστε  κύριε  πώς  θα  διαχειριστεί  την  περιουσία του  ο  νόμιμος  κληρονόμος;  Είναι  θαρρώ  προτιμότερο  να  τη σπαταλήσει  κατά  το  κέφι  του  παρά  να  σας  κατηγορήσει  πως του  την  κλέψατε  μπαμπέσικα.  Ποιος  νόμος,  ποιος  κανόνας της  θρησκείας  απαιτεί  να  γδύνεται  τον  κόσμο  και  να  τσεπώνεται  την  περιουσία  του;  Αν  ο  θεός  σας  εμποδίζει  να  ζείτε  με το  Δάνη  γιατί  δεν  αποσύρεστε  εσείς  χριστιανικότατα  αντί  να δέχεστε  να  τον  εξορίζουν  απ'  το  σπίτι  του  και  την  προκοπή του;  Μα  το  Θεό  σας,  είναι  λογική  αυτή; 

ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ Η  ώρα  είναι  κύριε  3.30.  Ώρα  για  προσευχή.  Το  Ιερό  καθήκον με  καλεί  να  κάνω  12  μετάνοιες.  (Φεύγει) 

ΚΛΕΑΝΘΗΣ Μάλιστα! 

Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...