Χειμερινό τζόκεϋ ΜΑΤ χωροφυλακής

 Χειμερινό πηλήκιο (τζόκεϊ) υπηρεσίας της ‘’Ελληνικής Χωροφυλακής’’ το οποίο έφεραν όσα στελέχη υπηρετούσαν μετά το 1975 έως και το 1984 στις ‘’Μηχανοκίνητες Μονάδες’’ και στα ‘’Μ.Α.Τ.’’(δωρεά Αντωνίου Ντόντου Μοιράρχου ε.α.).


Πηγή Ιστορικός συλλέκτης Βέροιας

Θα σε δώ στην κόλαση γλυκιά μου, του Βασίλη Δανέλλη. Ραδιοφωνικό Θέατρο

  Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας και καλές γιορτές.  Απόψε θα σας μεταφέρω στη σκοτεινή ατμόσφαιρα του μπαρ-τζαζ "Blue Hell" και θα σας παρουσιάσω το έργο του Βασίλη Δανέλλη "Θα σε δω στην κόλαση γλυκιά μου" σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Πρόκειται για ένα από τα πέντε έργα που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ (μεταξύ άλλων) επανεκκίνησης ραδιοφωνικού θεάτρου, "Αθηνών και Επιδαύρου" το 2020.



  Το έργο αποτελεί ραδιοφωνική διασκευή ενός νουάρ διηγήματος του συγγραφέα έργων αστυνομικής λογοτεχνίας Βασίλη Δανέλλη, του οποίου ο αρχικός τίτλος ήταν "Εις το επανειδείν γλυκιά μου" και δημοσιεύθηκε στη σειρά "Ελληνικά εγκλήματα" των εκδόσεων Καστανιώτη. Είναι μια ιστορία που διαδραματίζεται στη σημερινή Αθήνα. 

 Τι είναι όμως το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Θέατρο, χορός, μουσική, εικαστικά, δράσεις σε όλη την πόλη, συνθέτουν ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει ελληνικές και διεθνείς παρουσίες. (culturenow).


Η υπόθεση:

  Η ακαταμάχητη Αλεξάνδρα, που εργάζεται στην υποδοχή του μαγαζιού, ακροβατεί ανάμεσα στο φλερτ του επιχειρηματία Δημήτρη Σίμογλου και του συνεσταλμένου νεαρού Μάριου. Και οι δύο τη διεκδικούν και συγκρούονται για να την κατακτήσουν. 

  Μόνο αφού η Αλεξάνδρα υποκύψει στο φλερτ του Σίμογλου, αποκαλύπτονται και τα πραγματικά της κίνητρα. Η συμπαθής, κατά τα άλλα, ηρωίδα δεν είναι παρά μια συστηματική και αδίστακτη εκβιάστρια. Πολύ γρήγορα, όμως, φαίνεται πως έχει υπερεκτιμήσει τις δυνάμεις της και οδηγείται σε μια παγίδα.

  Ανακαλύπτει πως οι άνθρωποι που θεωρούσε συμμάχους της είναι τελικά εχθροί και παλεύοντας αγωνιωδώς να ξεφύγει, έρχεται αντιμέτωπη με την απόλυτη φρίκη. (lifo.gr)





Και άλλα στοιχεία για το έργο:

  Το έργο είναι βασισμένο σε ένα διήγημα που σαφώς κινείται στη σφαίρα της αμερικάνικης εγκληματολογικής λογοτεχνίας, με έμφαση στην ατμόσφαιρα και τον αφηγητή. Η ατμόσφαιρα είναι αυτή που τελικά καθηλώνει τον ακροατή ή αναγνώστη, μια ατμόσφαιρα που συνδυάζει με επιτυχία την τζαζ μουσική με το έργο (κάτι που σίγουρα δεν είδαμε στο προηγούμενο έργο που παρουσιάσαμε το Σεπτέμβριο, στον Ξένο Αθηνάς Κακούρη), με  φόντο, το σκοτεινό περιβάλλον του τζαζ κλαμπ Bar Hell. Η πρωτότυπη  και όχι συνηθισμένη σε εμάς τζαζ μουσική δένει απόλυτα με αυτό το σκοτεινό και τρομακτικό έργο.

  Όπως σημειώνει ο Γρηγόρης Ιωαννίδης για το έργο: "Είναι μια κάπως αυστηρή φορμαλιστική λογοτεχνία με λίγα -μα και γι’ αυτό άκρως ενδιαφέροντα- περιθώρια ευελιξίας εκ των έσω. Όπως γίνεται για παράδειγμα εδώ, στο «Καλωσόρισες», όπου ο τυπικός αφηγητής μετατρέπεται σταδιακά από ντετέκτιβ στον θύτη και το θύμα της ίδιας πλοκής, πάντα εντός του δεδομένου πλαισίου του είδους, που επιβάλλει αισθησιασμό, άφθονο κυνισμό και την περιρρέουσα μέθη της παρακμής".

  Η πρωταγωνίστρια του έργου (Αλεξάνδρα) είναι η μοιραία γυναίκα που εξιστορεί τα γεγονότα από την πλευρά του θύτη-θύματος (και μάλιστα κατά τη διάρκεια μιας εξομολόγησης, που κάνει για πρώτη φορά σε ένα Ιερωμένο). Είναι η σαγηνευτική γυναίκα-δηλητήριο (δουλεύει στο μπαρ ως σερβιτόρα), το έξυπνο "πουλί" της νύχτας που τελικά μπλέκετε σε ένα επικίνδυνο δίχτυ με φρικτά αποτελέσματα. Έχει σίγουρα υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες της με συνέπεια να οδηγηθεί σε παγίδα. Η Αλεξάνδρα όμως παρά το δολοπλόκο μυαλό της είναι συμπαθής και εν τέλει επιβιώνει πληρώνοντας το τίμημα της πράξης της μα το ίδιο νόμισμα. Το έργο είναι ένα ψυχογράφημα της Αλεξάνδρας.

 

Η Άλκηστης υποδύεται με επιτυχία το ρόλο της Αλεξάνδρας

 

  Η ψυχολογική και σωματική βία καθώς και οι περιγραφές των κόσμων του θηλυκού και του αρσενικού "κυνηγού" αναπτύσσονται με επιτυχία από το συγγραφέα στο κείμενο και από τους ερμηνευτές στη σκηνή. Η εξέλιξη του έργου προκαλεί ρίγος (κυρίως όμως από την ατμόσφαιρα). Στο τέλος ο Δανέλλης ανατρέπει τα μοτίβα, με μαεστρία, σύμφωνα πάλι με το Γρηγόρη Ιωαννίδη, που μέχρι εκείνη τη στιγμή επένδυε η προσληπτική μας αφέλεια. Η αναπάντεχα μεγάλη ανατροπή στο φινάλε κόβει την ανάσα του ακροατή, που αφήνει τελικά το έργο ταραγμένος.

  Κατά την άποψη μου το έργο ήταν το καλύτερο από τα πέντε που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ, η νουάρ ατμόσφαιρα, οι ερμηνείες των ηθοποιών και η τζαζ μουσική παρασύρουν και σαγηνεύουν τον ακροατή. Στο υπόγειο μπαρ τζαζ κάθε άνθρωπος μπορεί ίσως να βρει στοιχεία από το δικό του υπόγειο...


Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

 Με τους: Στέλλα Βογιατζάκη, Πολύδωρο Βογιατζή, Aκύλλα Καραζήση, Δημήτρη Μπίτο, Άλκηστη Πουλοπούλου, Άντα Πουράνη, Χάρη Φραγκούλη

 Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου 

Παίζουν οι μουσικοί: Κίμωνας Καρούντζος (κοντραμπάσο), Θοδωρής Κότσιφας (κιθάρα), Aλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης (ντραμς), Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα) Φωνητικά: Αλεξάνδρα Λέρτα 


Ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος


Η πρεμιέρα έγινε την Τρίτη 22/12 στο lifo.gr και στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών


Η Στέλλα Βογιατζάκη 


Το έργο μπορείτε να το ακούσεται εδώ:

https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy


Πηγές:

https://www.culturenow.gr/tag/festival-athinon-kai-epidayroy/

https://www.culturenow.gr/stella-vogiatzaki-anakalyptontas-ti-mageia-toy-radiofonikoy-theatroy/

https://www.lifo.gr/podcasts/radio-plays/radio-plays-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy

https://tvxs.gr/news/theatro/radiofoniko-theatro-me-kommeni-tin-anasa-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy

greekfestival.gr/open-plan-radio-plays-triti-15-12-stis-17-00-kalosorises-stin-kolasi-glykia-moy/

https://www.efsyn.gr/tehnes/theatro/276292_gynaika-dilitirio-se-tzaz-istories

Η αποχώρηση του Παναγιώτη Φασούλα από τον ΠΑΟΚ.

 Στις 5 Δεκεμβρίου του 1993 ο ΠΑΟΚ υποδεχόταν τον Ολυμπιακό και το Αλεξάνδρειο θύμιζε καμίνι που οι φλόγες του πυρώνονταν και το μόνο που έμενε ήταν πότε θα γίνει η έκρηξη. 



Και αυτή δεν άργησε όταν οι Ερυθρόλευκοι μπήκαν στο παρκέ και ανάμεσα τους με το νούμερο 10 στη φανέλα του βρισκόταν και ο άνθρωπος που ήταν ο κυριότερος λόγος και στόχος για τους οπαδούς του ΠΑΟΚ. Την ώρα που αντίκρισαν τον Παναγιώτη Φασούλα, 5.000 ασπρόμαυρα λαρύγγια άρχισαν να βρίζουν εν χορώ τον κάποτε αρχηγό τους, τα τυπωμένα με το πρόσωπο του Φασούλα πεντοχίλιαρα εκτοξεύονταν κατά εκατοντάδες ενώ την παράσταση έκλεψε το πανό με τον Μέγα Αλέξανδρο να επιτιμεί την "Αράχνη" για τα γεγονότα του καλοκαιριού.


Πως όμως έφτασαν στις αίθουσες των δικαστηρίων δύο πλευρές που βάδισαν μαζί για δώδεκα χρόνια σε μία σχέση με τα πάνω της και τα κάτω της; Σύμφωνα με δηλώσεις του Φασούλα, τα πρώτα πυρά τα δέχτηκε το 1985 μετά από μια ήττα με τον Σπόρτιγκ ενώ ήταν και το ένα μέλος του διδύμου -ο Μάνθος Κατσούλης ήταν ο άλλος- που ο τότε προπονητής του ΠΑΟΚ ο Γιουγκοσλάβος Γιόζιπ "Πίνο" Τζέρτζα, αποκαλούσε σκωπτικά "Μέριλιν Μονρόε και Μαρία Κάλλας" χρεώνοντας τους τάσεις βεντετισμού και τεμπελιάς.


Το ίδιο καλοκαίρι είχε και την πρώτη σύγκρουση με τον Νίκο Βεζυρτζή όταν ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ αρνήθηκε την συνέχιση της καταβολής από το ταμείο της ομάδας των 130.000 δραχμών  μηνιαίως που έπαιρνε ο παίχτης και προστίθενταν στις 70.000 που έδινε ο ερασιτέχνης για να συμπληρώνεται το τελικό ποσό των 200.000. 


Ο Φασούλας πίεσε την κατάσταση με τη φυγή του στην Αμερική και το Νόρθ Καρολάινα Στέιτ, αφήνοντας τον ΠΑΟΚ αλλά και την εθνική ομάδα "γυμνούς" κάτω από τα καλάθια. Όταν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 86 ήταν αυτός που είχε τώρα το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις αφού η ομάδα αν και προσπάθησε να καλύψει το κενό με τη μεταγραφή του Καρατζουλίδη και την ενεργοποίηση του νεαρού Καλόγηρου, δεν τα κατάφερε και έμεινε στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Ο Φασούλας υπεγράψε νέο τριετές συμβόλαιο με αυξημένες αποδοχές μέχρι το καλοκαίρι του 89 όταν κλήθηκε για νέες συζητήσεις με σκοπό την ανανέωση της συνεργασίας. 


Ομάδα και παίχτης συμφώνησαν στα 40.000.000 δραχμές τον χρόνο αλλά όταν ο Φασούλας πληροφορήθηκε τις αποδοχές του Άντονι Κουκ που θα έπαιρνε 107.000.000 πήγε σε έξαλλη κατάσταση στα γραφεία και απαίτησε αύξηση με την ατάκα "δεν σέβεστε την προσφορά μου, με εξαπατήσατε" και τελικά να λαμβάνει 37.000.000 δραχμές ακόμα. 


Εκεί που όλα έδειχναν πως ο αρχηγός θα έφευγε από τον Δικέφαλο του Βορρά, ήταν το  1991 τη χρονιά που ο ΠΑΟΚ αναδείχθηκε Κυπελλούχος Ευρώπης στη Γενεύη χωρίς όμως τη βοήθεια του Παναγιώτη που αποβλήθηκε με 5 φάουλ από το 26ο λεπτό, αφήνοντας τον Μπάρλοου με τον Μακαρά και τον Παπαχρόνη να παλεύουν. Η κατάκτηση του τροπαίου έβαλε για λίγο φρένο στους ψίθυρους της εξέδρας αλλά η κακή του εμφάνιση στον τελικό Κυπέλλου με τον Πανιώνιο έκανε το ψιθύρισμα μουρμούρα και η μουρμούρα έγινε φωνές διαμαρτυρίας στους τελικούς του πρωταθλήματος με αντίπαλο τον Άρη, όταν στον τρίτο αγώνα ο Φασούλας ήταν ανύπαρκτος με μηδέν πόντους 0/8 σουτ ενώ στον τέταρτο τελικό και εκεί που κρίθηκαν όλα είναι αυτός που αστοχεί σε 1+1 και μετά κάνει την λάθος πάσα προς τον Πρέλεβιτς που δίνει τη μπάλα στον Άρη για την καθοριστική επίθεση που οδηγεί στο καλάθι και φάουλ του Σέλερς.


Πηγαίνοντας προς τα αποδυτήρια ο Φασούλας θα γίνει αποδέκτης έντονων αποδοκιμασιών προς το πρόσωπο του από οπαδούς του ΠΑΟΚ που τον κατηγορούν για αδιαφορία  και ο παίχτης αντιδρά εξίσου έντονα απαντώντας προς την κερκίδα με την ατάκα "Φύγετε από εδώ ρε, να σας δώσω ένα χιλιάρικο να πάτε να φάτε ένα σάντουιτς". 


Την επόμενη μέρα σε δηλώσεις του εξοργισμένος θα πει πως σταματάει το μπάσκετ ενώ λίγο αργότερα σε συνέντευξη του στο "Τρίποντο" θα θέσει το ζήτημα της μεταγραφής του σε άλλη ελληνική ομάδα ή στην εσχάτη των περιπτώσεων στο εξωτερικό αφού όπως έλεγε δεν ήθελε να ξαναγυρίσει στη Θεσσαλονίκη όπου ήταν στοχοποιημένος και κάθε φορά ο αποδιοπομπαίος τράγος (συνθήματα με σπρέι έξω από το σπίτι του, σπασμένο αυτοκίνητο κατά τον ίδιο).


Ο Βεζυρτζής που μαθαίνει τις δηλώσεις, πικραμένος και εκνευρισμένος σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο μεταγραφής ενώ φουντώνουν οι φήμες πως ο Ιωαννίδης που έχει πιάσει λιμάνι, προτείνει την ανταλλαγή Παπαδάκου- Φασούλα. Και ενώ όλα δείχνουν πως ο Παναγιώτης θα αλλάξει φανέλα, παρεμβαίνει ο νεοπροσληφθεις Ίβκοβιτς που θέτει βέτο στον Βεζυρτζή λέγοντας του πως στηρίζει το αγωνιστικό πλάνο στην "Αράχνη" ενώ καταφέρνει να πείσει και τον ίδιο να παραμείνει στη Θεσσαλονίκη.


Η περίοδος 91-92 ήταν από τις πιο ήρεμες στη σχέση ΠΑΟΚ και Φασούλα. Φυσικά υπήρξε η πίκρα της Ναντ όπου το τρόπαιο χάθηκε από ακόμα ένα λάθος του αλλά η εμφάνιση του στον τελικό και κυρίως η κατάκτηση του πολυπόθητου πρωταθλήματος, έθαψαν τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Τα πάντα όμως αντιστράφηκαν την επόμενη χρονιά. Το δέλεαρ της συμμετοχής στο Πρωταθλητριών και ενδεχομένως η κατάκτηση του τροπαίου δεν επέτρεψαν αρχικά στη σπίθα να βάλει φωτιά στα ασπρόμαυρα αποδυτήρια αλλά ήταν πολύ δύσκολο να κρυφτεί η δυσκολη συμβίωση του προπονητή με τον παίχτη. Ο Φασούλας ξεκίνησε από νωρίς τη μουρμούρα για τις επιλογές του Ντούντα και το αποκορύφωμα ήρθε με εκείνη την περίφημη δήλωση στο Πο "ρωτήστε τον σοφό". Το φιτίλι είχε ανάψει, ήταν θέμα χρόνου πότε θα έσκαγε η βόμβα. Και έσκασε τη χειρότερη δυνατή χρονική περίοδο, όταν ο ΠΑΟΚ προσπαθούσε να μαζέψει τα κομμάτια του μετά την ήττα στον ημιτελικό του Φάιναλ Φορ από τη Μπενετόν Τρεβίζο και άλλη μία κακή εμφάνιση του Φασούλα σε κρίσιμο παιχνίδι. 


Ο Δικέφαλος του Βορρά που δεν έχει προλάβει να συνέλθει από το σοκ της απώλειας του Πρωταθλητριών και ο,τι αυτό επισύρει σε οικονομικό επίπεδο (χορηγία από την Coca Cola ύψους ενός δισεκατομμυρίου δραχμών) θα πέσει θύμα του Ολυμπιακού στα ημιτελικά του πρωταθλήματος και θα βρεθεί πεσμένος στο καναβάτσο. Τα μαχαίρια θα βγουν στα αποδυτήρια όταν ο Φασούλας θα κατηγορήσει τον Μπάνε πως δεν παίζει όπως μπορεί και ο Πρέλεβιτς θα απαντήσει λέγοντας του "εγώ έπαιζα όλον τον χρόνο, παίξε εσύ τώρα" και κατά την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη ο αρχηγός του ΠΑΟΚ θα ξεσπάσει με αιχμηρές δηλώσεις κατά του Ίβκοβιτς στον οποίο χρεώνει τις ευθύνες. 


"Εγώ είμαι κομπάρσος, άλλοι είναι οι πρωταγωνιστές. Αλλά πάλι εγώ θα την πληρώσω, συνηθισμένα τα βουνά απ' τα χιόνια. Τι να κάνω όμως, ο Ίβκοβιτς με κατέστρεψε, με έκανε σαν τον Βαλαβανίδη. Με βάζει να μαρκάρω στο τρίποντο και στην επίθεση να παίζω τριάρι για να κάνω σκριν στους σουτέρ. Δεν έχω πια εμπιστοσύνη στον εαυτό μου ούτε οι συμπαίχτες μου σε εμένα". Πιο ξεκάθαρα νομίζω δεν μπορούσε να το πει ο Φασούλας πως με τον Ίβκοβιτς ήταν "σκοτωμένοι" και αυτό δεν το έκρυβε και ο Ντούντα που αμφισβητούσε την προσήλωση και την αφοσίωση του Παναγιώτη στην ομάδα. Ένας από τους δύο έπρεπε να φύγει, ήταν πια ολοφάνερο. 


Στις 21 Μαΐου ο Φασούλας συναντιέται με τον Βεζυρτζή για να συζητήσουν τα πάντα, από χρωστούμενες δόσεις συμβολαίου μέχρι τη συνύπαρξη με τον Ίβκοβιτς. Ο ισχυρός άνδρας του ΠΑΟΚ ζητάει από τον παίχτη να δεχτεί μείωση αποδοχών από τα 340.000.000 στα μισά και τα χρωστούμενα σε εξάμηνες επιταγές. "Έχουμε οικονομικό πρόβλημα Παναγιώτη, δε γίνεται να πάρεις αυτά τα λεφτά. Σκέψου και το άλλο, αν ο Πρέλεβιτς που παίρνει 80 μάθει ότι εσύ παίρνεις 340 πόσα θα μου ζητήσει;" είπε ο Βεζυρτζής σε μια προσπάθεια να πείσει τον παίχτη. Ο Φασούλας δεν απαντά και τρεις μέρες αργότερα καταθέτει στην ΕΕΟΔΑΚ (Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών Αθλητών Καλαθοσφαίρισης) προσφυγή κατά του ΠΑΟΚ για οφειλή δεδουλευμένων ύψους 114.000.000 δραχμών, ζητώντας τη λύση του συμβολαίου του με υπαιτιότητα της ομάδας. 


Ο Φασούλας υποστηρίζει πως υπέστη μείωση της προσωπικότητας του και ο Βεζυρτζής ανταπαντά με την κατηγορία πως ετοίμαζε την προσφυγή από τον Μάρτιο επειδή είχε ήδη συμφωνήσει με τον Ολυμπιακό. Η επιτροπή συνεδριάζει στις 6 Ιουλίου και με ψήφους 5-0 δικαιώνει την "Αράχνη" και το αποτέλεσμα της διαδικασίας δεν θα αλλάξει  ούτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή της τότε ΕΣΑΚ που στη συνεδρίαση της 16ης Αυγούστου επικυρώνει την απόφαση και δίνει την ελευθέρας στον παίχτη. Τρείς μέρες αργότερα, στις 19 Αυγούστου ο Φασούλας υπογράφει τριετές συμβόλαιο με τον Ολυμπιακό με κλιμακούμενες αποδοχές ύψους 250, 285 και 340 εκατομμυρίων δραχμών αντίστοιχα. 


Με αυτή την υπογραφή ο Παναγιώτης Φασούλας έβαλε τέλεια στην σχέση του με τον ΠΑΟΚ που ακόμα και σήμερα αναρωτιέμαι τι είδους σχέση ήταν. Αγάπης και μίσους; Συμφερόντων; Ή μήπως όλα μαζί; Το σίγουρο είναι πως μαζί δεν μπορούσαν και ίσως ήταν καλύτερο και για τους δύο που χώρισαν οι δρόμοι τους...


Antreas Tsemperlidis

Η σκοτεινή ημιτελής συμφωνία του Φραντς Σούμπερτ, υπ΄αριθ. 8.

 Ανολοκλήρωτο συμφωνικό έργο του Φραντς Σούμπερτ (1797-1831), σύμφωνα με την πλειονότητα των μουσικολόγων. Υπάρχει και η αντίθετη άποψη, που θεωρεί το έργο ολοκληρωμένο. Ο πρωτότυπος τίτλο του είναι Συμφωνία αρ. 8 σε Σι ελάσσονα και φέρει τον αριθμό 759 στον κατάλογο Ντόιτς με τα έργα του σπουδαίου αυστριακού συνθέτη. Παρά τις διιστάμενες απόψεις, η Ημιτελής Συμφωνία παραμένει ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα στον χώρο της συμφωνικής μουσικής.





Το 1822 ήταν μια μεστή χρονιά για τον Σούμπερτ, παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε. Συνέθεσε πολλά και αξιόλογα έργα (Λειτουργία σε λα ύφεση, Φαντασία του Οδοιπόρου, λίντερ σε ποίηση Γκέτε, Ένγκελχαρτ, Μπρούχμαν και Σόμπερ), ενώ σε προσωπικό επίπεδο συμφιλιώθηκε με τον υπερπροστατευτικό πατέρα του, με τον οποίον τα είχε «τσουγκρίσει» πριν από τέσσερα χρόνια. Στις 30 Οκτωβρίου άρχισε να συνθέτει τη Συμφωνία σε Σι ελάσσονα, που δημιούργησε αμφισβητήσεις, προβλήματα και δίχασε τους ιστορικούς της μουσικής. 

Ονομάστηκε «Ημιτελής» επειδή αποτελείται από δύο μέρη (Allegro moderato - Andante con moto) αντί των τεσσάρων μιας συνηθισμένης συμφωνίας του καιρού του. Έχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες, όπως ότι ο Σούμπερτ δεν μπόρεσε να εμπνευστεί περισσότερα μέρη, ισάξια με τα δύο πρώτα ή ότι ολοκλήρωσε το έργο, αλλά τα δύο τελευταία μέρη χάθηκαν ή ακόμη ότι συνήθιζε να αρχίζει μία σύνθεση, να την ξεχνάει σ’ ένα συρτάρι και να καταπιάνεται με μια νέα.

Πάντως, υπάρχει ένα προσχέδιο «σκέρτσο» για την αρχή του τρίτου μέρους, με βάση το οποίο διάφοροι συνθέτες επιχείρησαν να τη συμπληρώσουν, χωρίς όμως επιτυχία.

Το ερώτημα αν τελικά πρόκειται για ανολοκλήρωτη συμφωνία ή όχι δημιούργησε το γεγονός ότι ο Σούμπερτ την προσέφερε και την αφιέρωσε στη Μουσική Εταιρεία της Στυρίας για την τιμή που του είχε κάνει ανακηρύσσοντάς τον επίτιμο μέλος της. Οι μουσικολόγοι, λοιπόν, που αντιτίθενται στο όρο «Ημιτελής», προβάλλουν το επιχείρημα ότι θα ήταν αδιανόητο ο συνθέτης να προσφέρει σε ένα μουσικό ίδρυμα ένα ατελές έργο του. Έτσι, οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι ο συνθέτης την είχε συλλάβει στη μορφή που την παρουσίασε, δηλαδή με μόνο δύο μέρη.

Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1865 στη Βιέννη, 34 χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατο του συνθέτη. Η Ημιτελής παρουσιάζεται εξαιρετικά σκοτεινή με έντονα δραματικά στοιχεία και διαμετρικά διαφορετική από τις υπόλοιπες συμφωνίες του συνθέτη. Γι’ αυτό θεωρείται ως η πρώτη ρομαντική συμφωνία του Σούμπερτ.




Πηγή: Σαν Σήμερα

Ο μεγάλος Γιούρι Ζντοβτς

 Με ύψος 1 μέτρο και 98 εκατοστά, άριστη γνώση των βασικών του αθλήματος, άψογος οργανωτής αλλά και συνεπής σκόρερ όποτε το χρειαζόταν η ομάδα του και φυσικά αμυντικός που έβγαζε τα συκώτια στον αντίπαλο, ο μεγάλος Γιούρι Ζντόβτς ήταν ένας παίχτης που λόγω της αδιαμφισβήτητης ποιότητας του μπορούσε να καλύψει με την ίδια άνεση και τις τρεις θέσεις της περιφέρειας. 



Δεν είναι τυχαίο πως σε μια Γιουγκοσλαβία που έσφυζε από ταλέντο, ο Ντούντα τον καθιέρωσε ως βασικό δίπλα στον Ντράζεν βλέποντας και αυτός την πολύπλευρη προσφορά του Γιούρι στο παρκέ σε άμυνα και επίθεση. Το "Ξανθό Σκυλί" ευτυχήσαμε να το δούμε και στη χώρα μας πρώτα με τη φανέλα του Ηρακλή και κατόπιν με τα κυανέρυθρα του Πανιωνίου, Ιβανώφειο και Νέα Σμύρνη απόλαυσαν τον μπασκετμπολίστα-κομπιούτερ.


Τα πεπραγμένα του Γιούρι όμως στα ελληνικά γήπεδα είναι γνωστά, η καταγραφή τους δεν είναι ο σκοπός της αναρτήσεως μου. Δεν θα σας κουράσω άλλο, θα σας γράψω ευθύς αμέσως τον λόγο. Θα ήθελα να κάνουμε ένα άλμα πίσω στον χρόνο και με όλον τον σεβασμό προς τον ιστορικό "Γηραιό", να βάλουμε τον Γιούρι στο ρόστερ δύο άλλων ελληνικών ομάδων και ας δούμε τι θεωρείτε εσείς πως θα είχαν καταφέρει με το πολυεργαλείο από τη Σλοβενία.


Ας ξεκινήσουμε με το καλοκαίρι του 92 και τον ΠΑΟΚ, εκεί όπου ο Ντούσαν Ίβκοβιτς σχεδίαζε την ομάδα που θα ριχνόταν στη μάχη του Κυπέλλου Πρωταθλητριών με απώτερο σκοπό την πρόκριση στο Φάιναλ Φορ του ΣΕΦ και κατ' επέκτασιν το τρόπαιο. Μετά λοιπόν τον τραυματισμό του Ερλ Χάρισον και προτού οι τότε πρωταθλητές Ελλάδος καταλήξουν στη λύση του Κλίφ Λέβινγκστον, ο Ντούντα έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον Ζντόβτς που μόλις είχε φύγει από τη Μπολόνια και έψαχνε νέα επαγγελματική στέγη, λέγοντας στον παλιό του προπονητή πως ήθελε να ξαναπαίξει για αυτόν. 


Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που θα κρίνει τον Ντούντα, δεν έχω ούτε το ειδικό βάρος αλλά και τις γνώσεις για να το κάνω. Απλά όμως φανταστείτε την περιφέρεια του ΠΑΟΚ με Κόρφα, Μπάνε και Ζντόβτς και τον Μπάρλοου στη φυσική του θέση. Με τον Γιούρι πάνω στον Κούκοτς από την αρχή αλλά και αργότερα με το κρεσέντο τριπόντων από τον Μάσιμο Ιακοπίνι, τολμώ να γράψω πως ο ημιτελικός δεν θα έφτανε να κριθεί στο ένα σουτ, θα είχε τελειώσει νωρίτερα υπέρ του ΠΑΟΚ. 


Από την πραγματικότητα όμως ας περάσουμε στη φαντασία και μία χρονιά αργότερα. Ας πάμε στον Παναθηναϊκό του 1993 που ως γνωστόν  εκείνο το καλοκαίρι ο πρώτος του στόχος ήταν ο "Μότσαρτ" του παγκόσμιου μπάσκετ, ο Ντράζεν Πέτροβιτς. Η μοίρα μας άφησε με την γλυκιά και ταυτόχρονα πικρή προσμονή της σύμπραξης στην ίδια ομάδα του Ντράζεν με τον "Γκάνγκστερ", δεν ήταν γραφτό να τους δούμε να μαγεύουν στον δικό μας μπασκετικό μικρόκοσμο.


Μετά την τραγωδία της 7ης Ιουνίου, τα πλάνα του Παβλίσεβιτς άλλαξαν εν μία νυκτί και αντί περιφερειακού αποκτήθηκε ψηλός, ο Αλεξάντερ Βολκόφ. Τι θα γινόταν όμως αν ο Κροάτης επέμενε στα αρχικά του σχέδια και αντί για τον Σάσα, ζητούσε από τον Γιαννακόπουλο το "Ξανθό Σκυλί" ; Με έναν Ζντόβτς να απελευθερώνει από τα οργανωτικά καθήκοντα που πολλές φορές αναλάμβανε ο Γκάλης και να ενισχύει στον μέγιστο βαθμό την αμυντική συνοχή, ο Παναθηναϊκός θα είχε καλύτερη τύχη στο Τέλ Αβίβ;


Απογευματινά διλήμματα αγαπητοί μπασκετόφιλοι και όπως πάντα, σας ζητώ να καταθέσετε την δική σας άποψη με επιχειρήματα και τον κόσμιο τρόπο που μας έχετε συνηθίσει...


Antreas Tsemperlidis

Η Ελλάδα γυμνή και μόνη κουβαλά το "βόδι"της Ευρώπης

 «Η Ντροπή της Ευρώπης»

O νομπελίστας ποιητής Γκίντερ Γκρας απευθύνεται στην Ευρώπη και την προειδοποιεί ότι κινδυνεύει, αν δεν στηρίξει τη χώρα που τη δημιούργησε.



«η απληστία των τραπεζών, των επιτρόπων και των εγκαθέτων τους» θα προκαλέσει τον Ιερό Θυμό (Μήνι) των ίδιων των θεών.

Δίχως την Ελλάδα η Ευρώπη θα είναι φτωχότερη, μία ήπειρος φθαρμένη και στερημένη από οποιαδήποτε πνευματικότητα.

«Η Ντροπή της Ευρώπης»

«Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που σου χάρισε το λίκνο.

Οσα Εσύ με την ψυχή ζήτησες και νόμισες πως βρήκες, τώρα θα καταλυθούν, και θα εκτιμηθούν σαν σκουριασμένα παλιοσίδερα.

Σαν οφειλέτης διαπομπευμένος και γυμνός, υποφέρει μια Χώρα· κι Εσύ, αντί για το ευχαριστώ που της οφείλεις, προσφέρεις λόγια κενά.

Καταδικασμένη σε φτώχεια η Χώρα αυτή, που ο πλούτος της κοσμεί Μουσεία: η λεία που Εσύ φυλάττεις.

Χώρα χωρίς δικαιώματα, που η ισχυρογνώμονη εξουσία ολοένα και περισσότερο της σφίγγει το ζωνάρι.

Πιες επιτέλους, πιες! (το κώνειο) κραυγάζουν οι εγκάθετοι "ηγεμόνες"· όμως ο Σωκράτης, με οργή σου επιστρέφει το κύπελλο γεμάτο ώς επάνω.

Θα καταραστούν εν χορώ, οι θεοί, ό,τι είναι δικό σου, που τον Ολυμπό, ζητάς ν' απαλλοτριώσεις.

Στερημένη από πνεύμα, Ευρώπη θα φθαρείς, χωρίς τη Χώρα, που το πνεύμα της, εσένα, Ευρώπη, εδημιούργησε».

''ΑΓΝΩΣΤΟΙ'' ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1940-1941.

Φωτογραφία και ‘’Πιστοποιητικό Τύπου Α΄’’ (με όλες τις στρατολογικές μεταβολές) του Λοχία Τσιφλίδη Κων\νου του Ιωάννη, ο οποίος γεννήθηκε στην Λυκογγιάννη-Βέροιας το 1911, και υπηρέτησε το 1940-1941 στο ''9ο Σ.Π.'', και ο οποίος σκοτώθηκε ηρωικά μαχόμενος την 21-01-1941 στην περιοχή της Κλεισούρας στην Βόρειο Ήπειρο. Ήδη τα εν λόγω ατομικά έγγραφα και φωτογραφίες του Λοχία Τσιφλίδη Κων\νου τοποθετήθηκαν στο ‘’ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΕΙΟ’’ μουσείο δίπλα στους υπόλοιπους νεκρούς Βεροιώτες συμπολίτες μας, ως ελάχιστο δείγμα τιμής προς το πρόσωπό του.


Πηγή Ιστορικός συλλέκτης Βέροιας

Γραφομηχανή που χρησιμοποιούσαν οι υπηρεσίες της χωροφυλακής

 Γραφομηχανή ‘’olympia’’ η οποία χρησιμοποιούνταν από τις Υπηρεσίες της Χωροφυλακής κατά τις δεκαετίες 1950-1970 (δωρεά κ.Βομβέλλη Χαράλαμπου)


Πηγή Ιστορικός συλλέκτης Βέροιας

Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο

  Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...