Με λίγα λόγια...

«Η αγάπη είναι σαν το πόλεμο, είναι εύκολο να ξεσπάσει και δύσκολο να τελειώσει»



ΣΤΑΡΤΣΟΒΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ,ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΌ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ (πλούσιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό)

Σχετικά κοντά στα ελληνικά σύνορα βρίσκεται το χωριό Στάρτσοβο εντός του βουλγάρικου εδάφους.


Πλάνα πριν την είσοδο στο χωριό...





 Το χωριό κατοικούνταν από σλαβόφωνους Έλληνες στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι Έλληνες αποχώρησαν από το Στάρτσοβο στην πλειονότητα τους μετά τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913.

Οι Σταρτσοβίτες, αφού έκαψαν τα νεκροταφεία, τα σπίτια και όλα τα αρχεία του χωριού,
άφησαν μόνο την εκκλησία του Αγίου Μηνά, εγκατέλειψαν με δάκρυα στα μάτια το
μικρό χωριό τους και κατηφόρισαν για την Πατρίδα

μέσα στο χωριό και κοντά στο Ναό...





Έξω από το Ναό...




Μέσα στο Ναό...
















Η θέρμανση του Ναού...

Το αντίγραφο της εικόνας που μεταφέρθηκε στην Ελλάδα
Η θαυματουργή εικόνα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα βρίσκεται στο Νέο Πετρίτσι


Οι ελληνικές επιγραφές σε όλα τα σημεία του Ναού μαρτυρούν τον ελληνικό χαρακτήρα του.



Ένα από τα ελάχιστα κτίσματα που διασώθηκαν ήταν η εκκλησία του χωριού, ο Άγιος Μηνάς.

Ο Άγιος Μηνάς με τα θαύματά τους στήριξε το φρόνημα των προγόνων μας και τους
βοήθησε να διατηρήσουν τα εδάφη τους στα δύσκολα χρόνια του Μακεδονικού
Αγώνα.

Οι δρόμοι του χωριού είναι άθλιοι, αποτελλούν χαρακτηριστικό δείγμα των βουλγάρικων υποδομών... ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΥΨΩΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΤΩΝ!


Τέλος αλγεινή εντύπωση προκαλεί η χρήση μίας μικρής κάμαρας, η οποία βρίσκεται δίπλα ακριβώς από την κεντρική είσοδο ως κατοικία από τον υπεύθυνο του ναού...

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ....

«Η αγάπη αποτελείται από μία ψυχή που κατοικεί σε δύο σώματα»

Αριστοτέλης



Τρίγωνο στη Ρόδο, της Αγκάθα Κρίστι. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή θα σας παρουσιάσει απόψε το έργο της Αγκάθα Κρίστι "Τρίγωνο στη Ρόδο"





Η υπόθεση:

Όταν ο Ηρακλής Πουαρό σχεδίαζε με το δάχτυλό του ένα τρίγωνο πάνω στην άμμο, σε μια ανάλαφρη συζήτηση με την πρόσφατη γνωριμία του, τη δεσποινίδα Πάμελα Λάιλ, ούτε και ο ίδιος συνειδητοποιούσε πως αυτό αντικατόπτριζε μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση. Βρισκόταν για διακοπές στη Ρόδο και τέτοια εποχή, τέλος Σεπτεμβρίου, το ξενοδοχείο είχε ελάχιστους παραθεριστές. Όμως ο Πουαρό δε διασκέδαζε. Είχε έρθει για διακοπές, σ’ αυτό το πανέμορφο νησί του Αιγαίου, ελπίζοντας ν’ αφήσει πίσω του τις επαγγελματικές του ενασχολήσεις. Κι ωστόσο, οι ευαίσθητες κεραίες του δέχονταν αδιόρατα, μα ανησυχητικά μηνύματα... Να ήταν έτσι; Σ’ αυτή τη συλλογή περιέχονται άλλα τρία διηγήματα, απ’ τα πιο σημαντικά, με ήρωα τον Ηρακλή Πουαρό, καθώς η Άγκαθα Κρίστι τα συνέλαβε ως ενότητα και τα έγραψε φροντίζοντας ιδιαίτερα την πλοκή, με το μαγικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει.

Σύντομο και ενδιαφέρον έργο διατηρεί την αγωνία σας στα ύψη...


Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το glob tv:


                                    

Τουρκική εφημερίδα

Η εφημερίδα Μιλιέτ μέσα σε ατμόσφαιρα ταραχής και αγωνίας για τους Τούρκους αναγγέλει την είσοδο του Ελληνικού στρατού στη Σμύρνη στις 03/15 Μαϊου.




Μεταξύ Σιδηροκάστρου και Αχλαδοχωρίου.. Θέα.

Εξαιρετική η θέα των βουνών έξω από το Σιδηρόκαστρο στο δρόμο για το Αχλαδοχώρι...



       Μπορεί να κάνει μία μικρή στάση κανείς και να την απολαύσει...

Τι είναι η προϊστορία;

Η αρχαιολογία συμπληρώνει, αποσαφηνίζει και επιβεβαιώνει την ιστορική γνώση. Σε γενικές γραμμές υποκαθιστά την ιστορική γνώση όταν αυτή απουσιάζει, την ελέγχει και τη διαψεύδει όπου χρειάζεται αξιολογώντας έτσι την αντικειμενικότητα της.



Η έναρξη της προϊστορίας ανάγεται στα αρχαιότερα υλικά κατάλοιπα που αποδίδονται σήμερα σε πρώιμα είδη  ανθρωπιδών όπως οι Homo Habilis. Τα κατάλοιπα είναι οι ίδιοι χώροι προσωρινής παραμονής των ολιγάριθμων ομάδων με τα υπολείμματα τροφής και τα εργασιακά σύνολα που χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες κυρίως του κυνηγιού.

Η προϊστορία ξεκινάει από την αρχαιότερη-κατώτερη Παλαιολιθική εποχή πριν από 2.000.000  ενώ η περάτωση της δεν είναι σαφής και σχετίζεται με την εμφάνιση της γραφής.  Η ιστορική περίοδος διαδέχεται την προϊστορική περίοδο και κατά κύριο λόγο χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση της γραφής.

.

Τραυματιοφορείς στο Μικρασιατικό μέτωπο.

Παροχή πρώτων βοηθειών στο Μικρασιατικό Μέτωπο...


Η φωτογραφία τραβήχτηκε κάπου στο Μικρασιατικό μέτωπο, κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων του Ελληνικού Στρατού...

ΜΙΑ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ...

Στις αρχές του 1914 ο Τούρκος πρεσβευτής στην Αθήνα Γκαλήπ Κεμαλή πρότεινε έντεχνα την ανταλλαγή ελληνικών πληθυσμών της Μ. Ασίας και συγκεκριμένα της Σμύρνης με μουσουλμανικούς πληθυσμούς της Μακεδονίας.
 Ο Ε. Βενιζέλος με ενθουσιασμό θα συζητήσει την προοπτική της εν λόγω ανταλλαγής όπως θα δείξουν οι επιστολές του προς τον Τούρκο διπλωμάτη. Ενδεικτικά σας παραθέτουμε την από 09-05-1914 επιστολή του:


Ύστερα από την απελευθέρωση της Μακεδονίας από τον Ε.Σ. θα τεθεί επί τάπητος η ανταλλαγή των Μουσουλμάνων. Στις 12-05-1914 ο Τούρκος Πρέσβης θα απαντήσει με προθυμία:



Στο σημείο αυτό είναι ολοφάνερο ότι η Τουρκική Διπλωματία θα επιχειρήσει να αδράξει την ευκαιρία ώστε να ξεφορτωθεί τους Έλληνες των εδαφών της στη Μ. Ασία μία ώρα αρχύτερα και αναίμακτα. Με πνεύμα πολιτικού και διπλωματικού   Ρεαλισμού θα αντιληφθεί την διαμορφωθείσα στα Βαλκάνια κατάσταση μετά τη συντριβή που υπέστη κατά τους βαλκανικούς πολέμους.

 Ο Ε. Βενιζέλος θα ανταπαντήσει στις 15-05-1914: 


Άπαντες θα αιφνιδιαστούν ακόμη και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Μόνο ο Μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος θα έχει το αισθητήριο να αντιδράσει και να διαμαρτυρηθεί. 
 Σύντομα θα ξεσπάσει η λαίλαπα του Ά παγκοσμίου πολέμου και η περίεργη αυτή διαπραγμάτευση θα λήξει.
Τραγική ειρωνεία τέλος θα αποτελέσει η εκ των υστέρων και με το πνεύμα του μετά Χριστόν προφήτη  θεώρηση ότι θα είχαν διασωθεί οι εκατοντάδες χιλιάδες σφαγιασθέντες Έλληνες από τους Τούρκους με αφορμή τη Μικρασιατική εκστρατεία η οποία σίγουρα δεν θα είχε συντελεστεί εάν οι Έλληνες της Σμύρνης ανταλάσσονταν με τους μουσουλμάνους της Μακεδονίας... Ταυτόχρονα όμως θα ενισχύσει την όχι και τόσο διαδεδομένη άποψη ότι η ελληνική Μεγάλη Ιδέα έως το τέλος του Α' Π.Π. περιελάμβανε ως ζωτικό χώρο της Νέας Ελλάδας μόνο τους Έλληνες των Ευρωπαϊκών εδαφών και όχι αυτούς της Ασίας. Παρόλα αυτά ο άμεσος κίνδυνος που διέτρεξαν κατά τη διάρκεια του Α' Π.Π. και η αίγλη που ασκούσαν οι Ιωνικές πόλεις έστρεψαν το ενδιαφέρον του Ελληνικού κράτους προς την Ανατολία.
(Το περιεχόμενο των επιστολών αντλήθηκε  από το βιβλίο του Α\γου Ε.Α. Ιωαννίδη Κωνσταντίνος Ι΄Β.)
  



Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο

  Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...