Το έτος 1871...
Η αναγνώριση της βουλγάρικης εξαρχίας πραγματοποιήθηκε από το Σουλτάνο υπο την πίεση όμως των Ρώσων...
Το έτος 1871…
Το 1871, λοιπόν, υπό την ασφυκτική πίεση των Ρώσων ο Σουλτάνος αναγνώρισε τη Βουλγαρική Εξαρχία, η οποία αποσχίσθηκε από το Οικουμενικό
Πατριαρχείο και έλαβε την άδεια να ιδρύει στα οθωμανικά εδάφη της Μακεδονίας βουλγαρικές Μητροπόλεις και εκκλησιές. Στόχος ήταν οι σλαβόφωνοι Μακεδόνες, που στην βόρεια ζώνη της Άνω Μακεδονίας αποτελούσαν την πλειοψηφία του μακεδονικού ελληνισμού και αρχικά προσελκύονταν εύκολα στους ναούς της
Εξαρχίας επειδή αντιλαμβάνονταν μέσες-άκρες καλύτερα τη γλώσσα της Λειτουργίας.
Όλοι αυτοί εγγράφονταν στα οθωμανικά κιτάπια σαν «Εξαρχικοί» και κατ’ επέκταση σαν «Βούλγαροι» διότι οι Οθωμανοί ξεχώριζαν τους υπηκόους τους ανάλογα μόνον με το θρήσκευμά τους και έως τότε ανέγραφαν όλους τους
Ορθοδόξους ως Ρουμ, δηλαδή Ρωμαίους, Έλληνες.
Ο Άγιος Παϊσιος ο Χιλανδαρινός |
Το έτος 1871…
Το 1871, λοιπόν, υπό την ασφυκτική πίεση των Ρώσων ο Σουλτάνος αναγνώρισε τη Βουλγαρική Εξαρχία, η οποία αποσχίσθηκε από το Οικουμενικό
Πατριαρχείο και έλαβε την άδεια να ιδρύει στα οθωμανικά εδάφη της Μακεδονίας βουλγαρικές Μητροπόλεις και εκκλησιές. Στόχος ήταν οι σλαβόφωνοι Μακεδόνες, που στην βόρεια ζώνη της Άνω Μακεδονίας αποτελούσαν την πλειοψηφία του μακεδονικού ελληνισμού και αρχικά προσελκύονταν εύκολα στους ναούς της
Εξαρχίας επειδή αντιλαμβάνονταν μέσες-άκρες καλύτερα τη γλώσσα της Λειτουργίας.
Όλοι αυτοί εγγράφονταν στα οθωμανικά κιτάπια σαν «Εξαρχικοί» και κατ’ επέκταση σαν «Βούλγαροι» διότι οι Οθωμανοί ξεχώριζαν τους υπηκόους τους ανάλογα μόνον με το θρήσκευμά τους και έως τότε ανέγραφαν όλους τους
Ορθοδόξους ως Ρουμ, δηλαδή Ρωμαίους, Έλληνες.
Το 1871 υπήρξε χρονιά σταθμός για τον Ελληνισμό της Νοτίου Βουλγαρίας καθώς άνοιξε ο δρόμος για τον εκβουλγαρισμό του με θρησκευτικά μέσα...
ΚΡΙΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ
Ο Κριμαϊκός πόλεμος (1854-1858) ήταν
η στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ
Ρωσίας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
με μήλο της έριδας την χερσόνησο της Κριμαίας.
η στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ
Ρωσίας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
με μήλο της έριδας την χερσόνησο της Κριμαίας.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου
οι Άγγλοι και οι Γάλλοι φοβούμενοι
την επέκταση της Τσαρικής Ρωσίας
ενεπλάκησαν συμπαραστεκόμενοι
την Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Το ελληνικό βασίλειο τέθηκε εξ αρχής
στο πλευρό του ομόδοξου “ξανθού γένους”
της Ρωσίας δηλαδή.
Οι Θεσσαλοί και οι Μακεδόνες
θα επαναστατήσουν και θα απασχολήσουν
μεγάλο μέρος των οθωμανικών στρατευμάτων.
Σε αντίδραση της ελληνικής στήριξης
στους Ρώσους οι Αγγλογάλλοι
θα καταλάβουν τα ελληνικά λιμάνια
και την Αθήνα και θα εξαναγκάσουν τον Όθωνα
να εγκαταλείψει την επαναστατική δραστηριότητα.
οι Άγγλοι και οι Γάλλοι φοβούμενοι
την επέκταση της Τσαρικής Ρωσίας
ενεπλάκησαν συμπαραστεκόμενοι
την Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Το ελληνικό βασίλειο τέθηκε εξ αρχής
στο πλευρό του ομόδοξου “ξανθού γένους”
της Ρωσίας δηλαδή.
Οι Θεσσαλοί και οι Μακεδόνες
θα επαναστατήσουν και θα απασχολήσουν
μεγάλο μέρος των οθωμανικών στρατευμάτων.
Σε αντίδραση της ελληνικής στήριξης
στους Ρώσους οι Αγγλογάλλοι
θα καταλάβουν τα ελληνικά λιμάνια
και την Αθήνα και θα εξαναγκάσουν τον Όθωνα
να εγκαταλείψει την επαναστατική δραστηριότητα.
Στο σημείο αυτό οι Ρώσοι
θα συνειδητοποιήσουν
ότι θα χάσουν οριστικά τους Έλληνες
και θα επιλέξουν τους Βούλγαρους ως όργανα
για την επίτευξη των επιδιώξεων τους στη
Μακεδονία
(οιε Βούλγαροι επιπλέον ήταν
για τους Ρώσους ομόδοξοι Σλάβοι).
θα συνειδητοποιήσουν
ότι θα χάσουν οριστικά τους Έλληνες
και θα επιλέξουν τους Βούλγαρους ως όργανα
για την επίτευξη των επιδιώξεων τους στη
Μακεδονία
(οιε Βούλγαροι επιπλέον ήταν
για τους Ρώσους ομόδοξοι Σλάβοι).
Οι Βούλγαροι έως τότε
και (ειδικότερα οι νοτιοβούλγαροι)
ταυτίζονταν με τους Έλληνες,
μέσω της ελληνικής παιδείας
και της ορθόδοξης εκκλησίας.
Έπρεπε λοιπόν, και προκειμένου
να εξυπηρετήσουν τις ρωσικές επιδιώξεις
να αφυπνιστούν εθνικά και να διαχωριστούν
από τους Έλληνες.
και (ειδικότερα οι νοτιοβούλγαροι)
ταυτίζονταν με τους Έλληνες,
μέσω της ελληνικής παιδείας
και της ορθόδοξης εκκλησίας.
Έπρεπε λοιπόν, και προκειμένου
να εξυπηρετήσουν τις ρωσικές επιδιώξεις
να αφυπνιστούν εθνικά και να διαχωριστούν
από τους Έλληνες.
Ο Σουλτάνος το 1871 υπό την ασφυκτική πίεση
των Ρώσων θα αναγνωρίσει
την εξαρχική βουλγαρική εκκλησία
και έτσι θα ξεκινήσει επίσημα
η αντιπαράθεση Ελλήνων και Βουλγάρων,
η οποία θα διαρκέσει (με κάποια διαλείμματα)
70 περίπου χρόνια.
των Ρώσων θα αναγνωρίσει
την εξαρχική βουλγαρική εκκλησία
και έτσι θα ξεκινήσει επίσημα
η αντιπαράθεση Ελλήνων και Βουλγάρων,
η οποία θα διαρκέσει (με κάποια διαλείμματα)
70 περίπου χρόνια.
Επιχείρηση παρακολούθησης του εχθρού...
Άσκησης Νούμερο 3:
Επιχείρησης παρακολούθησης του εχθρού...
Λάθος κύριε! Είμαι πράκτωρ!
Μυθικός ! Αθάνατος !
Επιχείρησης παρακολούθησης του εχθρού...
Λάθος κύριε! Είμαι πράκτωρ!
Ακολουθεί ατελείωτο ξύλο!!!!!!!
Από την ταινία: Θου-Βου επιχείρησης γης μαδιάμ (1969)
Μυθικός ! Αθάνατος !
Το σπήλαιο Μελιδονίου-Κρήτη. Χρήση του σπηλαίου από την Προϊστορική έως την Οθωμανική εποχή.
Λίγα λόγια για το σπήλαιο
Το σπήλαιο του Μελιδονίου (Γεροντοσπηλιός) βρίσκεται 1200 μέτρα ΒΔ του οικισμού Μελιδόνι στο δήμο Μυλοποτάμου της Π.Ε. Ρεθύμνου.
Το σπήλαιο συνδέεται με ορισμένες μυθολογικές αναφορές (Ταλώς, Ταλαία όρη),ενώ το 1824 μέσα σ'αυτό βρήκαν μαρτυρικό θάνατο 370 γυναικόπαιδα από τον Τουρκοαιγυπτιακό στρατό.
Από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο σπήλαιο βρέθηκαν: χρηστικά αγγεία, Μινωικές λατρευτικές πύρες, λατρευτικά αντικείμενα πήλινα ειδώλια, λυχνάρια, προσωπικά αντικείμενα λατρευτών, καθώς από την αρχαϊκή εποχή μέχρι τη ρωμαϊκή λατρεύονταν ο Ερμής και μία ακόμη γυναικεία θεότητα.
Τέλος βρέθηκαν και 2500 επιγραφές. ( Η χαρτογράφηση έγινε από την Άννα Πετροχείλου).
Η μέση ετήσια θερμοκρασία του σπηλαίου είναι 18-22 c.
Οι επιγραφές ανήκουν κυρίως στην Ελληνιστική Εποχή και αναφέρονται είτε σε προσκυνητές είτε περαστικούς είτε στο πλαίσιο κάποιας λατρείες.
Το σπήλαιο επισκέπτονται 15.000 άτομα κάθε χρόνο.
Νεολιθική Εποχή:
Τα σημαντικότερα ευρήματα της περιόδου αποτελούν εργαλεία και σκεύη (οστέινα και λίθινα).
Η κατοίκηση στο σπήλαιο κατά τη Νεολιθική εποχή ήταν μόνιμη ή ημιμόνιμη.
Μινωική Εποχή (3000-1100 π.Χ.):
Το σπήλαιο σ'αυτήν την περίοδο δε σταμάτησε να κατοικείται, κατεφευγαν σ' αυτό κυρίως σε περιόδους ταραχών οι για διάφορες εργασίες.
Μετά το 1700 π.Χ. και κατά τη Νεοανακτορική περίοδο (τα ανάκτορα σε αυτή την περίοδο γκρεμίστηκαν και ξαναχτίστηκαν) πραγματοποιήθηκε εντατική λατρευτική χρήση του σπηλαίου. Κατά κύριο λόγο λατρεύτηκε μία γυναικεία θεότητα προστάτιδας της αναπαραγωγής και της φύσης.
Αρχαϊκή εποχή (800-600 π.Χ.):
Η χρήση του σπηλαίου παραμένει λατρευτική, πλην όμως σταματά η λατρεία της θεότητας αναπαραγωγής και πλέον λατρεύεται ανδρικός θεός (κατά την ελληνιστική περίοδο λατρεύεται ο Ερμής). Την εν λόγω περίοδο πραγματοποιείται εκτεταμένη προσφορά ανθρωπόμορφων ειδωλίων (αποθέτονταν γύρω γύρω από έναν "ομφαλόσχημο" σταλαγμίτη).
Ελληνιστική εποχή (325-150 π.Χ.):
Στην Ελληνιστική εποχή στο σπήλαιο η χρήση εξακολουθούσε να είναι λατρευτική, καθώς λατρεύονταν αποκλειστικά ο Ερμής (ψυχοπομπός των ανθρώπων προς τον κάτω κόσμο).
έτσι λοιπόν το σπήλαιο αποτέλεσε σκηνικό σχετικών δρώμενων λατρείας.
Οι προσκυνητές κρατώντας λυχνάρια και δάδες κατέβαιναν βαθιά μέσα στο σπήλαιο. (στο τέλος της σπηλιάς έβαζαν υπογραφές. Γενικότερα οι προσκυνητές σέβονταν απόλυτα την ιερότητα του χώρου και ποτέ δεν υπέγραφαν ο ένας επάνω στον άλλον.
Ρωμαϊκή εποχή:
Κατά τη ρωμαϊκή εποχή το σπήλαιο υπήρξε επίσης πόλος έλξης προσκυνητών του Ερμή (πολυάριθμες ομάδες επισκέπτονταν το σπήλαιο).
Οθωμανική εποχή:
Στην περίοδο της Τουρκοκρατίας η χρήση του σπηλαίου ήταν διπλή. Το σπήλαιο ήταν ορμητήριο επαναστατικών ομάδων και χώρος όπου πραγματοποιούνταν συσκέψεις Ελλήνων οπλαρχηγών για για επικείμενες επαναστατικές κινήσεις.
Η χρήση του σπηλαίου εν κατακλείδι ήταν κατά βάση λατρευτική. Στο επίκεντρο της λατρευτικής δραστηριότητας βρέθηκε ο θεός Ερμής. Ενδιαφέρον τέλος θα παρουσιάσει η χρήση του σπηλαίου κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ως ορμητήριο επαναστατικών ομάδων.
Το σπήλαιο του Μελιδονίου (Γεροντοσπηλιός) βρίσκεται 1200 μέτρα ΒΔ του οικισμού Μελιδόνι στο δήμο Μυλοποτάμου της Π.Ε. Ρεθύμνου.
Το σπήλαιο συνδέεται με ορισμένες μυθολογικές αναφορές (Ταλώς, Ταλαία όρη),ενώ το 1824 μέσα σ'αυτό βρήκαν μαρτυρικό θάνατο 370 γυναικόπαιδα από τον Τουρκοαιγυπτιακό στρατό.
Από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο σπήλαιο βρέθηκαν: χρηστικά αγγεία, Μινωικές λατρευτικές πύρες, λατρευτικά αντικείμενα πήλινα ειδώλια, λυχνάρια, προσωπικά αντικείμενα λατρευτών, καθώς από την αρχαϊκή εποχή μέχρι τη ρωμαϊκή λατρεύονταν ο Ερμής και μία ακόμη γυναικεία θεότητα.
Τέλος βρέθηκαν και 2500 επιγραφές. ( Η χαρτογράφηση έγινε από την Άννα Πετροχείλου).
Η μέση ετήσια θερμοκρασία του σπηλαίου είναι 18-22 c.
Οι επιγραφές ανήκουν κυρίως στην Ελληνιστική Εποχή και αναφέρονται είτε σε προσκυνητές είτε περαστικούς είτε στο πλαίσιο κάποιας λατρείες.
Το σπήλαιο επισκέπτονται 15.000 άτομα κάθε χρόνο.
Νεολιθική Εποχή:
Τα σημαντικότερα ευρήματα της περιόδου αποτελούν εργαλεία και σκεύη (οστέινα και λίθινα).
Η κατοίκηση στο σπήλαιο κατά τη Νεολιθική εποχή ήταν μόνιμη ή ημιμόνιμη.
Μινωική Εποχή (3000-1100 π.Χ.):
Το σπήλαιο σ'αυτήν την περίοδο δε σταμάτησε να κατοικείται, κατεφευγαν σ' αυτό κυρίως σε περιόδους ταραχών οι για διάφορες εργασίες.
Μετά το 1700 π.Χ. και κατά τη Νεοανακτορική περίοδο (τα ανάκτορα σε αυτή την περίοδο γκρεμίστηκαν και ξαναχτίστηκαν) πραγματοποιήθηκε εντατική λατρευτική χρήση του σπηλαίου. Κατά κύριο λόγο λατρεύτηκε μία γυναικεία θεότητα προστάτιδας της αναπαραγωγής και της φύσης.
Αρχαϊκή εποχή (800-600 π.Χ.):
Η χρήση του σπηλαίου παραμένει λατρευτική, πλην όμως σταματά η λατρεία της θεότητας αναπαραγωγής και πλέον λατρεύεται ανδρικός θεός (κατά την ελληνιστική περίοδο λατρεύεται ο Ερμής). Την εν λόγω περίοδο πραγματοποιείται εκτεταμένη προσφορά ανθρωπόμορφων ειδωλίων (αποθέτονταν γύρω γύρω από έναν "ομφαλόσχημο" σταλαγμίτη).
Ελληνιστική εποχή (325-150 π.Χ.):
Στην Ελληνιστική εποχή στο σπήλαιο η χρήση εξακολουθούσε να είναι λατρευτική, καθώς λατρεύονταν αποκλειστικά ο Ερμής (ψυχοπομπός των ανθρώπων προς τον κάτω κόσμο).
έτσι λοιπόν το σπήλαιο αποτέλεσε σκηνικό σχετικών δρώμενων λατρείας.
Οι προσκυνητές κρατώντας λυχνάρια και δάδες κατέβαιναν βαθιά μέσα στο σπήλαιο. (στο τέλος της σπηλιάς έβαζαν υπογραφές. Γενικότερα οι προσκυνητές σέβονταν απόλυτα την ιερότητα του χώρου και ποτέ δεν υπέγραφαν ο ένας επάνω στον άλλον.
Ρωμαϊκή εποχή:
Κατά τη ρωμαϊκή εποχή το σπήλαιο υπήρξε επίσης πόλος έλξης προσκυνητών του Ερμή (πολυάριθμες ομάδες επισκέπτονταν το σπήλαιο).
Οθωμανική εποχή:
Στην περίοδο της Τουρκοκρατίας η χρήση του σπηλαίου ήταν διπλή. Το σπήλαιο ήταν ορμητήριο επαναστατικών ομάδων και χώρος όπου πραγματοποιούνταν συσκέψεις Ελλήνων οπλαρχηγών για για επικείμενες επαναστατικές κινήσεις.
Η χρήση του σπηλαίου εν κατακλείδι ήταν κατά βάση λατρευτική. Στο επίκεντρο της λατρευτικής δραστηριότητας βρέθηκε ο θεός Ερμής. Ενδιαφέρον τέλος θα παρουσιάσει η χρήση του σπηλαίου κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ως ορμητήριο επαναστατικών ομάδων.
Η ΕΚΔΊΚΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΥΡΑΝΤΩΝΗ, Του Μάριου Βαλλέρη. Ραδιοφωνικό θέατρο
Ένα καλά στημένο αστυνομικό θρίλερ θα σας παρουσιάσει απόψε η Διαδρομή. Πρόκειται για το έργο του Μάριου Βαλλέρη "Η εκδίκησή του Μαυραντώνη".
Η υπόθεση:
Χρεωκοπημένος και ετοιμοθάνατος ο επιχειρηματίας Μαυραντώνης, δέχεται το τελικό πλήγμα βλέποντας την αγαπημένη του κόρη να πρόκειται να νυμφευθεί τον άνθρωπο που τον κατέστρεψε.
Νεκρός πια ο Μαυραντώνης θα βάλει σε εφαρμογή το σχέδιο για εκδίκηση...
Το νιόπαντρο ζευγάρι θα εγκατασταθεί στον εξοχικό πύργο του Μαυραντώνη και θα ζήσει τον απόλυτο τρόμο...
Σκηνές που κόβουν την ανάσα και παρατεταμένη αγωνία θα είναι τα στοιχεία που θα καθηλώσουν απόψε τον ακροατή...
Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι του youtube glob tv
Η υπόθεση:
Χρεωκοπημένος και ετοιμοθάνατος ο επιχειρηματίας Μαυραντώνης, δέχεται το τελικό πλήγμα βλέποντας την αγαπημένη του κόρη να πρόκειται να νυμφευθεί τον άνθρωπο που τον κατέστρεψε.
Νεκρός πια ο Μαυραντώνης θα βάλει σε εφαρμογή το σχέδιο για εκδίκηση...
Το νιόπαντρο ζευγάρι θα εγκατασταθεί στον εξοχικό πύργο του Μαυραντώνη και θα ζήσει τον απόλυτο τρόμο...
Σκηνές που κόβουν την ανάσα και παρατεταμένη αγωνία θα είναι τα στοιχεία που θα καθηλώσουν απόψε τον ακροατή...
Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι του youtube glob tv
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Ο Ευριπίδης όπως είδαμε στην εκτεταμένη ανάλυση της 24-08-2019 του έργου "Ελένη" ( https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019...
-
Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος. Αγαπητοί φίλοι του θεάτρου απόψε θα σας παρουσιάσω ένα αριστούργημα της παγκόσμιας θεατρικής λογοτεχνίας, το Θ...
-
Η μαντική και τα μαντεία κατείχαν σπουδαία θέση στην καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων, σε όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας. Ο Αισχύλος...