Φθινοπωρινό τοπίο στην Αγία Τριάδα στα Πεύκα.
Καθώς το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά το τοπίο στην Αγία Τριάδα στα Πεύκα έχει αλλάξει...
Δείτε το βίντεο:
Δείτε το βίντεο:
Το Μοναστήρι στα τέλη του 19ου αιώνα.
Το Μοναστήρι στις αρχές του αιώνα μας ήταν η δεύτερη, μετά τη Θεσσαλονίκη,
πόλη της Μακεδονίας με 40.000 κατοίκους.
Η ελληνική κοινότητα διατηρούσε 17 σχολεία κι ένα νοσοκομείο.
Η πόλη πρωτοαναφέρεται από τους βυζαντινούς ιστορικούς γύρω στον 10ο αιώνα με το όνομα «Βουτέλιον». Έτσι (Βιτώλια), την ονόμαζαν και οι Έλληνες κάτοικοί της, μέχρι που αναγκάστηκαν να εκπατρισθούν.
Το προσφυγικό ρεύμα προς την Ελλάδα άρχισε από το 1912, όταν η περιοχή περιήλθε στην κατοχή των Σέρβων.
Από το βιβλίο του Νίκου Νικητίδη "Η προσφυγιά των Ελλήνων
πόλη της Μακεδονίας με 40.000 κατοίκους.
Η ελληνική κοινότητα διατηρούσε 17 σχολεία κι ένα νοσοκομείο.
Η πόλη πρωτοαναφέρεται από τους βυζαντινούς ιστορικούς γύρω στον 10ο αιώνα με το όνομα «Βουτέλιον». Έτσι (Βιτώλια), την ονόμαζαν και οι Έλληνες κάτοικοί της, μέχρι που αναγκάστηκαν να εκπατρισθούν.
Το προσφυγικό ρεύμα προς την Ελλάδα άρχισε από το 1912, όταν η περιοχή περιήλθε στην κατοχή των Σέρβων.
Από το βιβλίο του Νίκου Νικητίδη "Η προσφυγιά των Ελλήνων
Η ώρα για το γεύμα,του Τζον Μόρτιμερ. Ραδιοφωνικό θέατρο
- Αυτό το Σάββατο, το δεύτερο του Οκτωβρίου, η διαδρομή θα σας μεταφέρει σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και θα σας κάνει μάρτυρες του διαλόγου ενός ζευγαριού που θα βρεθεί κατά την ανάπαυλα της εργασίας του...
Μία συνάντηση ρουτίνας δύο ανθρώπων θα εξελιχθεί σε μία δραματική απογύμνωση των χαρακτήρων τους...
Πρόκειται για Μονόπρακτο, δηλαδή για σύντομο θεατρικό έργο που διαδραματίζεται σε μία σκηνή ή μία πράξη.
Πρώτη εκπομπή: 16 Ιουλίου 1961, Επαναληπτικές εκπομπές: 27 Ιουλίου 1979
ΣΥΓΓΡΑΦΗ Τζών Μόρτιμερ,
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Μηνάς Χρηστίδης, ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σοφία Μιχαλίτση, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Κωστούλα Μητροπούλου,
ΠΑΙΖΟΥΝ:Κρινιώ Παππά,Ανδρέας Φιλιππίδης,Βέρα Ζαβιτσιάνου
Η φωνή του Ανδρέα Φιλιππίδη θα σας συναρπάσει...
Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι glob tv
Αρχαίο ελληνικό θέατρο στο ραδιόφωνο-έκλεισε ο πρώτος κύκλος...
Μετά το πέρας του φετινού θέρους και την άφιξη του φθινοπώρου έκλεισε και ο πρώτος κύκλος παρουσίαση έργων του αρχαίου ελληνικού δραματικού ρεπερτορίου σε ραδιοφωνική έκδοση...
Η Διαδρομή σας παρουσίασε συνολικά οχτώ έργα αρχαίου ελληνικού θεάτρου κρατώντας σας συντροφιά τα σαββατόβραδα του καλοκαιριού. Επρόκειτο για μια επίπονη και χρονοβόρα δουλειά.
Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί με το δεύτερο κύκλο παρουσίασης το καλοκαίρι του 2020...
Η Διαδρομή σας παρουσίασε συνολικά οχτώ έργα αρχαίου ελληνικού θεάτρου κρατώντας σας συντροφιά τα σαββατόβραδα του καλοκαιριού. Επρόκειτο για μια επίπονη και χρονοβόρα δουλειά.
Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί με το δεύτερο κύκλο παρουσίασης το καλοκαίρι του 2020...
Λίγες γραμμές για την προϊστορική Μακεδονία
Λίγες γραμμές για την προϊστορική Μακεδονία.
Η προϊστορική Μακεδονία, που συνεχώς
κατοικούνταν από ανθρώπους κατά τη
Νεολιθική Εποχή, είχε έναν ομοιόμορφο πολιτισμό ενώ κατά την Εποχή του Χαλκού
ελάχιστα επηρεάστηκε από τον μυκηναϊκό πολιτισμό.
Η προϊστορική Μακεδονία, που συνεχώς
κατοικούνταν από ανθρώπους κατά τη
Νεολιθική Εποχή, είχε έναν ομοιόμορφο πολιτισμό ενώ κατά την Εποχή του Χαλκού
ελάχιστα επηρεάστηκε από τον μυκηναϊκό πολιτισμό.
Κατά το 1150 π.Χ., στη χώρα εισέβαλαν βόρειοι λαοί, οι οποίοι ίσως προκάλεσαν την εισβολή των Δωριέων. Μερικοί από τους Δωριείς, γνωστοί ως «Μακεδνοί», ήρθαν από τη νοτιοδυτική Μακεδονία. Κατάλοιπα τωνανθρώπων αυτών ίσως αποτέλεσαντ πυρήνα των Μακεδόνων της κλασσικής περιόδου.
Στους αιώνες που ακολούθησαν την εισβολή των Δωριέων πολλοί άλλοι λαοί εισήλθαν στο χώρο της Μακεδονίας. Ένας από αυτούς, που ενδεχομένως προήλθε από την Ιλλυρία, άφησε σπουδαία νεκροταφεία με τύμβους στη Βεργίνα, στο μέσον της κοιλάδας του Αλιάκμονα.
Διαπιστώσεις του υποπρόξενου Μάταλα σχετικά με την δραματική για τους ελληνικούς πληθυσμούς κατάσταση στην Ανατολική Ρωμυλία μετά τη συνθήκη του Βερολίνου του 1879
Η κατάσταση που διαμορφώθηκε το 1879, μετά το συνέδριο του Βερολίνου για τους ελληνικούς πληθυσμούς της Βόρειας Θράκης (Ανατολικής Ρωμυλίας) υπήρξε εξαιρετικά δυσχερής.
Το συνέδριο ακύρωσε τη δημιουργία της μεγάλης Βουλγαρίας του Αγίου Στεφάνου πλην όμως καθιστούσε ευνοϊκότατη τη θέση της Βουλγαρίας στην Ανατολική Ρωμυλία, όπου παρά την ισοπολιτεία που διακηρύχθηκε μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων οι Βούλγαροι στην πράξη .πήραν το πάνω χέρι.
Τον Αύγουστο του 1879 ο Έλληνας υποπρόξενος Αθ. Ματάλας περιέγραφε επιγραμματικά και με ανάγλυφο τρόπο την κατάσταση:
«Η κυβερνητική κατάστασις της επαρχίας εξακολουθεί πάντοτε η αυτή.
Εκ δε ταύτης όχι μόνον οι επανερχόμενοι Οθωμανοί ασφάλειαν καμμίαν δεν έχουσι, αλλά και οι
ημέτεροι ομογενείς, ως και πάντες οι μη Βούλγαροι, δεν ευρίσκονται εν πολύ κρείττονι καταστάσει.
Ουδεμία υπόθεσις είτε δικαστική, είτε διοικητική διεξάγεται νομίμως• πας μη Βούλγαρος έχει
Άδικον».
Με το ελληνικό κράτος να βρίσκεται αρκετά μακριά (παρεμβάλλονταν σημαντικό εδαφικό κομμάτι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) και με πνεύμα πολιτικού και διπλωματικού ρεαλισμού ο Ματαλάς θα σημειώσει λίγο αργότερα συνειδητοποιώντας απόλυτα την κατάσταση...
«Ακόμη και εάν ολίγας ελπίδας εχωμεν επί της Ανατολικής Ρωμυλίας, ανάγκη να ενισχυθούν οι
ομογενείς εις τρόπον ώστε ν ’ αποτελέσουν αντιστάθμισμα δι ‘ αμοιβαίαν παραίτησιν των Ελλήνων επί της Ανατολικής Ρωμυλίας και των Βουλγάρων επί της Μακεδονίας».
Ήδη η ρώσικη διπλωματία είχε κατευθύνει αποτελεσματικά τους Βούλγαρους στην σλαβοποίηση
αρκετών ελληνογενών στην περιοχή. Έτσι σιγά σιγά προκρίνονταν η χρήση της αρχαίγονης ελληνικής περιοχής από την ελληνική διπλωματία ως αντίβαρου στις ελληνικές διεκδικήσεις στη Μακεδονία...
Το συνέδριο ακύρωσε τη δημιουργία της μεγάλης Βουλγαρίας του Αγίου Στεφάνου πλην όμως καθιστούσε ευνοϊκότατη τη θέση της Βουλγαρίας στην Ανατολική Ρωμυλία, όπου παρά την ισοπολιτεία που διακηρύχθηκε μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων οι Βούλγαροι στην πράξη .πήραν το πάνω χέρι.
Τον Αύγουστο του 1879 ο Έλληνας υποπρόξενος Αθ. Ματάλας περιέγραφε επιγραμματικά και με ανάγλυφο τρόπο την κατάσταση:
«Η κυβερνητική κατάστασις της επαρχίας εξακολουθεί πάντοτε η αυτή.
Εκ δε ταύτης όχι μόνον οι επανερχόμενοι Οθωμανοί ασφάλειαν καμμίαν δεν έχουσι, αλλά και οι
ημέτεροι ομογενείς, ως και πάντες οι μη Βούλγαροι, δεν ευρίσκονται εν πολύ κρείττονι καταστάσει.
Ουδεμία υπόθεσις είτε δικαστική, είτε διοικητική διεξάγεται νομίμως• πας μη Βούλγαρος έχει
Άδικον».
Με το ελληνικό κράτος να βρίσκεται αρκετά μακριά (παρεμβάλλονταν σημαντικό εδαφικό κομμάτι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) και με πνεύμα πολιτικού και διπλωματικού ρεαλισμού ο Ματαλάς θα σημειώσει λίγο αργότερα συνειδητοποιώντας απόλυτα την κατάσταση...
«Ακόμη και εάν ολίγας ελπίδας εχωμεν επί της Ανατολικής Ρωμυλίας, ανάγκη να ενισχυθούν οι
ομογενείς εις τρόπον ώστε ν ’ αποτελέσουν αντιστάθμισμα δι ‘ αμοιβαίαν παραίτησιν των Ελλήνων επί της Ανατολικής Ρωμυλίας και των Βουλγάρων επί της Μακεδονίας».
Ήδη η ρώσικη διπλωματία είχε κατευθύνει αποτελεσματικά τους Βούλγαρους στην σλαβοποίηση
αρκετών ελληνογενών στην περιοχή. Έτσι σιγά σιγά προκρίνονταν η χρήση της αρχαίγονης ελληνικής περιοχής από την ελληνική διπλωματία ως αντίβαρου στις ελληνικές διεκδικήσεις στη Μακεδονία...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ο Πύργος του Νελ, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός). Ραδιοφωνικό θέατρο
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Ο Ευριπίδης όπως είδαμε στην εκτεταμένη ανάλυση της 24-08-2019 του έργου "Ελένη" ( https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019...
-
Γράφει ο Παύλος Παπαδόπουλος. Αγαπητοί φίλοι του θεάτρου απόψε θα σας παρουσιάσω ένα αριστούργημα της παγκόσμιας θεατρικής λογοτεχνίας, το Θ...
-
Η μαντική και τα μαντεία κατείχαν σπουδαία θέση στην καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων, σε όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας. Ο Αισχύλος...