Οι κλωστές Κιθαρά πιάνουν τον ταύρο...

Ο ταυρομάχος σέρνει τον ταύρο από τα κέρατα χρησιμοποιώντας μία κλωστή Κιθαρά...



Μία ακόμη ρετρό διαφήμιση, αρκετά έξυπνη όμως αυτή τη φορά...

Η γέννηση του βορειοηπειρώτικου ζητήματος.

Οι Αλβανοί άργησαν πολύ να εκδηλώσουν αποσχιστικές
τάσεις από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.



Η πρώτη απόπειρα τοποθετείται στις αρχές του 20 αιώνα.

Μέχρι τότε η Ήπειρος υφίστατο ως μία αδιαίρετη οικονομική, διοικητική
και πολιτική ενότητα εντός των ορίων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
 με κέντρο τα Ιωάννινα.

Από βορρά προς νότο η περιοχή μεταξύ Ακροκεραύνιων και Αμβρακικού κόλπου και Ανατολικά έως δυτικά από το Ιόνιο ως τα όρια της Μακεδονίας.

Η ονομασία νότια Αλβανία δεν είχε κανένα ιστορικό υπόβαθρο
 καθώς ήταν μόνο πολιτικό και διπλωματικό
κατασκεύασμα ισχυρών Ευρωπαϊκών κρατών,
 της Ιταλίας και της Αυστροουγγαρίας με σκοπό την
εξυπηρέτηση δικών τους πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Το βορειοηπειρωτικό ζήτημα αποτελεί συνάρτηση της απόπειρας απόσχισης της Αλβανίας από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Η κατανόηση του τέλος προϋποθέτει τη μελέτη της προσπάθειας των Αλβανών για την αυτονόμηση τους.

Ο Ισοκράτης μας δίνει συμβουλές για το πώς ευημερεί μια πόλη...

Ο Ισοκράτης μας τονίζει πως η εθνική ομοιογένεια οδηγεί στην ευημερία...

"πόλιν μεν ευδαιμονίζειν, μη την εξ απάντων ανθρώπων εική πολλούς πολίτας αθροίζουσαν, αλλά την το γένος των εξ αρχής την πόλιν οικησάντων μάλλον των άλλων διασώζουσαν"

Και η μετάφραση:
"Για να ευδαιμονεί μία πόλη, δεν πρέπει να απαρτίζεται από άθροισμα τυχαίων ανθρώπων, αλλά από ανθρώπους του ιδίου γένους που οίκησαν εξαρχής την πόλη"

Ισοκράτης, Περί ειρήνης, 89



Το εν λόγω άρθρο επιμελήθηκε ο κος Μοσχόπουλος Θωμάς.

Γέφυρα στα Ζαγοροχώρια.

Γέφυρα στα Ζαγοροχώρια...



Το εν λόγω Γεφύρι προσαρμόζεται άριστα στο φυσικό τοπίο...

Φθινοπωρινό τοπίο στην Αγία Τριάδα στα Πεύκα.

Καθώς το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά το τοπίο στην Αγία Τριάδα στα Πεύκα έχει αλλάξει...

Δείτε το βίντεο:


Το Μοναστήρι στα τέλη του 19ου αιώνα.

Το Μοναστήρι στις αρχές του αιώνα μας ήταν η δεύτερη, μετά τη Θεσσαλονίκη,
πόλη της Μακεδονίας με 40.000 κατοίκους.
Η ελληνική κοινότητα διατηρούσε 17 σχολεία κι ένα νοσοκομείο.



Η πόλη πρωτοαναφέρεται από τους βυζαντινούς ιστορικούς γύρω στον 10ο αιώνα με το όνομα «Βουτέλιον». Έτσι (Βιτώλια), την ονόμαζαν και οι Έλληνες κάτοικοί της, μέχρι που αναγκάστηκαν να εκπατρισθούν.
 Το προσφυγικό ρεύμα προς την Ελλάδα άρχισε από το 1912, όταν η περιοχή περιήλθε στην κατοχή των Σέρβων.

Από το βιβλίο του Νίκου Νικητίδη "Η προσφυγιά των Ελλήνων

Η ώρα για το γεύμα,του Τζον Μόρτιμερ. Ραδιοφωνικό θέατρο

  • Αυτό το Σάββατο, το δεύτερο του Οκτωβρίου, η διαδρομή θα σας μεταφέρει σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και θα σας κάνει μάρτυρες του διαλόγου ενός ζευγαριού που θα βρεθεί κατά την ανάπαυλα της εργασίας του...




Μία συνάντηση ρουτίνας δύο ανθρώπων θα εξελιχθεί σε μία δραματική απογύμνωση των χαρακτήρων τους...

Πρόκειται για Μονόπρακτο, δηλαδή για σύντομο θεατρικό έργο που διαδραματίζεται σε μία σκηνή ή μία πράξη.

Πρώτη εκπομπή: 16 Ιουλίου 1961, Επαναληπτικές εκπομπές: 27 Ιουλίου 1979
ΣΥΓΓΡΑΦΗ Τζών Μόρτιμερ, 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Μηνάς Χρηστίδης, ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Σοφία Μιχαλίτση, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Κωστούλα Μητροπούλου, 

ΠΑΙΖΟΥΝ:Κρινιώ Παππά,Ανδρέας Φιλιππίδης,Βέρα Ζαβιτσιάνου

Η φωνή του Ανδρέα Φιλιππίδη θα σας συναρπάσει...




Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι glob tv


Αρχαίο ελληνικό θέατρο στο ραδιόφωνο-έκλεισε ο πρώτος κύκλος...

Μετά το πέρας του φετινού θέρους και την άφιξη του φθινοπώρου έκλεισε και ο πρώτος κύκλος παρουσίαση έργων του αρχαίου ελληνικού δραματικού ρεπερτορίου  σε ραδιοφωνική έκδοση...



Η Διαδρομή σας παρουσίασε συνολικά οχτώ έργα αρχαίου ελληνικού θεάτρου κρατώντας σας συντροφιά τα σαββατόβραδα του καλοκαιριού. Επρόκειτο για μια επίπονη και χρονοβόρα δουλειά.

Η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί με το δεύτερο κύκλο παρουσίασης το καλοκαίρι του 2020...

Καταρράκτης στην Τζαμάικα

Καταρράκτης στην Τζαμάικα!


 Ποιος δε θα ήθελε να βρίσκεται εκεί...

Λίγες γραμμές για την προϊστορική Μακεδονία

Λίγες γραμμές για την προϊστορική Μακεδονία.
Η προϊστορική Μακεδονία, που συνεχώς
 κατοικούνταν από ανθρώπους κατά τη
Νεολιθική Εποχή, είχε έναν ομοιόμορφο πολιτισμό ενώ κατά την Εποχή του Χαλκού
ελάχιστα επηρεάστηκε από τον μυκηναϊκό πολιτισμό.

Κατά το 1150 π.Χ., στη χώρα εισέβαλαν βόρειοι λαοί, οι οποίοι ίσως προκάλεσαν την εισβολή των Δωριέων. Μερικοί από τους Δωριείς, γνωστοί ως «Μακεδνοί», ήρθαν από τη νοτιοδυτική Μακεδονία. Κατάλοιπα τωνανθρώπων αυτών ίσως αποτέλεσαντ πυρήνα των Μακεδόνων της κλασσικής περιόδου.

 Στους αιώνες που ακολούθησαν την εισβολή των Δωριέων πολλοί άλλοι λαοί εισήλθαν στο χώρο της Μακεδονίας. Ένας από αυτούς, που ενδεχομένως προήλθε από την Ιλλυρία, άφησε σπουδαία νεκροταφεία με τύμβους στη Βεργίνα, στο μέσον της κοιλάδας του Αλιάκμονα.

Η παράδοση της βασιλικής μακεδονικής αυλής των Αργειαδών δείχνει ότι από την άνω κοιλάδα του Αλιάκμονα, κατακτήθηκε η Εορδαία, οι εισβολείς εδραιώθηκαν στις Αιγές και στα χέρια τους περιήλθε ο κατάλογος των Μακεδόνων βασιλέων.





Πηγή: Περιοδικό Αθηνά, 2007

Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...