Ο Άγιος Νήφων αποφαίνεται σχετικά με την αναγκαιότητα του εκκλησιασμού του πιστού.

Κάποτε βασάνισε τον Άγιο Νήφων ο εξής λογισμός:

'' Μήπως είναι  καλύτερα να κάθομαι σ' ένα μέρος και να ζητώ το έλεος του Θεού απ' το να  τρέχω στους ναούς;''



Δεν άργησε ο φιλάνθρωπος Θεός να του αποκαλύψει  και πάλι ότι κάθε φορά που ένας άνθρωπος πάει σε εκκλησία, τα βήματά του  μετρούνται από τους αγίους αγγέλους, για να μετατραπούν σε ουράνιο  μισθό την ημέρα της Κρίσεως. Και ακόμα πως οι φύλακες άγγελοι των ιερών  ναών σημειώνουν ποιοι μπαίνουν μέσα και δίνουν αναφορά κάθε βράδυ  στις αγγελικές δυνάμεις που κυκλώνουν το ουράνιο θυσιαστήριο.
 Τότε οι  άγγελοι του ουρανού με περισσότερη προθυμία ψάλλουν λέγοντας: ''Πόσο  μεγάλο και τιμητικό είναι για αυτούς τους ανθρώπους το ότι δεν παύουν να  δοξάζουν τον Θεό μολονότι ζουν μέσα στη ματαιότητα του κόσμου!''
 Ας  σπεύσουμε λοιπόν και εμείς πρόθυμα να λατρεύσουμε την Παναγία Τριάδα,  ψάλλοντάς της τον τρισάγιο ύμνο.
'' Αφού πληροφορήθηκε ο Νήφων όλα αυτά  από το Άγιο Πνεύμα, αγωνιζόταν να προσεύχεται αδιάλειπτα, καταφεύγοντας  κάθε τόσο στις εκκλησίες.

Από τον βίο του Αγίου Νήφωνος Επισκόπου Κωνσταντιανής

Αθήνα του 1879...

Δύο καρτποστάλ από την Αθήνα εκείνης της εποχής...




Το 1879 η Αττική είχε 115.000 κατοίκους. 
Ο δήμος Αθηναίων είχε πληθυσμό 70.000 κατοίκων και ο δήμος Πειραιώς είχε πληθυσμό 22.000 κατοίκων.


 Πηγή: Εφημερίδα «Κλειώ» της Τεργέστης.


Τα Λήναια-θεατρικοί αγώνες.

Τα Λήναια ήταν η δεύτερη σπουδαιότερη γιορτή στην Αρχαία Αθήνα. Η εορτή γίνονταν μέσα στο καταχείμωνο είχε κατά βάση τοπικό χαρακτήρα.

Γιορτάζονταν το μήνα Γαμηλιώνα (Ιανουάριο-Φεβρουάριο) και η προέλευση
της λέξης ληναί σημαίνει βάκχες (η ακολουθία του Διονύσου).



Για τις γιορτές αυτές δε γνωρίζουμε πολλά. Στη διάρκεια της γιορτής, φαίνεται ότι κύριο αγώνισμα ήταν η κωμωδία τουλάχιστον μετά το 472 π.Χ.

Όπως λέγει ο Αριστοφάνης στους Αχαρνής, οι Αθηναίοι στα Λήναια ήταν μόνοι τους μιας και η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία διακόπτονταν κατά τους χειμερινούς μήνες και δεν υπήρχαν πολλοί επισκέπτες από άλλες περιοχες, και μπορούσαν άφοβα να επικρίνουν την πολιτική τους. Διδάσκονταν και τραγωδίες στα Λήναια, αλλά μάλλον μόνο δύο τραγικοί με δύο έργα ο καθένας.

Για τα σατυρικά δράματα δεν έχουμε πληροφορίες.

Στους δραματικούς αγώνες μόνο οι Αθηναίοι είχαν το προνόμιο να γίνονται μέλη του
χορού. Αργότερα, αλλά μόνο στα Λήναια, γίνονταν και οι μέτοικοι. Οι συγγραφείς των
έργων είχαν τη συνολική εποπτεία της παράστασης, λειτουργούσαν, θα έλεγε κανείς, ως
σκηνοθέτες και συχνότατα και ως υποκριτές. Οι υποκριτές δίδασκαν όλα τα μέρη της τρα-
γωδίας εκτός από αυτά του χορού, τα οποία δίδασκαν οι χοροδιδάσκαλοι.

Οι καλικάντζαροι ξανά στα έγκατα της γης...

Σήμερα λήγει το Δωδεκαήμερο και οι καλικάντζαροι ξανά μπαίνουν στη Γη μετά τον αγιασμό των υδάτων!


Δείτε το σχετικό βίντεο:



Σύμφωνα με την παράδοση ξαναρχίζει το κόψιμο του δέντρου που κρατάει τη Γη...

Ο εορτασμός των Θεοφανείων

Σήμερα είναι ο αγιασμός των υδάτων και ο εορτασμός των Φώτων και των Θεοφανείων...



Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες!

Επιπλέον στοιχεία για το περιστατικό του Αλέξανδρου του πρώτου με την περσική πρεσβεία.

Βασιλιάς, όπως προαναφέρθηκε σε προηγούμενο σχετικό άρθρο όταν έγινε το περιστατικό ήταν ο Αμύντας ο πρώτος. Ήταν η εποχή κατά την οποία οι Πέρσες μετά την εκστρατεία εναντίον των Σκυθών στράφηκαν κατά των ανατολικών φυλών των Παιόνων τους Πάοπλες και τους Συροπαίονες.



Τότε γεννήθηκε στο μυαλό των περσών ιδέα να προσαρτησουν τη Μακεδονία και να την κάνουν Σατραπεία. Έστειλαν λοιπόν τους επτά πρεσβευτές προκειμένου να ζητήσουν γη και ύδωρ από τον δουλικό κατά τα άλλα βασιλιά Αμύντα τον πρώτο.

Ο βασιλιάς δεν τόλμησε να αντισταθεί έδωσε τη συγκατάθεσή του άνευ αντιλογίας. Η ακόλαστη Πέρσες κατά τη διάρκεια του συμποσίου απαίτησαν γυναίκες σύμφωνα με τα έθιμά τους και ειδικότερα βασιλικές γυναίκες. Ο Αλέξανδρος (γιος του Αμύντα και πρόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου) μη ανεχόμενος  αυτή την ύβρη προσποιούμενος ότι θα υπακούσει στις απαιτήσεις των περσών τους είπε ότι οι γυναίκες προκειμένου να προσέλθουν πρέπει πρώτα να λουστούν. Ύστερα αντί των γυναικών έστειλε επτά νεαρούς Μακεδόνες οι οποίοι και τους κατέσφαξαν!

Αποδίδοντας έτσι δικαιοσύνη και φέρνοντας τα πράγματα στη θέση τους!!!


Το προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με το θέμα θα το διαβάσετε εδώ:

https://politismikidiadromi.blogspot.com/2019/12/blog-post_8.html?m=0

Μια τρελη τρελη νυχτα των Μαραζινσκι και Ριζάνωφ. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή σας εύχεται Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένο το 2020! Η αποψινή παράσταση που σας προτείνουμε θα σας ταξιδέψει στην Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του 1970. Όχι για κάποιο σχετικό με τον Κομουνισμό Ντοκυμαντέρ αλλά για μία ευχάριστη κωμωδία...

Ένα παλιό ρωσικό έθιμο που συνήθως λαμβάνει χώρα παραμονές πρωτοχρονιάς και οδηγεί στην άκρατη κατανάλωση οινοπνευματοδών ποτών. Πιστός στο έθιμο ο πρωταγωνιστής μας (Πάβλικ) καταλήγει σε κατάσταση πλήρους μέθης στην διεύθυνση κατοικίας του, πλην όμως ...σε άλλη πόλη!! Έτσι λοιπόν θα ξεκινήσει μία σειρά ξεκαρδιστικών καταστάσεωνκαι παρεξηγήσεων, οι οποίες θα αγγίξουν τα όρια της φαρσοκωμωδίας!

Ο ακροατής μπορεί να εντοπίσει αρκετά σημεία του καθημερινού βίου στην Ε.Σ.Σ.Δ. ακούγοντας το έργο.

Η μεταφ'ορτωση έγινε από το κανάλι glob tv:


ΕΥΤΥΧΙΣΜΈΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ!!!

Ο Θοδωρής Βοριάς επιλέγει χωρία από τον Ευριπίδη

Ο Γέρο-Πηλέας με αφορμή τη συμπεριφορά της Ερμιόνης στην τραγωδία Ανδρομάχη διατυπώνει τις εξής παραινέσεις:

[Πηλεύς: Τοῦτο δὲ σκοπεῖτέ μοι,
μνηστῆρες, ἐσθλῆς θυγατέρ᾿ ἐκ μητρὸς λαβεῖν.]

Η μετάφραση:

Ἄνδρες, προσέξτε, ἡ γυναίκα σας
νὰ εἶναι κόρη καλῆς μάνας.

στιχ. 622 – 623

Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη

  Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...