Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος;

Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος;

Έλληνας ποιητής, ζωγράφος, κριτικός,
δοκιμιογράφος, μεταφραστής και πολιτικός
διανοούμενος.

Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1868 και πέθανε στο  
Brindisi το 1920.

Από 16 ετών υπήρξε φοιτητής της νομικής
(την δικηγορία θα ασκήσει επί 5 έτη συνολικά
στη γενέτειρα του το Αγρίνιο από το 1891
έως το 1896)ε ενώταυτόχρονα με τις σπουδές
του θα δημοσιεύει ποιήματα του
στα πιο γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά
των Αθηνών (1884)
με το ψευδώνυμο Πέτρος Βασιλικός.

Ο Χατζόπουλος προορίζονταν από το σχετικά
εύπορο οικογενειακό του περιβάλλον για πολιτικός
με την παράταξη του Χαριλάου Τρικούπη.
Γεγονός σταθμός στη ζωή του
καθώς και στη διαμόρφωση του υπήρξε
η συμμετοχή του
στον ατυχή πόλεμο του 1897
ως έφεδρος αξιωματικός.
Η τραγική εικόνα του ελληνικού στρατού
σε συνδυασμό με την ήττα τον απομάκρυνε
από τα ιδανικά της Μ. Ιδέας.

Το 1900 θα εγκατασταθεί στην Γερμανία
έως την έκρηξη του παγκοσμίου πολέμου.
Εκει θα γνωρίσει και θα παντρευτεί
την Φινλανδή ζωγράφο Hangman
ενώ σταδιακά θα υιοθετήσει
την αριστερή κουλτούρα και ιδεολογία.
Τέλος υπήρξε υπέρμαχος του δημοτικισμού.




Κίνηση Μονάδας Πυροβολικού στο Μικρασιατικό έδαφος.

Μονάδα του πυροβολικού κινήται  με υποδειγματική τάξη στα κράσπεδα του Μικρασιατικού εδάφους...




        Από το Εθνικό Λογοτεχνικό Ιστορικό Αρχείο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑ...




ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ


Ευχαριστώ πολύ τον κο Γιάννη Σαμαρά για την επιμέλεια του άρθρου...

Το Ωραιόκαστρο κρατά την 6η θέση στο πρωτάθλημα

Το Ωραιόκαστρο απόψε νίκησε την ομάδα της Θέρμης με 71-60 παίρνοντας έτσι την άτυπη ρεβάνς για την ήττα με 57-49 στον πρώτο γύρο.




Η ομάδα του Ωραιοκάστρου κυριάρχησε από την αρχή του αγώνα και προηγήθηκε μέχρι και 28 πόντους διαφορά. Δοκιμάστηκαν διάφορα σχήματα και στο τέλος η διαφορά έπεσε στους 11 πόντους.

Την επόμενη Πέμπτη το Ωραιόκαστρο δίνει ένα από τα πιο κρίσιμα παιχνίδια της χρονιάς (εντός έδρας με το Πανόραμα), πρόκειται αναμέτρηση που αφορά το θεσμό του κυπέλλου (προημιτελική φάση) και είναι νοκ άουτ.



Επιρροή των αρχαίων θεατρικών συγγραφέων στην αγγειογραφία (Αρχαία Μακεδονία).

Η επιρροή των τριών τραγικών, αλλά προπαντός του Ευριπίδη, υπήρξε και στη Μακεδονία μεγάλη. Τα δραματικά έργα του Ευριπίδη γνώρισαν μεγάλη απήχηση στο μακεδονικό κοινό, καθώς κυκλοφόρησαν σε εικονογραφημένους κυλίνδρους παπύρου από τους οποίους οι
κεραμείς της εποχής μετέφεραν τις αφηγούμενες σκηνές στην πήλινη επιφάνεια των αγγείων.



Τα έργα του αγαπήθηκαν και, στους επόμενους αιώνες, χρησιμοποιήθηκαν, όπως και σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο, ως βασικά βοηθήματα στην εκπαίδευση των νέων Μακεδόνων. Δύο αιώνες μετά, σκηνές από τις τραγωδίες του απεικονίζονται σε πήλινους ανάγλυφους σκύφους κατασκευασμένους σε τοπικά μακεδονικά εργαστήρια. Η συ-
χνότητα των ανάγλυφων αυτών διακοσμήσεων, σε αγγεία πόσεως καθημερινής χρήσεως ή σε πιο πολυτελή συμποσιακά σκεύη, φανερώνει ότι ήταν αναγνωρίσιμες από τους χρήστες τους, οι οποίοι θα έβλεπαν θεατρικές παραστάσεις έργων του.
Στην επιφάνεια των αγγείων αυτών, που στην πλειονότητά τους ήταν κύπελλα για κρασί ή νερό, απεικονίζονται σκηνές από τα ομηρικά έπη, αλλά και από τις τραγωδίες των τριών Αθηναίων τραγικών, του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, όπως ταυτίζονται από τις συνοδευτικές τους επιγραφές αλλά, συχνά, και από τις εύγλωττες σκηνές τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις απεικονίζονται σκηνές από τραγωδίες που σήμερα έχουν χαθεί.

Στα αγγεία αυτά η προτίμηση στα έργα του Ευριπίδη είναι φανερή, σαφής. Σκηνές από τις Φοίνισσες, την Ιφιγένεια εν Αυλίδι, τον Οιδί-
ποδα, την Αντιόπη επανέρχονται επανειλημμένα στα κατασκευασμένα σε μήτρα ανάγλυφα, τα οποία εντοπίζονται και εκτός του μακεδονικού
χώρου, απόδειξη της «εμπορικότητας» των απεικονίσεων αυτών και της θεατρικής διασποράς των έργων.

Πηγή Αρχαία θέατρα στη Μακεδονία

Ο Ιωάννης Γουστάβος Δρόϋσεν αναφέρεται στο κατόρθωμα των Μακεδόνων έναντι των Περσών (κατάκτηση της Περσίας)...

Ο διάσημος Γερμανός ιστορικός θα σημειώσει:

Η μάχη του Γρανικού


«Η Ἱστορία δὲν κατέχει ἄλλο γεγονὸς
τόσο καταπληκτικόν∙ ποτὲ ἄλλοτε, οὔτε πρὶν οὔτε μετά, λαὸς τόσον μικρὸς
δὲν κατάφερε τόσον ραγδαῖα καὶ ὁλοκληρωτικὰ νὰ συντρίψῃ τὴν
ὑπερδύναμιν τέτοιου γιγάντιου κράτους [τῶν Περσῶν] καὶ εἰς τὰ ἐρείπιά
του νὰ θεμελιώσῃ νέες μορφὲς πολιτείας καὶ ζωῆς τῶν λαῶν ».

Johan Gustav Droysen 

Έγκλημα στο πράσινο σαλόνι, Σάμιουελ Τζόνσον.

Στην αποψινή βραδιά η Πολιτισμική Διαδρομή θα σας παρουσιάσει ένα ατμοσφαιρικό και αρκετά ενδιαφέρον θρίλερ: Το έγκλημα στο πράσινο σαλόνι, του Σάμιουελ Τζόνσον.




Η υπόθεση:

Σε ένα μικρό χωριουδάκι μακριά από το Λονδίνο σε ένα σχετικά απομονωμένο σπίτι σε σημείο με ωραία θέα μένει η δεσποινίς Emmy Wayne. Τα χρόνια έχουν περάσει αλλά τώρα η Emmy έχει βρει έναν συνομήλικο της άνδρα τον Edward Bawden που μένει στο ίδιο χωριό και αποφάσισαν να παντρευτούν.
Κάποια μέρα ο dr. Franklin θα ενημερώσει την φίλη της Emmy την Poppy Canings για τις υποψίες του σχετικά με τον Edward Bawden. Θα ισχυριστεί πως δεν είναι το πρόσωπο που όλοι νομίζουν αλλά ο Edmond Briss ένας δολοφόνος που αθωώθηκε λόγω έλλειψης στοιχείων...
(Greekradiotheater)

Το έργο διαδραματίζεται στην περιφέρεια του Λονδίνου του 18ου αιώνα, είναι καλοστημένο και ανατρεπτικό...

Μετάφραση- Διασκευή: Ελένη Γιολάση
Μουσική Επιμέλεια: Στέλιος Φωτιάδης
Επιμέλεια Ήχων: Γίτσα Βαλμά
Τεχνική Επιμέλεια: Δημήτρης Πουλόπυλος
Ραδιοσκηνοθεσία: Μανώλης Μαυρομμάτης
Παίζουν οι ηθοποιοί: Όλγα Τουρνάκη, Ντίνα Γιαννακού, Ρένα Βενιέρη, Ορφέας Ζάχος, Ηλίας Λογοθέτης.

Επιμέλεια εκπομπής: Μάρα Καλούδη


Ο Ορφέας Ζάχος θα είναι για ακόμη μία φορά εξαιρετικός...



Η μεταφόρτωση πραγματοποιήθηκε από το κανάλι ΝΑΤΑΛΙΑ ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ:





Ο Σαίξπιρ αναφέρεται στο πεπρωμένο των ηγετών...

Το παρακάτω απόσπασμα προέρχεται από το έργο του Σαίξπιρ "Αντώνιος και Κλεοπάτρα", ο Σαίξπηρ διατυπώνει μία πικρή αλήθεια μέσα από τα χείλη του Καίσαρα Οκταβιανού.



Ο Καίσαρας ενόψει της επικείμενης αναμέτρησης του με τον Αντώνιο και των κρίσιμων αποφάσεων που πρόκειται να λάβει αναφέρεται στη μοίρα των ηγεμόνων και γενικότερα των ηγετών.

ΚΑΙΣΑΡ. "Έπρεπε να το περιμένω. Από της αρχαιοτάτης εποχής διδασκόμεθα ότι ο άρχων έχει υπέρ αυτού τας ευχάς του λαού, μέχρις ότου καταλάβη την εξουσίαν, ότι ο εκπεσών τότε μόνον αγαπάται, όταν πλέον δεν είνε άξιος αγάπης, και ότι καθίσταται επιθυμητός μόνον όταν εκλίπη. Ο λαός ομοιάζει προς φύκον κυματίζοντα επί των υδάτων, όστις φέρεται τήδε κακείσε υπό του εκάστοτε μεταβαλλομένου ανέμου  και φθείρεται εν τη αενάω ταύτη κινήσει".

Το έργο αυτό ο Σαίξπηρ το έγραψε το 1607 ή στις αρχές του 1608 και για οδηγό του είχε τον Πλούταρχο, τον οποίο ακολουθεί πιστά. Η υπόθεση του εκτυλίσσεται στη Ρώμη και στην Αλεξάνδρεια, και ανήκει στα «Ρωμαϊκά έργα» του ποιητή, μαζί με τον «Ιούλιο Καίσαρα» και τον «Κοριολανό». Οι δύο τραγικοί ήρωές του και εραστές δεν είναι παιδιά στην πρώτη τους νεότητα, όπως ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, αλλά ώριμοι που ζουν ένα πάθος γεμάτο δύναμη και γενναιότητα ψυχής. (Εκδ. Κέδρος)

Οι ηγέτες δέχονται τις ευχές του λαού μέχρι να αναλάβουν την εξουσία και γίνονται επιθυμητοί αφού εκλείψουν, αυτό είναι το πεπρωμένο τους...


Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...