Λίγες γραμμές για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης...

Στη Δυτική ακτή του περάσματος Προποντίδα – Εύξεινος Πόντος, τον 7ο αι. π.Χ.
 θα ιδρυθεί μία νέα πόλη από Μεγαρείς αποίκους.



Η πόλη για 9 αιώνες θα παραμείνει Ελληνική και θα αποκαλείται με το όνομα του ιδρυτή της, Βύζα. Την περίοδο του Σέπτιμου Σεβίριου (193 – 211 μ.Χ.), η πόλη θα ισοπεδωθεί από τα Ρωμαϊκά στρατεύματα και από ανεξάρτητη Ελληνική πόλη θα υποβιβαστεί σε κώμη
υπαγόμενη στην Ηράκλεια της Θράκης.

Για αποτελεσματικότερη διοίκηση ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Διοκλητιανός, (284 – 305) το 293
εγκαινιάζει το σύστημα των τετραρχιών, όπου η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία θα χωριστεί σε τέσσερεις βασικές διοικητικές περιφέρειες (Ανατολή, Ιλλυρικό, Ιταλία, Γαλατία).

Λόγω των κινδύνων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας, το 324 θα μεταφερθεί στην πόλη του Βύζα από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Α’ (324 – 337).

Η πόλη θα ανοικοδομηθεί όπως αρμόζει σε πρωτεύουσα Αυτοκρατορίας. Ο Κωνσταντίνος Α’ με
την στήριξη της Χριστιανικής Εκκλησίας θεσμοθετεί την ανεξιθρησκία.

Έτσι ο Αυτοκράτορας χρίζεται «προστάτης του Λόγου του Θεού» και έκτοτε παύουν οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες να είναι «αχτίδα των Θεών». Θεμελιώνεται η πολυπολιτισμική Ανατολική Ρώμη με
πρωτεύουσα την Νέα Ρώμη ή Κωνσταντινούπολη και με δεύτερη επίσημη γλώσσα την Ελληνική, η οποία μετά τον 10ο αι θα είναι η κύρια γλώσσα της Αυτοκρατορίας.

Λόγω των βαθιών πολιτισμικών αλλαγών, οι μεταγενέστεροι ιστορικοί θα την αποκαλέσουν Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

ΤΟΥΜΠΑ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

 Νότια της δημοτικής κοινότητας Ωραιοκάστρου υπάρχει μία πολύ ενδιαφέρουσα από αρχαιολογικής άποψης θέση.



Πρόκειται για την Τούμπα, εντός της οποίας είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένας ανεκτίμητος κρυμμένος αρχαιολογικός θησαυρός.  
Τούμπα


Τούμπα Ωραιόκαστρο
Η Τούμπα ονομάζεται και τράπεζα Νταούτ Μπαλί είναι γνωστή ήδη από την εποχή του Ά παγκοσμίου πολέμου (αναγνωρίστηκε το 1918 από Γάλλους και Βρετανούς)


 Οι αρχαιολογικές θέσεις αυτού του είδους εντοπίζονται συνήθως από αεροφωτογραφίες ή δορυφόρους, όπως μπορεί κανείς να διακρίνει από τις παρακάτω εικόνες (Google earth):










 Οι Τούμπες ( στη Θεσσαλία ονομάζονται και Μαγούλες) είναι γήλοφοι που περιέχουν συμπυκνωμένο αρχαιολογικό υλικό που σχηματίζεται ύστερα από διαδοχικά στρώματα κατοίκησης με το πέρασμα του χρόνου. Έτσι δημιουργείται μία έξαρση στο έδαφος που μπορεί να φτάσει έως και 30 μέτρα ύψος.  

Η Τούμπα

 Πλην όμως το ιδιαίτερα μεγάλο κόστος γενικότερα της ανασκαφής καθιστά δύσκολη την αποκάλυψη του κρυμμένου θησαυρού. Έτσι λοιπόν λοιπόν οι Τούμπες περιμένουν τη σειρά τους προκειμένου να ανασκαφτούν. Τελικά η απόφαση για την ανασκαφή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (σπουδαιότητα της θέσης, ιστορική σημασία κλπ.) 


Επάνω στην Τούμπα...


Τελικά ίσως οι κάτοικοι του Ωραιοκάστρου στο μέλλον να γίνουν μάρτυρες μίας εκτεταμένης αρχαιολογικής δραστηριότητας και να αποκαλυφθούν αξιόλογα αρχαιολογικά ευρήματα.

Λήψη βιντεοσκοπικού υλικού ...
                                       

Η απαγωγή, του Φρανσιζ Βεμπέρ. Ραδιοφωνικό θέατρο

Η Πολιτισμική Διαδρομή απόψε θα σας παρουσιάσει την κωμωδία του Φρανσίζ Βεμπέρ: "Η απαγωγή".



Γαλλικό χιούμορ, κέφι, πλοκή και έξυπνοι διάλογοι!


Η υπόθεση:


 Η Matilda Blanzac σύζυγος πλούσιου βιομήχανου επιστρέφοντας από την Όπερα πέφτει θύμα απαγωγής από άγνωστους κακοποιούς που την μεταφέρουν στο αγρόκτημα του Little John μέχρι να ζητήσουν λύτρα για την απελευθέρωση της.

 Κάποια στιγμή εμφανίζεται στο αγρόκτημα ο Hubert Pifre πιλότος της πολεμικής αεροπορίας ο οποίος μόλις έπεσε με αλεξίπτωτο εγκαταλείποντας το αεροσκάφος του. Η Matilda πείθει τους απαγωγείς της ότι πρόκειται για τον αγνοούμενο κοσμοναύτη που αναζητούν ντόπιες και ξένες μυστικές υπηρεσίες.
Θα ακολουθήσουν κωμικές καταστάσεις μιας και οι κακοποιοί δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνοι.
(greekradiotheater)



Πρόκειται να απολαύσετε μία φαρσοκωμωδία χωρίς όρια...


Για το ραδιόφωνο: Ηχογράφηση, 2 Ιουνίου 1972

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΙΩΝ ΝΤΑΪΦΑΣ,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΑΓΚΑ,
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΖΩΗΣ ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ

Παίζουν οι ηθοποιοί:
 ΤΕΛΗΣ ΖΩΤΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΕΖΟΣ, ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΤΑΚΗΣ ΜΗΛΙΑΔΗΣ


Ο Τάκης Μηλιάδης




Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Filippos Peristeris:




Πηγές: 
Glob TV, Greekradiotheater



Δηλώσεις του Σουλτάνου Μαχμούτ ΄Β για την επανάσταση...

Αυτές οι κινήσεις του μιλετιού των Ρωμιών είναι ένα ακατανόητο πράγμα. Ενώ [κάποιοι] σφαγιάστηκαν [και] άλλοι πρόκειται να σφαγιαστούν, αυτοί δεν αλλάζουν καθόλου [στάση] ούτε δυσχεραίνεται [η θέση τους].» (1.4.1821) 



«Οι μισοί των προκρίτων του [ρωμέικου] μιλετιού εκτελέστηκαν και πάλι αυτοί καθόλου δεν ζητούν
συγχώρηση.»


Ένα άρθρο του Δημητρίου Χατζή σχετικό με τη Λιάνα Κανέλλη, στην εφημερίδα Καθημερινή

Μία από τις πρωταγωνίστριες της εποχής του Μεσαίωνα της Μεταπολίτευσης υπήρξε και η δημοσιογράφος-πολιτικός Γαρυφαλιά Κανέλλη. Ανέκαθεν συστημική με μακροχρόνια θητεία στην ΕΡΤ και στην ιδιωτική τηλεόραση η Κανέλλη απολαμβάνει τη βουλευτική ασυλία στο ΚΚΕ τα τελευταία 20 χρόνια. Είναι γνωστό ότι στο ΚΚΕ οι βουλευτές κατά κάποιο τρόπο διορίζονται καθώς οι κομουνιστές ψηφίζουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια εκείνους τους υποψηφίους που υποδεικνύει το κόμμα κάθε φορά...
 Με αφορμή την κρίση του κορονοϊού και την προτροπή του κου πρωθυπουργού να παραδώσουν το μισό μισθό οι βουλευτές η Κανέλλη κουνώντας το δάκτυλο αρνείται επίμονα προβάλλοντας επιχειρήματα που λίγα χρόνια (τα χρόνια του Μεσαίωνα) πριν δε θα τολμούσε κανείς να τα αντιπαρατεθεί...
Ας απολαύσουμε το άρθρο του κου καθηγητή:
Η Λιάνα (Γαρυφαλλιά) Κανέλλη, η ισόβια βουλευτίνα του ΚΚΕ, κρίνει ότι «πρέπει να σταματήσει το αστειάκι» με τη δωρεά μέρους του μισθού των βουλευτών υπέρ του ΕΣΥ. Οι βουλευτές, πιστεύει, «δεν πρέπει να γίνονται χορηγοί των ψηφοφόρων». Η δουλειά τους, συνεχίζει η ίδια, είναι «να προτείνουν νόμους προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας».

Αυτή είναι η θέση της και μέχρι το σημείο αυτό, ειλικρινά, δεν μπορώ να διαφωνήσω μαζί της. Η δουλειά του βουλευτή δεν είναι να προσφέρει μέρος του μισθού του υπέρ των εκάστοτε φιλανθρωπικών σκοπών που κυριαρχούν στην επικαιρότητα. Αλλωστε, ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης χειρονομίας είναι συμβολικός – δεν θα σωθεί η κατάσταση με 2.000 ευρώ από 300 βουλευτές. Αν όμως κάποιος από τους 300 δεν συμφωνεί με τον συμβολισμό, έχει κάθε δικαίωμα να μη συμμετάσχει. Αν μάλιστα έχει και το θάρρος της γνώμης του όπως η κ. Κανέλλη, είναι προς τιμήν του.

Στο κάτω κάτω, δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες, όσο και αν η ισοπέδωση της κοινωνικής ομοιομορφίας είναι το ιδεώδες του ΚΚΕ. Κάθε ατομική περίπτωση είναι ξεχωριστή και, ενδεχομένως, να απαιτεί ιδιαίτερη μεταχείριση. Η κ. Κανέλλη, λ.χ., έχει περάσει το πρώτο μισό της ζωής της ως δεξιά και μάλιστα καραμανλική. Δεν προέρχεται από τις κοινωνικές ομάδες που παραδοσιακά ψηφίζουν ΚΚΕ, έχει συνηθίσει να ζει σε άλλο επίπεδο. Είναι γνωστό, φέρ’ ειπείν, ότι προτιμά τα αυτοκίνητα της Mercedes και ότι μένει στη Κηφισιά. Πώς να τα βγάλει πέρα με μια δραστική μείωση των αποδοχών της κατά 50%; Επειτα, ας λάβουμε υπ’ όψιν και την πίεση του ψυχολογικού παράγοντα: της έχουν κόψει την εκκλησία και σε ανθρώπους με τέτοιου είδους εξαρτήσεις η στέρηση δεν υποφέρεται εύκολα.
Ως εδώ, μπορείς να πεις καλά. Εκεί που το χάνει, όμως, η κ. Κανέλλη είναι όταν επιτίθεται στο σύστημα: «Θα βάλω εγώ πλάτη», ξεσπάει, «σε αυτόν που ήταν απέναντί μου; Θα βάλω πλάτη μόνο σε όσα μέτρα έχουν έστω και ένα σπέρμα στήριξης λαϊκών συμφερόντων. Θα βάλω πλάτη σε αυτούς που πίστεψαν ότι ο λαός μπορεί να ζήσει με 400 ευρώ; Σε αυτούς που έκοψαν τις συντάξεις;». Στην παρούσα φάση, όμως, «απέναντι», όπως το θέτει η ίδια, δεν βρίσκεται ο καπιταλισμός, αλλά ο κορωνοϊός. Βεβαίως, η εθελοντική συνεισφορά του βουλευτή δεν συμβάλλει πρακτικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Ωστόσο, όταν και η ίδια θα έχει ηρεμήσει, θα μπορεί (ελπίζω) να καταλάβει ότι η πανδημία δεν μπορεί να είναι ευκαιρία για ανατροπή του συστήματος. 

Επιπλέον, από το σύστημα αυτό, όμως, τρέφεται και μάλιστα πλουσιοπάροχα η κ. Κανέλλη. Το εχθρεύεται και είναι δικαίωμά της αυτό. Θέλει να το ανατρέψει και να το αντικαταστήσει με έναν τύπο, τον ορθόδοξο, μαρξιστικής δικτατορίας – και αυτό δικαίωμά της είναι. Παρ’ όλα αυτά, όμως, η αντίφαση ότι απολαμβάνει τα προνόμια που της προσφέρει ένα σύστημα το οποίο η ίδια απεχθάνεται υφίσταται και εκθέτει τον κυνισμό της, που στη δική της περίπτωση λέγεται «διαλεκτικός υλισμός».

Το πρόβλημα δεν είναι, πάντως, της κ. Κανέλλη, ούτε και εκείνων που ψηφίζουν το κόμμα της. Είναι του συστήματος, της Δημοκρατίας μας δηλαδή, που αναγνωρίζει στους εχθρούς της το δικαίωμα να την εκμεταλλεύονται.

Αυτό πληρώνουμε και εξαιτίας του υφιστάμεθα την έπαρση της κ. Κανέλλη και των ομοίων της. Καλώς ή κακώς, λύση δεν υπάρχει τώρα. Θα υποστούμε όλους αυτούς τους γραφικούς, μέχρι το είδος τους να εκλείψει μόνο του...
Έχει μείνει στην ιστορία εν κατακλείδι ο χαρακτηρισμός του κου Γιαννόπουλου για την Κανέλλη...

Δυνατό χέρι...

Μετά λαμβάνεται συχνά, προσεύχεστε Θερμά, υπόμένετε και θα δείτε χέρι δυνατό να σας κρατά...




Γέροντας Αμφιλοχιος Μακρής.

Ο Βύρων Πάλλης. Μια σπουδαία μορφή του ραδιοφωνικού θεάτρου.

 Ο Βύρων Πάλλης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της παλιάς γενιάς. Πόσοι δεν τον θυμούνται ως Θανασάκη στο Θανασάκη τον Πολιτε...