Οι Τούρκοι καταληστεύουν τους Έλληνες Αστούς στον Πόντο.
Ο Μαραντόνα αποθεώνει το λαό του ΠΑΟΚ στην Τούμπα!
Ο ΠΑΟΚ το 1988 έπαιξε εναντίον της Νάπολης στην Τουμπα για το κυπελλο Ουέφα.
Ο πρωτος αγώνας στην Ιταλία είχε λήξει 1-0 υπέρ των Ιταλών.
Στην κατάμεστη Τουμπα ο αγώνας λήγει 1-1, 0-1 ο Καρεκα στο 17, 1-1 ο Σκαρταδος στο 60, ο Μαραντόνα έκπληκτος από τον κόσμο του ΠΑΟΚ κάνει δηλώσεις:
Τα high lights του αγώνα:
Τοπικές παραδόσεις για το Μέγα Αλέξανδρο και το Βουκεφάλα στη Βόρεια Ελλάδα.
Στο χωριό Καλλιθέα Δράμας, σύμφωνα με μαρτυρία κατοίκου το 1964, υπήρχε μια πέτρα, πάνω στην οποία έμεινε το αποτύπωμα από το πέταλο του αλόγου του Αλέξανδρου, όταν πέρασε από κει (Αικατερινίδης 2013: 1552).
Κοντά στο χωριό Μεσολούρι Γρεβενών δείχνουν τον πετρωμένο Βουκεφάλα, που πέθανε εκεί και πέτρωσε επί τόπου. Επίσης, στο Δοτσικό Γρεβενών δείχνουν τα ίχνη από τα πέταλα του Βουκεφάλα πάνω στο βράχο και στον ποταμό Βενετικό, κοντά στο Ελευθεροχώρι Γρεβενών, δείχνουν ένα βαθούλωμα στη γη, που άνοιξε όταν εκεί πήδησε ο Βουκεφάλας.
Αντίστοιχα, τα ίχνη από τα πέταλα του Βουκεφάλα δείχνουν και στα χωριά Μανδήλι και Σφελινό του νομού Σερρών.
Παρόμοια παράδοση υπάρχει και στο Δραγοβίτσι της Καλαμπάκας στη Θεσσαλία, όπου μάλιστα τα ίχνη του Βουκεφάλα σχετίζονται και με το όραμα ενός όμορφου καβαλάρη που περνά από κει τις νύχτες, τον οποίο κάποιοι τον ταυτίζουν με τον Άγιο Γεώργιο, άλλοι όμως με τον Αλέξανδρο.
Σε άλλες τοπικές παραδόσεις η πατημασιά που αποτυπώθηκε στο βράχο είναι ανθρώπινη και είναι του ίδιου του Αλέξανδρου, όπως λένε στην Κορμίστα Σερρών και στην Καλλιπεύκη του Ολύμπου.
Μια παλιά βρύση στο Ροδολείβος Σερρών, στη θέση «Γουρνίκια», είναι κατά παράδοση το σημείο που ξεκουραζόταν ο Αλέξανδρος καθ’οδόν για το δάσκαλό του τον Αριστοτέλη, στα Στάγειρα (Σπυριδάκης 1953: 388-389, Spyridakis 1973: 191-192, Αικατερινίδης 1996: 11, 13-14).
Τέλος, η ελληνική τηλεόραση το 1978 κατέγραψε σε ντοκιμαντέρ μαρτυρίες κατοίκων της Μακεδονίας, που έκαναν λόγο για διάφορες παλιότερες ή και ζωντανές ακόμη παραδόσεις. Έτσι, σύμφωνα με αυτές τις καταγραφές, στη Μίεζα, στη Σχολή του Αριστοτέλη, οι γέροντες έλεγαν παλιότερα πως ήταν «το σπήλαιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Στο χωριό Παλιά Πέλλα ο Αλέξανδρος είχε το βασίλειό του και η βρύση του χωριού κατονομάστηκε ως «η βρύση του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
Όσο για την Έδεσσα με τους καταρράχτες της, εκεί ήταν τα θερινά λουτρά του Αλέξανδρου. Στην περιοχή της Αριδαίας, εξω από το χωριό Άλωρο, σε απόσταση περίπου 1000 μέτρων, διασώζονται τα ερείπια μιας γέφυρας που η τοπική παράδοση, ακόμη και σήμερα, ονοματίζει ως «γέφυρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
Η ονοματοδοσία περιοχών και τοπωνυμίων με τον Αλέξανδρο, όσο απλοϊκή κι αν φαίνεται σήμερα, έχει τη σημασία της για τους αγράμματους χωρικούς, τους φορείς της νεοελληνικής παράδοσης των παλιότερων εποχών.
Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Βελουδής, «δείχνει την προσπάθειά τους να συνδεθούν με τον κόσμο που τους περιβάλλει, την προσπάθειά τους δηλαδή να βεβαιώσουν και να ενδυναμώσουν την ιστορικοκοινωνική τους συνείδηση» (Βελουδής 1989 (1977): πδ΄).
Και ποια άραγε πιο αντιπροσωπευτική μορφή για την ιστορική συνείδηση του Νεοέλληνα από το Μακεδόνα βασιλιά, που εμπεριέχει καί τον Αχιλλέα καί τον Αριστοτέλη;
Πηγή: Κουγιουμτζόγλου, Ο Μέγας Αλέξανδρος του Ελληνισμού.
Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ, Γ. ΜΑΡΚΟΡΑ
Ένα σονέτο του Λορέντζου Μαβίλη.
Ψυχοφίλημα
Χρυσάρμενα ονείρατ΄ αργοπλένε
στο πέλαγο του πόθου οι φαντασίες
και κατακεί αρμενίζουν όπου επήες,
όπου τα δυο σου μάτια γελοκλαίνε,
όπου απάρθενος φέγγεις, λατρεμένε
κρίνε της ομορφιάς, κ΄ οι μελωδίες
των τραγουδιών σου σμίγουν τες μαγείες,
που μες τ΄ αγνά σου χείλια σιγοπνένε.
Χάρου, καρδιά μου θλίβερη, κι αγάλλου!
Πέρασε η μαύρη νύχτα κ΄ η άγρια μπόρα.
Άνθι και συ μικρό μες του μεγάλο
Κόσμου το περιβόλι άνοιξε τώρα.
Δεν ήξερε η ψυχή μου να φιλήσει
τώρα ξέρει. Ω πανάχραντο μεθύσι.
Λάδι στη φωτιά, του Φίλιπ Λεβίν. Ραδιοφωνικό θέατρο.
Πρόκειται να σας παρουσιάσουμε ένα ακόμη επεισόδιο της ενδιαφέρουσας σειράς αυτοτελών επεισοδίων σχετικής με υποθέσεις εξιχνίασης εμπρησμών...
Η υπόθεση:
Ο κύριος Μίλλερ, ένας συμπαθής ηλικιωμένος, κερδίζει 500 λίρες το χρόνο στις ομολογίες του. Ζει σε ένα από τα διαμερίσματα του σπιτιού της κυρίας Πιρς (πρόκειται για ένα παλιό σπίτι βικτωριανής εποχής ). Ο Μίλλερ πεθαίνει ξαφνικά από ασφυξία μετά από μια αναπάντεχη πυρκαγιά!
Ο ντετέκτιβ Κιου καλείται για μία ακόμη φορά να δώσει λύση, καθώς το χτύπημα στο κεφάλι που φέρει ο Μίλλερ κινεί τις υποψίες.
Σύντομα ο Κιου διαπιστώνει ότι πρόκειται για φόνο και όχι για ατύχημα! Βασικοί ύποπτοι είναι δύο άνδρες που μένουν στο σπίτι της κυρίας Πιρς.
Η παραγωγή της σειράς ανήκει στην κυπριακή ραδιοφωνία.
Η μεταφόρτωση του έργου έγινε από το κανάλι Ισοβιτης
Γροιλανδία, σπίτια μεσα στο πράσινο... (Φωτογραφίες)
Χωριά Γροιλανδέζικα, των οποίων τα σπίτια ειναι άριστα πρισαρμοσμενα στο φυσικό τοπίο...
Απερίγραπτη ομορφιά....
Η δύναμη του Παραμυθιού. Ηρώ Ντιούδη
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Αγαπητοί φίλοι απόψε θα σας παρουσιάσω το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) "Ο Πύργος του Νελ", ένα έργο που γράφτηκε το 1832, ...
-
Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα, υποστηρίζει...
-
Στην ανάλυση που θα ακολουθήσει θα επιχειρήσουμε να αποσαφηνίσουμε την έννοια της Άτης όπως την παρουσίασε ο Αισχύλος. Θα επικεντρωθούμε ...