Το ρεζιλίκι που γλιτώσαμε Τάκης Θεοδωρόπουλος

Οταν η εγνωσμένου κύρους διανοουμένη κ. Ζορμπά αδυνατεί να βρει περιεχόμενο στους εορτασμούς, ο πτωχός τω πνεύματι οφείλει να καταπιεί τη συγκίνησή του. Διότι το έλλειμμα που επισημαίνει δεν είναι μόνον αισθητικό. Είναι έλλειμμα αλήθειας. Τόσους καβαλάρηδες είδαμε να παρελαύνουν με φουστανέλες και φέσια. Πώς είναι δυνατόν να λείπει από την καβαλαρία ο Αρης Βελουχιώτης; Ποιος άρρωστος νους αποφάσισε να αποκλείσει τους μαυροσκούφηδες από το περιεχόμενο του Εθνους; Υποθέτω, δε, ότι η κ. Ζορμπά δεν αναφέρεται μόνο στο παρελθόν. Στηλιτεύει και την αναπαράσταση του παρόντος. Η παρέλαση ήταν γεμάτη Ελληνες. Απουσίαζαν κραυγαλέα οι νέες δυνάμεις του Εθνους, αυτοί που έχουν μεταμορφώσει την Ελλάδα σε πολυπολιτισμικό θαύμα. Το έκτο διαμέρισμα είναι γεμάτο με Αφγανούς και Πακιστανούς. Χάθηκε ο κόσμος να μαζέψουν μερικούς από δαύτους, να τους βάλουν στη σειρά με τις χαρακτηριστικές πιτζάμες τους και τις παντόφλες τους και να τους προσθέσουν ως περιεχόμενο στα άνευ περιεχομένου πεζοπόρα τμήματα των πεζοναυτών; Είναι δυνατόν στην ανεξίθρησκη χώρα μας να παρελαύνουν τόσες σημαίες με τον σταυρό και να μην υπάρχει ούτε μία με την ημισέληνο; Ετσι για το καλό, μωρέ παιδιά.

Η κ. Ζορμπά υπήρξε υπουργός Πολιτισμού επί Συριζανέλ. Μια εκρηκτική παρουσία που έδωσε περιεχόμενο στη λέξη «πολιτισμός». Υπουργός Πολιτισμού υπήρξε και ο κ. Ξυδάκης. Αυτός προέβη σε μια σιβυλλική δήλωση, η οποία ήδη απασχολεί τους ερμηνευτές του λυρισμού του. Είπε ότι η Ελλάδα σήμερα είναι σαν τη δημοκρατία του Σαλό. Δεν ξέρω αν εννοεί το πρόσκαιρο κρατίδιο των υπολειμμάτων του μουσολινισμού ή την ταινία του Παζολίνι που στηρίχθηκε στις «120 μέρες στα Σόδομα» του σκοτεινού Μαρκησίου ντε Σαντ – η ελληνική μετάφραση του έργου φέρει την υπογραφή μου. Εχω και εγώ τα ελαττώματά μου. Σας συνιστώ να μη διαβάσετε το βιβλίο και να μη δείτε την ταινία. Είναι και τα δύο αφόρητα και τραβάνε σε μάκρος. Μη γυρίσετε όμως την πλάτη σας στο δράμα του Ξυδάκη, στο δράμα ενός ανθρώπου που θέλει να εκφραστεί, όμως δεν έχει τι να εκφράσει. Γι’ αυτό υπάρχουν και οι φίλοι. Κάποιος θα του είπε, αφού δεν έχεις τι να πεις, πεςα για τη δημοκρατία του Σαλό. «Τι είναι αυτό; Ωραίο μου ακούγεται», απάντησε ο πρώην υπουργός.





Ετσι, για να πάρουμε μια ιδέα από το ρεζιλίκι που γλιτώσαμε χάρη στην ψήφο μας. Ακόμη και αν δεν το αντιλαμβάνονταν οι «αγγαρεμένοι» προσκεκλημένοι –πάντα κατά την κ. Ζορμπά– θα το νιώθαμε εμείς. Και δεν είναι ό,τι καλύτερο να ντρέπεσαι για τη χώρα σου. Θα μου πείτε, το ζήσαμε και αυτό.

Ο Επιθεωρητής έρχεται, του Τζον Πρίσλεϊ. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Αγαπητοί αναγνώστες καλησπέρα σας, απόψε πρόκειται να σας παρουσιάσω ένα θεατρικό έργο που ανήκει στην κληρονομιά του καλού εγγλέζικου θεάτρου. Πρόκειται για το έργο του Τζων Πρίσλεϊ Μπόουτον ¨Ο Επιθεωρητής έρχεται¨, έργο από τα πιο πολυανεβασμένα των τελευταίων 50 ετών.

 



Το έργο γράφτηκε το 1912, στην ακμή του βρετανικού ιμπεριαλισμού, λίγο πριν την έκρηξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

 Κεντρικός ήρωας του έργου, όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και από τον τίτλο, είναι ο ¨Επιθεωρητής¨, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί και σαν άγγελος από το μέλλον, καθώς ο ερχομός, η παρουσία του και η αποχώρηση του από το έργο ακολουθούν μία κυκλική σειρά.
Αυτός επιβάλλει το κλίμα της παράστασης, ψυχρός, απόμακρος, με μια ανέκφραστη μάσκα κινείται ανάμεσα στους αστούς λες και γλίστρησε μέσα από αυτούς ή μπαίνει μέσα τους εντελώς αθόρυβα βγάζοντας με την ξερή και άχρωμη ομιλία του το πραγματικό πρόσωπο τους.

 

Η υπόθεση του έργου:

Μια ανοιξιάτικη νύχτα στην αγγλική επαρχία του 1920 η πλούσια οικογένεια του Άρθουρ Μπέρλινγκ, γιορτάζει τους αρραβώνες της κόρης τους με τον εξίσου πλούσιο νέο Τζέραλντ Κρόφτ. Η εορταστική ατμόσφαιρα χαλάει από μια ξαφνική, δυσάρεστη είδηση: πρόκειται για την αυτοκτονία της νεαρής κοπέλας της Εύας Σμιθ που εργάστηκε κάποτε στην εταιρία των Μπέρλινγκ.

Ο Eπιθεωρητής Γκοούλ, ένα πρόσωπο μυστηριακό, αυταρχικό και σίγουρο στις κινήσεις του ελέγχει τις συνειδήσεις της αστικής τάξης και έρχεται αποφασιστικά για να αναγγείλει αυτή την είδηση. Ύστερα από ανάκριση, αποκαλύπτεται ότι όλα τα μέλη της οικογένειας, είναι υπεύθυνα για την αυτοκτονία αυτού του κοριτσιού. Ο καθένας αντιδρά με το δικό του τρόπο, όμως στο τέλος οι απολογίες τους περνούν στην εξομολόγηση.

Τα μέλη της οικογένειας πέφτουν θύματα της ακόρεστης αλαζονείας τους, της έλλειψης ηθικής, ανθρωπιάς και μέτρου. Ο συντηρητισμός και η φαινομενικά αυστηρή ηθική που αρχικά χαρακτηρίζει την οικογένεια, αποδεικνύεται πέρα για πέρα ψεύτικη. Μολονότι ποινικές ευθύνες ή διώξεις δεν προκύπτουν κατά την έρευνα, οι ηθικές κυρώσεις είναι μεγάλες. (πηγή: e-la-theatro.gr)

 

Επιπλέον στοιχεία για το έργο 

Η ¨ατομική ευθύνη¨ αποτελεί το ζήτημα που πραγματεύεται το έργο, η ¨ευθύνη¨ σε συνδυασμό με την ¨ανευθυνότητα¨ εκείνου του ανθρώπου που δε νοιάζεται για το συνάνθρωπο του.

Ο Πρίσλεϊ επιλέγει να μιλήσει για το ζήτημα της ατομικής ευθύνης στήνοντας σε πρώτο επίπεδο ένα αστυνομικό έργο. Ο τρόπος γραφής, η δημιουργική δομή και οι χαρακτήρες των ηρώων είναι υλικό που δίνει λαβή για συζητήσεις, παραδοχές και αμφισβητήσεις. Το έργο έχει κοινωνικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο με ένταση αστυνομικού μυθιστορήματος.

¨Δεν είμαστε μόνοι, είμαστε μέλη ενός σώματος, είμαστε υπεύθυνοι ο ένας για τον άλλον¨, φωνάζει στο τέλος ο ανακριτής.

 

Μουσική επιμέλεια: Ισμήνη Μεντάκη

Ραδιοσκηνοθεσία: Κώστας Κροντηράς

Τεχνική επιμέλεια: Θανάσης Πολίτης

Παίζουν: Βασίλης Παπανίκας, Γιώργος Χριστόπουλος, Βούλα Χαριλάου, Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, Νίκος Πιλάβιος, Ράνια Ιωαννίδου, Νίκος Τζόγιας


ο Νίκος Τζόγιας στο ρόλο του Επιθεωρητή
                                         

                                                     

Ο Βασίλης Παπανίκας

       




Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Μάγκι Π.:



Πηγές:

www.ntng.gr,www.e-la-theatro.gr,www.kallitexnes.gr,ελculture.gr,www.ert.gr


Τι είναι ο Ακάθιστος Υμνος;

Ιερά Μητρόπολη Νέας Κρήνης & Καλαμαριάς


Τι είναι ο Ακάθιστος Ύμνος;
Είναι ένας κύκλος 24 ύμνων, όσες και οι ώρες του ημερονυκτίου.
 Όπως ο ήλιος βγαίνει το πρωί, βασιλεύει το βράδυ και πάλι ανατέλλει, έτσι και ο Ακάθιστος Ύμνος έχει ανατολή, δύση και πάλι ανατολή.
Η ανατολή, η αρχή του, είναι όταν ο Αρχάγγελος Γαβριήλ κατέβηκε γοργόφτερος στην καλύβα ενός ταπεινού χωριού, όπου κατοικούσε μια Αγία Παρθένος καθαρή σαν το χιόνι και λαμπρή σαν τον ήλιο, για να της πει το χαρμόσυνο μήνυμα, ότι αυτή θα γεννήσει τον Σωτήρα του κόσμου.

➕Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος

Μνήμη Οσίας Μαρίας Αιγυπτίας, 1η Απριλίου

Η Ταυτότητα Της Πρωτομηνιάς!

     Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

                 Καλό μήνα!

         

      ♦️Μνήμη της Οσίας 
     Μαρίας της Αιγυπτίας.


      


♦️Η Ζωή της Αγίας Μαρίας 
της Αιγυπτίας σε 8 βήματα.

1.Γεννήθηκε στην Αίγυπτο 
τον 5ο αιώνα.
Ζούσε,κατά την δική της ομολογία, ζωή άσωτη 
και διέφθειρε πολλές ψυχές. 

2.Κάποια στιγμή σκέφθηκε 
να επισκεφθεί τα Ιεροσόλυμα, 
όχι για να προσκυνήσει,
αλλά για να βρει ανθρώπους 
να αμαρτήσει .
Τα βήματα της έφθασαν 
έξω από το Ναό της Αναστάσεως, όπου κατά "ανεξήγητο" 
για εκείνη λόγο,
δε μπορούσε να εισέλθει. 

3.Όταν κατάλαβε τον λόγο του εμποδίου ζήτησε από την Παναγία
να της αποκαλύψει τον τρόπο που θα σβήσει την αμαρτωλή ζωή της.
Στη συνέχεια για 47 χρόνια έζησε στην περιοχή της ερήμου 
του Ιορδάνου ποταμού,
ζώντας τη δική της "καραντίνα"
μη βλέποντας άνθρωπο.

4.Τα πρώτα 17 χρόνια έζησε δύσκολα,διότι ο πειρασμός 
ήταν έντονος, θυμίζοντας της,
την πρότερη αμαρτωλή ζωή της.
Εκείνη μόνο προσεύχονταν 
και δεν σηκωνόταν από το έδαφος έως ότου την σκεπάσει  
"το φώς εκείνο το γλυκύ".

5.Στην περιοχή της ερήμου 
υπήρχε ανδρικό μοναστήρι 
στο οποίο οι μοναχοί 
συνήθιζαν την Μ.Σαρακοστή 
να ασκητεύουν 
στα βάθη της ερήμου.
Ένας από τους μοναχούς,
όνομα Ζωσιμάς, καθώς έψαχνε 
το ασκητήριο του,τη συνάντησε.
Εκεί κάνει η Οσία Μαρία 
την εξαγόρευση 
της ζωής της, λέγοντας 
τα πάντα των αμαρτιών της.
Ζητά από τον Ζωσιμά μια χάρη...
Την επόμενη Μ.Πέμπτη 
στο ίδιο σημείο 
να έρθει να την κοινωνήσει, 
γιατί είχε "ακατάσχετο έρωτα",
να μεταλάβει Σώμα 
και Αίμα Κυρίου. 


6.Ο Ζωσιμάς υπακούει.
Την επόμενη χρονιά συναντιούνται. 
Κοινωνεί των Αχράντων Μυστηρίων.
Φεύγει ο Ζωσιμάς 
με την παράκληση 
της Οσίας, να ξαναπάει 
την επόμενη Μ.Πέμπτη.

7.Εκείνος υπακούει.
Με μεγάλη αγωνία περιμένει 
να περάσει το έτος.
Όταν φθάνει εκείνη η ημέρα, αναζητά την ασκήτρια.
Την βρίσκει..Το σώμα νεκρό...
Δίπλα με τρόπο ανερμήνευτο γραμμένη η ημερομηνία της κοίμησής της.
Ήταν η ημέρα που είχε κοινωνήσει.

8.Το σώμα της με τις κατάλληλες ευχές το έθαψε στο σημείο 
που το βρήκε.

♦️Να ευχηθούμε,
η Αγία να μας χαρίσει, 
χρόνια μετανοίας 
και όχι ανησυχίας. 


Οι πυρκαγιές, του Φιλίπι Λεβίν.

 Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας, απόψε θα σας παρουσιάσω ένα ακόμη επεισόδιο της σειράς εξιχνίασης εμπρησμών του Φιλίπ Λεβίν, τις Πυρκαγιές.





Η υπόθεση:


Δύο Λονδρέζοι επιχειρηματίες, ο Κάρτερ και ο Μάρτιν, συνταξιδεύουν ως επιβάτες σε ένα τρένο. Ο Ένας είναι χονδρέμπορος χαρτιού και ο άλλος επιπλοποιός.

Οι δουλειές και των δύο δεν πάνε καλά, αμφότεροι έχουν ασφαλίσει τα εμπορεύματα των επιχειρήσεων τους με μεγάλα ποσά για αποζημίωση από πυρκαγιές. Αποφασίζουν να θέσουν σε εφαρμογή μία χιτσκοκική μέθοδο, να κάψει ο ένας τα εμπορεύματα του άλλου, να ανταλλάξουν δηλαδή πυρκαγιές.

Λίγες μέρες αργότερα συναντιούνται πάλι στο Χάιντς Παρκ του Λονδίνου και δίνου οριστικά τα χέρια. ο Μάρτινς ενεργεί πρώτος...

Ο ντεντέκτιβ Κιου αναλαμβάνει δράση για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας του Κάρτερ, βλέπει τον Κάρτερ και κάτι δεν του αρέσει...

Ο Κάρτερ δειλιάζει να ενεργήσει τον εμπρησμό της εταιρίας του Μάρτινς και αυτός του στήνει μια σατανική παγίδα...



Μία ακόμη ενδιαφέρουσα περιπέτεια εξιχνίασης εμπρησμού...



Η μεταφόρτωση έγινε από το Glob TV:





Ο Ο

Τι ακριβώς είναι ο αναρχοκομμουνισμός.

 Μία από τις σημαντικότερες εκδοχές του αναρχισμού είναι αυτή του αναρχοκομμουνισμού. 



Σύμφωνα με τις αρχές του, τονίζει την κοινωνική διάσταση της φύσης του ανθρώπου, στον αντίποδα ατομικιστικών θεωρήσεων. Οι άνθρωποι είναι συνεργατικά και συμβιωτικά όντα. Όταν αφήνονται να αναπτύξουν τη φύση τους, θα δημιουργήσουν δεσμούς αλληλεγγύης, τους οποίους και θα απολαύσουν. Κατά προέκταση και ο πλούτος που παράγουν πρέπει να θεωρηθεί κοινωνικός. 

Η ατομική ιδιοκτησία εμφανίζεται αντιθέτως αυθαίρετη, καθώς πρόκειται για απόσπαση και ιδιοποίηση τμήματος του κοινωνικού πλούτου. Επιπλέον, αντίκειται  στα  αισθήματα  αγαθής  κοινωνικότητας,  διότι  τροφοδοτεί  την  κτητικότητα,  τον  ανταγωνισμό  και την  ιδιοτέλεια.  Εξ  ου  και  οι  αναρχοκομμουνιστές  θεωρούν  την  ιδιοκτησία  κλοπή  και  έκφραση  της εκμετάλλευσης  και  της  αδικίας.  

Μολονότι  ο  αναρχοκομμουνισμός  είναι  πολύ  κοντά  στον  κολεκτιβιστικό αναρχισμό,  καθώς  και  οι  δύο  είναι  εξίσου  υπέρ  της  κοινοκτημοσύνης  των  μέσων  παραγωγής,  παρατηρείται ωστόσο  μια  κρίσιμη  διαφορά  μεταξύ  τους:  Ο  κολεκτιβιστικός  αναρχισμός  τάσσεται  υπέρ  της  αναλογικής αμοιβής  του  εργαζομένου,  με  βάση  την  ποσότητα  και  το  είδος  της  εργασίας  που  παράγει. 

 Αντίθετα,  ο αναρχοκομμουνισμός  επεκτείνει  την  αρχή  της  κοινοκτημοσύνης  και  στο  προϊόν  της  εργασίας,  δηλαδή  δίνει στην  κοινωνία  συλλογικά  την  αρμοδιότητα  να  κατανέμει  τα  παραγόμενα  αγαθά  σύμφωνα  με  τις  ανάγκες.  Γι’ αυτόν  ακριβώς  τον  λόγο  –«από  τον  καθένα  σύμφωνα  με  την  ικανότητά  του  στον  καθένα  σύμφωνα  με  τις ανάγκες  του»–  χαρακτηρίζεται  ως  κομμουνιστικός  αναρχισμός.  

 Ένα  επιχείρημα  υπέρ  της  δεύτερης  διευθέτησης  είναι  ότι,  εάν  εφαρμοζόταν  ο  κολεκτιβιστικός αναρχισμός  και ο καθένας  αμειβόταν  ανάλογα με  την  αξία που  παρήγε,  τότε  ουσιαστικά θα παρέμεναν ενεργά ο  ρόλος  του  χρήματος  και  η  συσσώρευση  πλούτου  και  εν  τέλει  κεφαλαίου  μαζί  με  τις  σχετικές  ανισότητες που  θα  προέκυπταν.  Επομένως,  θα  δημιουργείτο  εκ  νέου  ένας  φαύλος  κύκλος  που  θα  οδηγούσε  στο  αίτημα δημιουργίας  κράτους  κ.ο.κ.  Άρα,  ο  αναρχισμός,  για  να  λειτουργήσει  αυθεντικά  και  αποτελεσματικά,  δεν μπορεί  παρά  να  είναι  κομμουνιστικός. 

 Ο  Kropotkin  μπορεί  να  χαρακτηριστεί  ως  αναρχοκομμουνιστής, εφόσον  ρητά  υποστηρίζει,  στο  πλαίσιο  που  προσδιορίζουν  η  γενική  αρχή  της  αλληλοβοήθειας  και  ο  σκοπός της  κάλυψης  των  αναγκών  του  καθενός,  την  εξάλειψη  της  ατομικής  ιδιοκτησίας,  του  μισθού,  του  χρήματος και  των  εμπορικών  συναλλαγών.

  Έτσι,  οραματίζεται  εθελοντικές  ενώσεις,  λίγο-πολύ  αυτάρκη  κοινόβια,  που συνεργάζονται  μεταξύ  τους  σε  ένα  μη  ιεραρχικό  πλαίσιο,  και  προσδοκά  ότι  σταδιακά  με  τη  δημιουργία συνθηκών  ευημερίας  θα  ικανοποιούνται  ολοένα  και  περισσότερες  ανάγκες,  πνευματικές  πλέον,  και  όχι  μόνο .

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΝΔΩΡΟΣ Λέκτορας Πολιτικής Επιστήμης Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ,Εισαγωγή στις Πολιτικές Ιδεολογίες 

Κατσαντώνης, το λιοντάρι της Κλεφτουριάς, του Κωνσταντίνου Ράμφου. Ραδιοφωνικό Θέατρο

Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά! Ενόψει της Εθνικής Επετείου θα σας παρουσιάσω το αριστούργημα του Κωνσταντίνου Ράμφου "Κατσαντώνης¨. Πρόκειται για θεατρική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος, το οποίο ο Ράμφος συνέγραψε το 1884.






Ποιος ήταν ο Κατσαντώνης:

Σύμφωνα με την παράδοση καταγόταν από το Βασταβέστι ή Βασταβέτσι (Πετροβούνι) της
Ηπείρου από σαρακατσάνικη οικογένεια, εξ ου και το παρεπώνυμο Κάτσο Αντώνης. Το κανονικό του όνομα ήταν Αντώνης Μακρυγιάννης, ο
Γιάννης Μακρυγιάννης, ο πατέρας του Κατσαντώνη, καταγόταν επίσης από το
Βασταβέτσι.

 Επειδή όμως είχε αναπτύξει κλέφτικη δράση, πήγε και εγκαταστάθηκε τελικα στο Μάραθο (Μύρισι) Αγράφων Ευρυτανίας, όπου παντρεύτηκε την Αρετή, κόρη του επίσης κλεφτοκαπετάνιου στα Άγραφα Βασίλη Δίπλα.

Το ζευγάρι απέκτησε τρία αγόρια: τον Κατσαντώνη, ο οποίος γεννήθηκε στο Μάραθο και που πήρε το όνομα του σύμφωνα με άλλη παράδοση από τη παράκληση της μάνας του να μην πάει στα βουνά ως αρματολός και του έλεγε «Κάτσε Αντώνη, κάτσε Αντώνη», τον Κώστα Λεπενιώτη, που γεννήθηκε στη Λεπενού Αιτωλοακαρνανίας, εξ ου και το επώνυμό του, και τον Γιώργο Χασιώτη, που γεννήθηκε στα Χάσια, απ΄ όπου και το επίθετο του.

Αρκετοί άλλοι μελετητές αναφέρουν πως το ζευγάρι είχε έναν ακόμη γιο το Χρήστο ή Κούτσικο, που πέθανε φυλακισμένος από τους Τούρκους στα Μετέωρα, καθώς και μια κόρη, τη Κατερίνα, που παντρεύτηκε κατόπιν στο χωριό Βελαώρα των Απεραντίων αλλά δεν είναι γνωστό με ποιόν. 

Στο Μάραθο γεννήθηκε το πρώτο παιδί της οικογένειας, ο Αντώνης, ο μετέπειτα γνωστός ως Κατσαντώνης το 1775.

Πριν ξεκινήσει την επαναστατική του δράση ήταν βοσκός στο κοπάδι του πατέρα του και είχε γυρίσει όλα τα βουνά των Αγράφων. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές παντρεύτηκε μια τσελιγκοπούλα που ονομαζόταν Αγγελική Δράκου και έκανε μαζί της έναν γιο, τον Αλέξανδρο, αλλά οι πληροφορίες για αυτούς είναι λιγοστές και δεν έχουν εξακριβωθεί.

Σύμφωνα με την τοπική παράδοση ο Κατσαντώνης έμενε με τους γονείς του στη Λεπενού όταν καταγγέλθηκε (το 1800 ή 1802), άδικα κατά κάποιους, στον Αλή Πασά από κάποιον Γιάγκο Καραγκούνη πως όλη η οικογένεια του Γιάννη Μακρυγιάννη προέβαινε σε συστηματική ζωοκλοπή σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Τότε ο Αλή Πασάς διέταξε τη σύλληψή του μαζί με το γιο του, τον Κατσαντώνη οι οποίοι και οδηγήθηκαν στις φυλακές των Ιωαννίνων. Τότε ο Κατσαντώνης υποχρεώθηκε για να πετύχει την ελευθερία του πατέρα του να καταβάλει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, όπως κι έγινε.


Έναρξη συμπλοκών

Ο Κατσαντώνης ορκίσθηκε τότε να ξεπλύνει τη ντροπή της οικογενείας του με τα όπλα παρατώντας τη βοσκή. Έτσι αφού σκότωσε τον «Μπουλούκμπαση» (αξιωματικός των γενίτσαρων) Γιάγκο Καραγκούνη, επιδόθηκε εν συνεχεία σε ληστείες και κλοπές, στην αρχή κατά των χαρατζήδων  ( δηλ. αυτών που εισέπρατταν τους φόρους για λογαριασμό των Τούρκων) και των σπαχήδων (εξισλαμησθέντων στρατιωτών ιππέων) του Αλή Πασά. Ο Αλή Πασάς όταν το έμαθε προκειμένου να τον εκφοβίσει διέταξε για δεύτερη φορά τη σύλληψη του πατέρα του, τη δήμευση της περιουσίας του και την πυρπόληση της οικίας του. Αλλά ενώ ο πατέρας του Κατσαντώνη μαζί με κάποιους εκ των συγγενών του πέθαινε στις φυλακές της Άρτας, ο Κατσαντώνης ενισχύθηκε με ομάδες κλεφτών των αδελφών του Λεπενιώτη και Χασιώτη καθώς και μ΄ εκείνων των Δίπλα και Τσόγκα οπότε και άρχισε ένας αμείλικτος αγώνας μεταξύ των Δερβεναγάδων του Αλή και των παραπάνω συμμοριών με κύρια θέατρα συμπλοκών τα Άγραφα, τον Βάλτο, το Ξηρομέρι και άλλες περιοχές. 

Μάχες στις μάχες, ενέδρες στις ενέδρες και προδοσίες στις προδοσίες συμπλήρωναν όλον εκείνο τον αγώνα. Τίποτα όμως δεν κατόρθωναν οι «Αληπασίτες» κατά του αεικίνητου Κατσαντώνη που παρέμενε κάθε φορά ασύλληπτος.

Αντ΄ αυτών, ο ιστορικός Φραγκίστας περιορίζοντας τα γεγονότα κατά το επιεικέστερο επί των παραδόσεων, αναφέρει πως ο Κατσαντώνης στα εικοσιπέντε του χρόνια, (1802), εγκατέλειψε τον ποιμενικό βίο και έγινε κλέφτης, έπειτα από κάποιο περιστατικό που του συνέβη μ' έναν Τούρκο. Είχε συλληφθεί και αφού δάρθηκε από ένα μπουλούκμπαση με την κατηγορία της ζωοκλοπής, αφέθηκε ελεύθερος αφού κατέβαλε πολλά λύτρα. Μόλις ο Κατσαντώνης
απελευθερώθηκε, σκότωσε τον μπουλούκμπαση και υποχρεώθηκε έτσι, φυγοδικώντας, να στραφεί στην κλέφτικη ζωή. 

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι πολλοί
μελετητές πιστεύουν ότι το όνομα Κατσαντώνης προέρχεται από την τούρκικη λέξη "Kaηan" (Κατσάν) που σημαίνει φυγόδικος.

Εντάχθηκε στην ομάδα του παππού του Δίπλα, που λέγεται κατά την παράδοση ότι ήταν και νονός του. Αργότερα τον ακολούθησαν και τα δυο μικρότερα αδέρφια του, ενώ χάρη στις ικανότητες του Κατσαντώνη ο Δίπλας αύξησε τη δύναμη του ασκεριού του και όταν σε προχωρημένη ηλικία ένιωσε τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν παρέδωσε τα ηνία της ηγεσίας της κλεφτουριάς των Αγράφων στον εγγονό του Κατσαντώνη.

 Ο Αλή πασάς των Ιωαννίνων εξόντωσε την οικογένειά του μόλις έμαθε ότι το αρματολίκι των Αγράφων ξεσηκώνεται εναντίον του από τον Κατσαντώνη, αυτός με τη σειρά του για να τον
εκδικηθεί εξόντωσε πολλούς Τουρκαλβανούς σε   και μάχες. Το 1807 έφερε μια τιμητική διάκριση για τον Κατσαντώνη, αφού είχε σκοτώσει τον Βεληγκέκα, γνωστό μας από το θέατρο Σκιών.





Ο Κατσαντώνης σκοτώνει το Βεληγκέκα.





Λίγα λόγια για τον Κωσταντίνο Ράμφο και το συγγραφικό του έργου...

Ο Κωνσταντίνος Ράμφος γεννήθηκε στη Χίο το 1776. Δεν έχουμε πληροφορίες σχετικές με τις σπουδές του. Ασχολήθηκε με το εμπόριο. 

Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία κι έγινε απόστολός της στα Ψαρά και την Ύδρα. Υπηρέτησε στο Α΄ Σύνταγμα και λόγω της μόρφωσής του έγινε αξιωματικός.

 Τον Νοέμβριο του 1821 συμμετείχε ως υπολοχαγός στην έφοδο κατά του Παλαμηδίου στη μάχη του Ναυπλίου.Τον Ιανουάριο τον βρίσκουμε στην πολιορκία του Ακροκορίνθου. Το 1824 του ανατίθενται διπλωματικές αποστολές: προς τον συνταγματάρχη Στάνχοουπ για να τον αποτρέψει να εγκαταλείψει την Ελλάδα. Ως φίλος του Γεωργίου Κουντουριώτη ραδιούργησε κατά του επάρχου της Αίγινας. Το 1827 συμμετέχει ως υπασπιστής του συνταγματάρχη Ταρέλλε και αργότερα του ταγματάρχη Φ. Γουβερνάτου στην εκστρατεία του του Φαβιέρου στη Χίο. Το 1827-1828 γίνεται γραμματέας του Διοικητηρίου Αιγίνης.Επί Καποδίστρια έγινε δικαστής στον Πόρο και διοικητής των φρουρίων της Μεσσηνίας. Συμμετείχε στα γεγονότα του Πόρου στα 1831 στο πλευρό του Καποδίστρια. Το 1835 τον βρίσκουμε ενθουσιώδη οθωνιστή. 

Διετέλεσε πρόξενος στα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη. Μετά το πέρας της διπλωματικής του σταδιοδρομίας επέστρεψε στην Αθήνα όπου άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου. Ήταν εκδότης της εφημερίδος Συντηρητική. Πέθανε το 1871 σε ηλικία 95 ετών.

Οι συγγραφικές του επιδόσεις καλύπτουν μεταφράσεις ξένων έργων, τη σύνταξη πολιτικών φυλλαδίων, προλόγων, σατιρικών κειμένων, λογοτεχνικών έργων. Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε στην τελευταία περίοδο της ζωής του συνδέονται με τη μαζική αυτή παραγωγή λαϊκών αναγνωσμάτων οι οποίες βρίθουν από ερωτικές περιπέτειες ή ηρωικά κατορθώματα με σκοπό την τέρψη ευρύτερου κοινού. Τα μυθιστορήματά του είναι εμπνευσμένα από τους πρόσφατους εθνικούς αγώνες.

 Τα πλεονεκτήματα της γραφής του είναι κατά τον Δημαρά, η νεανική αφηγηματική ικανότητά του, η πνοή επική και τα περιπετειώδη επεισόδια σφικτά. Όμως η γλώσσα του στερείται επιμέλειας και λογοτεχνικού χαρακτήρα. Τα έργα του είναι γραμμένα σε γλώσσα αττικίζουσα, με μερικές παρεμβολές της καθομιλουμένης ιδιαίτερα στους διαλόγους. Οι ιστορίες του πάσχουν εξ απόψεως ισορροπίας στη σύνθεσή τους ή οικονομίας. Για τον Ι. Μ. Παναγιωτόπουλο «Ο Ράμφος στα βιβλία του [...] κατέχει την αίσθηση του περιττού. Φαίνεται ο άνθρωπος της ενέργειας που ξέρει που πρέπει να σταθεί». Για τους μελετητές του ιστορικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα, ο Ράμφος έχει δεχθεί επιδράσεις από τον Γουόλτερ Σκοτ Για τον Tonnet ο Ράμφος δεν είχε καμία πείρα στη συγγραφή μυθιστορημάτων. Τα πρώτα του διηγήματα έχουν επηρεαστεί από το δραματικό είδος.  

Στα έργα του Ράμφου ο τόπος της δράσης τους παραμένει αμετάβλητος, συνδέει τα αντίθετα και αναμιγνύει το κωμικό με το τραγικό. Βασικό προτέρημα του είναι η επιμελημένη ψυχογράφηση των ηρώων του. Ο Ράμφος επηρεάστηκε από τη ρομαντική αντίληψη του κόσμου και τα θέματά της. Δεν αποκόπτεται όμως από την πραγματικότητα, περιγράφοντας την ασχήμια των τόπων και των ανθρώπων της εποχής του, γινόμενος έτσι «ένας από τους πρώτους ρεαλιστές της νεοελληνικής μυθιστοριογραφίας»
Πηγή: Βικιπαίδια

Η πρώτη μετάδοση της ηχογράφησης πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1973 από την εκπομπή «Το Θέατρο της Κυριακής» στο Εθνικό Πρόγραμμα.

Θεατρική διασκευή- Ραδιοφωνική μεταφορά και Ραδιοσκηνοθεσία: Γρηγόρης Μασαλάς.
Μουσική επιμέλεια: Πάνος Παπαευσταθίου.
Επιμέλεια ήχων: Γίτσα Βαλμά.
Ρύθμιση ήχου: Γρηγόρης Γίγας.
Στο ρόλο του Κατσαντώνη, ο Νίκος Βασταρδής.
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Θεανώ Ιωαννίδου, Μαρούλα Ρώτα, Ντόρα Σιμοπούλου, Θόδωρος Μορίδης, Βασίλης Μητσάκης, Νίκος Λυκομήτρος, Πέτρος Ζαρκάδης, Μιχάλης Μαραγκάκης, Τάκης Καραθανάσης, Νίκος Κικίλιας, Δημήτρης Βεάκης, Ανδρέας Λιάσκος, Χρήστος Δοξαράς, Γιώργος Καραβασίλης, Ηλίας Καπετανίδης, Χρήστος Κωνσταντόπουλος, ΚώσταςΓαλανάκης, Αχιλλέας Τσουράκης, Γιώργος Τζαβέλας, Νάσος Κεδράκας, Ορφέας Ζάχος,Μαρία Μαμουζέλου, Μάκης Πανώριος, Φοίβος Ταξιάρχης, Τώνης Γιακωβάκης, Δημήτρης Κοντογιάννης, Δημήτρης Ποταμίτης, Βασίλης Κεχαγιάς, Στράτος Παχής, Σπύρος Ολύμπιος, Ιωάννα Κορομπίλη, Βαγγέλης Πρωτοπαπάς, Ευαγγελία Κουτσούκου, Γιώργος Σαλάχας, Ιάκωβος Ψαρράς, Θάνος Γραμμένος, Γιάννης Μαυρογένης




Η μεταφόρτωση έγινε από το κανάλι Ισοβιτης:



 Υ.Γ: Το τέρας που λέγονταν Άλη Πασάς εκτίθεται σε πλήρη ανάπτυξη στο εν λόγω έργο. Απορεί ο ακροατής για το φαινόμενο αυτό και ψάχνει να βρει σημείο επαφής του Αλή Πασά ή Τεπενλή με το ανθρώπινο είδος...

,
Πηγές: GreekRadioTheater, Sarakatsanos.gr, wikipedia

Η τουρκική δημογραφική κατάρρευση.

 Τουρκική δημογραφική κατάρρευση με τους Κούρδους να πολλαπλασιάζονται Σύμφωνα με τα στοιχεία οι Κούρδοι πολίτες αποτελούν το 1/4 του πληθυσ...